abonnement Unibet Coolblue
pi_49340810
Hoi,

Iedereen kent wel het soort mens dat iedereen kan aanspreken, bij iedereen goed overkomen, op iedereen een goede indruk maakt... Zo wil ik ook worden!
Beseffen dat hier veel moeite en oefening voor nodig is doe ik zeker. Om te beginnen wil ik me gaan verdiepen in de theorie. Ik zoek dus nuttige boeken hierover.

Eenvoudig gezegd, boeken die gaan over:
- zelfvertrouwen
- gedrag
- lichaamshouding en kleding
- relaties
- contacten leggen
- vrienden maken
Dergelijke shit dus...

Ik zoek geen lijsten met duizende boeken op, maar vooral aanraders. Boeken die echt nuttig waren voor mensen.
blaat
  zondag 13 mei 2007 @ 19:53:02 #2
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_49340891
Je wilt dus alles wat je nu bent anders?
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_49341073
quote:
Op zondag 13 mei 2007 19:53 schreef -skippybal- het volgende:
Je wilt dus alles wat je nu bent anders?
Grotendeels wel ja. Hoezo?
blaat
  zondag 13 mei 2007 @ 20:08:57 #4
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_49341366
quote:
Op zondag 13 mei 2007 19:59 schreef neee het volgende:

[..]

Grotendeels wel ja. Hoezo?
Nou, dat lijkt me nogal moeilijk.

Dan zou je alles uit je geschiedenis moten veranderen (wat uiteraard niet moegelijk is)
Je kan moeilijk tegen de mensen om je heen je "oude ik" tonen en tegen andere mensen mensen je "nieuwe ik"

Je moet gewoon zo blijven als je zelf bent, anders kom je daar later alleen maar mee in de knoop.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_49341379
Dat soort dingen leer je niet uit boeken. Dat is de grootste tip die je kan krijgen.
pi_49341696
quote:
Op zondag 13 mei 2007 20:08 schreef -skippybal- het volgende:
Je moet gewoon zo blijven als je zelf bent, anders kom je daar later alleen maar mee in de knoop.
Nu begrijp ik je toch verkeerd denk ik.
Waarom zou je niet mogen veranderen als je ongelukkig bent met je huidige ik?
quote:
Op zondag 13 mei 2007 20:09 schreef clumsy_clown het volgende:
Dat soort dingen leer je niet uit boeken. Dat is de grootste tip die je kan krijgen.
Waarom zijn er dan zoveel boeken over geschreven? Ik geloof wel dat je het grootste deel zult moeten blijven proberen totdat het je eigen geworden is, maar je kan toch wel een deel uit boeken leren.
blaat
pi_49341741
Edit: Rot op, kutkloon.

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2007 20:31:19 ]
http://www.angelfire.com/ak/gillesdelatourette/index.html
www.tourette.be/cgi-bin/simpleforum
  zondag 13 mei 2007 @ 20:25:48 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_49341945
Het is nogal een bibliotheek die je wilt opzetten.

Ga eens neuzen in de boekenhandel bij zelfhulpboeken. Hoewel ik het eens ben met c_c .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_49342701
Ik ga niet helemaal akkoord met copycat en clumsy.

Ik heb mijn zelfvertrouwen via boeken ontdekt (ben helaas de titels vergeten TS).
Tijdens het lezen van die boeken, waar ik toen obsessief mee bezig was, heb ik wel ontdekt dat het crap was wat ik dee. Ik was namelijk de hele tijd alleen, terwijl ik dat wou vermijden. Ik heb toen enkele regeltjes van buiten geleerd en zo met kameraden op cafe gegaan. Na een tijd had ik ze niet meer nodig.

Maar dankzij die boeken zou ik er wie weet nooit opgekomen zijn...
pi_49343056
Paar goeie boeken die ik heb gelezen/geluisterd

Practicing the Power of NOW - Eckhart Tolle (Verteld dat je niet je verleden bent, niet je toekomst, maar dat je het moment bent en niets meer)
Think and Grow Rich - Napoleon Hill (Hoe alles te krijgen waar je ook maar over droomt)
Personal Power II - Tony Robbins (audio cd's) (Je persoonlijke kracht, motivatie, geluk etc in je eigen hand te nemen)

Boek waar ik nu mee bezig bent:
The way of the superior man - David Deida (Hoe je als man te ontwikkelen en hoe het is om echt volwassen te zijn. Het is een erg spiritueel boek, wat ik een beetje jammer vindt, maar het gaat om de gedachte erachter en die is goud!)

En laat je jezelf niet tegenhouden door wat andere zeggen in dit topic en je naar beneden laten halen, zoek je eigen weg en onderneem zelf AKTIE!)
  zondag 13 mei 2007 @ 21:03:43 #11
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_49343202
quote:
Op zondag 13 mei 2007 20:20 schreef gillesdelatourette het volgende:
Edit: Rot op, kutkloon.
Ook eens!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_49343203
Je kunt je leven helen - Louise L. Hay
You're never fully dressed until you wear a smile
  zondag 13 mei 2007 @ 21:04:56 #13
81237 releaze
best of both worlds
pi_49343252
ik haat mezelf, als ik niet mezelf was, dan had ik meer zelfvertrouwen gehad.

"4 vragen die je leven veranderen", van byron katie was voor mij een mooie. een aanrader voor iedereen die teveel bezig is met 'wat anderen over je denken' en hoe oneeeerluk dat allemaal is.
  zondag 13 mei 2007 @ 21:14:48 #14
81237 releaze
best of both worlds
pi_49343644
quote:
Op zondag 13 mei 2007 20:19 schreef neee het volgende:

[..]

Nu begrijp ik je toch verkeerd denk ik.
Waarom zou je niet mogen veranderen als je ongelukkig bent met je huidige ik?
[..]
ongelukkig zijn over jezelf zit in je hoofd, niet in je doen en laten en ook niet in het doen en laten van een ander. het enige dat jij moet doen om meer zelfvertrouwen te krijgen (en daarmee uitstraling en weet ik veel wat) is jezelf accepteren, jezelf wezen. niet vechten tegen je onhebbelijkheden om het te veranderen (negatieve energie) maar gewoon leren happy te zijn met wie je bent en in je achterhoofd houden dat je je hele leven jezelf nog gaat ontwikkelen.

een van de manieren waarop je dat kan bereiken is een positieve instelling naar jezelf. dat vergt veel zelfreflectie en is een discipline die je jezelf moet aanleren. je moet herkennen wanneer je negatief over jezelf oordeelt of wanneer je denkt dat anderen negatief over jou oordelen. dat negatieve moet je dan omdraaien, bekijken van alle kanten. is het nou Werkelijk echt zo erg, of praat ik dit mezelf aan?

Zoiets. Dat boek wat ik net opnoemde komt er aardig bij in de buurt.
Vergeet niet dat het iets is dat je zo ff gedaan hebt. Zelfvertrouwen en dergelijke kan jaaaaren duren.
pi_49344174
quote:
Op zondag 13 mei 2007 21:14 schreef releaze het volgende:
ongelukkig zijn over jezelf zit in je hoofd, niet in je doen en laten en ook niet in het doen en laten van een ander.
Voorbeeldje: Je zit dagen achter je pc. Maar je bent veel gelukkiger als je wat meer bij je vrienden kan zijn, en als je meer vrienden had. Dan kan je toch de stap zetten om meer vrienden te maken?
Maar volgens jou moet je dan denken 'Ik ben gelukkig achter mijn pc' terwijl dat helemaal niet zo is?
blaat
  zondag 13 mei 2007 @ 21:46:42 #16
81237 releaze
best of both worlds
pi_49344787
Tuurlijk ben jij gelukkiger achter je pc. Je bent gelukkiger achter je pc dan dat je gelukkig bent terwijl jij de stap maakt meer vrienden te maken. Dat vrienden maken dat vind je doodeng. Die vrienden wil je wel, maar de weg daar naartoe is in jouw ogen zo damn moeilijk (om wat voorn reden dan ook) dat je toch maar achter je pc blijft hangen. Het is niet het ultieme vriendengeluk, maar het voelt beter dan het constant voor je gevoel blijven falen op het gebied van vrienden maken, of iets dergelijks.

En dat is al iets positiefs. Het weten dat je een solide basis hebt van waaruit je probeert te opereren. Thuis zitten is veilig, vrienden proberen te maken niet. Waarom komt dat? wat zijn je angsten? Zijn ze reeel? Wat gebeurt er met je als je het volgende stapje probeert te maken? is het worse case scenario echt zo verschrikkelijk? Hoezo wel, hoezo niet?
Die negatieve verhalen die ken je door en door. thuiszitten is verschrikkelijk, je bent zo eenzaam en alleen!! maar kan je ook maar enig positief punt opnoemen van het thuiszitten? (het is schijnbaar toch niet zo erg als je de andere alternatieven niet neemt, zoals bijvoorbeeld gewoon in je eentje dingen doen)

overigens stel ik deze vragen niet omdat ik een antwoord van je wil. als je meer zelfvertrouwen wil hebben moet je wat sceptischer naar je eigen patronen en gedachten gaan kijken. (die zijn doorgaans heeeel negatief) bij iedere conclusie die je trekt denken 'oh ja? is dat zo? kan het niet wat positiever?' het is echt een tijdrovende en energievretende klus, maar thuis voor je pc je nagels opvreten ook. Dat brengt je nergens, je eigen gedachten kritisch bekijken brengt je vaker meer zekerheid wanneer je bepaalde enge dingen wil ondernemen. relativeren.
pi_49344964
Je moet uit je comfort zone stappen om iets nieuws te leren dat is altijd zo. dus ook bij sociale vaardigheden.
  zondag 13 mei 2007 @ 22:17:01 #18
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_49345929
Zulke dingen uit boeken gaan halen.
  zondag 13 mei 2007 @ 22:22:32 #19
81237 releaze
best of both worlds
pi_49346127
quote:
Op zondag 13 mei 2007 22:17 schreef BrauN het volgende:
Zulke dingen uit boeken gaan halen.
sommige mensen groeien daar nou eenmaal niet mee op he
pi_49357780
En het werkt tenminste wel
  maandag 14 mei 2007 @ 12:25:02 #21
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_49358978
Self help books
Het iederreen aanspreken enzo moet je leren door het te doen! En te leren van je fouten natuurlijk.

Ik kan makkelijk een gesprek beginnen met iederreen, niet iederreen mag mij gelijk though, maar maakt dat zoveel uit? Ik bedoel van alle mensen op aarde heb ik een hele kleine groep mensen die ik als vrienden mag beschouwen. Zo lang het daar goed zit vind ik het best.
Thinking about thinking of you.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')