abonnement Unibet Coolblue
pi_49982789
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:36 schreef twentemeisje het volgende:
Nog een weekje en dan is het zover! Het topic staat er vol mee en het ANWB-reisgidsje ligt klaar, maar aan al jullie Londengangers toch de vraag: wat moet ik in die drie (volle) dagen absoluut gezien hebben voor ik weer in het vliegtuig stap?

Wat me in elk geval leuk lijkt om te zien:
- Buckingham Palace
- Notting Hill
- Picadilly Circus
- grote warenhuizen zoals Harrods
- Covent Garden
- Soho

Vul maar aan die lijst en vertel me gerust wanneer iets dat ik hierboven heb genoemd niet de moeite waard is
Het gidsje van de ANWB heb ik ook ik had zo'n zelfde soort gidsje van Istanbul (mee naar Istanbul uiteraard ) en dat beviel goed! Ik kwam zelfs nog een man tegen die op de foto stond in dat boekje

Ik zit er zelf ook aan te denken om even naar Covent Garden te gaan
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_49996872
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:00 schreef LeonH het volgende:
Nou mensen,
volgens mij geen betere plek om mijn vraag te stellen:
Mijn vader wordt in augustus 50 jaar en omdat hij bijna al die jaren een groot liefhebber is van James Last willen wij hem een reisje aanbieden naar London om het concert bij te laten wonen in de Royal Albert Hall. Aangezien ikzelf wel eens naar dat gebouw toe wil ga ik dus met 'm mee. Het gaat om de concert datums van 11,12 en 13 september.

Maar er zijn nog wat probleempjes:
Ikzelf zal bij een bootreis meer over de railing hangen, en mijn vader heeft vliegangst dus dat zijn allebei waarschijnlijk geen opties.
Nu ben ik dus op zoek naar treinreizen of georganiseerde busreizen vanuit limburg richting London voor een leuke prijs, misschien nog een leuk hotelletje in de buurt van de RAH en ik denk 's avonds de dag erna terug reizen omdat we allebei groot voetbal-liefhebber zijn en dus misschien ook nog het Wembley en-/of het Emirates stadium kunnen meepakken.

Ik ben zelf al een tijdje aan het zoeken en zie door zoveel aanbod op een gegeven moment niet meer waar ik moet zoeken. En natuurlijk heel veel reizen die niet over limburg komen of pas in het weekend reizen.

Alvast hartelijk dank voor het meehelpen !!!
Eurostar van Brussel naar Londen moet je doen. Bij zo'n ticket ingebrepen is ook de reis van ieder Belgisch station naar Brussel. Als je in Limburg woont, kan een Belgisch station nooit ver weg zijn.
Royal Albert Hall ligt in Kensington, heel mooi daar. Hotels zijn er daar genoeg, maar kunnen vrij duur zijn.
Ik weet niet of je in Wembley rondleidingen kunt krijgen... het is in ieder geval een supermooi stadion, en heel makkelijk bereikbaar met de metro. Ook het Emirates Stadium is misschien wel het bezoeken waard.
pi_49997072
Wonen er hier nog mensen in Noord-Londen, Haringey enzo?
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2007 @ 13:18:21 #54
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_49998332
Twentemeisje, Camden Town is leuk ! En Picadilly Road - Notting Hill. Veel oude zaakjes, tweedehands spullies enzo.
En ik moest en zou zelf naar Covent Garden, vond het net een klein gezellig dorpje midden in Londen .
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:31:35 #55
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_49998703
Thanks for the tips everyone!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:46:05 #56
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_49999119
Het metrostation van Waterloo is vet, daar merk je goed dat je diep onder de grond zit. Je hebt er ook één van de langere roltrappen. De langste zit bij Angel, die is iets van 27 meter.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 juni 2007 @ 18:41:51 #57
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_50008956
de Londen Pass is binnen we gaan 8 t/m 11 juli geloof ik
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2007 @ 19:40:21 #58
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_50010777
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:46 schreef Jaguarized het volgende:
Het metrostation van Waterloo is vet, daar merk je goed dat je diep onder de grond zit. Je hebt er ook één van de langere roltrappen. De langste zit bij Angel, die is iets van 27 meter.
Ik weet nou nog steeds niet of de Jubilee line of de Picadilly line het diepste ligt. Anyway, het is dan echt een hel aan trappen en roltrappen. En ze zijn zo steil . .
En aan het einde van een weekend zijn je neusgaten gevuld met zwarte meuk . Maar dat is het wel waard .
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_50018750
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:36 schreef MonopolyMan het volgende:
Wonen er hier nog mensen in Noord-Londen, Haringey enzo?
Niet in Haringey, maar in Willesden Green, in de London Borough of Brent.
pi_50024457
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 19:40 schreef Skaai het volgende:

[..]

Ik weet nou nog steeds niet of de Jubilee line of de Picadilly line het diepste ligt. Anyway, het is dan echt een hel aan trappen en roltrappen. En ze zijn zo steil . .
En aan het einde van een weekend zijn je neusgaten gevuld met zwarte meuk . Maar dat is het wel waard .
Westminster is indrukwekkender wat roltrappen betreft, vind ik. Je kunt er naar beneden kijken en zo veel roltrappen allemaal tegelijk zien.
Diepste lijn is trouwens de Northern Line, tussen Hampstead en Golders Green. Diepste station en langste roltrap is in Angel.
Kijk hier maar eens naar.
http://www.youtube.com/watch?v=fFqQOlYE4EE
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 22:59 schreef Joppe het volgende:

[..]

Niet in Haringey, maar in Willesden Green, in de London Borough of Brent.
Ben ik vaak genoeg met de metro langsgekomen, maar ik ben eigenlijk alleen nog maar naar de Ikea geweest in Neasden, en een keertje naar de markt in Wembley. Brent Cross moet best een leuk shopping centre zijn|?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 10:03:35 #61
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_50027522
Nu al een aantal keer naar Londen geweest, maar nog nooit een London Walk gedaan. Lijkt me persoonlijk wel leuk, onder begeleiding een interessante wandeling inclusief uitleg over bepaalde zaken. Nu alleen de vraag; welke walk is de moeite waard? Iemand tips en/of ervaringen die ze willen delen?

Ik ben er trouwens op maandag(middag), dinsdag en woensdag(ochtend) - i.v.m. het schema wat ze daar hanteren wellicht handig om te weten.
  † In Memoriam † zaterdag 2 juni 2007 @ 10:25:45 #62
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_50027783
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 02:01 schreef MonopolyMan het volgende:

[..]

Westminster is indrukwekkender wat roltrappen betreft, vind ik. Je kunt er naar beneden kijken en zo veel roltrappen allemaal tegelijk zien.
Diepste lijn is trouwens de Northern Line, tussen Hampstead en Golders Green. Diepste station en langste roltrap is in Angel.
Kijk hier maar eens naar.
http://www.youtube.com/watch?v=fFqQOlYE4EE
Ohja die roltrap

http://www.youtube.com/watch?v=s_B5NutSkUQ&NR=1

!
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  zaterdag 2 juni 2007 @ 11:19:18 #63
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_50028550
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 10:03 schreef BettyWeter het volgende:
Nu al een aantal keer naar Londen geweest, maar nog nooit een London Walk gedaan. Lijkt me persoonlijk wel leuk, onder begeleiding een interessante wandeling inclusief uitleg over bepaalde zaken. Nu alleen de vraag; welke walk is de moeite waard? Iemand tips en/of ervaringen die ze willen delen?

Ik ben er trouwens op maandag(middag), dinsdag en woensdag(ochtend) - i.v.m. het schema wat ze daar hanteren wellicht handig om te weten.
Die London Walk ken ik niet, maar wij gaan de Jack the Ripper walk doen.

Op vrijdag de 13e...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  zaterdag 2 juni 2007 @ 11:20:33 #64
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_50028567
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 10:25 schreef Skaai het volgende:

[..]

Ohja die roltrap

http://www.youtube.com/watch?v=s_B5NutSkUQ&NR=1

!
Wahhh!!!!!! Ik neem wel een andere halte...!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_50030563
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 10:25 schreef Skaai het volgende:

[..]

Ohja die roltrap

http://www.youtube.com/watch?v=s_B5NutSkUQ&NR=1

!
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:06:15 #66
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_50030611
Die filmpjes!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Admin zaterdag 2 juni 2007 @ 13:08:15 #67
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_50030666
Oh my god.

Hoe vaak moeten ze het nog zeggen: stand on the right, ski on the LEFT!
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_50308543
tvp, Met een beetje geluk zit ik vanaf begin volgend jaar 3 a 4 maanden in Londen
  Moderator maandag 11 juni 2007 @ 00:59:16 #69
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_50318393
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 02:01 schreef MonopolyMan het volgende:

[..]

Westminster is indrukwekkender wat roltrappen betreft, vind ik. Je kunt er naar beneden kijken en zo veel roltrappen allemaal tegelijk zien.
Diepste lijn is trouwens de Northern Line, tussen Hampstead en Golders Green. Diepste station en langste roltrap is in Angel.
Kijk hier maar eens naar.
http://www.youtube.com/watch?v=fFqQOlYE4EE
[..]

Ben ik vaak genoeg met de metro langsgekomen, maar ik ben eigenlijk alleen nog maar naar de Ikea geweest in Neasden, en een keertje naar de markt in Wembley. Brent Cross moet best een leuk shopping centre zijn|?
Ik moest elke dag naar Angel omdat ik daar studeerde (City University). Die roltrap is echt enorm lang inderdaad Duurde me altijd een paar minuten voordat ik het station eindelijk uitwas

Ik moet gauw weer eens naar Londen trouwens, zal wel najaar worden denk ik. Maar dan wil ik ook gelijk wat langer gaan. Ik zit ook te zoeken naar mogelijkheden om er weer te gaan wonen
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_50366648
overmorgen is het zover!! tot maandag in Cambridge bij een kameraad op bezoek. Uiteraard gaan we 2 dgn London bekijken. De bekende dingen als Tower bridge, Big Ben, Harrods komen uiteraard aan bod. Ook de London zoo staat op de planning!

Weet iemand of het raadzaam is en of het bestaat om een metro pas aan te schaffen waardoor we 2 dgn onbeperkt van Cambridge naar London kunnen reizen inclusief de metro in London???
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
pi_50368390
Als je naar Londen gaat mag je Greenwich echt niet overslaan! Ff met de metro naar Canary wharf en dan met de DLR richting Greenwich, of gewoon lopen, je kunt onder de Tames door via een voetgangerstunnel. Woon zelf in Birmingham trouwens, maar vind het top om af en toe ff dagje Londen te doen. Volgende week zaterdag bijvoorbeeld ook weer ff.

[ Bericht 0% gewijzigd door Asshole op 12-06-2007 15:23:44 ]
  Moderator dinsdag 12 juni 2007 @ 13:50:40 #72
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_50371062
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 11:45 schreef stevengerrard het volgende:
overmorgen is het zover!! tot maandag in Cambridge bij een kameraad op bezoek. Uiteraard gaan we 2 dgn London bekijken. De bekende dingen als Tower bridge, Big Ben, Harrods komen uiteraard aan bod. Ook de London zoo staat op de planning!

Weet iemand of het raadzaam is en of het bestaat om een metro pas aan te schaffen waardoor we 2 dgn onbeperkt van Cambridge naar London kunnen reizen inclusief de metro in London???
Tussen Londen en Cambridge rijdt geen metro maar een trein, ik denk dus niet dat zo´n soort pas bestaat (tenzij ze combi trein/metro rickets hebben). Vergeet trouwens niet om ook in Cambridge rond te kijken, is een schattig stadje
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 12 juni 2007 @ 13:57:46 #73
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_50371393
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 12:38 schreef Asshole het volgende:
Als je naar Londen gaat mag je Greenwich eht niet overslaan! Ff met de metro nar Canary wharf en dan met de DLR richting Greenwich, of gewoon lopen, je kunt onder de Tames door met via een voetgangerstunnel. Woon zelf in Birmingham trouwens, maar vind het top om af en toe ff dagje Londen te doen. Volgende week zaterdag bijvoorbeeld ook weer ff.
Ben ik het helemaal mee eens, Greenwich is een van de mooiste stukjes van de stad.

reset
pi_50372722
Je kunt per dag wel een retourtje van Cambridge naar Londen kopen inclusief een Travelcard die geldig is op de metro/DLR/tram/bus, op één ticket dus.
pi_50373767
mijn kameraad die in Cambridge verblijft heeft ons gezegd dat je voor 18 pond een dag kaart kon kopen voor de trein van Cambridge - london en dat je dan onbeperkt in London de metro kan nemen
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')