abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 mei 2007 @ 20:56:39 #1
165898 BBoy_Symm
Bboy 4 life =D
pi_49378462
Hoe moet je lenig worden?? dat je moet rekken en strekken vat ik wel, maar wat is de beste manier? Vooral mn 'tenenaanraak' lenigheid. Ik wil mezelf dubbel kunnen vouwen zegmaar (en nee dit is geen verkapt 'ik wil mezelf kunnen pijpen topic')

tips, tricks?
BBoy since 02-04-06
pi_49378526
ruggegraat inkorten?
  maandag 14 mei 2007 @ 21:25:51 #3
165898 BBoy_Symm
Bboy 4 life =D
pi_49379591
quote:
Op maandag 14 mei 2007 20:58 schreef ruud_fr het volgende:
ruggegraat inkorten?
oh was dat een grapje? Dan lach ik even.. ha..ha..ha
BBoy since 02-04-06
pi_49379664
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:25 schreef BBoy_Symm het volgende:
oh was dat een grapje?
nee
  maandag 14 mei 2007 @ 22:09:56 #5
165898 BBoy_Symm
Bboy 4 life =D
pi_49381902
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:27 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

nee
ooh ok...
BBoy since 02-04-06
pi_49388160
Dit is een handige link.

Gewoon goed oefenen iedere dag en je zult gauw merken dat dit helpt Misschien kun je dan na een jaartje dit allemaal wel
pi_49388976
Laat jezelf uitrekken, doen ze in China en het oostblok ook met 5-jarige topturners in de dop
pi_49419850
Als BBoy niet je tenen kunnen aanraken...

Toen ik net begon hield ik mijn broek vast bij mijn enkels. Dan steeds via de veters één rij omhoog gaan. Nu kan ik al met beide benen gestrekt en beide armen mijn tenen zolang aanraken als ik wil.

Als je je wilt dubbelklappen, probeer ook situps te doen, je hebt namelijk buikspieren nodig wil je je hoofd zowat tot je knieën brengen. Als je hier geen zin in hebt, probeer tijdens het teenaanraken zoveel mogelijk je hoofd naar je knie toe te brengen zonder dat die buigt.

Succes, valt niet mee op het begin, maar het is goed te doen met regelmatige oefening.
  zondag 3 juni 2007 @ 20:00:00 #9
127748 Rosu
Nu mét rijbewijs!
pi_50069245
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 01:39 schreef wimderon het volgende:
Laat jezelf uitrekken, doen ze in China en het oostblok ook met 5-jarige topturners in de dop
http://www.youtube.com/watch?v=bEzb-NGmqRM
Vanaf 00:51
PRESTON: "I need more chickens."
CRISTINA: "No more chickens. Okay? It’s bad enough that Meredith is dating a vet, I am not dating a chicken surgeon."
pi_50239492
Je moet regelmatig rekken, geduld en doorzetten is het belangrijkst. Het mag best een beetje pijn doen wanneer je rekt maar het moet goed dragelijk zijn, anders ga je over je grens en kun je je spieren verrekken of scheuren, en wanneer je in een maximale gerekte houding staat: niet gaan veren, maar gewoon even vasthouden in die positie, weer even kort ontspannen en weer opnieuw. Als je erge spierpijn hebt las desnoods even een rustdagje in, maar zelfs met spierpijn; je bent er het snelst vanaf als je voorzichtig toch wat lichte stretches doet. Ik doe zelf aan Taekwondo dus weet hoe het werkt. Succes
"Man is a pupil, pain is his teacher"
pi_50261589
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 14:57 schreef Cryptodome het volgende:Als je erge spierpijn hebt las desnoods even een rustdagje in, maar zelfs met spierpijn; je bent er het snelst vanaf als je voorzichtig toch wat lichte stretches doet. Ik doe zelf aan Taekwondo dus weet hoe het werkt. Succes
Als je bezig bent met krachttraining moet je toch juist een rustdag inlassen zodat je spieren alle tijd krijgen zich te herstellen? Is dat nou ook met rekoefeningen dat je het niet elke dag mag doen?
pi_50264779
Ligt er aan, je mag best elke dag rekken en krachttraining doen. Kijk maar naar professionele sporters zoals tennissers, vechtsporters, zwemmers etc, die trainen bijna elke dag intensief, inclusief kracht-en flexibiliteitstraining. Bij intensieve krachttraining moet je idd de spieren wel de gelegenheid geven zich te herstellen en op te bouwen. Als je echt aanzienlijk spierpijn hebt is een rustdag of dagen wel aan te bevelen of dat je je training even ergens anders op richt, maar wat simpele oefenen laten de spierpijn dan vaak toch het snelst weg gaan. Tegenwoordig kan ik vaak iedere dag uitgebreide rekoefeningen doen zonder ook maar een beetje spierpijn te hebben de volgende dag, of minimaal.. een kwestie van niet over je lichamelijke grens gaan, goed opwarmen en daarnaast wennen je spieren er ook aan. Veel mensen die aan krachttraining doen rekken ook te weinig, ze denken voornamelijk aan het gewichtheffen en opdrukken, maar je bovenlichaam van te voren en naderhand goed strechten is heel belangrijk, ook tegen de spierpijn en blessures.
"Man is a pupil, pain is his teacher"
pi_50267679
quote:
Op zondag 3 juni 2007 20:00 schreef Rosu het volgende:

[..]

http://www.youtube.com/watch?v=bEzb-NGmqRM
Vanaf 00:51
Dat is zielig
Kan het bijna niet aanzien, doet dat niet ontiegelijk veel pijn?
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_50268772
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:00 schreef Cryptodome het volgende:
-verhaal-
Bedankt voor je reply, goed/handig om te weten dit
  zaterdag 9 juni 2007 @ 16:19:13 #15
167723 sanni
Acima de seu
pi_50271999
i.i.g vrouwen,meisjes die geturned.ballet e.d. hebben gedaan zien er vaak niet alleen fysiek geweldig uit, maar ook erg lenig en dat heeft sow zijn voordelen ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')