veel kaasboeren kun je je kaas vacuum laten trekken voor op reis, daar kan dit prima voor!quote:Op woensdag 16 mei 2007 10:18 schreef klaarover het volgende:
Kaas blijft heus wel goed een etmaal buiten de koelkast, dus zeker meenemen die hap.
Het wordt hoogstens wat zweterig, maar dat zal het genot toch niet drukken.
Neem ook mee:
-houdbare vanillevla
-rookworst
-karnemelk of yoghurt (overleeft ook heus wel een vlucht)
-krentenbrood
lekker hequote:Op woensdag 16 mei 2007 11:40 schreef valek het volgende:
als ik dit zo lees schaam ik me bijna. Wat is nederlands eten toch goor he.
iddquote:Op woensdag 16 mei 2007 11:40 schreef valek het volgende:
OP lezen.quote:
?quote:
hoezo? vanwege die paar dingen die er nu staan. houd er rekening mee dat je ook niet alles kan vervoeren. zeker verse dingen niet,quote:Op woensdag 16 mei 2007 11:40 schreef valek het volgende:
Lekker handig in je toch al zware koffer: een gietijzeren poffertjespanquote:Op woensdag 16 mei 2007 12:34 schreef Curiosity het volgende:
Beschuit en muisjes ( gestampte)
Neem poffertjesmix en een pan mee. kan je daar poffertjes bakken. en uiteraard poedersuiekr.
Net als een hamburger van de mcdonalds?quote:Op woensdag 16 mei 2007 12:36 schreef Curiosity het volgende:
Speculaas.
Niet alles wat hier genoemd wordt is "echt" nederlands, maar wel zo ingeburgerd dat het voor typisch nederlands mag doorgaan.
neem je zo'n nep pan met houten steel.quote:Op woensdag 16 mei 2007 12:52 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Lekker handig in je toch al zware koffer: een gietijzeren poffertjespan
poffertjesmix...een grote doos met poederige substantie...goed planquote:Op woensdag 16 mei 2007 12:34 schreef Curiosity het volgende:
Beschuit en muisjes ( gestampte)
Neem poffertjesmix en een pan mee. kan je daar poffertjes bakken. en uiteraard poedersuiekr.
Dat is grappig!quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:02 schreef karoltje het volgende:
Toen ik een Nederlandse vriendin in Rome ging opzoeken had ik het volgende voor dr meegenomen:
-....
-De single 'Heb je even voor mij'
-De nieuwste Prive
En nog wat dingetjes die ik ongetwijfeld vergeten ben nu.
quote:Op woensdag 16 mei 2007 10:20 schreef BobRooney het volgende:
Jodenkoeken?
Kan me niet voorstellen dat er in het buitenland jewbiscuits zijn
En de gestampte muisjes vind je geen probleemquote:Op woensdag 16 mei 2007 13:09 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
poffertjesmix...een grote doos met poederige substantie...goed plan![]()
lijkt toch iets minder op drugs vind je niet?quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:16 schreef Curiosity het volgende:
[..]
En de gestampte muisjes vind je geen probleem![]()
Is iets witter, maar achquote:Op woensdag 16 mei 2007 13:25 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
lijkt toch iets minder op drugs vind je niet?
Glacé's mogen idd niet ontbreken.quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:06 schreef karoltje het volgende:
Ohja en van die roze koeken!
Spamquote:Op woensdag 16 mei 2007 14:35 schreef Muck het volgende:
ga eens bij Dille&kamille kijken, daar hebben ze allerlei oud-hollandse snoepjes, waaromder stroopsoldaatjes en boterruitjes
Is het schotse 'shortbread' niet bijna hetzelfde?quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:43 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
[afbeelding]
is boterkoek niet ook typisch hollands?
Dat noemen we toch Smac in Nederland?quote:
ik vind dat echt 2 heel verschillende dingenquote:Op woensdag 16 mei 2007 14:52 schreef computergirl het volgende:
[..]
Is het schotse 'shortbread' niet bijna hetzelfde?
Oh, maar als je gewoon door de supermarkt wandelt dan kom je echt wel genoeg tegen denk ik!quote:Op woensdag 16 mei 2007 17:58 schreef Lavinia_Humby het volgende:
Ik heb al een paar hele goede voorbij zien komen! Keep them coming!
Ga misschien toch maar proberen om een lekker stuk Old Amsterdam mee te nemen![]()
Ik schaam me ook wel een beetje dat ik al die dingen die voorbij zijn gekomen niet zelf kon bedenken![]()
Zal wel. 't Is wel het enige wat ik mis als ik buiten NL op reis ben.quote:Op woensdag 16 mei 2007 11:40 schreef valek het volgende:
Jawel in Kenya is het dagelijks voedsel het jaar rond. Zoek maar is op sukumawiki.quote:Op donderdag 17 mei 2007 00:07 schreef Public_NME het volgende:
Toen ik nog in Finland woonde en ff een weekendje naar huis ging in de winter, nam ik een paar zakken boerenkool mee! Gelijk invriezen, en natuurlijk had ik ook een stapel rookworsten meegenomen! Heerlijk! (boerenkool kennen ze ook niet echt in het buitenland helaas)
maar dan wel van bakkerij De Kof op Urk. Dan weet je pas echt hoe ze horen te smaken. En dat is nietquote:
doe dan broodje unox imo, die broodjes kenne ze daar ook nie echt, meer bagelsquote:Op donderdag 17 mei 2007 12:57 schreef karoltje het volgende:
Unox rookworst had ik ook mee!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |