Dat dusquote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:15 schreef Barbaaf het volgende:
Ik vind dat Senesta een beetje kort door de bocht gaat maar ik ben het wel met haar eens, al heb ik alle begrip voor het morele dilemma van TS. Aan een bevalling bij een kat zitten altijd risico's en de leeftijd van poes maakt dit meteen een risicogeval, nog afgezien van het effect van de incest![]()
Daarkomt dan bij dat je 't financieel niet breed hebt, complicaties kunnen honderden euro's aan DA-kosten worden met de kans dat je aan het eind niets hebt: geen kittens en geen poes meer (al is dat laatste onwaarschijnlijk).
Verstandigste lijkt me dan ook nu in te grijpen, 't is sneu maar poes begrijpt het toch niet, dieren kennen geen ethiek.
Succes ermee LadyDanae!quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:11 schreef LadyDanae het volgende:
Nou, de afspraak staat, 4 juni. Aan de ene kant vind ik het stiekem wel jammer, want het is echt een prachtige poes. Maargoed, zo is het natuurlijk niet optimaal.
Mijn dierenarts zegt dat het vanaf 6 maanden pas mag en katers vanaf 9 maanden. Het verschild heel erg per dierenarts wat eigelijk niet zou moeten, nu ontstaat er verwarring.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:20 schreef SHE het volgende:
Moreel dilemma?
Ehm, een poes kan al met 4 maanden geslachtsrijp zijn en dus moet je zo vroeg mogelijk steriliseren. Ik begrijp niet waarom je DA daar moeilijk over deed, want dat slaat echt nergens op.
Sommige artsen zetten de poes idd voor de zekerheid op de pil, maar ik was daar nog minder blij mee.
Ik heb de mijne ( 2 poezekinderen ) gewoon met 4 mnd laten steriliseren. Ging allemaal prima.
Het verschilt inderdaad per DA, maar niet elke DA is even goed voorgelicht. Sterilisatie/castratie is prima mogelijk bij 4 maand.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 18:14 schreef NasiRamesSpeciaal het volgende:
[..]
Mijn dierenarts zegt dat het vanaf 6 maanden pas mag en katers vanaf 9 maanden. Het verschild heel erg per dierenarts wat eigelijk niet zou moeten, nu ontstaat er verwarring.
Hoe is het gegaan?quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:11 schreef LadyDanae het volgende:
Nou, de afspraak staat, 4 juni. Aan de ene kant vind ik het stiekem wel jammer, want het is echt een prachtige poes. Maargoed, zo is het natuurlijk niet optimaal.
Fijn dat het zo goed gegaan is! Voel je niet te schuldig, het is toch niet met opzet gebeurt? Het is goed zo!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:04 schreef LadyDanae het volgende:
Het ging goed, Ronja was inderdaad zwanger, ze hebben 4 kittens weggehaald zeiden ze. Ik had het eigenlijk stiekem liever niet geweten, want ik voel me er nu toch wel een beetje schuldig over.
Ze maken het verder beide prima (haar broer is tegelijk gecastreerd), huppelen al weer vrolijk rond en hebben praatjes voor tien. Ik zal binnenkort nog even een foto in het daarvoor bestemde topic gooien!
Bedankt voor alle tips en meningen. Het heeft me wel geholpen bij het doorhakken van de knoop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |