Leuke auto, stond er laatst nog een in Apeldoorn te koop bij zo'n kamper aan de sleutelbloemstraat.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:29 schreef El_Liberaliste het volgende:
SL 73 AMG, daar heeft geen Turk of kamper ooit van gehoord
[ afbeelding ]
Rijdt een handje vol van rond wereldwijd.
Cool, zo'n ding is gewoon een goede belegging als je 'm met zorg onderhoudt.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 00:58 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Leuke auto, stond er laatst nog een in Apeldoorn te koop bij zo'n kamper aan de sleutelbloemstraat.
Dacht dat dat ding iets van ¤35k moest opbrengen. Ex-duitser, dat dan wel weer.
Stoort mij ook altijd. Een nieuw kenteken of een 1tje, verschrikkelijk. Ik zou een auto erom laten staan.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:40 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Cool, zo'n ding is gewoon een goede belegging als je 'm met zorg onderhoudt.
Alleen niet mooi, een nieuw NL kenteken op zo'n uber-90's auto.
Ik vind het ook pauperig staan, maar helaas zijn oude auto's uit Nederland vaker het slachtoffer van roest dan auto's uit zuidelijkere gebieden. Daarnaast zijn er relatief weinig Nederlandse oldtimers meer en worden het er natuurlijk ook nog eens steeds minder door de regeling dat een auto vanaf 1987 niet meer voor wegenbelastingvrijstelling in aanmerking komt.quote:Op zondag 19 juni 2011 00:26 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Stoort mij ook altijd. Een nieuw kenteken of een 1tje, verschrikkelijk. Ik zou een auto erom laten staan.
Ja waardelooos en bovendien gaan mooie auto's ook allemaal weg uit NL. Probeer maar eens een mooie E34 te vinden. Een E34 vind je al amper nog. E39s gaan ook massal richting het oosten.quote:Op zondag 19 juni 2011 00:49 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik vind het ook pauperig staan, maar helaas zijn oude auto's uit Nederland vaker het slachtoffer van roest dan auto's uit zuidelijkere gebieden. Daarnaast zijn er relatief weinig Nederlandse oldtimers meer en worden het er natuurlijk ook nog eens steeds minder door de regeling dat een auto vanaf 1987 niet meer voor wegenbelastingvrijstelling in aanmerking komt.
Dat er nu oldtimers geïmporteerd worden is dus begrijpelijk, het schijnt dat we Duitsland zo'n beetje aan het leeghalen zijn. Dat er op deze manier nog veel W123's en W124's rondrijden vind ik een positieve ontwikkeling, het overschot aan W201's vind ik dan weer erg jammer...quote:Op zondag 19 juni 2011 00:56 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ja waardelooos en bovendien gaan mooie auto's ook allemaal weg uit NL. Probeer maar eens een mooie E34 te vinden. Een E34 vind je al amper nog. E39s gaan ook massal richting het oosten.
W201 vind ik niet echt een fraaie Benz maar zeker geen Mercedes die in het verdomhoekje hoeft gezet te worden.quote:Op zondag 19 juni 2011 00:59 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dat er nu oldtimers geïmporteerd worden is dus begrijpelijk, het schijnt dat we Duitsland zo'n beetje aan het leeghalen zijn. Dat er op deze manier nog veel W123's en W124's rondrijden vind ik een positieve ontwikkeling, het overschot aan W201's vind ik dan weer erg jammer...
Mee eens, maar is het je ooit opgevallen wat voor een soort volk er over het algemeen in geïmporteerde W201's rijdt...?quote:Op zondag 19 juni 2011 01:01 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
W201 vind ik niet echt een fraaie Benz maar zeker geen Mercedes die in het verdomhoekje hoeft gezet te worden.
Wel eens in Rotterdam geweest, hier rijden honderden W124's rond met nieuw kenteken rond.quote:Op zondag 19 juni 2011 01:06 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Mee eens, maar is het je ooit opgevallen wat voor een soort volk er over het algemeen in geïmporteerde W201's rijdt...?
Niet meer maar bij zijn introductie toch wel, ik heb er zelf ook 2 gehad, goede auto, wel heel klein voor meer dan 2 personenquote:Op zondag 19 juni 2011 01:01 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
W201 vind ik niet echt een fraaie Benz maar zeker geen Mercedes die in het verdomhoekje hoeft gezet te worden.
Klopt, beenruimte achterin is waardeloos.quote:Op zondag 19 juni 2011 14:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet meer maar bij zijn introductie toch wel, ik heb er zelf ook 2 gehad, goede auto, wel heel klein voor meer dan 2 personen
Heb je weleens in beide auto's gereden? Zo ja, dan zou je moeten weten dat het een verschil van dag en nacht is.quote:Op zondag 19 juni 2011 17:17 schreef FalleNk810i het volgende:
Vind de W201 zo goed als hetzelfde als de W124?
De W124 is natuurlijk een stukje groter, maar ze hebben qua vormgeving inderdaad veel overeenkomsten. Toch oogt de W124 een stuk stijlvoller in mijn beleving en als het op rijcomfort aankomt, mag de W201 niet eens in de schaduw van de W124 rijden...quote:
W124 ook gehad 300TDT, echt een mooie en ook goede auto, vind ik nog steeds één van de mooiste stations ooitquote:Op zondag 19 juni 2011 19:32 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
De W124 is natuurlijk een stukje groter, maar ze hebben qua vormgeving inderdaad veel overeenkomsten. Toch oogt de W124 een stuk stijlvoller in mijn beleving en als het op rijcomfort aankomt, mag de W201 niet eens in de schaduw van de W124 rijden...
Ah okay, mja heb me er nooit in verdiept en bij een redelijk snelle blik lijkt het toch verdomd veel op elkaarquote:Op zondag 19 juni 2011 19:32 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
De W124 is natuurlijk een stukje groter, maar ze hebben qua vormgeving inderdaad veel overeenkomsten. Toch oogt de W124 een stuk stijlvoller in mijn beleving en als het op rijcomfort aankomt, mag de W201 niet eens in de schaduw van de W124 rijden...
Roccoquote:Op zondag 19 juni 2011 19:33 schreef Oom_Agent het volgende:
Mijn w140 s500 uit 1995.
[ afbeelding ]
(daarachter onder de kap staat een w126 560sel uit 1987.)
[ afbeelding ]
filmpje:
w140 s500
Nice !quote:Op zondag 19 juni 2011 19:33 schreef Oom_Agent het volgende:
Mijn w140 s500 uit 1995.
[ afbeelding ]
(daarachter onder de kap staat een w126 560sel uit 1987.)
[ afbeelding ]
filmpje:
w140 s500
quote:
Nee, eerlijk gezegd niet. Om de 7500 km ververs ik de olie en gooi ik er weer 9 liter Kroon 5w30 in en elke tankbeurt van 100 liter een flesje wynns injectiereiniger. Maar deze tanks blijven maar rijden. Mocht ik ooit iets nodig hebben, zoals een verdelerkap laatst, dan koop ik altijd op ebay.de !! Misschien ook een tip voor de andere Benzers.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:18 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Nice !
Heb je veel kosten aan die bak qua onderhoud ?
Iedere 7500km? Is dat normaalquote:Op zondag 19 juni 2011 20:26 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
[..]
Nee, eerlijk gezegd niet. Om de 7500 km ververs ik de olie en gooi ik er weer 9 liter Kroon 5w30 in en elke tankbeurt van 100 liter een flesje wynns injectiereiniger. Maar deze tanks blijven maar rijden. Mocht ik ooit iets nodig hebben, zoals een verdelerkap laatst, dan koop ik altijd op ebay.de !! Misschien ook een tip voor de andere Benzers.
http://shop.ebay.de/i.htm(...)t=See-All-Categories
In het verleden reed ik veel kleine stukjes in de stad en reed ik hooguit 10k per jaar met deze auto. De laatste tijd rijd ik vaak op de autobahn naar Keulen of Frankfurt en ververs ik de olie na 10 of 12k. Elk jaar krijgt ie een beurtje en ook gelijk nieuwe olie.quote:
En je tankt 98 of 95? Ik heb eens gelezen dat als je 98 tankt je die injectiereiniger niet nodig hebtquote:Op zondag 19 juni 2011 20:45 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
In het verleden reed ik veel kleine stukjes in de stad en reed ik hooguit 10k per jaar met deze auto. De laatste tijd rijd ik vaak op de autobahn naar Keulen of Frankfurt en ververs ik de olie na 10 of 12k. Elk jaar krijgt ie een beurtje en ook gelijk nieuwe olie.
Wat een mastodont zeg! Echt zo een Benz die niet stuk te krijgen is.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:33 schreef Oom_Agent het volgende:
Mijn w140 s500 uit 1995.
[ afbeelding ]
(daarachter onder de kap staat een w126 560sel uit 1987.)
[ afbeelding ]
filmpje:
w140 s500
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |