Da's makkelijk praten als die kans zich niet echt voordoet.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:23 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
En toch zou ikniet in hun voorprogramma willen staan...
Al zou frans bouer ons vragen voor z'n ahoy concert zelfs dán nogquote:Op donderdag 17 mei 2007 12:23 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
En toch zou ikniet in hun voorprogramma willen staan...
het geluid word breder geloof ikquote:Op donderdag 17 mei 2007 12:30 schreef Zorro het volgende:
Even iets heel anders, want ik heb gewoon een vraagje: Ik heb een 50W jcm800 combo. Ik ben nu een beetje rond aan het kijken of een cabinet (2x12 of zo) een beetje toevoegt aan het geluid. Ik heb nog nooit een combo gezien-gehoord met een cabinet erbij (althans niet bewust), meestal zijn het tops met cab. Nou weet ik ook wel dat deze combo gewoon exact hetzelfde is als de 50w jcm800 top, dus dat is wel een aardige vergelijking natuurlijk, maar met de ene ingebouwde speaker klinkt hij ook goed. Beetje ingewikkeld verhaal wordt het geloof ik...
In het kort: klinkt een combo met cab echt beter of gaat het alleen maar harder om dat er meer speakers lopen te blazen?
Overtuig me dan van het feit dat je JCM800 op standje 8 en standje 1 en 2 beter klinkt als mijn Marshall MG15CD op standje 7!!quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:40 schreef Zorro het volgende:
Ik zou je graag overtuigen maar helaas.... Op slaapkamerniveau klinkt het lang niet zo vet als flink open. Hoewel ik het redelijk acceptabel vind als ik preamp op 8 zet en master ergens tussen 1 en 2 (hangt er ook vanaf wat je slaapkamerniveau is natuurlijk
)
Wat een beetje ratte gif al niet doetquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:01 schreef Zorro het volgende:
Ik ken de MG15CD niet, dus daarbij kan ik je niet helpen. (En hoe komt het dat die hond nu dood is? Nou?)
oefenen met buizen als je geen lawaai mag maken moet je gewoon niet doen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:07 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Wat een beetje ratte gif al niet doet![]()
De MG15CD is zo beetje de meest gare inspiratieloze versterker die ik me kan bedenkenEr zit een overdrive op die alleen maar distortion geeft en en en een jcm800 is gewoon veel bruter. Maar ff serieus, een beejte oversturen lukt toch wel zonder dat je buren boos worden? Of woon je in een vrijstaand huis?
![]()
Ja daar zit ook wat in natuurlijk maar opzich mag ik wel herrie maken tussen bepaalde tijden maar als je een mooie versterker koopt die je totaal niet kan benutten heeft het ook weinig zin natuurlijkquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:15 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
oefenen met buizen als je geen lawaai mag maken moet je gewoon niet doen.
dat is gewoon jammer van de buizen idd.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:18 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ja daar zit ook wat in natuurlijk maar opzich mag ik wel herrie maken tussen bepaalde tijden maar als je een mooie versterker koopt die je totaal niet kan benutten heeft het ook weinig zin natuurlijk![]()
En van me bankrekening, maar de keren dat ik kan brullen is het wel bruut om met buizen aan te komenquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:20 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
dat is gewoon jammer van de buizen idd.
Zou eventueel wel kunnen maar ik vind een echte versterker vele male tofferquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:21 schreef imported_sphinx het volgende:
kun je btw niet gewoon een overdrive pedaaltje halen?
of via Amplitube of GuitarRig spelen op je pc.
Heb je geen band ofzo waarbij je die versterker eventueel wel op normaal volume zou kunnen gebruiken?quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:28 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Zou eventueel wel kunnen maar ik vind een echte versterker vele male toffer.
Ja zo nu en dan komen we wel eens bij elkaar om wat weg te spelenquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:30 schreef Cynic het volgende:
[..]
Heb je geen band ofzo waarbij je die versterker eventueel wel op normaal volume zou kunnen gebruiken?
Nope, dit niet. Ik ga (zodra mijn mixskills wat beter zijn) denk ik voor mezelf een hersenloos death metal albumpje maken met nog wat grappige onzin erin. Cleane riedeltjes in c majeur ofzoquote:Op donderdag 17 mei 2007 08:40 schreef Cynic het volgende:
[..]
Klinkt lekker hoor.
En gebruik je dit ook voor een band?
Da's ironisch, ik dacht voordat ik ging opnemen "kom, ik zet hem in Eb, dat is br00tal"quote:Op donderdag 17 mei 2007 10:05 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
niet laag genoeg gestemd..
nee het is best wel tof![]()
Dat heb je goed gehoordquote:Op donderdag 17 mei 2007 10:07 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Giteren klinken vet, hoe opgenomen? de drums zijn echter filterdun, die mogen wel wat dikker!
Ja dat zeker! Wel heb ik nog enige twijfels over 500 euro besteden aan iets van een particulier.Weet iemand of er iets als een keuringdienst bestaat voor het keuren van (buizen)versterkers? Of kan iedere willekeurige gitarenboer er iets over vertellen. 500 euro is toch een hoop poen als je geen garantie hebtquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:34 schreef Cynic het volgende:
Zo'n versterker kan je natuurlijk wel jaren en jaren mee vooruit, dus het is ook een investering in je toekomst
Is dat een maxon sonic distortion? Geeft ie nou een beetje het zelfde geluid als dat ik denk bij sonic of is het gewoon een distortion?quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:41 schreef Neidropje het volgende:
pedalboard een beetje aan het verbouwen, dit is de testopstelling. Ipv de ibanez ms10 (die gaat in de verkoop) komt er een korg dt10 tuner. Kabels worden nog weggewerkt en ik ga waarschijnlijk nog schilderen:)
[afbeelding]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |