haha niet zo hypocriet doen, zoveel mensen gaan gekkenbekken trekken naar dieren in de dierentuin.quote:Op zondag 20 mei 2007 15:16 schreef moussie het volgende:
[..]
hij vertoont al tijden agressief gedrag jegens haar toch, normaal gesproken maak je dat je weg komt als zo'n aap voor je zit en zijn tanden ontbloot (zelfs al kijk je nooit naar animal planet maar alleen naar die groep apen voor je neus en hoe dat op elkaar reageert) .. het enige wat hij haar wil duidelijk maken is dat zij weg moet blijven met d'r stomme handje, hij heeft haar haar plaats gewezen ..
btw .. volgens dat kleine beetje kennis van apengedrag wat ik heb opgepikt hier en daar, kan deze mevrouw nu wel zeggen dat zij idd een band heeft met die aap, zij is lid van zijn troep, anders was zij waarschijnlijk dood geweest
Je kunt toch naar die beesten kijken zonder te bonken op het glas, denken dat hij aandacht van je wilt of meer van dat soort Disney fratsen.quote:Op zondag 20 mei 2007 15:19 schreef Redux het volgende:
Dus wacht, een dierentuin plaatst gorillas achgter glas waarlangs jaarlijks duizenden zoniet miljoenen mensen kunnen lopen om met rust gelaten te worden?
Ik heb het niet over de muur of de gracht, maar over het ontsnappen an sich! De aap was eerder ontsnapt, bij een muur waarbij gedacht werd dat die muur de aap zou tegenhouden. Nu hebben we een gracht waarbij gedacht werd dat ie de aap zou tegenhouden. In beide situaties is er dus een veiligheidsmaatregel waarbij gedacht werd dat ie de aap zou tegenhouden van ontsnappen. Nu is ie bij de ene veiligheidsmaatregel WEL ontsnapt. Daarnaast is er nu dus blijkbaar een situatie waarbij het nodig was om te waarschuwen. Het gaat dus niet om de muur of om de gracht, maar het aanwezige gevaar van ontsnappen van de aap.quote:Op zondag 20 mei 2007 15:24 schreef Taurus het volgende:
[..]
Waarom snap jij steeds niet dat 'n muur iets anders is? Of waarom snap ik niet dat jij het woord 'situatie' anders bedoelt?Ik vind 'n muur iets anders, en daarom vind ik dat de dierentuin in Blijdorp geen rekening hoefde te houden met de dierentuin in Berlijn, waar die ontsnappingen voorgevallen waren. Blijdorp had een andere 'beveiligingsmethode', en ging er natuurlijk van uit dat dat wel werkte, in tegenstelling tot de beveiliging in Berlijn.
En die laatste opmerking van je, daar moet nú inderdaad maar rekening mee worden gehouden. Maar dat is dus achteraf bezien, riep ik 'n aantal pagina's terug al. Dus de oppassers hadden dit niet kunnen voorzien, dat is maar wat ik wil zeggen.
Dierentuinen geven dat ook altijd aan. Ze zijn er niet om de beesten als een soort freak-show ten toon te stellen. Ze zijn er om beesten voor uitsterven te behoeden en om mensen kennis te laten maken met dieren van andere contineneten en uit andere gebieden.quote:Op zondag 20 mei 2007 15:26 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je kunt toch naar die beesten kijken zonder te bonken op het glas, denken dat hij aandacht van je wilt of meer van dat soort Disney fratsen.
Maar je bent van mening dat deze beesten er zijn om ons te vermaken of te handelen zoals wij willen dat ze handelen of denken zoals wij willen dat ze denken. Moeten tijgers door brandende hoepels springen of moet je ze met rust laten. Ik ben voor het laatste. Nogmaals gewoon een kwestie van gezond verstand.
zal ze blij mee zijnquote:Op zondag 20 mei 2007 15:16 schreef moussie het volgende:
[..]
hij vertoont al tijden agressief gedrag jegens haar toch, normaal gesproken maak je dat je weg komt als zo'n aap voor je zit en zijn tanden ontbloot (zelfs al kijk je nooit naar animal planet maar alleen naar die groep apen voor je neus en hoe dat op elkaar reageert) .. het enige wat hij haar wil duidelijk maken is dat zij weg moet blijven met d'r stomme handje, hij heeft haar haar plaats gewezen .[quote]
Op het filmpje vertoont hij agressief gedrag ja. Maar dat wil niet zeggen dat zijn aanval nu daar verband mee houdt. Het kan best dat hij haar tot de orde wilde roepen omdat ze hem negeerde ofzo
[quote]
btw .. volgens dat kleine beetje kennis van apengedrag wat ik heb opgepikt hier en daar, kan deze mevrouw nu wel zeggen dat zij idd een band heeft met die aap, zij is lid van zijn troep, anders was zij waarschijnlijk dood geweest
Het draait niet om denken, maar om testen, testen en nog eens doortesten.quote:Op zondag 20 mei 2007 15:27 schreef Redux het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de muur of de gracht, maar over het ontsnappen an sich! De aap was eerder ontsnapt, bij een muur waarbij gedacht werd dat die muur de aap zou tegenhouden. Nu hebben we een gracht waarbij gedacht werd dat ie de aap zou tegenhouden. In beide situaties is er dus een veiligheidsmaatregel waarbij gedacht werd dat ie de aap zou tegenhouden van ontsnappen. Nu is ie bij de ene veiligheidsmaatregel WEL ontsnapt. Daarnaast is er nu dus blijkbaar een situatie waarbij het nodig was om te waarschuwen. Het gaat dus niet om de muur of om de gracht, maar het aanwezige gevaar van ontsnappen van de aap.
Dat lijkt me ook het doel van een dierentuin maar niet iedereen ziet dat blijkbaar zo en willen de dieren op een Disney achtige manier behandelen.quote:Op zondag 20 mei 2007 15:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dierentuinen geven dat ook altijd aan. Ze zijn er niet om de beesten als een soort freak-show ten toon te stellen. Ze zijn er om beesten voor uitsterven te behoeden en om mensen kennis te laten maken met dieren van andere contineneten en uit andere gebieden.
Sorrie hoor, maar als een kind gebeten wordt door een hond vraag ik ook als eerste wat dat kind precies gedaan heeft om die reactie ontlokken. Prikt een kind in een hond zn ogen is het zijn eigen schuld als de hond dan in zn vinger bijt, en dat leg je hopelijk al uit aan je kind voor je een hond of kat of wat voor dier dan ook neemtquote:Op zondag 20 mei 2007 15:25 schreef JohnDope het volgende:
[..]
haha niet zo hypocriet doen, zoveel mensen gaan gekkenbekken trekken naar dieren in de dierentuin.
Maar owee wanneer een kind in de ogen van een hond prikt (die achterliggende reden lees je nooit in de media, het gevolg wel) en dat het kind vervolgens wordt opgevreten door die hond, dan schreeuwt iedereen moord en brand dat die hond afgemaakt moet worden.
Nee, toevallig weten we nu dat de vrouw direct contact met aap zocht. Jaarlijks komen er duizenden bezoekers langs die ruit. Ik denk dat er veel meer mensen zijn die op een dergelijke manier wel eens 'contact zochten'met de aap. Gewoon als de aap dichtbij staat even een gekke bek trekken. Is leuk, grappig haha. Is gewoon dierentuinbezoekers-gedrag.quote:Op zondag 20 mei 2007 15:26 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je kunt toch naar die beesten kijken zonder te bonken op het glas, denken dat hij aandacht van je wilt of meer van dat soort Disney fratsen.
Maar je bent van mening dat deze beesten er zijn om ons te vermaken of te handelen zoals wij willen dat ze handelen of denken zoals wij willen dat ze denken. Moeten tijgers door brandende hoepels springen of moet je ze met rust laten. Ik ben voor het laatste. Nogmaals gewoon een kwestie van gezond verstand.
Als je er naar vraagt, zullen ze dat altijd zeggen ja.quote:Op zondag 20 mei 2007 15:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dierentuinen geven dat ook altijd aan. Ze zijn er niet om de beesten als een soort freak-show ten toon te stellen. Ze zijn er om beesten voor uitsterven te behoeden en om mensen kennis te laten maken met dieren van andere contineneten en uit andere gebieden.
Ah, ja dus ook hier weer wordt het eenziijdig beeld geschetst dat de dierentuin de heerlijkheid zelve is en de bezoeker (in dit geval de vrouw) de kwaadaardig isquote:Op zondag 20 mei 2007 15:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Niet nu opeens, heb ik altijd al gevonden.quote:Op zondag 20 mei 2007 15:22 schreef Redux het volgende:
[..]
Nee, jij VINDT dat nu opeens algemene kennis. Dat betekent niet dat het algemene kennis IS.
Meestal is het niet alleen een vingertje, maar total mutilation...quote:Op zondag 20 mei 2007 15:31 schreef purplerose het volgende:
[..]
Sorrie hoor, maar als een kind gebeten wordt door een hond vraag ik ook als eerste wat dat kind precies gedaan heeft om die reactie ontlokken. Prikt een kind in een hond zn ogen is het zijn eigen schuld als de hond dan in zn vinger bijt, en dat leg je hopelijk al uit aan je kind voor je een hond of kat of wat voor dier dan ook neemt![]()
Dat dus. En tegen kindjes ook mijn eigen nichtjes zeg ik altijd...quote:Op zondag 20 mei 2007 15:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Lijkt me een perfecte oplossingquote:Op zondag 20 mei 2007 14:05 schreef Gia het volgende:
[..]
.
Zou het overigens niet mogelijk zijn om 'one-way' glas te gebruiken, zodat die apen niet meer tegen die mensen aan hoeven te kijken. Uiteraard dan wel ontspiegeld aan de binnenkant.
Ja, maar dat maakt geen zak uit bij wat ik zeg, dat jij denkt aan het ontsnappen an sich! Als een aap ergens is ontsnapt, en hij verhuist naar 'n andere dierentuin, dan kan die laatste dierentuin denken: Hier ontsnapt ie niet, want wij hebben 'n ander beveiligingssysteem!quote:Op zondag 20 mei 2007 15:27 schreef Redux het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de muur of de gracht, maar over het ontsnappen an sich! De aap was eerder ontsnapt, bij een muur waarbij gedacht werd dat die muur de aap zou tegenhouden. Nu hebben we een gracht waarbij gedacht werd dat ie de aap zou tegenhouden. In beide situaties is er dus een veiligheidsmaatregel waarbij gedacht werd dat ie de aap zou tegenhouden van ontsnappen. Nu is ie bij de ene veiligheidsmaatregel WEL ontsnapt. Daarnaast is er nu dus blijkbaar een situatie waarbij het nodig was om te waarschuwen. Het gaat dus niet om de muur of om de gracht, maar het aanwezige gevaar van ontsnappen van de aap.
Dan heeft dat beest al aardig tijdje van getreiter genegeerd, maar je kan pas na een gedragstest zien of het beest echt een kronkel in zn koppie heeft of dat ie gewoon stelselmatig is getreiterd.quote:Op zondag 20 mei 2007 15:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Meestal is het niet alleen een vingertje, maar total mutilation...
Och ja, dus nu heeft de vrouw op eens geen gezond verstand. Ik vind dat zo slap discusseren he? Zo makkelijk om achteraf te roepen dat de vrouw verkeerd bezig was. Wat een slap geromantiseerd beeld schets je hier, puur om te laten zien dat de vrouw verkeerd bezig was.quote:Op zondag 20 mei 2007 15:34 schreef purplerose het volgende:
[..]
Dat dus. En tegen kindjes ook mijn eigen nichtjes zeg ik altijd...
"Kijken doe je met de handjes op je? Juist, rug"
"Kijken doe je met je ogen"
En als je als ouders beetje gezondverstand kan je dat al op vroege leeftijd aan je kids doorgeven zodat zij niet in een dierentuin later steentjes naar apen gaan gooien.
Maargoed, het belangrijkste is de mens en al het andere moet maar aan ons aanpassen he
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |