abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 oktober 2007 @ 16:41:30 #51
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_53695861
Jeej, gisteren heeft een vriendin een kaartje voor me gekocht (zowaar hetzelfde meisje als vorige keer, alleen moest ik het ditmaal wel terug betalen ). Dus ik ben vanavond van de partij in het Patronaat. Ook even geregeld dat ik morgen eventueel wat later kan beginnen op stage, mocht ik de laatste trein niet halen. Maar volgens mij moesten we die wel halen, ook al missen we dan het einde.

Patronaat mailde me het volgende tijdschema:
quote:
20:00 Doors open
20:30-21:00 Showtime Kathryn Williams
21.00-21.30 changeover
21.30-23.00 Showtime Tom Mcrae
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_53715635
Ik ben iets minder onder de indruk van gisteren,dan van z'n shows afgelopen mei. Het was duidelijk te merken dat het z'n eerste gig weer was van z'n tour. De sfeer in de zaal was ook vrij dood,dat zal er ook wel mee te maken hebben gehad.
Hoe dan ook, Tom blijft een held & ben benieuwd hoe het gaat zijn in Eindhoven!
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:55:14 #53
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_53719836
Ik vond het juist beter dan vorige keer. Hij had er duidelijk veel plezier in. Hij speelde goed. De cellist is briljant (wat hij overigens in mei ook al was). Doordat het wat minder druk was, had ik een prima plek. Daarnast was Tom erg grappig. Dat de sfeer in de zaal 'dood' was vond ik juist fijn, wat mij betreft houdt iedereen vooral zijn muil als ik van dergelijke muziek sta te genieten.

Een zeer leuke show.

Kathryn Williams deed het niet onaardig, maar het was allemaal wat onwennig. Ook zou wat meer afwisseling welkom zijn, dit duurde zo even te lang. Het publiek stond er weer lekker a-sociaal doorheen te praten en de lichtgozer moeten ze een cursus Engels aanbieden (of ontslaan).
pi_53720353
Ik heb het liever ook stil en zeker bij Tom. Bedoelde meer dat de mensen om mij heen ongeinteresseerd stonden te kijken. Sommige waren zelfs continu aan het smsen en dergelijke. Daardoor kreeg ik dat gevoel een beetje.

En ja,Tom kan zo standupcomedian worden,mocht ie ooit stoppen met zingen
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 14:20:30 #55
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_53720539
Oh, ik stond redelijk ver vooraan, en daar stond iedereen toch vooral geboeid te kijken en luisteren. Dus afgezien van iemand die alles mee zong heb ik weinig gemerkt van de mensen om me heen.
pi_53725380
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:13 schreef detoardin het volgende:
Ik heb het liever ook stil en zeker bij Tom. Bedoelde meer dat de mensen om mij heen ongeinteresseerd stonden te kijken. Sommige waren zelfs continu aan het smsen en dergelijke. Daardoor kreeg ik dat gevoel een beetje.

En ja,Tom kan zo standupcomedian worden,mocht ie ooit stoppen met zingen
Haha, vorig jaar was het ook al zo'n droogkloot
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 10:29:40 #57
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_53738894
het was echt gaaf gisteren!!! maar waar waren de naakte dwergen nou?
edit: ik heb twee filmpjes online gezet die ik gisteren met m'n digitale camera gemaakt heb:
http://nl.youtube.com/watch?v=PdcsvASTKOg
http://nl.youtube.com/watch?v=cJio9rZz6dQ

[ Bericht 13% gewijzigd door morgane op 06-10-2007 11:46:33 ]
pi_53743978
Ik kon nog binnen gisteren
Goede contacten

Optreden was prachtig, heel ingetogen, goed afgewisseld met stand-up comedian momentjes
Ik wist niet dat Tom zo grappig was, vorige keer dat ik m zag (pinkpop 2003) was ie helemaal niet komisch (wel geniaal)
pi_53745288
Vertel eens over zijn stand-up comedian momentjes dan
pi_53769280
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 16:53 schreef -Dries- het volgende:
Vertel eens over zijn stand-up comedian momentjes dan

Jeetje, ik kan het natuurlijk niet zo grappig navertellen als Tom dat deed.

Hij begon al over het feit dat er onder de piano 'people of short height' (of zoiets, iig geen dwarves, of little people, dat mocht je natuurlijk zo niet zeggen) te vinden waren. En dat die voor de bliepjes en andere geluiden zorgden die je niet gemaakt kon zien worden met de piano, gitaar of cello. Die kwamen trouwens vaker terug in z'n 'tussenstukjes'.

Verder over Nijmegen had ie wat opgezocht en over dat er in nederland waarschijnlijk veel atheisten waren, omdat we vooruitstrevend en slim waren hier

Hoop gelul met een knipoog, ook over zichzelf en z'n bandleden. Roadie Stevie kreeg nog een leuke introductie, die bleek later ook jarig te zijn, dat soort onzin.

Erg leuk wel! Omdat zijn muziek vaak vrij intens en beetje 'depri' is, maakt hij het daarmee lekker luchtig voor de afwisseling.

Maar goed, je had er bij moeten zijn om het te begrijpen of echt leuk te vinden. Als ik het je zo vertel, klinkt het allemaal een beetje flauw wellicht
pi_53891659
van zijn weblog:
quote:
My most memorable moments:

1. Every single thing about being in France, Belgium, Holland and Norway. If you're in any doubt how much we adore you, please let this end all speculation.

2. The moment when confronted by knives and guns in Utrecht, everyone stayed calm and all we lost was money. I still love that town.

3. The asking a girl if she would marry her man in Oslo, bizarre but fun. Good luck with that.

4. The foolishly thinking that a knife fight between the Bristolian and Cardiff sections of an audience was a good idea. Hope you did not do as I suggested.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:24:43 #62
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_53895090
Hoe was het in vergelijking met de vorige keer (Melkweg en Tivoli)? Melkweg was echt fantastisch.

Grappig dat ie weer vertelt dat ze overvallen waren in Utrecht, dat verhaal kan ik me nog goed herinneren uit de Melkweg.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 01:50:03 #63
71333 BUG80
Stop making sense
pi_53901290
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 21:24 schreef ralfseltje het volgende:
Grappig dat ie weer vertelt dat ze overvallen waren in Utrecht, dat verhaal kan ik me nog goed herinneren uit de Melkweg.
Ja, vooral dat ze zo dronken waren dat niemand het zich eigenlijk kon herinneren..

Pas toen ze erachter kwamen dat hun portemonnees weg waren begon er weer wat te dagen.
pi_54083942
WOW,

wat een concert !

(en wat een humor )
pi_54104538
En wat een enthousiast publiek was er!

http://www.youtube.com/watch?v=Z1G7JUoAh-U
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:26:38 #66
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_54154664
Erg positieve review op 3 voor 12 !
quote:
Tom McRae vermaakt en ontroert
Bijna 25.000 man in de kleine zaal

“Hello” klinkt het bescheiden wanneer Tom McRae het podium betreedt en dan is het plotseling dood en doodstil wanneer het nummer ‘Alphabet of Hurricanes’ wordt ingezet. Omdat het nieuw is en prachtig mooi, dat zeker maar vooral omdat het zo mooi klinkt. En dat in de kleine zaal van de Effenaar op een ordinaire zondagavond. Waar een drie uur durende soundcheck niet goed voor is.

Tom McRae singer/songwriter uit Essex, (UK) is in Eindhoven. King of Cards is alweer zijn vierde album, maar de magere opkomst, een man of tweehonderd bewijst dat nog maar weinig mensen van hem hebben gehoord. Dat terwijl hij in eigen land werd genomineerd voor de Mercury Prize en de Brit Award, na het uitkomen van de naar hem zelf genoemde debuutplaat in 2000. Slechte pr.in de rest van Europa waarschijnlijk. Zonde, want muzikaal kan hij zich absoluut meten met namen als Damien Rice en David Gray.

Hij heeft slechts twee van zijn vier bandleden meegenomen vandaag: pianist Olli Cunningham en Cellist Oli Kraus. Mc Rae wisselt zelf zo nu en dan van akoestische gitaar naar een elektrische. ‘No huge band this time’, verontschuldigd hij zich, maar hij kan ons verzekeren dat beide bandleden echt ‘huge’ zijn. Hij kan het weten, want hij zit er continu mee in een bus.

Grappen en grollen, Tom zit er vol mee. Na ieder nummer ratelt hij er onophoudelijk op los. Hij beledigd zijn bandleden en steekt veelvuldig de draak met zijn depressiviteit. Gelukkig is hij ook echt behept met gevoel voor humor en charisma en binnen no time ligt de zaal aan zijn voeten.

Komt goed uit, want de show van Tom Mc Rae is nogal interactief. Zo laat hij zijn toehoorders niet alleen op zijn verzoek schreeuwen als een menigte van 25.000 man wanneer hij het nummer ‘End of the World News’ inzet, maar moet het ook nog eens in canon worden meegezongen. Geen probleem, de debuutplaat waar het vanaf komt is duidelijk favoriet en men kent de tekst.

McRae mag dan misschien geen blije man zijn, zijn show verveelt geen minuut. In tegendeel, het is kippenvel vanavond. Voor de toeschouwer maar ook voor McRae zelf. Wanneer hij aan het eind onversterkt het nummer ‘Bloodless’ speelt, begint de zaal spontaan uit zichzelf mee te zingen. McRae is duidelijk geraakt en benadrukt dit achteraf uitvoerig.

Na twee uur is het gedaan, Niet omdat hij weg wil, maar omdat ze moeten stoppen aldus McRae zelf. Het is ook mooi geweest, want meer wereldleed kan een mens niet aan op een avond en bovendien wordt meneer naar het einde toe opvallend stilletjes. Het is en blijft geen blije man natuurlijk, al heeft hij een select gezelschap waarschijnlijk wel erg blij gemaakt vanavond.

pi_54154952
Mooie review idd
Vergelijkbaar met de show in Nijmegen.
Wat een muzikant toch
pi_54155741
Mooie review! Erg treffend
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_54167853
ZIjn debuut is goed vertegenwoordigd in de top 100 - lijsten
  donderdag 25 oktober 2007 @ 21:12:57 #71
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_54168187
Over enkele dagen ook in mijn Benno kasten. Gisteren voor 8 euro bij Bol.com besteld.
pi_54177122
Op CD-WOW.NL is King of Card voor ¤ 6,99 te bestellen (geen verzendkosten) !

Op internet zijn ook verschillende kortingsbonnen te vinden voor Cd-wow,
Heb em zelf voor ¤ 3,99 besteld !!

zie: http://www11.cd-wow.nl/detail_results.php?product_code=1891438
pi_54177296
CD-wow, wat is t toch een prachtsite
Ik koop er eigenlijk al mijn CDs tegenwoordig

Dat van die kortingsbonnen op internet moet je me eens verklappen
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:44:34 #74
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_54180169
Ik baal nog steeds dat we niet konden...... hopelijk komt hij toch weer snel naar Nederland.

Gisteren waren we bij een voorstelling van Leo Blokhuis van popquiz en top2000 a gogo.. na de voorstelling nog even met hem gepraat en gevraagd of hij Tom McRae kent... en ja hoor... ik mn beklag gedaan dat ik hem nog nooit op de radio had gehoord. Blijkt dat hij hem samen met Mart Smeets weleens heeft gedraaid.....
Make love, not war ☮
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:07:15 #75
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_54181764
Ik heb cdwow beloofd dat ik er niet meer bestel. Ik heb op meerdere cd's achterlijk lang gewacht en uiteindelijke maar geannuleerd. Ze waren top, het zijn prutsers geworden, in ieder geval met nieuwe releases.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')