Morgen maar even langs de dokter. Is rust nodig? En blijft je enkel zwak?
quote:Zoveel mogelijk rust is wel zo handig ja, als je ziek bent gaat het ook met rusten over... en zo is het met alles. (ok, bijna alles
Op maandag 04 februari 2002 07:08 schreef SunChaser het volgende:
Morgen maar even langs de dokter. Is rust nodig? En blijft je enkel zwak?
Als je vaker diezelfde enkel verzwikt kan het zijn dat ie wat zwakker wordt jah, maar het is niet zo dat je dan bij het minste of geringste weer omzwikt.
mocht je het gevoel hebben dat de enkel zwakker is, dan kan ik je adviseren om een keer naar klussen en wonen te kijken en goed op te letten bij de aflevering waar de keilbouten behandeld worden.
succes.
quote:Heb ik al gedaan. Moment, ik pak even mijn digitale camera.
Op maandag 04 februari 2002 07:29 schreef Ludo het volgende:
mocht je het gevoel hebben dat de enkel zwakker is, dan kan ik je adviseren om een keer naar klussen en wonen te kijken en goed op te letten bij de aflevering waar de keilbouten behandeld worden.
quote:en waarom niet vandaag langs de dokter
Op maandag 04 februari 2002 07:08 schreef SunChaser het volgende:Morgen maar even langs de dokter. Is rust nodig? En blijft je enkel zwak?
quote:Jeetje!!! Dat is wel een hele hoge enkelfractuur...
Op maandag 04 februari 2002 07:34 schreef SunChaser het volgende:
[afbeelding]
Verder veel rust, maar beweeg je voet wel af en toe om de stijfheid tegen te gaan. Intapen bij de komende oefeningen (over een paar weken dus).
Sterkte.
Veel oefeningen doen en probeer er zo nu en dan of te staan. Dat is om je spieren sterk te houden (alleen voor op langere termijn)
Ik heb zelf ook mn enkel ongeveer 4 jaar geleden verzwikt, toen met krukken gelopen en het is nog steeds een zwakke plek
Veel sterkte ermee!!!
quote:In zijn geval zeg ik : "Alles amputeren beneden de nek".
Op maandag 04 februari 2002 10:02 schreef bixister het volgende:het enige dat helpt is 6 weken niet fok!ken.
Het gevoel en geluid vergeet ik nooit weer, echt een kraak hoorde en voelde ik. Ik lag daar op de grond en WIST dat het mis was, ik probee rop te staan van gelijk weer op de grond, toen had mijn coach toch maar ff ambulance enzo gebeld.
Hij dacht dat ik mijn been gebroken had ofzo
Maar ik heb er nog wel altijd een zwakke enkel aan over gehouden. @ weken in het gips gezeten en 6 weken in gummygips.
Teonanacatl
Ik was, ergens in Juni door mijn enkel gegaan, was erg pijnlijk etc, maar na een aantal dagen kon ik weer redelijk normaal lopen.
In Juli, op toneelkamp, ging ik halverwege de week, heel erg door mijn voet heen, mn enkel super dik, kon alleen nog maar hinkelen, en ging tot overmaat van ramp ook nog door DIE enkel heen...
Die enkel knapte na een middagje weer wat op en kon ik korte stukjes hinkelen.
Hoewel iedereen maar bleef zeggen dat ik stil moest blijven zitten, been omhoog etc, moest en zou ik doorgaan, want, zo ben ik, ik kan niet stil blijven zitten.
Ben die week nog een paar keer door dezelfde enkel gegaan door mijn stomme eigenwijsheid, met als gevolg, dat het nu nog steeds pijn doet.
Niet altijd, maar na lopen over zand, lange stukken lopen, of gewoon, als ik mijn voet l_ op de grond zet.. zijkant dus op de grond en been omhoog zeg maar..
Vroeger kon dat, nu niet meer omdat het dan pijn doet.
DUS... volg alsjeblieft de raad van je dok op, en hou rust... anders zit je maanden later nog met spijt....
Beterschap!
quote:Ja, vooral lokaal de bloedtoevoer verhogen. En daarna gewoon onder blijven liggen en geen rare fratsen uithalen anders blijf je een jaar met die enkel zitten.
Op maandag 04 februari 2002 07:29 schreef Ludo het volgende:
lokaal de bloedtoevoer verhogen.
quote:
Op maandag 04 februari 2002 19:54 schreef Guus het volgende:[..]
In zijn geval zeg ik : "Alles amputeren beneden de nek".
Ik heb zaterdag m'n enkel verzwikt of verstuikt ofzo. Helemaal opgezwollen en volledig paars. Ben maandag naar de dokter geweest en die zei dat ik een scheurtje in een enkelband heb en dat ik die enkel twee tot drie dagen ingezwachteld moest houden, af en toe koelen en ontstekingsremmers slikken. Daarna zou het nog twee tot drie weken herstel vergen.
Dat heb ik dus braaf gedaan, en nu is de zwelling een stuk minder, net als de pijn. Het vreemde is echter dat de paarsheid rond de enkel zelf iets minder is geworden, maar dat nu andere delen paars worden. De zijkanten van m'n voet en de tenen hebben paarse vlekken en ook op de onderste helft van m'n kuit zijn ze verschenen.
Is dat normaal of is er iets bekneld en is m'n voet langzaam aan het afsterven?
quote:Nee, je hebt meerdere bloeduitstortingen en die gaan "lopen"zoals ze dat noemen.
Op woensdag 2 juli 2003 21:22 schreef k_man het volgende:
*schopje*Ik heb zaterdag m'n enkel verzwikt of verstuikt ofzo. Helemaal opgezwollen en volledig paars. Ben maandag naar de dokter geweest en die zei dat ik een scheurtje in een enkelband heb en dat ik die enkel twee tot drie dagen ingezwachteld moest houden, af en toe koelen en ontstekingsremmers slikken. Daarna zou het nog twee tot drie weken herstel vergen.
Dat heb ik dus braaf gedaan, en nu is de zwelling een stuk minder, net als de pijn. Het vreemde is echter dat de paarsheid rond de enkel zelf iets minder is geworden, maar dat nu andere delen paars worden. De zijkanten van m'n voet en de tenen hebben paarse vlekken en ook op de onderste helft van m'n kuit zijn ze verschenen.
Is dat normaal of is er iets bekneld en is m'n voet langzaam aan het afsterven?
Trouwens zit mijn jongste ook nu zo vanaf vrijdagavond.
Begin van de vakantie, kan ie eindelijk gaan vak.werken, springt ie uit een boom, komt finaal verkeerd terecht met een dronken hoofdje en loopt er nog de hele avond mee door.
Resultaat nu, superdik, paars, erg pijnlijk, poot omhoog dus en wat jij verteld.
quote:Ah, dank je.
Op woensdag 2 juli 2003 21:50 schreef Bluezz het volgende:
Nee, je hebt meerdere bloeduitstortingen en die gaan "lopen"zoals ze dat noemen.
Is heel normaal.
Ik wil niet voor elk wissewasje opnieuw naar de dokter, dus nu ben ik weer helemaal gerust.
Ik heb ooit mijn enkel zwaar gekneusd.quote:Op maandag 31 mei 2004 00:26 schreef ASSpirine het volgende:
trouwens, wanneer neemt de zwelling af?
had ooit erges gelezen of gehoord dat je enkel pas weer "normaal" eruit ziet na een jaartje
kan dat?
maar iig, de enkelbanden zijn al lang uitgerekt
welke zalve gebruiken jullie ervoor?
ik had toen ooit fastum gel moeten kopen van de dokter
hmm, hoorde van iemand dat veel bewegen goed wasquote:Op maandag 31 mei 2004 00:32 schreef Brennie het volgende:
[..]
Ik heb ooit mijn enkel zwaar gekneusd.
Heeft bij mij zeker een jaar geduurd voordat ik pijnloos alles kon doen.
Het is ook afhankelijk of je sport, veel loopt en het gewoon veel belast.
Hoe meer je het belast, hoe langer het duurt. ( al moet je wel in beweging blijven om de kracht in de spieren te houden)
Meestal blijft het een zwakke plek.
Dat de zwelling afneemt kan wel wat weken duren, maar verschilt.
Dat mijn enkel weer ' geslonken' was heeft wel wat maanden geduurd.
je kunt Srl gelei proberen van Dr. Vogel ( das voor spieren), maar het kan geen kwaad.
Dat zeg ik tochquote:Op maandag 31 mei 2004 00:45 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
hmm, hoorde van iemand dat veel bewegen goed was
betere bloedcirculatie toch
iig, ik ga volgende week toch niet gaan basketballen denk ik
heb gisteren in een emmer met ijskoud water mijn enkel erin gestoken, maarjah, het was al helemaal opgezwollen, was er mss wel te laat bij
heb ik gisteren wel ondervonden, of dat mijn ijsklompquote:Op maandag 31 mei 2004 01:02 schreef Brennie het volgende:
Regelmatig koelen ( kwartiertje) is ook verstandig.
Je kunt bv wat ijsblokjes in een washandje doen en dit erop doen. ( niet te lang).
Niet rechtstreeks ijs op de voet doen. ( koelen is wat anders als bevriezen, ijs er rechtstreeks opleggen is alleen maar pijnlijker)
Zo gelijk wat tips gegeven
Als dat niet lukt s'nachts, tja das dan pechquote:Op maandag 31 mei 2004 01:10 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
heb ik gisteren wel ondervonden, of dat mijn ijsklomptegen mijn voet aandreef
maar toch ff doorbijten iedere keer![]()
maar als ik slaap, ik woel nogal veel dus mijn been blijft nooit op een kussen liggen
en overdag is dat voor mij best moeilijk om em hoog te houden
Regelmatig even het been hoog leggenquote:Op maandag 13 september 2004 08:56 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Een weekje of 6 geleden ook de handel verzwikt. Teruglopend naar huis na een avondje bier drinken in een feesttent. Vrouw springt in m'n nek. Loop een stukje door en stap op het randje van de weg. Zwik, dender. Daar ging het, richting berm (gelukkig).
Maar goed, enniehoe, het is alweer even geleden, maar ik blijf er last van houden. Traplopen (vooral d'r af) is ellendig. Weet er iemand of je oefeningen zijn die je kan doen om het herstel wat te versnellen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |