abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49386032
Hoi wij hebben een nieuw huis gekocht in Harderwijk en zijn vandaag bezig geweest met de meer/minderlijst
Nu zitten wij te twijfelen over de trap
standaard is dit een vuren trap en voor 4200 euro kan dit een hardhouten (iroko) trap worden.
Dat is natuurlijk wel mooi maar ook veel geld
Wie heeft advies
  maandag 14 mei 2007 @ 23:39:04 #2
133499 Hoogbevaegd
death is not a threat, no more
pi_49386167
ik zou gewoon voor een vuren trap gaan, die gaan een aardig wat jaren mee en kan je evt in een donkere kleur beitsen, beter voor het budget iig en een 30 jaar gaan ze zeker wel mee
olen ihanin tyttö koko maailmassa
pi_49386174
Vuren is wel erg cheap, en de kans dat dat gaat werken is wat groter dan bij hardhout zegmaar. Ik heb werkelijk geen idee wat het plaatsen van een trap kost, maar weet wel dat extra opties meestal flink overpriced zijn, dus misschien is die vuren trap laten plaatsen, daarna slopen en er een andere trap ingooien wel goedkoper .
Maar dat weet ik niet .
pi_49386197
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:39 schreef Hoogbevaegd het volgende:
ik zou gewoon voor een vuren trap gaan, die gaan een aardig wat jaren mee en kan je evt in een donkere kleur beitsen, beter voor het budget iig en een 30 jaar gaan ze zeker wel mee
En het gekraak bij het traplopen dan?
  maandag 14 mei 2007 @ 23:41:07 #5
133499 Hoogbevaegd
death is not a threat, no more
pi_49386255
als je gewoon dikke planken hebt dan hoor je dat niet, iig geen last van, laatst bij mijn ouders is de trap ook vervangen, de oude zat er ruim 60 jaar in (was ook vuren) en het was een verademing om gewoon stil de trap op te gaan als je weer eens een avondje had doorgezakt
olen ihanin tyttö koko maailmassa
  maandag 14 mei 2007 @ 23:47:17 #6
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_49386451
Misschien kun je eens ergens anders informeren hoeveel een trap daar kost. Misschien kun je ook wel een minderprijs krijgen als je de trap laat vervallen, of kan dat niet?
(kan me trouwens ook wel voorstellen dat ze dat niet doen omdat het ook wat onhandig is bij het bouwen)
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_49386555
Als je graag die hardhouten trap wilt en je kunt het betalen, waarom dan niet?

Kijk, als je nou je lichaam ervoor moet gaan verkopen....zou ik het niet doen, maar als je het zelf stukken mooier vindt en je hebt het geld...Simpele keus toch?
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
pi_49386729
meerwerk is vaak belachelijk heftig geprijsd, wat je kan doen is juist "minderwerk"laten uitvoeren door de vuren trap helemaal niet te laten plaatsten. Dit scheelt je maar een beetje geld nu, maar daarna kun je gewoon naar een reguliere timmerman/trappenmaker toe en daar de trap die je wel wil laten maken.

¤ 4200,- is erg veel geld voor een hardhouten trap bovenop de som geld die je al betaald voor de vuren uitvoering ervan natuurlijk.

succes met je beslissing ts, zou ik het geld hebben zou ik het doen . een mooi geoliede hardhouten trap
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_49386781
Een nieuwbouwwoning oplveren zonder trappen zal niet mogen denk ik
pi_49387159
waarom zou dat niet mogen mars? In de tijd die een huis nodig heeft om "omhoog"getrpokken te worden, staat er 9 van de 10 keer ook gewoon een soort van heftige ladder dan wel bouwlift klaar voor de heren bouwvakkers om zich naar boven te begaan
pi_49387359
Ik verwacht dat er wel iets over in het bouwbesluit staat. Maar je hebt gelijk het is een gok van mij,
  dinsdag 15 mei 2007 @ 00:21:12 #12
33097 MUZZ
ik ga lekker
pi_49387402
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 00:12 schreef Cybersijp het volgende:
waarom zou dat niet mogen mars? In de tijd die een huis nodig heeft om "omhoog"getrpokken te worden, staat er 9 van de 10 keer ook gewoon een soort van heftige ladder dan wel bouwlift klaar voor de heren bouwvakkers om zich naar boven te begaan
Dat heeft met het bouwbesluit te maken . Een wet voor bebouwing. En een trap moet erin zitten
Je zal als 1dags vlieg je dag niet hebben
pi_49387646
Dan moet de ts bijvoorbeeld de dialoog aangaan met de bouwer dat hij/zij geen trap geleverd wil hebben, en dan zelf trap leveren. Weet niet of dat kan , dan wel verstandig is, maar om eerst vuren trap erin te hangen daarna weg te halen en nieuwe trap te installeren is ook weer zoiets natuurlijk.

Zou zeggen vraag eens na
pi_49388280
Ik heb al gevraagd en het is absoluut niet mogelijk
dat er geen trap geplaats word.
Heeft te maken met GIW garantie en bouwbesluit
  dinsdag 15 mei 2007 @ 08:42:22 #15
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_49390934
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 00:56 schreef Harry_W het volgende:
Ik heb al gevraagd en het is absoluut niet mogelijk
dat er geen trap geplaats word.
Heeft te maken met GIW garantie en bouwbesluit
En zelf de trap leveren, dat de aannemer hem alleen maar hoeft te plaatsen?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 09:34:33 #16
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_49392057
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 08:42 schreef sanger het volgende:

[..]

En zelf de trap leveren, dat de aannemer hem alleen maar hoeft te plaatsen?
Dat willen ze echt niet doen.

Er zijn trouwens wel uitzonderingen dat het niet voldoet aan de GIW garantie en het bouwbesluit. Bijvoorbeeld als je een huis zonder sanitair opgeleverd wil hebben. Een woning moet immers een toilet bevatten. Dan krijg je voorwaarden waar je je aan moet houden waarbij je toezegt dat je na oplevering zal zorgen dat het als nog in orde komt oid.

Maar ja TS zegt al dat zijn aannemer hier niet aan mee werkt in dit geval. Als ik me in die aannemer verplaats snap ik dat wel.
pi_49392684
Zonder trap een woning opleveren kan wel, dan krijg je te maken met een limitering van de garantie, dit is wel te regelen, maar dan moet de aannemer dit wel willen.

Echter zal er geen enkele aannemer een woning opleveren zonder trap, puur omdat alle materialen en dergelijke (gips, tegels, deuren, vensterbanken, radiatoren, sanitair) dan via een houten ladder naar boven moeten, en dit, naast dat het onhandig is, niet mag van de arbo.
Dit zou betekenen dat er een bouwlift in het trapgat geplaatst worden tijdens de bouw voor het transport van goederen, en een bouwladder voor het transport van personen.
En dat zal jou dus ook geen minderprijs opleveren, misschien zelfs een meerprijs.

Een hardhouten trap kost zeg maar per stuk ¤1500 tot ¤2000 extra tov een vuren trap (ex btw, wel incl plaatsen, en excl extra schilderwerk á ¤ 250 per woning (treden worden ook afgelakt bij hardhouten trap)
Dus als je 2 trappen hebt, dan zit je zomaar aan de 4200 euro extra, zeker incl btw.

Voor wat meer prijzen qua bouwen kun je eens kijken op http://www.bouwkosten-online.nl.

hier linksboven klikken op woningbouw bibliotheek, en dan op woningbouw klikken
  donderdag 17 mei 2007 @ 11:56:49 #18
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_49473842
Maar hoe zit dat eigenlijk met schade aan de hardhouten trap? Zeker omdat ie er al tijdens de bouw ingezet wordt en gebruikt wordt.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 17 mei 2007 @ 12:55:47 #19
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_49475484
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 11:56 schreef Martijn_77 het volgende:
Maar hoe zit dat eigenlijk met schade aan de hardhouten trap? Zeker omdat ie er al tijdens de bouw ingezet wordt en gebruikt wordt.
Meestal zorgen ze dat ze hem goed beschermen tijdens de bouw. Als er toch iets beschadigd heeft de aannemer een probleem en moet die voor de kosten opdraaien (kan meegenomen worden als opleverpunt)
pi_49478020
Als ik voor de keuze stond, dan zou ik het af laten hangen van wat ik verder met de trap zou willen doen en of ie in het zicht zit.
Als ik de trap zou willen laten bekleden, dan zou ik gewoon voor een simpele versie gaan.
Maar zit er bijv. een open trap in je woonkamer en wil je die niet laten bekleden, dan zou ik het er wel voor over hebben om er wat extra aan uit te geven.
Weet je al wat je ermee gaat doen?
pi_49520345
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 11:56 schreef Martijn_77 het volgende:
Dat wordt idd allemaal weer gerepareerd.

De treden worden afgedekt met boardplaten, en pas als één van de laatste dingen in het huis wordt de trap geschilderd.

En een andere optie is de twintrap, of wisseltrap.
Hierbij worden tijdens de bouw vuren treden gebruikt en zijn de trapspil en bomen afgedekt met folie.
Vlak voor de oplevering worden de vuren treden eruit gehaald en vervangen door hardhouten treden. Dit kan omdat de trapboom in de lengte is doorgezaagd, en ze dus van onderuit de boom weghalen, en zo de treden eruit schuiven. Hierna gaan de nieuwe treden en stootborden erin en wordt de boom weer vastgezet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')