abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49408788
Ik ben bezig om het dak van mijn ouders te isoleren. Ik gebruik daarvoor 10cm dik piepschuim, wat ik tegen het vochtwerende doek onder de dakpannen plaats.
Er zit alleen tussen het dakbeschot en de piepschuimplaaten ruimte, varierend van een cm tot 5cm. Ik wil dat opvullen met pur, ik heb een pur pistool met van die losse patronen PU 700. Voor dat ik het schuim er tegen aan spuit maak ik het eerst vochtig met water.
Maar om de een of andere reden wil het niet blijven zitten.
Heeft iemand tips om te zorgen dat het pur blijft zitten?
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_49409263
niet natmaken?
pi_49409422
ZElf doe ik het meestal als het droog is de ondergrond
pi_49409564
Ik heb geleerd dat het vochtig moet zijn, dan zet het meer uit?
Maar droog heb ik ook gedaan (was het water vergeten) maar dat blijft ook niet goed plakken
pi_49410419
even dichtplakken met iets en dat het pur er niet uit kan duvelen?
  dinsdag 15 mei 2007 @ 18:28:53 #6
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_49410600
Pur heeft vocht nodig om uit te harden. Normaal is de luchvochtigheid genoeg om de pur uit te laten harden. Men wil de oppervlakken nogwel eens nat maken om het hardingsproces te versnellen.

Ik denk dat je er teveel pur tegelijk in wilt spuiten. Je hebt maar een klein beetje nodig, het zet namelijk enorm uit als het de ruimte heeft.
Je zet het pistool in een hoek en je drukt de pur tegen en balk of het piepschuuim aan. Een klein randje is genoeg. Gewoon een dag de tijd geven om uit te harden en met een scherp met het overtollige eraf snijden.

Ff paintje ter verduidelijking

De hoeveelheid pur op de paint is ruim voldoende om de speet op de paint vol te schuimen.
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_49410856
Gaan piepschuim en PUR wel samen? Vreet dat niet in?

Verder had je een betere isolatiewaarde gehaald door glas- of steenwol te gebruiken.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 18:39:55 #8
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_49410972
piepschuim en pur gaan prima samen.
Piepschuim kan niet tegen oplosmiddellen. In pur zit geen oplosmiddel. Het harden van pur is een chemische reactie tussen de pur en het vocht in de lucht
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_49411200
OK, ik wist dat er iets was, maar met PUR is er dus blijkbaar geen probleem. Dan kan TS ook niet helpen.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 18:52:10 #10
172433 ClintOosthout
maak mijn dag
pi_49411395
Bedankt voor de reacties:

Ik denk niet dat ik teveel gebruik Dat purpistool kun je instellen, en zelfs een lijntje van ongeveer 1cm breed en hoog blijft al slecht plakken, of is dat ook teveel? Verder maakt het niet uit of ik het tegen het piepschuim spuit of tegen de balk, het valt er in beide gevallen af.
pi_49412194
SChudden van de bus?
pi_49431064
Dan denk ik dat de pur niet goed is, want normaal gesproken plakt pur overal op, ook op folies ed.

Je zou het nog even kunnen proberen door een soort van bekisting te maken (een lat vastmaken bovenop het piepschuim en tegen het dakbeschot aan) en dan de ruimte ertussen volschuimen.

Als het uitgehard is haal je de lat weg, en zou het vast moeten blijven zitten.
pi_49432193
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 08:52 schreef Gurb het volgende:
Dan denk ik dat de pur niet goed is, want normaal gesproken plakt pur overal op, ook op folies ed.

Je zou het nog even kunnen proberen door een soort van bekisting te maken (een lat vastmaken bovenop het piepschuim en tegen het dakbeschot aan) en dan de ruimte ertussen volschuimen.

Als het uitgehard is haal je de lat weg, en zou het vast moeten blijven zitten.
zeker weten dat pur echt overal aan blijft plakken ja.
mn lieve schattige zoontje heeft ooit eens met een vriendje een bus pur gevonden.
ze hebben toen ontdekt dat het blijft plakken aan schuren, lantaarnpalen, haar, brillen, bomen, planten, schuttingen, kleding, handen, auto`s....en toen had mama ze ontdekt en hebben we de tests maar stopgezet.
de buurt was er blij mee.....op sommige plekken zit het nu na een aantal jaar nog steeds

oh...maar een tip heb ik helaas niet.
  woensdag 16 mei 2007 @ 10:14:13 #14
215 misterDre
Paint it black!
pi_49433090
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 09:42 schreef truttebosje het volgende:

[..]

mn lieve schattige zoontje heeft ooit eens met een vriendje een bus pur gevonden.
ze hebben toen ontdekt dat het blijft plakken aan schuren, lantaarnpalen, haar, brillen, bomen, planten, schuttingen, kleding, handen, auto`s....en toen had mama ze ontdekt en hebben we de tests maar stopgezet.
de buurt was er blij mee.....op sommige plekken zit het nu na een aantal jaar nog steeds

Is je tip niet indirect: Buiten bereik van kinderen houden
pi_49448631
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 09:42 schreef truttebosje het volgende:

[..]

Is het ooit weer goed gekomen met de buurt?
Zo'n geintje heb ik ook eens gedaan met een vriendje toen ik een jaar of vijf was , we hadden een blik bruine verf gevonden, de hele buurt zat eronder inclusief wijzelf. Het vriendje mocht nooit meer komen spelen, want volgens mama waren de dure design kleren verpest

ontoppic: Volgens mij heb ik het goede pur wel ik kan hier in de buurt maar één soort kopen iso.nogwat. 700.
Het plakt ook verschrikkelijk, alleen niet waar ik het wil hebben

Bij de weg: vandaag achtergekomen. Volgende week donderdag groot feest, dan wordt het huis precies 100 jaar
pi_49460295
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 16:51 schreef ClintOosthout het volgende:

[..]

Is het ooit weer goed gekomen met de buurt?
Zo'n geintje heb ik ook eens gedaan met een vriendje toen ik een jaar of vijf was , we hadden een blik bruine verf gevonden, de hele buurt zat eronder inclusief wijzelf. Het vriendje mocht nooit meer komen spelen, want volgens mama waren de dure design kleren verpest

ontoppic: Volgens mij heb ik het goede pur wel ik kan hier in de buurt maar één soort kopen iso.nogwat. 700.
Het plakt ook verschrikkelijk, alleen niet waar ik het wil hebben

Bij de weg: vandaag achtergekomen. Volgende week donderdag groot feest, dan wordt het huis precies 100 jaar
nee ben van ellende maar verhuisd,
nee hoor grapje, dat was niet de reden.
maar hij was toen ook 5 ofzo, zn nieuwe schoenen konden weg,
zn nieuwe bril kon weg (goddank heeft hij het niet in zn ogen gekregen), zn oude kleren ook en heel de buurt zat onder.
en bijna nergens af te krijgen natuurlijk.
en het gaat er steeds smeriger uitzien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')