abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_50768051
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 19:25 schreef Hexley het volgende:
Wat ik me afvraag,

Er zijn onderzoekers die beweren dat het "probleem" de hersenen zijn.
Nou ja, probleem... Oorzaak van het "probleem",
dat een bepaald deel van de hersenen bij een vrouw kleiner is dan bij mannen.
Maar wat is er dan nou eigenlijk kleiner? Is het het formaat of toch iets anders?
Klopt. Uit onderzoek van Dhrs. Zhou, Hofman, Gooren (hoogleraar transseksualiteit aan de VU) en Swaab (bekend neurowetenschapper) is gebleken dat er een klein gebiedje in de hersenen is, genaamd het BSTc, wat bij alle onderzochte mensen kwa aantal neuronen overeen komt met dat van het geslacht waarmee ze zich identificeren. Dus bij mannen (homo's én hetero's) is 't relatief groot, bij vrouwen (lesbiennes én hetero's) relatief klein, en bij transseksuelen van ongeveer 't formaat van 't geslacht wat ze zich voelen.

Het zit dus allemaal tussen onze oren
quote:
Ik zie namelijk nergens dat er een neuroloog ofzo bij betrokken is,
Je zou zeggen als het qua formaat kleiner zou moeten wezen,
even een ritje CAT/CT of MRI scanner en je weet het.

Dat zou, met zo'n scanner toch zichtbaar moeten wezen... Niet?
Nee, want je hebt 't over een gebiedje wat uit hooguit een paar honderd neuronen bestaat, en dat is gewoon te klein voor de huidige MRI-scanners (en een CT scanner laat alleen botten zien). Misschien dat 't over een paar jaartjes wel kan.

Het risico daarbij is natuurlijk wel dat iemand met een geslachtsbeleving die niet met zijn/haar lichaam overeen komt maar wiens BSTc toch overeen komt met zijn/haar biologisch geslacht behandeling geweigerd zou worden, wat ik heel slecht zou vinden. Het zou een diagnostisch hulpmiddel kunnen worden, maar zeker niet leidend moeten worden.

Overigens las ik een tijdje terug een stukje over 't vaststellen van transseksualiteit doormiddel van een zgn. functionele MRI (een scan waarbij ze mbv. MRI kijken naar het zuurstofgebruik van hersendelen). Het idee daar achter was dat man-naar-vrouw transseksuelen anders lijken te reageren op erotische stimuli. Ik moet daarbij benadrukken dat ik die onderzoeksmethode niks vind, omdat transseksualiteit heel weinig tot niks te maken heeft met seks of erotiek. Maar interessant vind ik 't wel.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hildy op 23-06-2007 20:34:32 (Waah, Replique haalde mijn post door de mangel.) ]
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:22:07 #277
107792 Hexley
the Platypus
pi_50771810
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 20:06 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Een scan zegt echter weinig over hoe iemand het gender beleeft.
Nee maar als zichtbaar zou wezen op een scan, dan zou je dat toch in zetten als extra "hulpmiddel".
Waardoor de werkwijze eventueel efficienter wordt.
En meteen een psycholoog ontslaan ofzo, scheelt weer in de kosten...
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 20:18 schreef Hildy het volgende:
&start
[..]

Klopt. Uit onderzoek van Dhrs. Zhou, Hofman, Gooren (hoogleraar transseksualiteit aan de VU) en Swaab (bekend neurowetenschapper) is gebleken dat er een klein gebiedje in de hersenen is, genaamd het BSTc, wat bij alle onderzochte mensen kwa aantal neuronen overeen komt met dat van het geslacht waarmee ze zich identificeren. Dus bij mannen (homo's én hetero's) is 't relatief groot, bij vrouwen (lesbiennes én hetero's) relatief klein, en bij transseksuelen van ongeveer 't formaat van 't geslacht wat ze zich voelen.

Het zit dus allemaal tussen onze oren
[..]

Nee, want je hebt 't over een gebiedje wat uit hooguit een paar honderd neuronen bestaat, en dat is gewoon te klein voor de huidige MRI-scanners (en een CT scanner laat alleen botten zien). Misschien dat 't over een paar jaartjes wel kan.
Kijk eerste kende ik al...
Het onderzoek toch ook alleen op overleden personen gedaan?

Dat het niet zichtbaar op scan's was heb ik nergens zien staan, of ik heb er overheen gelezen...

Volgens Wiki laat laat de CT meer zien dan alleen botten,
En anders had ik wel een heel saai fotoboek in het ziekenhuis....
En een MRI kan het ook niet geweest zijn, die maken een herrie...
quote:
Wiki Computertomografie:

Het grote voordeel is de uitstekende visualisering van allerlei afwijkingen, niet alleen van bot maar ook in allerlei weefsels, met een oplossend vermogen van 1 of enkele millimeters.
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 20:18 schreef Hildy het volgende:
&start
[..]

Overigens las ik een tijdje terug een stukje over 't vaststellen van transseksualiteit doormiddel van een zgn. functionele MRI (een scan waarbij ze mbv. MRI kijken naar het zuurstofgebruik van hersendelen). Het idee daar achter was dat man-naar-vrouw transseksuelen anders lijken te reageren op erotische stimuli. Ik moet daarbij benadrukken dat ik die onderzoeksmethode niks vind, omdat transseksualiteit heel weinig tot niks te maken heeft met seks of erotiek. Maar interessant vind ik 't wel.
Ook al eens gezien, al gaat men toch een beetje off-topic...
De vindplaats van dit topic...

Het onderzoek wel erg kleinschalig, vindt ik zelf....
pi_50773879
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:22 schreef Hexley het volgende:
Nee maar als zichtbaar zou wezen op een scan, dan zou je dat toch in zetten als extra "hulpmiddel".
Waardoor de werkwijze eventueel efficienter wordt.
En meteen een psycholoog ontslaan ofzo, scheelt weer in de kosten...
MRI's zijn duurder dan psychologen. Alleen de scan kost ongeveer ¤360,-, daar zitten nog geen onderzoekskosten verder bij (er zal toch iemand naar moeten kijken). Daarvoor kan je ook wel een paar uurtjes met een psycholoog praten, en dan ben je voor jezelf ook een stuk verder (is ook onderdeel van 't verwerkings- en acceptatieproces).
quote:
Het onderzoek toch ook alleen op overleden personen gedaan?
Ja, inderdaad.

Als je 't wilt nalezen overigens, de gehele publicatie is te vinden in The International Journal of Transgenderism. Daar zijn ook afbeeldingen te vinden, daar krijg je een goed idee van over wat voor schaal we het precies hebben.
quote:
Volgens Wiki laat laat de CT meer zien dan alleen botten,
En anders had ik wel een heel saai fotoboek in het ziekenhuis....
En een MRI kan het ook niet geweest zijn, die maken een herrie...
Als ik me goed herinner werkt een CT scan op basis van een hele boel röntgenfoto's. Daar zijn op zich wel een hoop weefsels op te zien, maar de hersenen in ieder geval niet/nauwelijks.
quote:
Ook al eens gezien, al gaat men toch een beetje off-topic...
De vindplaats van dit topic...
Ja, daar ben ik 't tegengekomen.

(leuke is dat d'r nu mooi travestie.org in je browsergeschiedenis staat )
quote:
Het onderzoek wel erg kleinschalig, vindt ik zelf....
Er zijn zowiezo niet zo heel veel transseksuelen, en het wordt nog niet lang genoeg serieus genomen om veel onderzoeksmateriaal (bah, wat klinkt dat klinisch) te hebben.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  zondag 24 juni 2007 @ 00:17:12 #279
107792 Hexley
the Platypus
pi_50775708
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:21 schreef Hildy het volgende:

<knip> <knip>
Weet het ook niet zo precies, maar bloedingen kun je er "goed" op zien.
Of teminste het resultaat daarna,... Niet dat ik daar ooit echt naar gekeken heb,
Maar geloof de dokter wel... Jaja dokter, mag ik nu weg...



Dat stond er al in,...

Bedoel meer de vindt plaats van DIT topic....
Als FP bezoeker krijg je niet het idee, van leuk een FoK! forum gevult met achterlijke users....
Had hier een topic vol met van die maffe FP reacties verwacht.... FoK! Forum valt dus mee.
pi_50780173
De maffe FP bezoekers zijn dan nog net slim genoeg om hier NIET te reageren... krijgen ze spijt van namelijk
pi_50780637
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:22 schreef Hexley het volgende:

[..]

Nee maar als zichtbaar zou wezen op een scan, dan zou je dat toch in zetten als extra "hulpmiddel".
Waardoor de werkwijze eventueel efficienter wordt.
En meteen een psycholoog ontslaan ofzo, scheelt weer in de kosten...
Scans zijn een stuk duurder dan een psycholoog. Bovendien zou je een psycholoog alsnog niet kunnen ontslaan, omdat de vraag in hoeverre het gender afwijkt van het genetische gender niet de enige vraag is die beantwoord moet worden om tot behandeling over te gaan. Belangrijker zijn de vragen in hoeverre iemand bij diens functioneren gehinderd wordt door genderdysforie en de vraag of iemand psychisch een transitie aan zou kunnen. De psycholoog is er dus voor het totaalplaatje en niet alleen voor de vraag of iemand genderdysfoor is.
pi_50781329
Tijdje geleden gehoord van iemand dat dat gebied in de hersen schijnt te kunnen veranderen onder invloed van hormonen, ze hebben voor zover ik weet nog geen dode transseksueel onderzocht die geen hormonen had gebruikt. Interessant vraagstuk dus. Maar men is het wel bijna eens dat het ergens biologisch op wat voor manier dan ook bepaald wordt door te veel manlijke of vrouwelijke hormonen ergens tijdens foetus tijd t/m 3 a 4 jarige leeftijd. Tegenwoordig doet Prof. Gooren alleen nog wetenschappelijk onderzoek heb ik van Jos begrepen. Hij onderzoekt in ieder geval geen patiënten meer , en is geen uitvoerend hoofd van het genderteam meer. Dus wie weet waar hij de komende jaren nog mee op de proppen komt.

Ik ben ook tegen alleen scans. Het zou fijn zijn als een scan ondersteunend zou kunnen zijn, wachttijd voor een mri is korter dan de wachttijd voor een psycholoog bij het genderteam over het algemeen. Afijn, komende vrijdag zie ik Luc Gijs. Eens kijken waar we het allemaal over gaan hebben en of we bv een jaarlijkse frequentie afspreken (ik heb nog wat ideetjes betreffende nazorg na de operatie die het VU niet mag bieden, maar bv in de VS heel normaal is)
pi_50781358
quote:
Op zondag 24 juni 2007 09:42 schreef Meike26 het volgende:
De maffe FP bezoekers zijn dan nog net slim genoeg om hier NIET te reageren... krijgen ze spijt van namelijk
Tja, als ze hier komen kunnen ze de ballen krijgen
  zondag 24 juni 2007 @ 15:16:19 #284
107792 Hexley
the Platypus
pi_50788135
Dat onslaan van een psycholoog was meer grappig bedoelt hoor...
  zondag 24 juni 2007 @ 19:11:39 #285
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_50794950
quote:
Op zondag 24 juni 2007 11:12 schreef AnnaB het volgende:
(ik heb nog wat ideetjes betreffende nazorg na de operatie die het VU niet mag bieden, maar bv in de VS heel normaal is)
en dat is?
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_50795179
quote:
Op zondag 24 juni 2007 15:16 schreef Hexley het volgende:
Dat onslaan van een psycholoog was meer grappig bedoelt hoor...
Het kost ze anders moeite genoeg soms om psychologen te vinden. Ze schijnen het ook maar een beperkt aantal jaren te mogen doen. Het schijnt erg belast te zijn. Alleen het hoofd van de psychologen blijft wel een groot aantal jaren. We hebben eerst heel lange tijd Bram gehad, en nu is het in ieder geval al weer enige tijd onze Vlaamse vriend Luc.
pi_50802766
quote:
Op zondag 24 juni 2007 19:11 schreef ChantalC het volgende:

[..]

en dat is?
Ik zou het wel prettig vinden als er nazorg voor diegene die dat willen wel beschikbaar komt, en ik ben in een positie om dat in de toekomst misschien mede mogelijk te maken. Maar daar zal het genderteam bij betrokken moeten zijn, en een (grote) ggz instelling minimaal.
  maandag 25 juni 2007 @ 06:52:47 #288
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_50809708
quote:
Op zondag 24 juni 2007 22:54 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Ik zou het wel prettig vinden als er nazorg voor diegene die dat willen wel beschikbaar komt, en ik ben in een positie om dat in de toekomst misschien mede mogelijk te maken. Maar daar zal het genderteam bij betrokken moeten zijn, en een (grote) ggz instelling minimaal.
Ik denk dat ze dat wel doen hoor. Mijn psych vroeg het laatst of ik alsjeblieft na de operatie nog een keer langs wilde komen, omdat ze met een onderzoek bezig is en ze vanuit dat onderzoek wil weten hoe het met patienten gaat na de SRS. Ze zei dat ze de meeste mensen niet meer ziet na de SRS. Ik vind het geen probleem om nog eens gezellig te gaan babbelen hoor.
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_50809936
Ja, maar meestal blijft het bij 1 of enkele gesprekken. Echte nazorg bestaat uit 5-10 gesprekken. Niet iedereen heeft hier behoefte aan. Maar degene die daar wel behoefte aan heeft, zou dat gewoon moeten kunnen hebben toch ? Ook komen psychische problemen die voor de operatie pas betonden daarna pas echt helemaal boven tafel, want dan is die grote last van je schouders weg, want wat dat betreft is transseksualiteit een zware last vind ik. Die gesprekken zouden dan ook de overgang kunnen regelen naar de rest van de reguliere zorg, en niet dat je nog moet gaan knokken om gewone hulp te krijgen voor je andere problemen. Want niet al je problemen zijn altijd weg als je klaar bent met je geslachtsverandering helaas.

En ook is de situatie een half jaar na de operatie vaak anders dan 1 of 2 of 3 jaar na de operatie. Ik begon pas echt discriminatie te bemerken na mijn operatie. Tijdens RLT heb ik zonder problemen werk kunnen vinden, maar na mijn operatie viel dat niet mee. We zijn nu bijna 10 jaar verder, dus ik hoop dat die situatie nu beter is, maar nog geen 5 jaar geleden ben ik ontslagen waarbij mijn geslachtsverandering echt een rol gespeeld heeft. Men heeft mij bewust ziek gehouden nadat ze me eerst flink ziek gemaakt hadden door me flink over te belasten. Dat soort zaken zien de psychologen niet. En kunnen en mogen ze officieel ook niet zomaar voor langere tijd begeleiden. Alleen als je spijtoptant bent. Terwijl dit soort discriminatie vaak ook een direct of indirect gevolg is van je geslachtsverandering is, en ook behoorlijk pijnlijk is. Bij mij zaten mijn hersens tenminste niet in mijn ballen, dus ik kon mijn mijn werk nog gewoon doen. Alleen door (bewijsbare) chronische pijn niet voor 100% meer. En die pijn is een rechtstreeks gevolg van mijn geslachtsverandering, en kan ik dus ook niet los daar van zien. Nazorg had hier een heel stuk in kunnen betekenen voor mij.
Ik heb wel weer gesprekken gehad op een gegeven moment bij het VU, omdat da arts en Jos heel goed merkte dat het heel slecht ging bij mij. Maar zoiets had er al gewoon moeten kunnen zijn toen de problemen begonnen. Mede door alles wat er na mijn operatie gebeurd is zal ik waarschijnlijk de rest van mijn leven niet buiten de ggz kunnen op een of andere manier.

[ Bericht 25% gewijzigd door AnnaB op 25-06-2007 08:06:52 ]
pi_50810810
Nazorg geef je zelf aanof je dat wilt of niet. Ik heb voor mijn idee veel aan m'n psychologische consulten gehad. Laatst zaten er 5 maanden tussen de afspraken in en dat was mij te lang. Als je na de SRS nazorg wil, bij je huidige psych, dan kan je dat gewoon aangeven en gaan de babbel-uurtjes gewoon door. Ik zou wel willen kunnen zeggen dat ik na de SRS gelijk klaar ben, maar het is gewoon niet zo. Denk dat de revalidatie en de maanden daarna met partner enz. ook wel te bespreken waard is. Een beetje evalueren met de psych.
  maandag 25 juni 2007 @ 10:32:48 #291
57690 danielluh
Ben mijn naam beu, maar jah
pi_50812662
Normaal krijg je volgens mij nog 1 gesprek na je srs, dat is meer een evaluatie.
Ik had hier zelf geen behoefte aan, en zeker niet 3/4 jaar na me srs, mijn psuch was net op zwangerschaps verlof.

iig ben ik blij dat ik geen hele dag meer kwijt ben voor 10 min vu.
Nog 1x op controlle bij boumans en dan ben ik officieel klaar met dat traject.

alles is mooi en best snel gelopen, als ik zo terugkijk op het traject, 2003 aangemeldt, 2007 klaar
precies voor mijn 34ste verjaardag, zoals ik al gehoopt had.

zit nu alleen nog te klooie met me borderline, ze wille me naar een psych sturen en ik heb nu zoiets van, dat het niet meer hoeft.
Jaaa ik heb ook FOK PM :P
pi_50814605
quote:
Op maandag 25 juni 2007 07:55 schreef AnnaB het volgende:
Ja, maar meestal blijft het bij 1 of enkele gesprekken. Echte nazorg bestaat uit 5-10 gesprekken. Niet iedereen heeft hier behoefte aan. Maar degene die daar wel behoefte aan heeft, zou dat gewoon moeten kunnen hebben toch ?
Mij is na mijn SRS meerdere malen psychologische zorg aangeboden, mits ik daar interesse in had (Ik zal wel labiel overkomen ofzo), waarbij ik nog op moet merken dat ik mijn SRS niet bij de VU heb laten uitvoeren en buiten de VU om heb geregeld (waarbij ik dan wel het VU op de hoogte heb gesteld vanaf het moment dat ik het voornemens was). Het lijkt mij niet dat de nazorg slechter is wanneer je alles via het VU doet. Lijkt me dan toch wel redelijk goed?
pi_50816387
In het verleden mocht het VU geen nazorg aanbieden. Het wordt nu trouwens wel gedaan mondjesmaat hoor. Zelfs jaren na de operatie nog. Ik heb niet voor niks komende vrijdag nog een afspraak met dr. Gijs.
In principe is er 1 evaluatie gesprek, 2-4 maanden na de operatie en dat is het dan.
Wel stelt het VU het op prijs als je jaarlijks bij de endocrinoloog op controle wil komen, maar een verplichting is dit absoluut niet. Ik heb trouwens mezelf half augustus 1996 aangemeld bij het VU en ik ben half oktober 1998 geopereerd, iets meer dan 2 jaar, en dat was/is erg snel.
pi_50853753
quote:
Op maandag 25 juni 2007 10:32 schreef danielluh het volgende:
Normaal krijg je volgens mij nog 1 gesprek na je srs, dat is meer een evaluatie.
Ik had hier zelf geen behoefte aan, en zeker niet 3/4 jaar na me srs, mijn psuch was net op zwangerschaps verlof.

iig ben ik blij dat ik geen hele dag meer kwijt ben voor 10 min vu.
Nog 1x op controlle bij boumans en dan ben ik officieel klaar met dat traject.

alles is mooi en best snel gelopen, als ik zo terugkijk op het traject, 2003 aangemeldt, 2007 klaar
precies voor mijn 34ste verjaardag, zoals ik al gehoopt had.

zit nu alleen nog te klooie met me borderline, ze wille me naar een psych sturen en ik heb nu zoiets van, dat het niet meer hoeft.
Dat heb je inderdaad rap gedaan

Ik heb me aangemeld bij het VU ergens in het najaar van 2003 en ik heb nu nog niet eens een datum voor een consult met Bouman... laat staan een datum voor de operatie.
Maar met een beetje geluk en medewerking van ZilverenKruis, rol ik medio november blij de Brusselse kliniek uit..
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:45:48 #295
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_50854201
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:32 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik heb me aangemeld bij het VU ergens in het najaar van 2003 en ik heb nu nog niet eens een datum voor een consult met Bouman... laat staan een datum voor de operatie.
Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik heb me in februari 2004 aangemeld. Ergens in mei 2004 eerste gesprek gehad geloof ik. In november 2007 ga ik onder het mes. 3,5 jaar...
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
  dinsdag 26 juni 2007 @ 15:51:14 #296
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_50861246
Goedemiddag dames,

Wat ik me nou afvraag, mede naar aanleiding van het verhaal van Anna, als jullie te maken krijgen met discriminatie, denken jullie er wel eens aan om aangifte te doen? Ik heb gelezen dat met name Anna in het begin van haar nieuwe leven vrij veelvuldig publiciteit heeft gezocht. Heb je het idee dat dat heeft geholpen bij de bewustzijnswording van het publiek Anna?

Ik kan me zo voorstellen dat het doen van aangifte van discriminatie ook in de pers zal komen. Zou dat een pro of een contra zijn?

Ik hoop dat ik alles goed vraag en niemand voor het hoofd stoot. Weet je, voor mij is het totaal geen enkel punt om dingen recht voor zijn raap te vragen aangezien ik helemaal geen moeite heb met jullie, als je dat zo mag noemen, levensstijl. Ik weet echt niet hoe ik het anders moet noemen. En ik hoop niet dat dit nu net weer overkomt als positieve discriminatie, want zo is het zeker ook niet bedoeld!! Hmm, ik schrijf het lekker suf op zie ik wel. Ik hoop dat jullie me snappen??

Zoals ik al eerder schreef vind ik jullie allemaal erg dappere vrouwen. Maar tot hoever willen jullie die dapperheid doorzetten en een lans breken voor jullie lotgenoten door het opzoeken van de media danwel justitie??
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 26 juni 2007 @ 16:09:21 #297
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_50861912
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:51 schreef ElizabethR het volgende:
Zoals ik al eerder schreef vind ik jullie allemaal erg dappere vrouwen. Maar tot hoever willen jullie die dapperheid doorzetten en een lans breken voor jullie lotgenoten door het opzoeken van de media danwel justitie??
Problemen heb ik nooit gehad. Dus ook nooit iets met justitie van doen gehad.

Een jaar geleden heb ik wel in de Flair gestaan. Artikel ging over mij en een vriendin en hoe de veranderingen in mijn leven van invloed waren op onze vriendschap. Binnenkort kom ik in de Top Santé. Artikel gaat oa over begrip kweken voor de situatie waarin ik (en andere vrouwen met andere redenen) mij bevindt.

Ik ben niet iemand die continu de media zal opzoeken. Alleen als er een echt goede onderliggende reden is. Bij bovenstaande 2 had ik dat gevoel...
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
  dinsdag 26 juni 2007 @ 16:17:26 #298
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_50862233
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:09 schreef ChantalC het volgende:

[..]

Problemen heb ik nooit gehad. Dus ook nooit iets met justitie van doen gehad.

Een jaar geleden heb ik wel in de Flair gestaan. Artikel ging over mij en een vriendin en hoe de veranderingen in mijn leven van invloed waren op onze vriendschap. Binnenkort kom ik in de Top Santé. Artikel gaat oa over begrip kweken voor de situatie waarin ik (en andere vrouwen met andere redenen) mij bevindt.

Ik ben niet iemand die continu de media zal opzoeken. Alleen als er een echt goede onderliggende reden is. Bij bovenstaande 2 had ik dat gevoel...
Dankjewel voor je antwoord Chantal. Helaas ben ik niet in de gelegenheid om dergelijke artikelen te lezen aangezien ik in Ierland woon. Dat is overigens een land waarin transseksualiteit volledig onbespreekbaar is, maar ja, abortus mag hier ook al niet.

Heb je ook het gevoel dat je bijdrages aan dergelijke media daadwerkelijk helpen?
En ik bedoelde met justitie niet dat je problemen zou hebben, maar dat er misshien sprake van discriminatie was, net zoals Anna schreef. En of je dan de gang naar justitie zou maken vanwege aangifte.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 26 juni 2007 @ 16:54:37 #299
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_50863535
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:17 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Heb je ook het gevoel dat je bijdrages aan dergelijke media daadwerkelijk helpen?
En ik bedoelde met justitie niet dat je problemen zou hebben, maar dat er misshien sprake van discriminatie was, net zoals Anna schreef. En of je dan de gang naar justitie zou maken vanwege aangifte.
Ik merk in mijn omgeving dat mensen er gewoon mee omgaan. Alsof het nooit anders is geweest. Discriminatie nooit iets van gemerkt.

Link naar het artikel mail ik je wel even...
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_50865882
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:51 schreef ElizabethR het volgende:
Goedemiddag dames,

Wat ik me nou afvraag, mede naar aanleiding van het verhaal van Anna, als jullie te maken krijgen met discriminatie, denken jullie er wel eens aan om aangifte te doen? Ik heb gelezen dat met name Anna in het begin van haar nieuwe leven vrij veelvuldig publiciteit heeft gezocht. Heb je het idee dat dat heeft geholpen bij de bewustzijnswording van het publiek Anna?

Ik kan me zo voorstellen dat het doen van aangifte van discriminatie ook in de pers zal komen. Zou dat een pro of een contra zijn?
Ik hoop altijd dat het indertijd geholpen heeft, al is het maar een klein beetje. Ik ben van plan om na mijn operatie contact op te nemen met het plaatselijke meldpunt voor discriminatie om met hun door te nemen of het mogelijk is om een klacht tegen mijn ex-werkgever in te dienen.
Voor mij hoeft de pers daar geen aandacht aan te geven, doen ze het wel, wil ik wel graag dat ze het goed doen. Mijn interview in makkelijk te vinden door bij google Anna Burger te zoeken in nederlandse taal, er zijn 2 of 3 links waar mijn interview staat.
Als ik trouwens aangifte doe, doe ik dit eerlijk gezegd puur uit wraakgevoelens. Hun hebben mij het werken onmogelijk gemaakt, mede dankzij hun behandeling zal ik de rest van mijn leven niet meer mogen werken van het UWV waarschijnlijk. Gelukkig doe ik zeer nuttig werk als voorzitter van een cliëntenraad in een ggz instelling, en krijg ik daardoor ook mijn zelfvertrouwen weer terug. Dat ik er mag zijn, en dat ik ook wat waard ben, dat ik wat kan.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')