abonnement Unibet Coolblue
pi_49502651
even een vraagje,
zou het mogelijk zijn (alles kan, dat weet ik ook wel, maar ook voor ons bedoel ik dus niet al te moeilijk)
om onze oude trapspijlen te vervangen door deze, of iets soortgelijks?

http://bouw-tuin.marktpla(...)ren-trapspijlen.html

dit is de situatie nu:


vertel meteen even hoe, wat, waar en waarom het moet.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 09:50:47 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_49502964
Lijkt me prima mogelijk! Zaag de oude spijlen door, en wellicht komen ze meteen los boven en onder. Of ze zitten gelijmd, dan gewoon netjes afzagen.
Gaten boren boven en onder, Boven iets dieper dan onder, zodat je boven er eerst in kan doen, en de nieuwe spijlen er tussen, lijm er bij en klaar.

Maar: het lijkt me totaal NIET passen bij de trap!
censuur :O
pi_49503174
is ook nog een twijfelgevalletje...maar ik vind de bestaande spijlen zo grof....maar ja wie ben ik.
vriendje is ook nog niet overtuigd haha.
pi_49503603
Waarom zou je dat doen? Het is duidelijk een vrij oud huis, dat laat je toch authentiek? Daarnaast vind ik (...) de stijlen die je laat zien ook erg kitsch.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 10:28:55 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_49503685
Ik zou het zonde vinden Truttebosje

Ik denk dat die andere spijlen te fijntjes zijn voor de rest van de trap.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 10:47:32 #6
36075 MarkAJ
Vive La Marque
pi_49504055
Áls ik het zou doen, zou ik met een stevige rubber hamer (of moker met houtje ertussen ) de reling er af tikken. Daarna alle spijlen netjes verwijderen, gaten boren voor de nieuwe spijlen en dan de reling er weer op... Ik zeg heel duidelijk ALS ik het zou doen, want degene die jij nu laat zien van Marktplaats zouden mijn insziens misstaan in je mooie huis.

Als je ze persé wilt veranderen, zou ik gaan voor ronde houten spijlen... Wanneer het mijn huis zou zijn, zou ik de spijlen en de reling wit lakken en voor de rest gewoon de boel de boel laten...

Maar om ontopic te blijven.... Ik denk niet dat het moeilijk is. Worst case scenario, er zit een erg goede schrijnwerker in Oud-Turnhout, kan je het nummer wel geven als je wilt.
Je dorp heeft gebeld. Ze willen hun idioot terug.
pi_49576723
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 10:47 schreef MarkAJ het volgende:

Maar om ontopic te blijven.... Ik denk niet dat het moeilijk is. Worst case scenario, er zit een erg goede schrijnwerker in Oud-Turnhout, kan je het nummer wel geven als je wilt.
ik denk dat er hier in de buurt ook wel goede schrijnwerkers zitten is wel een beetje uit de richting oud turnhout, maar ik gok dat we het zelf ook wel moeten kunnen.
zo niet dan toch.
maar ja ik zal er na alle negatieve reacties nog een keer of 3 over nadenken.
(maar ik ben en blijf natuurlijk een eigenwijs mens )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')