abonnement Unibet Coolblue
pi_49321188
quote:
Op zondag 13 mei 2007 01:24 schreef Light het volgende:

[..]

Ook niets om vrolijk van te worden. Heb je broer en schoonzus uiteindelijk kunnen vinden?
Ja, vreemd genoeg zat mijn schoonzus bij haar ouders, terwijl we daar al een paar keer waren geweest. Ze waren door de politie meegenomen. Hadden niet eens de tijd om schoenen aan te trekken. Hebben dus ook even geen schoenen gehad. Maandags pas weer. Telefoonverkeer was ook bijna onmogelijk, want uiteraard probeerden we mijn broer wel steeds te bellen. Mijn broer kwam pas veel later.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_49321313
quote:
Op zondag 13 mei 2007 01:31 schreef paddy het volgende:

Maar dat die andere user niets heeft gehoord vond ik heel vreemd. Overal in het centrum lagen de ramen eruit. (Bij de winkels)
Ik stond op de Korte Hengelosestraat, voor het voormalige V&D pand (dat is de kant van het centrum), kijkend in de richting van het vuurwerk. De klap kan ik me niet herinneren en de drukgolf ook niet. Misschien was mijn positie precies zo dat ik die dingen niet hoorde en voelde Maar waarschijnlijk heb ik het gewoon niet geregistreerd omdat het wat erg druk werd qua inputs. Ik zag links en rechts bij verschillende gebouwen ramen springen. Ook een scooter werd opzij gegooid.
  zondag 13 mei 2007 @ 01:48:12 #78
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_49321376
quote:
Op zondag 13 mei 2007 01:44 schreef Light het volgende:

[..]

Ik stond op de Korte Hengelosestraat, voor het voormalige V&D pand (dat is de kant van het centrum), kijkend in de richting van het vuurwerk. De klap kan ik me niet herinneren en de drukgolf ook niet. Misschien was mijn positie precies zo dat ik die dingen niet hoorde en voelde Maar waarschijnlijk heb ik het gewoon niet geregistreerd omdat het wat erg druk werd qua inputs. Ik zag links en rechts bij verschillende gebouwen ramen springen. Ook een scooter werd opzij gegooid.
Dat lijkt me een vrij plausibele verklaring en die hoor je vaker bij rampen.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 13 mei 2007 @ 01:50:15 #79
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_49321413
Ik snap trouwens nog altijd niet waarom je dan opeens alle 3 de kanalen moet bezetten met het nieuws.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  † In Memoriam † zondag 13 mei 2007 @ 01:51:22 #80
43556 miss_dynastie
pi_49321431
quote:
Op zondag 13 mei 2007 01:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik snap trouwens nog altijd niet waarom je dan opeens alle 3 de kanalen moet bezetten met het nieuws.
Uit respect voor de slachtoffers en nabestaanden.
pi_49321465
quote:
Op zondag 13 mei 2007 01:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik snap trouwens nog altijd niet waarom je dan opeens alle 3 de kanalen moet bezetten met het nieuws.
Was dat zo?
***** Kraak.....
pi_49321474
quote:
Op zondag 13 mei 2007 01:44 schreef Light het volgende:

[..]

Ik stond op de Korte Hengelosestraat, voor het voormalige V&D pand (dat is de kant van het centrum), kijkend in de richting van het vuurwerk. De klap kan ik me niet herinneren en de drukgolf ook niet. Misschien was mijn positie precies zo dat ik die dingen niet hoorde en voelde Maar waarschijnlijk heb ik het gewoon niet geregistreerd omdat het wat erg druk werd qua inputs. Ik zag links en rechts bij verschillende gebouwen ramen springen. Ook een scooter werd opzij gegooid.
Ah, dan interpreteerde ik je woorden verkeerd. Maar je hebt dus wel de ramen stuk zien gaan. Ik vond het zo vreemd dat je er namelijk niets van had gemerkt. Zo las ik het
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  † In Memoriam † zondag 13 mei 2007 @ 01:54:05 #83
43556 miss_dynastie
pi_49321481
quote:
Op zondag 13 mei 2007 01:53 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Was dat zo?
pi_49321512
quote:
Op zondag 13 mei 2007 01:54 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Het was wel mooie televisie, samen met de Bijlmer toch wel 2 NL ramp toppers.
***** Kraak.....
pi_49321621
Ik heb toendertijd ook niets gehoord. Ik werd gebeld en toen ik uit het raam keek zag ik een enorme rookwolk. In het centrum merkte je het wel goed. Ruiten geknapt. Knal was daar goed te horen.
  ESF Reporter zondag 13 mei 2007 @ 02:08:13 #86
87554 Cee
Welluk?
pi_49321739
Ik wist nergens van. Opeens begon na het vijfde liedje of zo (Linda Wagemakers was als eerste), de commentator te zeggen "...en dan gaan we toch over naar het extra nieuws vanwege de situatie in Enschede" en dat ze niet wisten of ze nog terug zouden komen. Ik heb eigenlijk maar halve bak naar het journaal gekeken, zat helemaal in EuroTrance dus meteen op de BBC gezet. En in de pauze had ik pas door hoe ernstig het allemaal was. Toch het songfestival weer opgezet voor de puntentelling, Marlayne nogwat (dat ene jurylid van één van de 'zingen met sterren' wedstrijden op tv) moest de punten voor Nederland geven en zei "Due to a national disaster which happened in Holland, we didn't have a televoting so we will give you the votes of the Dutch jury".
pi_49321839
De lokale omroep ( RTV Oost ) was vanaf 16u wel continu live in de lucht met beelden van de ontploffing e.d.
De NOS heeft hen later nog verweten dat de lokale omroep maar aan de NOS had moeten doorgeven dat het zo erg was.. Net alsof ze zelf niets kunnen..

Ik heb het songfestival verder op belgië gekeken, aangezien het NOS alleen maar nieuws bracht wat ik 2-3 uur daarvoor al gezien had..
bye
pi_49321879
quote:
Op zondag 13 mei 2007 01:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik snap trouwens nog altijd niet waarom je dan opeens alle 3 de kanalen moet bezetten met het nieuws.
Was toch alleen ned 2, de nationale rampenzender waar ook het songfestival op was geprogrammeerd.. dus jah, daar moeten bij rampen de journaals op... ( iig toendertijd)
bye
  zondag 13 mei 2007 @ 02:18:32 #89
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_49321881
quote:
Op zondag 13 mei 2007 01:51 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Uit respect voor de slachtoffers en nabestaanden.
Dat is toch ook onzin. Zend het nieuws uit op één kanaal en laat de mensen zelf beslissen of ze dat willen kijken of niet ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 13 mei 2007 @ 02:20:12 #90
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_49321909
quote:
Op zondag 13 mei 2007 02:18 schreef Petre het volgende:

[..]

Was toch alleen ned 2, de nationale rampenzender waar ook het songfestival op was geprogrammeerd.. dus jah, daar moeten bij rampen de journaals op... ( iig toendertijd)
Volgens mij was dat toen eerst een tijd op alle drie hoor. Net zoals ook bij 9/11 eerst. (toen besliste men bij de VRT nog om zelfs eerst de rest van de rit in de wielerronde van Spanje uit te zenden voor definitief op het journaal over te schakelen )
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_49321956
http://www.ggve.nl/images/Fotorampgebied.jpg
Die foto toont toch wel een groot deel van de wijk.

En nu staan er al best weer veel huizen. Die totaal niet lijken op wat er stond. Best wel veel grote huizen ook.

-edit- Verkeerde foto Dat zijn geen nieuwbouwhuizen

Deze dus.
http://home.planet.nl/~re(...)renshof/DSC00621.JPG

[ Bericht 19% gewijzigd door paddy op 13-05-2007 02:30:56 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zondag 13 mei 2007 @ 03:01:04 #92
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_49322482
quote:
Op zondag 13 mei 2007 02:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dat is toch ook onzin. Zend het nieuws uit op één kanaal en laat de mensen zelf beslissen of ze dat willen kijken of niet ...
Vind ik ook, het leven gaat toch gewoon door, moet ik dan per se de hele tijd naar gerecycled nieuws kijken? Nederland is altijd overdreven correct hierin. We deden niet mee aan een Songfestival op 4 mei, ook zoiets.

En overlijdt er een oud partijleider van het CDA, blazen ze het laatste lijsttrekkersdebat voor de verkiezingen af, waar alles vanaf hing. Ik heb toen ook gewoon op de Belg naar het festival gekeken, de dag en weken erna was er toch niets anders op.
pi_49322963
Dat er een songfestival die avond was is ook niet tot mij doorgedrongen. We waren vooral bezig met slaapplaatsen creëren voor mensen die niet naar hun huis terug konden en TV kijken. Ik kan me vooral nog herinneren dat ik 's nachts op bed lag en nog steeds de hele nacht sirenes hoorde en vuurwerk. Mijn eerste reactie was in gedachten: 'welke gek steekt er nu nog vuurwerk af'...maar toen drong het langzaam tot me door dat ik nog steeds het vuurwerk van de fabriek hoorde afgaan (eh, ja ik was ook in Enschede)

Songfestival? Linda Wagemakers? Ik denk dat bar weinig mensen daar mee bezig waren die avond.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 13 mei 2007 @ 11:45:49 #94
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_49325703
De vuurwerkramp heeft ervoor gezorgd dat Belgie het jaar daarop niet mee deed. Belgie ontving doorgaans wel aardig wat punten met televoting in Nederland, maar doordat de vakjury de punten gaf kreeg Belgie niets. Destijds was er nog geen halve finale, maar kregen landen toegang tot de enige avond op basis van de punten van voorgaande jaren. Belgie kwam een paar puntjes tekort.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_49326124
Ik was op een verjaardag en daar kregen we pas echt de omvang door toen de uitzending werd onderbroken, er zaten er een paar het Songfestival kijken... daarna heeft iedereen verbijsterd voor de tv gezeten de hele avond... vraagt er om 23.00 iemand of ie toch even op het songfestival kan omdat ze wilde weten hoeveelste we zouden worden
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_49326572
Ik was wiskunde aan het leren voor mijn eindexamen, en op de achtergrond stond het ESF. Er liepen soms wat balken in beeld, over extra nieuwsuitzendingen. Maar op een of andere manier dacht ik dat prins Bernhard was overleden (was die man destijds niet ernstig ziek?). Daarom nam ik de moeite niet om te zappen. Toen ze stopten met ESF, zapte ik direct naar een andere zender, dus had ik nog niks in de gaten.

Linda Wagemakers zei later dat ze de omvang van de ramp had onderschat. Als ze had geweten wat er precies aan de hand was, had ze niet opgetreden.
  zondag 13 mei 2007 @ 12:46:48 #97
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_49327237
quote:
Op zondag 13 mei 2007 00:39 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik heb naar België gezapt
Ik had met mijn songfestivalvrienden lekker de hele middag in de tuin gehangen, want het was inderdaad prachtig weer. We hadden dus geen nieuws gehoord/gekeken. Volgens mij moest Linda Wagenmakers als eerste of tweede optreden en daarna werd door Willem van Beusekom gezegd dat de uitzending afgebroken zou worden ivm de situatie in Enschede. Toen hebben we even heel snel op teletekst gekeken wat er aan de hand was (daaruit werd ook niet echt duidelijk hoe ernstig de situatie was) en toen zijn we snel naar de BRT of de BBC gegaan . Tja, songfestival voor alles hè...

Wat de jurering betreft: volgens mij is er altijd een (reserve)jury voor het geval de televoting niet werkt om de een of andere reden.
You cheated on me with choreography.
  zondag 13 mei 2007 @ 22:37:59 #98
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_49346647
Ik keek toendertijd altijd al naar België vanwege het waardeloze commentaar van die homo van Beusekom. Ik was op die dag op visite bij mijn ouders en ik zei al: zet België of Engeland aan. Dat deden we toen de uitzending werd afgebroken. We hebben ons bescheurd om het Belgische commentaar. Ik zag pas 's avonds laat toen ik thuiskwam wat er precies in Enschede was gebeurd, maar ik had zowiezo haar het ESF gekeken, met nietkijken zijn de mensen in Enschede toch niet geholpen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  maandag 14 mei 2007 @ 08:25:15 #99
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_49352812
quote:
Op zondag 13 mei 2007 22:37 schreef ouderejongere het volgende:
maar ik had zowiezo haar het ESF gekeken, met nietkijken zijn de mensen in Enschede toch niet geholpen.
Dat, en als je niet direct betrokken bent is de herhaling van de herhaling van de herhaling op den duur ook niet interessant meer. Er was gewoon geen nieuws over de ramp.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_49353525
quote:
Op zondag 13 mei 2007 00:02 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Ik was dus aan het kijken in het buitenland.. en het leek net of de hele stad Enschede van de kaart was (vergelijk met Rotterdam werd gemaakt)
! Door wie?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')