abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49339467
Ik heb hier een computer waar waarschijnelijk een Worm op zit ene WELCHIA worm....want op internet stond van als je meerdere SVCHOST.exe in je Tasklist hebt en als je een SVCHOST.exe in je directory van /windows/sp2install/I386/... hebt staan dat er vrijwel zeker een virus op je pc zit...

Nu heb ik 1 tool gevonden van symantec maar deze vind niks , en de online virus scanner van Mcafee vind ook niks..

1 ding de PC is supertraag en CPU gebruik is steeds 100%

Weet iemand hier een oplossing voor?

ik heb hier Windows XP pro SP 2 Dutch op staan
  zondag 13 mei 2007 @ 19:15:18 #2
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_49339828
svchost.exe is een essentieel onderdeel van Windows, dus verwijderen zal je niet lukken. Ook is alleen de aanwezigheid van dit bestand en proces geen garantie dat je een virus hebt. Wat die 100% belasting van je systeem dan veroorzaakt weet ik niet.
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
  zondag 13 mei 2007 @ 19:15:54 #3
176750 fridiot
I love lamp.
pi_49339849
Ik heb dat process ook tig keer draaien. Ook als je Windows net geinstalleerd hebt is dit al het geval.
Misschien dat dat bericht op internet een hoax is.
pi_49339912
Hoogswaarschijnlijk heb je geen worm en is het bericht dat je hebt gevonden een hoax.

Wat is er dan wel mis met svchost.exe? Een hotfix van windows heeft dinsdag ervoor gezorgd dat héél veel WinXP's met een 100% belaste CPU zitten door de svchost.exe.
bron

Bekijk de bron even voor een verdere uitleg en ook een eventuele oplossing. Zelf heb ik 't opgelost door de hotfix te verwijderen en de automatische updates uit te schakelen.

PS. meerdere SVCHOST.exe's is normaal, niks om je druk om te maken.
fotografie FTW
  zondag 13 mei 2007 @ 19:19:36 #5
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_49339944
-edit-

Laat maar, bovenstaanden antwoorden lijken mij ook logischer
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
  zondag 13 mei 2007 @ 19:23:46 #6
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_49340046
Ik infecteerde altijd SVCHOST.exe met trojans bij anderen
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_49340183
quote:
Op zondag 13 mei 2007 19:18 schreef Matrixxx het volgende:
Hoogswaarschijnlijk heb je geen worm en is het bericht dat je hebt gevonden een hoax.

Wat is er dan wel mis met svchost.exe? Een hotfix van windows heeft dinsdag ervoor gezorgd dat héél veel WinXP's met een 100% belaste CPU zitten door de svchost.exe.
bron

Bekijk de bron even voor een verdere uitleg en ook een eventuele oplossing. Zelf heb ik 't opgelost door de hotfix te verwijderen en de automatische updates uit te schakelen.

PS. meerdere SVCHOST.exe's is normaal, niks om je druk om te maken.
Hey, daar heb ik nog niet gekeken, waarschijnelijk zal dit het zijn, ff uitzoeken thanks
pi_49340287
Het lijkt me heel erg sterk dat je Welchia hebt.
- Welchia komt oa binnen op dezelfde manier als Blaster dat doet. Echter, Welchia is een 'net' virus door juist de patch te downloaden en te installeren die dat lek dicht. Dat lek is alleen allang dicht in SP2.
- Volgens Symantec verstopt Welchia zich ergens anders dan dat jij hierboven noemt.
- Volgens Wikipedia verwijderd Welchia zich na 1 januari 2004.

Dat je systeem heel erg traag is en dat er een instantie van svchost.exe 100% CPU gebruikt is een bekend probleem, maar ligt niet aan een virus maar aan Windows Update. Zie Reparatie defecte XP-patch levert nieuwe problemen op en [XP] svchost.exe pakt 100% cpu bij opstarten voor een aantal mogelijke oplossingen. Voor mij werkte de tip van lizardking77 (het verwijderen van de Windows\SoftwareDistribution) prima, toen kon ik normaal op Windows Update komen en alles downloaden en installeren.

Edit: /spuit11
pi_49340323
Let wel op: scvhost.exe (dus niet svchost.exe!) is hoogstwaarschijnlijk wel een virus, als je het hebt.
Let dus op de exacte procesnaam.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_49340468
M'n server (2003) heeft er ook last van gehad. Nu heb ik er eentje, maar wat als je honderden servers hebt draaien op 2003. Dan heb je een groot probleem, zeker omdat je servers supertraag worden. Hier is het iig ook opgelost door svchost.exe te killen en automatische update uit te schakelen en lekker alles met de hand te doen..

[ Bericht 4% gewijzigd door Tarabass op 13-05-2007 19:49:09 ]
pi_49341182
automatische updates uitzetten... die slimerikken van MS hebben weer een bug weten te maken. bericht stond laats op tweakers

edit :$:$ ooops te laat
pi_49356688
Mensen het is gelukt heb dus de ene stappen gedaan van lizardking77 en toen deed die weer beter, hopen dat dit zo blijft.

Ik dank jullie zeer voor jullie hulp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')