- Helaas geen officiële licencies meer voor Proquote:Op woensdag 16 mei 2007 21:57 schreef Netsplitter het volgende:
Ik zou sowiezo die Home installatie vervangen voor minimaal Pro of zelfs een server os omdat daar de vpn software wel in zit geloof ik.
Hoe had je dat inbellen met gprs in gedachten?
heb ik ( http://www.sweex.com/MO250 )quote:Op donderdag 17 mei 2007 21:05 schreef Ablaze het volgende:
Neem een router die VPN aan kan.
daarom zoek ik ook naar specifieke softwarequote:XP Home heeft geen VPN server ondersteuning.
Als je router dat kan, waarom zou je dan niet je router zo configureren? Dat is een stuk goedkoper dan een VPN serverprogramma op je XP Home PC installeren, want zover ik weet zijn er geen gratis VPN pakketten waarmee een client PC zonder extra software verbinding kan maken. Maar je zou openvpn kunnen bekijken.quote:Op donderdag 17 mei 2007 22:11 schreef qu63 het volgende:
[..]
heb ik ( http://www.sweex.com/MO250 )
[..]
daarom zoek ik ook naar specifieke software
Onzin.quote:Op donderdag 17 mei 2007 21:05 schreef Ablaze het volgende:
XP Home heeft geen VPN server ondersteuning.
laten we zeggen dat geld niet het probleem is (mits natuurlijk niet extreem prijzig..)quote:Op donderdag 17 mei 2007 22:28 schreef Ablaze het volgende:
[..]
Als je router dat kan, waarom zou je dan niet je router zo configureren? Dat is een stuk goedkoper dan een VPN serverprogramma op je XP Home PC installeren, want zover ik weet zijn er geen gratis VPN pakketten waarmee een client PC zonder extra software verbinding kan maken. Maar je zou openvpn kunnen bekijken.
ook buiten het LAN-netwerk om?quote:Bestanden delen is een standaardfunctionaliteit van Windows (tot een bepaald maximum aantal PC's tegelijk).
quote:Op donderdag 17 mei 2007 23:13 schreef BarteS het volgende:
[..]
Onzin.
Dit kun je gewoon in windows doen onder netwerkverbindingen > nieuwe verbinding maken > geavanceerde verbinding instellen > binnenkomende verbinding accepteren > vpn toestaan > ... users aanmaken. In de router juiste poorten doorsturen en gaan.
Bij client dan via nieuwe verbinding maken > verbinding werk maken ... verbinding maken met de server.
Ik vraag mij alleen af of het mogelijk is om bij de windows methode ook een ip restrictie in te bouwen?
Heb ik gedaan, alleen dat knalt mijn eigen internet er uit als ik verbinding maak, vandaar ookquote:
quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:41 schreef qu63 het volgende:
meerdere pc's die hier geen last van moeten ondervinden in het netwerk verkeer binnen het 'thuis'-netwerk. (XP Home en XP Pro)
nee, kantl er op client niveau uit. We gaan het eens proberenquote:Op zondag 20 mei 2007 11:12 schreef BarteS het volgende:
Je moet dan op de client bij configuratie, onder tcp-ip een vinkje weghalen / zetten zodat het internetverkeer niet over de vpn server gaat lopen. (Of knalt het internet er op de server uit?)
Je bedoelt dan VPN pass-through. Een router heeft geen VPN-server functie.quote:Op donderdag 17 mei 2007 21:05 schreef Ablaze het volgende:
Neem een router die VPN aan kan.
XP Home heeft geen VPN server ondersteuning.
Hoezo niet? Vrijwel alle routers hebben VPN pass trough, maar de iets duurdere typen hebben ook VPN serverfunctionaliteiten.quote:Op zondag 20 mei 2007 13:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je bedoelt dan VPN pass-through. Een router heeft geen VPN-server functie.
Je hebt gelijk, ik haalde héél even extern bureaublad en VPN door elkaarquote:Op donderdag 17 mei 2007 23:13 schreef BarteS het volgende:
[..]
Onzin.
Dit kun je gewoon in windows doen onder netwerkverbindingen > nieuwe verbinding maken > geavanceerde verbinding instellen > binnenkomende verbinding accepteren > vpn toestaan > ... users aanmaken. In de router juiste poorten doorsturen en gaan.
Bij client dan via nieuwe verbinding maken > verbinding werk maken ... verbinding maken met de server.
Ik vraag mij alleen af of het mogelijk is om bij de windows methode ook een ip restrictie in te bouwen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |