abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 mei 2007 @ 13:37:08 #1
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49361825
Ik vanochtend op praktijk examen, alles ging goed, laatste 5 minuten naar elst op het industrieterein. Ik kom daar dus, kruispunt, niet helemaal goed overzien, kwam een auto van rechts, geen ingreep, maar wel een opmerking, ik wat in de zenuwen, rij ik een halve minuut verder, krijg ik de opmerking dat ik hier maar 30 mocht, ik reed 50 en bij mijn weten mocht ik 50(bleek later ook nadat ze me had laten zakken dat het toch 50 was, bedacht ze zich net. Maar oke. ik reed dus de laaste 5 minuten niet meer zo oke door de zenuwen. Wij naar dat lokaaltje ik krijg te horen waarom ik niet geslaagd ben: vanwege het te hard naderen van krijspunten. (op dat industrie terein waar ik 50 mocht en ik dus een paak keer met 40 de kruispunten naderde... dus te hard als je maar 30 mag....) Goed mijn instructrice gaat in discussie, komt ze erachter dat je dus toch 50 mocht.... Maar toe verzon ze er maar ter plekken bij dat ik ook niet goed keek tijdens de hele rit.... terwijl ik altijd goed kijk... en zelfs de vorige keer dat ik zakte daar nog een compliment op kreeg.... Dus waarom ben ik nu gezakken? omdat ik 50 reed waar ik 50 mocht!

Klacht: de examinatoren bij het CBR zijn incompetent, of ze hebben indd een regel dat ze zoveel mensen op een dag moeten laten zakken!!

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
pi_49361898
Daarom moet je ook 30 december gaan afrijden, dan haal je het gewoon in 1 keer
pi_49361903
Regelrechte afstammelingen van verstopte NSB-leden, wist je dat al?
  maandag 14 mei 2007 @ 13:40:34 #4
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_49361942
CBR is de grootste kutorganisatie die er bestaat. Ze naaien je daar zoooooo hard.

"je keek te goed, sorry, gezakt"

ik heb -echt- het idee dat ze daar een zakkingspercentage hebben ja, immers, als jij zakt zijn zij 200 euro rijker...
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  maandag 14 mei 2007 @ 13:44:09 #5
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49362080
quote:
Op maandag 14 mei 2007 13:40 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
CBR is de grootste kutorganisatie die er bestaat. Ze naaien je daar zoooooo hard.

"je keek te goed, sorry, gezakt"

ik heb -echt- het idee dat ze daar een zakkingspercentage hebben ja, immers, als jij zakt zijn zij 200 euro rijker...
ja uberhaupt waarom moet een half uurtje niks doen 200 euro kosten??
Trouwens mijn rijschool is bezig met "de baas"te bellen om direct een klacht in te dienen... Mijn Instructrice had al met de examinator gesproken toen ik al uit de auto was en hun erin... En vond het toen al onzin en maakte dat pun ook als van dat ik daar gewoon 50 mocht, over neit kijken is er helemaal niets gezegt toen, pas toen ik nog in discussie ging op het gesprek... Dus het word bellen en kijken wat daar uit komt....
  maandag 14 mei 2007 @ 13:46:06 #6
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49362145
quote:
Op maandag 14 mei 2007 13:44 schreef hierissiedan het volgende:

[..]

Trouwens mijn rijschool is bezig met "de baas"te bellen om direct een klacht in te dienen... Mijn Instructrice had al met de examinator gesproken toen ik al uit de auto was en hun erin... En vond het toen al onzin en maakte dat pun ook als van dat ik daar gewoon 50 mocht, over neit kijken is er helemaal niets gezegt toen, pas toen ik nog in discussie ging op het gesprek... Dus het word bellen en kijken wat daar uit komt....
gokje: excuses. Als je geluk hebt that is.
Geen rijbewijs, geen gratis examen

you're screwed
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_49362156
Alle keren dat ik gezakt ben, hadden ze gewoon gelijk . 2 x een ingreep gehad
  maandag 14 mei 2007 @ 13:47:44 #8
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49362204
quote:
Op maandag 14 mei 2007 13:46 schreef BobRooney het volgende:
Alle keren dat ik gezakt ben, hadden ze gewoon gelijk . 2 x een ingreep gehad
dat had ik op mijn eerste examen.. ik reed de straat uit en bij het eerste de beste kruispunt staat die idioot vol op de rem
later in het examen nog een keer (khad een bejaarde met rollater over het hoofd gezien ).
Gek genoeg niet geslaagd toen
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  maandag 14 mei 2007 @ 13:49:34 #9
48996 ed_reeb
vroem vroem vrrrooeeeeeeem
pi_49362282
quote:
Op maandag 14 mei 2007 13:37 schreef hierissiedan het volgende:
... en zelfs de vorige keer dat ik zakte daar nog een compliment op kreeg....
beer
pi_49362320
Grote heikelpunt bij het CBR vind ik dat men niet consequent is. Een vriend van mij deed examen en zakte o.a. doordat hij 'te vroeg' ging uitvoegen vanaf de snelweg. Hij ging er gewoon meteen af zodra de uitvoegstrook begon. Niets mis mee denk je zo. Ook waren er nog 1 of 2 dingen, maar goed, het gaat nu even om dit specifieke argument.

Een maand later heeft hij weer examen. Voegt net als vorige keer (andere examinator) meteen uit nadat de uitvoegstrook begonnen is. Daarnaast reed hij bijna nog een oude man van zijn fiets op een rotonde wat maar net aan goed ging door het opletten van de fietser zelf.

Uitslag: geslaagd.

Dus bij de ene examinator mag je wel meteen uitvoegen zodra dat kan, bij de ander niet. Dit soort dingen zorgt gewoon voor veel verwarring. Natuurlijk leer je de boel zoals je o.a. in je theorie leert en van je instructeur. Maar je weet nooit precies hoe een examinator het wil zien. Natuurlijk hoor je gewoon veilig te rijden, dat mag duidelijk zijn, maar soms zak of slaag je omdat je wel of niet 1-2 dingen iets anders doet dan een examinator wil zien zonder dat het fout is.
  maandag 14 mei 2007 @ 14:13:38 #11
178671 LegerNeger
Met pijl en boog!
pi_49363255
quote:
Bij mij was het 180euro... en in 1 keer gehaald

Maja,
Auto en benzine/diesel, denk toch even aan 20 euro.
Alle formele zooi van rijbewijs checken en dergelijke en aanvraaggezeik: 60 euro..

100 euro over.. daarvaan gaat er misschien 60euro naar de examinator, en 40euro naar je instructeur... (ik ben van mijn eigen rijschool uitgegaan).

Klaar..
pi_49363370
iedereen klagen over het cbr en ik haal 2 rijbewijzen zonder enig probleem. kreeg bij beide de complimenten dat ik zo goed reed
pi_49363581
In Zeeuws-Vlaanderen hebben ze er zoeen geplaatst die standaard iedereen pas na 3x laat slagen. Daar staat hij ook om bekend. Het maakt dan ook niet uit of iemand goed of slecht rijdt.

Die komt denk ik ook in de hel later.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  maandag 14 mei 2007 @ 14:20:22 #14
144213 Adidah
Het was wraak
pi_49363600
quote:
Op maandag 14 mei 2007 14:15 schreef rival het volgende:
iedereen klagen over het cbr en ik haal 2 rijbewijzen zonder enig probleem. kreeg bij beide de complimenten dat ik zo goed reed
Inderdaad. Paupers die het rijbewijs niet in één keer halen . Ze moeten een regel instellen die iedereen slechts 3 kansen geeft om te slagen. Lukt dat niet dan neem je voortaan maar lekker de benenwagen .
pi_49363646
quote:
Op maandag 14 mei 2007 14:20 schreef Adidah het volgende:

[..]

Inderdaad. Paupers die het rijbewijs niet in één keer halen . Ze moeten een regel instellen die iedereen slecht 3 kansen geeft om te slagen. Lukt dat niet dan neem je voortaan maar lekker de benenwagen .
lijkt mij ook... 3 strikes your OUT!

want nu krijgen die de 4e of 5e keer een staatexamen en weer een mongool op de weg die daar dus eigenlijk niet hoort...
pi_49363686
ik ging op m'n rijexamen zelfs tegen m'n examinator in, hij vond dat ik wel voor die bus langs kon schieten, en ik bleef gewoon lekker wachten ... en zonder op- of aanmerkingen geslaagd in één keer (na 2.5 maand rijles) ... jij bent dus gewoon flink gepwnd!
quote:
Op maandag 14 mei 2007 13:37 schreef hierissiedan het volgende:
...
(op dat industrie terein waar ik 50 mocht en ik dus een paak keer met 40 de kruispunten naderde... dus te hard als je maar 30 mag....)
...
en trouwens als jijzelf wist dat je daar 50 mocht had je ook 50 moeten rijden, en niet halfzacht bij de 40 gaan hangen omdat je zelf ook niet meer weet of het 30 of 50 is, dat is besluiteloosheid, en dan kan je daar idd op zakken ... je moet iets beslissen, en daar dan aan vast houden tot je het andere zeker weet.
pi_49363774
quote:
Op maandag 14 mei 2007 14:22 schreef immortalsean het volgende:
ik ging op m'n rijexamen zelfs tegen m'n examinator in, hij vond dat ik wel voor die bus langs kon schieten, en ik bleef gewoon lekker wachten ... en zonder op- of aanmerkingen geslaagd in één keer (na 2.5 maand rijles) ... jij bent dus gewoon flink gepwnd!
[..]

en trouwens als jijzelf wist dat je daar 50 mocht had je ook 50 moeten rijden, en niet halfzacht bij de 40 gaan hangen omdat je zelf ook niet meer weet of het 30 of 50 is, dat is besluiteloosheid, en dan kan je daar idd op zakken ... je moet iets beslissen, en daar dan aan vast houden tot je het andere zeker weet.
Ik denk dat hij bij het naderen van het kruispunt zelf terugzakte naar 40, niet dat hij de hele weg waar je 50 mocht 40 heeft gereden.
pi_49363861
* gebruikersnaam wacht nog op het eerste topic van iemasnd die vind dat die terecht gezakt is, en niet het CBR de schuld geeft
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  maandag 14 mei 2007 @ 14:26:48 #19
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_49363912
quote:
.... Dus waarom ben ik nu gezakken?
Gezakken?
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 14 mei 2007 @ 14:29:45 #20
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49364063
quote:
Op maandag 14 mei 2007 14:13 schreef LegerNeger het volgende:

[..]

Bij mij was het 180euro... en in 1 keer gehaald

Maja,
Auto en benzine/diesel, denk toch even aan 20 euro.
Alle formele zooi van rijbewijs checken en dergelijke en aanvraaggezeik: 60 euro..

100 euro over.. daarvaan gaat er misschien 60euro naar de examinator, en 40euro naar je instructeur... (ik ben van mijn eigen rijschool uitgegaan).

Klaar..
Gebruik van de auto moet je zelf betalen bovenop de kosten van het examen, die 180 gaat naar het rijk. Ff een sommetje
Stel die examinator verdient 20 euro per uur. Rijden is 1 uur dus 20 euro
Checken van papieren doet de examinator zelf, kost dus niks aan uurloon. Iemand die de gegevens invoerd in de computer word 10 euro per uur betaald kwartiertje werk is 2,5 euro nou opleidingskosten zijn misschien 10. In totaal 32,50 aan kosten.... Benieuwd wat ze van die andere 147,5 doen???
pi_49364065
huillie topic. leer gewoon rijden retard. ik heb t allemaal in 1 keer gehaald, je moet gewoon beetje ouwehoeren met die examinatoren.
0023
pi_49364080
Bij het CBR gaat het vooral om de indruk die ze van je hebben, als je bijvoorbeeld onzeker rijd, maar geen echte fouten maakt dan kunnen ze wel 100 smoezen verzinnen waarom je gezakt bent.

Ik reed zeer rustig en ontspannen en reed kalm 50 in een 30-zone, maar keek steeds goed naar rechts en spiegelde goed, hij merkte het in het lokaal wel op maar zei dat dat geen reden was om te zakken.
Dus als ze een goede indruk hebben kunnen je je wel een paar foutjes permiteren.

Maar het is zeer subjectief allemaal, eigenlijk zouden er 2 examinatoren mee moeten gaan, of een examinator-controleur.
Een heer met stijl
pi_49364167
quote:
Op maandag 14 mei 2007 14:29 schreef ikJur het volgende:
huillie topic. leer gewoon rijden retard. ik heb t allemaal in 1 keer gehaald, je moet gewoon beetje ouwehoeren met die examinatoren.
Heel stoer, maar als jij een examinator had gehad die je wilde naaien dan was jij nu ook mooi gezakt
En dit is geen jaloezie, ik ben ook in 1 keer geslaagd, maar geef grif toe dat het ook geluk met de examinator is wat je moet hebben.
Een heer met stijl
  maandag 14 mei 2007 @ 14:31:50 #24
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49364172
quote:
Op maandag 14 mei 2007 14:24 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Ik denk dat hij bij het naderen van het kruispunt zelf terugzakte naar 40, niet dat hij de hele weg waar je 50 mocht 40 heeft gereden.
ik reed idd 50 en naderen van kruispunt 40.
  maandag 14 mei 2007 @ 14:32:01 #25
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49364183
quote:
Op maandag 14 mei 2007 14:25 schreef gebruikersnaam het volgende:
* gebruikersnaam wacht nog op het eerste topic van iemasnd die vind dat die terecht gezakt is, en niet het CBR de schuld geeft
ik heb er geen topic voor geopend, maar de keer dat ik zakte was volkomen terecht hoor Als die examinator niet op de rem was gaan staan, had die bejaarde doos met haar rollator een stukje meegelift op mijn motorkap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')