abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49572255
De laatste maanden heb ik last van een droge hoofdhuid...heb soms ook van die witte korreltjes in m'n haar.

Nu schrijnt anti-roos shampoo juist heel slecht te zijn als je een droge hoofdhuid hebt...is er misschien een andere shampoo voor een droge hoofdhuid?
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_49573431
Ketoconazol (Nizoral) shampoo. Is op recept verkrijgbaar, dus even naar je huisarts.
  zondag 20 mei 2007 @ 16:11:28 #3
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_49573610
Valt mee
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Anti-roos shampoo's zijn niet zo agressief meer als ze eerder waren, en ik meen zelfs dat er varianten zijn die speciaal geschikt zijn voor de droge hoofdhuid.
(Un)masking for the greater good.
  zondag 20 mei 2007 @ 16:21:35 #4
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49574034
om de dag je haar wassen als dit enigsinds mogelijk is. je hoofdhuid heeft namelijk geen vettig laagje meer ove de huid dus daardoor gaat het schilveren
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
pi_49581954
Hoi,

Ik heb daar ook heel erg veel last van. Anti roos shampoo's helpen dan ook niet want het is namelijk ook geen roos. En anti roos shampoos zijn toch nog wel behoorlijk agressief denk ik. En bovendien helpen ze bij mij ook helemaal niet, ook niet die voor de droge hoofdhuid.
Ik gebruik nu op advies van mijn kapper een shampoo van kerastase. Die heeft een verzorgingslijn en die heet dermo calm en daar zijn geloof ik 2 shampoos voor: een creme achtige shampoo en een shampoo die in een doorzichtige fles zit, die iets sterker is dan die cremeachtige shampoo.
Bij mij helpt die sterkere shampoo best goed. T is wel duur, 16 euries..
Ik zou even uitzoeken welke kapper bij jou in de buurt kerastase heeft en even advies vragen aan de kapper. Die weten meestal wel welke shampoo geschikt is voor jou.
En inderdaad, je haar niet te vaak wassen. Ik doe het zelfs maar 2 keer in de week. Als je je haar gewoon elke dag onder de douche schoonspoelt is t al schoon genoeg.
Alleen zou ik in het begin je haren wat vaker wassen met die kerastase shampoo. Als je je haren dan maar 2 keer in de week wast krijgt de shampoo niet de kans om zn werk te doen. Als de schilfers weg zijn kun je je haar dan wat minder vaak wassen.
Succes ermee!

Groetjes
  Trouwste user 2022 zondag 20 mei 2007 @ 20:01:18 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_49582012
Neem shampoo van de Aldi en was je haar niet meer dan 3 keer per week.

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_49585249
Kan zijn dat het over een tijdje vanzelf overgaat, doordat we een lange tijd heel droog weer hebben gehad en daardoor de luchtvochtigheid flink gedaalt is, waarop je huid reageert.
phuuh
pi_49589549
Minder vaak je haar wassen en probeer eens een wat natuurlijkere shampoo, van de natuurwinkel, de Tuinen of Lush oid. Die drogen waarschijnlijk minder uit omdat ze niet bomvol toevoegingen zitten, zoals conserveermiddelen en parfums. Neem dan wel iets zonder citrusvruchten en zo, anders droogt het ook uit.
Sanity is (not) statistical
pi_50019318
quote:
Op zondag 20 mei 2007 16:11 schreef Natalie het volgende:
Valt mee
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Anti-roos shampoo's zijn niet zo agressief meer als ze eerder waren, en ik meen zelfs dat er varianten zijn die speciaal geschikt zijn voor de droge hoofdhuid.
Ik zag vandaag eentje van L'oreal (blauwe fles), maar die hadden ze alleen voor vet of normaal haar, terwijl ik droog haar heb
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  zaterdag 2 juni 2007 @ 02:24:29 #10
181494 Mrs.Solis
Call me Gaby.
pi_50024930
Anders behandel je je hoofdhuid een paar keer per week met wat olijfolie.
pi_50026922
Ik heb ook die shampo,zowel van kerastase als van de huisarts,een soort van teershampo.
Daarnaast een lotion die ik elke dag moest gebruiken.
En nee het helpt voor geen meter bij mij.
Dus succes er mee.
pi_50435395
hey jah ik heb hie rook last van gehad,,, ik ben hiervoor 2 weken geleden naar de dermatoloog geweest omdat ik hier al 5 jaar last van had, mijn zuurgraad was zo aangetast dat schimmels (roos dus) zich veel beter konden vermenigvuldigen. Ik gebruik nu een shamppo die PH neutraal is en nu en dan ketoconazol, als ik een shampoo gebruik die niet ph neutraal is krijg ik direct jeuk, misschien daarom eens een Ph neutrale shamppo gebruike?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop