abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49472863
Ik ga verhuizen en wil in mijn nieuwe huis één muur in de woonkamer verven met metallic muurverf, in een goud-achtige kleur. Maar nu heb ik gehoord dat het vrij moeilijk is om een glad resultaat te krijgen, omdat je de streken van de kwast/roller blijft zien op de muur. Weet iemand of dat echt zo is??
pi_49472914
Een perfect topic wat Duderinnetje of ArtyShock kan beantwoorden Zij hebben het ook gebruikt en zijn dus ervaren, door de wol geverfd.

Zie Dude & Arty's Parkplatz, Teil nein. Jawohl! Nein! Jawohl! In de OP van hun topic staan de linkjes naar voorgaande topics waar ook ergens het schilderavontuur is weergegeven.
pi_49475487
Of kijk eens bij truttebosje. Die heeft er eerst behang opgedaan met motief. Daarna rood geschilderd.
Als je dit met goud doet. Of zilver
pi_49475826

muren zijn niet glad,
pi_49476102
Ik heb het op niet gladde muren gedaan, en dat ging best goed.. Alleen de randjes die ik later heb bijgewerkt zie je nogal duidelijk, maar voor de rest valt het mee.. We hebben er 1 laag opzitten.

Maar wij hadden de storm(donkergrijs metallic), dus misschien verschilt het ook wel per kleur
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 17 mei 2007 @ 13:38:08 #6
126620 Krln
Belg in Breda
pi_49476985
ik heb zilver, ziet er idd een beetje ruw uit maar das net mooi vind ik.
pi_49477427
Ik heb 't in de slaapkamer gedaan (ook goudachtig kleur Feest of Zon meen ik), over een muur met structuurverf die niet perfect is qua afwerking. Resultaat ziet er bij mij ook wat ruw uit (je ziet alle oneffenheden van de muur zelf) maar dat vind ik niet erg. Wanneer je wilt post ik vanavond een fotootje

Heb de verf gekocht bij Grobe/Decokay, waar ze me inderdaad verteld hebben dat het niet makkelijk aan te brengen is en dat je strepen kunt gaan zien. Advies was om vlot te werken en steeds een strook van boven naar beneden te schilderen: niet te brede stroken zodat de verf niet opdroogt voordat je met de volgende strook bezig gaat. En altijd met de roller een laatste streek van boven naar beneden maken.
  donderdag 17 mei 2007 @ 13:56:08 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49477555
Kleur: Feest
1 keer geschilderd, perfect gedekt, ziet er prima egaal uit. De vlekken zitten op de camera

Duderinnetje heeft en ArtyShock hebben idd een egale muur gedaan en die heeft, als ik het me goed herinner, toch wel een paar lagen gedaan.

[ Bericht 6% gewijzigd door BE op 17-05-2007 14:24:55 ]
  donderdag 17 mei 2007 @ 14:22:42 #9
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_49478408
Wij hebben inderdaad een muur van de slaapkamer gedaan en dat was een kwestie van trial and error. Uiteindelijk is het resultaat heel aardig geworden. Achteraf denk ik dat het met twee maal verven voldoende zou hebben gedekt, maar wij hadden pas na vier maal het juiste resultaat.

Of het eindresultaat mooi is, hangt erg af van de ondergrond. Zelfs al krijg je het voor elkaar dat de metallic verf gelijkmatig dekkend is uitgestreken dan zie je door de spiegelende eigenschappen van de verf heel erg de onderliggende structuur waardoor het lijkt dat de verf er niet mooi op zit. Bij ons zie je als je goed oplet dat de structuur juist niet helemaal egaal is, terwijl de verf dat wel is.

Goed, de tips:
Meng de verf heel goed, ook tussentijds, want de metaaldeeltjes blijven naar beneden zakken. Neem iets meer tijd tijdens het vullen van de rol dan je met normale muurverf gewend bent. Zelfs op de rol vormen de metaaldeeltjes nog strepen en zwemen; Da's geen punt;
  • Breng de verf iets dikker aan dan je gewend bent;
  • Rol niet te langzaam;
  • Bij het opstrijken de verf goed alle kanten opsmeren;
  • Werk in stroken van boven naar beneden (of andersom);
  • Als een strook volgesmeerd is, lichtjes narollen in verticale richting totdat het er egaal uitziet. Als het even kan hierna de strook niet meer narollen. Ook niet een beetje;

En het belangrijkste:
  • Gebruik een viltroller. Dat is zo'n roller met hele korte haartjes. Met een normale muurverfroller blijf je verdikkingen in de verf zien waardoor er een gewolkt effect onstaat.

En net als met normale muurverf zul je waarschijnlijk twee keer moeten verven. Zeker als je een grove structuur als ondergrond hebt.

Succes!
  • Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
    pi_49480240
    Mijn dank voor de verhalen/tips
    Het gaat in mijn geval om een gladde muur, dus het moeilijkst om metallic verf op aan te brengen...
    Ik ga er nog even over piekeren.
    pi_49480286
    quote:
    Op donderdag 17 mei 2007 13:56 schreef Brighteyes het volgende:
    Kleur: Feest
    1 keer geschilderd, perfect gedekt, ziet er prima egaal uit. De vlekken zitten op de camera

[afbeelding]

Duderinnetje heeft en ArtyShock hebben idd een egale muur gedaan en die heeft, als ik het me goed herinner, toch wel een paar lagen gedaan.
    Mooi! Die kleur wil ik dus ook
    pi_49491904
    ik had in mn oude huis ook de gouden variant en dat dekte als een tierelier.
    ik had het op het plafond, dus dat was een groot glad vlak, en dat ging streeploos.
    en ook op reliefbehang gesmeerd.
    de zilveren variant had ik ook op behang gesmeerd en dekte ook perfect.

pi_49497414
    Een oosters hemelbed Geweldig!

Ben vanmiddag even in de bouwmarkt gaan kijken...we gaan sowieso één muur in de slaapkamer een metallic kleurtje geven (VT wonen feest), en als dat goed uitpakt waarschijnlijk ook een muur in de woonkamer
      vrijdag 18 mei 2007 @ 00:06:30 #14
    81237 releaze
    best of both worlds
    pi_49497805
    wij hebben een wand in onze keuken met metallic muurverf gedaan. is wel geinig, maar het ziet er natuurlijk niet zo uit als het oppervlak van een mes. onze onderliggende structuur is stuc-ruw, dus dat zie je gewoon terug in de verf. Ik kan me niet meer herinneren of we een muurroller of zo'n schuimrolletje hebben gedaan voor deze muur.. en ik heb er ook geen fotos van, dus kan je geen preview tonen. (wellicht dat ik morgen een telefooncam fototje ervan kan maken..)
    pi_49502217
    quote:
    Op donderdag 17 mei 2007 23:55 schreef Sense het volgende:
    Een oosters hemelbed Geweldig!
    hahaha, was meer ruimtegebrek dan hemelbed.
    we hadden onszelf het kleinste kamertje toegewezen en hebben toen het bed tussen de muren ingepropt, bovenop een oud kastje gezet dat veels te leuk was om op zolder weg te rotten(om ruimte te besparen)
    en toen een paar gordijntjes ervoor et voila.....een hemelbed.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')