Tja, als ik de hele week weg ben rijd mijn man ook in mijn leaseauto, en niet in zijn auto. Scheelt een 250-300 Euro in de maand aan brandstof.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:55 schreef Pikkebaas het volgende:
Ach, ik lease. Ik betaal een vast bedrag per maand ongeacht het gebruik van de auto (tankpas inbegrepen). Kun je nagaan waar ik dat ding allemaal voor gebruikMijn vrouw laat 'savonds haar eigen zuinigere prive auto staan om met mijn zakendiesel naar haar vriendinnen te gaan.
Wel zo goedkoop.
Inderdaad, in sommige gevallen is een spaarlamp zelfs zeer onwenselijk, zoals op plaatsen waar je nauwelijks komt (berging etc), maar waar wel licht moet zijn. En nu zou het niet meer mogelijk zijn daar zelfstandig een keuze in te maken?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:05 schreef Flumina het volgende:
Het is niet wenselijk omdat er genoeg situaties denkbaar waar de gewone gloeilamp superieur is dan de spaarlamp. Zo heb ik (in onze huurwoning) beneden een berging met een enkel lampje. De woningbouwcoopereatie heeft daar 110 V van gemaakt zodat bewoners niet buiten hun meterkast stroom gaan aftappen. Ik vermoed dat spaarlampen niet werken op een lager voltage (gloeilampen daarintegen wel) en dan zou een spaarlamp dus een vrij dure oplossing zijn.
Vanzelfsprekend zou ik proberen die kosten op die cooperatie verhalen. Dan alsnog gebruik ik dat licht echt twee minuutjes per dag als ik mijn fiets daar wil neerzetten of weghalen. Moet daar meteen een spaarlamp in, duurder in gebruik, en die qua productie slechter is voor het milieu?
Daarnaast geven gewone lampjes toch wat meer sfeer. Nee, werkelijk, kaarsen ga je toch ook niet verbieden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |