abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49448471
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 16:28 schreef Haushofer het volgende:
" Housemuziek"?

Dit is veel tovver:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik denk dat dit toch iets meer de kant opgaat waarvoor die organisatie bang is. Goeie platen, trouwens
Mensen die daar naar luisteren zijn al niet meer te redden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 16 mei 2007 @ 16:51:07 #82
112124 Forkbender
Tat tvam asi
pi_49448635

Hebben die gasten nou nog steeds niet door dat de duivel een genegeerd en geprojecteerd aspect van jezelf is?
Zie de gelijkenis:
Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand. - Albert Einstein
I'm here to lead, not to read.
pi_49448806
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 16:28 schreef Haushofer het volgende:
" Housemuziek"?

Dit is veel tovver:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik denk dat dit toch iets meer de kant opgaat waarvoor die organisatie bang is. Goeie platen, trouwens
heh, marduk is een synoniem voor satan. Wat een leipe texten ook, is dit van die gruntherrie ofzo ?

[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_Kannibali op 16-05-2007 17:07:16 ]
pi_49449401
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 16:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

heh, marduk is een synoniem voor satan. Wat een leipe texten ook, is dit van die gruntherrie ofzo ?
Mwah, gruntherrie, zou het zelf black metal noemen.
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 16:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mensen die daar naar luisteren zijn al niet meer te redden.
Dankje
pi_49451204
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 16:51 schreef Forkbender het volgende:
Hebben die gasten nou nog steeds niet door dat de duivel een genegeerd en geprojecteerd aspect van jezelf is?
Zie de gelijkenis:
Die is wel meesterlijk ja

Maar ja, wat kun je er aan doen? Dat er serieus mensen zo denken, dat vind ik nog wel het meest frappante. Want het is zoals zo vaak niet constructief en opbouwend; het wijst enkel naar waar men niets van wil weten. En als iedereen zich maar zou afsluiten voor wat men niet wil horen... in wat voor wereld komen we dan terecht (of zijn we daar al )?

Het zou mooi zijn, als - zoals Forkbender het al zegt - er eens realistisch naar de 'duivel' wordt gekeken - ipv maar te blijven wijzen op wat er al dan niet her en der geschreven staat..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  woensdag 16 mei 2007 @ 18:09:16 #86
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_49451269
ik kwam vroeger eens van innercity naar buiten lopen, kreeg ik een lollie van een meisje met lange rok... alsjebelieft zei ze!
ik zo verder lopen, kijk ik op het papiertje, staat er: 'jezus houdt ook van jou".
nou... mijn avond kon niet meer stuk!
put
your
clothes
on!
  woensdag 16 mei 2007 @ 18:37:50 #87
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_49452164
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 16:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

"Marduk was the Babylonian name of a late-generation god from ancient Mesopotamia and patron deity of the city of Babylon" aldus wikipedia.

Maarja, zit er dik in dat mensen er later een naam voor satan van hebben gemaakt toen monotheïstische godsdiensten opkwamen.
[KNE]-Mod
pi_49452918
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 18:37 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

"Marduk was the Babylonian name of a late-generation god from ancient Mesopotamia and patron deity of the city of Babylon" aldus wikipedia.

Maarja, zit er dik in dat mensen er later een naam voor satan van hebben gemaakt toen monotheïstische godsdiensten opkwamen.
mja een afgod gelinkt aan satan in ieder geval. Vandaar ook al die pentagrammen en antichristelijke/prosatanistische lyrics lijkt me.
  woensdag 16 mei 2007 @ 19:25:49 #89
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_49453872
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 19:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Vandaar ook al die pentagrammen en antichristelijke/prosatanistische lyrics lijkt me.
Dat hoort gewoon sowieso natuurlijk in de Black Metal scene.
[KNE]-Mod
pi_49466693
quote:

[..]

mja een afgod gelinkt aan satan in ieder geval. Vandaar ook al die pentagrammen en antichristelijke/prosatanistische lyrics lijkt me.
Ach, Jahweh is ook begonnen als een of ander windgodje in Sumerië of een nog oudere beschaving, dus waarom Satan niet?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_49467787
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 17:11 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Mwah, gruntherrie, zou het zelf black metal noemen.
[..]

Dankje
Ik heb ze ook beide in m'n CD collectie hoor.
pi_49468810
quote:

[..]

Ik denk eerder dat ze de meest Satanische band ooit wouden oprichten, en "Marduk" wel tov vonden klinken Voor zover ik weet heeft de God "Marduk" niet bepaald associaties met het idee van een Satan. Maar ik ben wel benieuwd naar jouw link tussen Satan en Marduk.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 13:16:03 #93
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_49538775
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 18:09 schreef Jerruh het volgende:
ik kwam vroeger eens van innercity naar buiten lopen, kreeg ik een lollie van een meisje met lange rok... alsjebelieft zei ze!
ik zo verder lopen, kijk ik op het papiertje, staat er: 'jezus houdt ook van jou".
nou... mijn avond kon niet meer stuk!
Nou das heel mooi toch. Jezus houdt van je terwijl je toch naar feesten gaat die god heeft verboden
Waarom zou je er dan niet meer heen gaan
Drugs are good mkay?
  dinsdag 22 mei 2007 @ 14:16:56 #94
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_49644331
Religie is een van de gevaarlijkste drugs. Afkicken van je geloof is net zo heftig als van heroïne. Er valt met religie trouwens meer geld te verdienen dan aan andere drugs.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_49645929
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 14:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Religie is een van de gevaarlijkste drugs.
quote:
Afkicken van je geloof is net zo heftig als van heroïne.
quote:
Er valt met religie trouwens meer geld te verdienen dan aan andere drugs.
pi_49646246
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 14:55 schreef VonHinten het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wat betreft dat laatste kun je in ieder geval denken aan Scientology en van die Amerikaanse evangelische oplichters die miljoenen verdienen over de rug van hun godvrezende volgelingen. Dat betekent natuurlijk niet dat religie er per definitie op gericht is om mensen geld afhandig te maken of dat het merendeel van de religies dit oogmerk heeft.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 15:08:34 #97
pi_49646461
Drugs zit hem niet in het spul dat je tot je neemt. "Drugs" en "verslaving" zit in je hoofd.

Vanwege bepaald gedrag (spuiten, hardlopen, sex, werken) voel je je prettig en als je het overdrijft kan dit leiden tot een soort dwangneurose (verslaving). Dezelfde mechanismen die je ziet bij (hard) drugsverslaafden vind je terug in ander gedrag, alleen word dat meestal niet als drugs gezien. De work-a-holic is een uitzondering. Topsport is in weze net zo een erge verslaving, het grote verschil is dat er bij top sport goed op het lichaam gepast word. Topsport an sich is het plegen van roofbouw op het lichaam en in weze ongezond.

Zo kan men tal van activiteiten als verslaving zien: autorijden (ongezond voor mens en omgeving, gedragsverandering bij sommige bestuurders), tv kijken, roddelen, Fok!ken en ook religie.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_49647337
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 15:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Drugs zit hem niet in het spul dat je tot je neemt. "Drugs" en "verslaving" zit in je hoofd.

Vanwege bepaald gedrag (spuiten, hardlopen, sex, werken) voel je je prettig en als je het overdrijft kan dit leiden tot een soort dwangneurose (verslaving). Dezelfde mechanismen die je ziet bij (hard) drugsverslaafden vind je terug in ander gedrag, alleen word dat meestal niet als drugs gezien. De work-a-holic is een uitzondering. Topsport is in weze net zo een erge verslaving, het grote verschil is dat er bij top sport goed op het lichaam gepast word. Topsport an sich is het plegen van roofbouw op het lichaam en in weze ongezond.

Zo kan men tal van activiteiten als verslaving zien: autorijden (ongezond voor mens en omgeving, gedragsverandering bij sommige bestuurders), tv kijken, roddelen, Fok!ken en ook religie.
Als men tal van activiteiten als verslavend kan zien, want maakt religie dan zo bijzonder?

Vind het nog steeds een hele slechte vergelijking trouwens.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 15:38:25 #99
pi_49647733
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 15:29 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Als men tal van activiteiten als verslavend kan zien, want maakt religie dan zo bijzonder?

Vind het nog steeds een hele slechte vergelijking trouwens.
Ten eerste vind ik religie niet bijzonder. Dat vinden alleen religieuze mensen.

Ten tweede (als ik het topic doorblader) merk ik dat sommige mensen religie zien als middel tegen drugs, terwijl het mi alleen maar het verruilen van de ene drug tegen de andere is.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 16:12:13 #100
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_49649108
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 15:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ten tweede (als ik het topic doorblader) merk ik dat sommige mensen religie zien als middel tegen drugs, terwijl het mi alleen maar het verruilen van de ene drug tegen de andere is.
Met als verschil dat je tanden er niet van uitvallen en dat de gemiddelde refo niet achter het Centraal Station woont.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 16:26:57 #101
69211 koffiegast
langzinnig
pi_49649700
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:12 schreef Rasing het volgende:

[..]

Met als verschil dat je tanden er niet van uitvallen en dat de gemiddelde refo niet achter het Centraal Station woont.
kom kom, er zijn zat verslaafden die er warmpjes bij zitten (wijst naar hollywood)
en er zijn ook zat gelovigen in de ghetto die ervan uitgaan dat ze dit verdienen van God... :/
pi_49649742
quote:

[..]

gebeurd dat ook met sigaretten? Of met alcohol dan?
Dat zijn ook drugs
Extremistisch gematigd.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 16:29:37 #103
pi_49649824
quote:

[..]

Dat geld ook voor de meeste topsporters. Dat maakt topsport nog niet goed of gezond.
pi_49649845
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:27 schreef P8 het volgende:

[..]

gebeurd dat ook met sigaretten? Of met alcohol dan?
Dat zijn ook drugs
Die hebben beide ook niet echt een gunstige uitwerking op je lichaam.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 16:31:37 #105
pi_49649911
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Van autorijden ga je ook dood.
pi_49649987
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

je lichaam met vliegtuig en al in een toren boren ook niet
Extremistisch gematigd.
pi_49650058
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Van autorijden ga je ook dood.
Van autorijden ga je niet per definitie dood. Roken is per definitie slecht voor je lichaam. Alcoholconsumptie over het algemeen ook, hoewel er soms nog enige positieve aspecten van matig gebruik uit onderzoeken naar voren komen. Over de effecten van cocaïne op het menselijk lichaam hoeven we het al helemaal niet te hebben lijkt me.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 16:42:16 #108
pi_49650345
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Van autorijden ga je niet per definitie dood. Roken is per definitie slecht voor je lichaam. Alcoholconsumptie over het algemeen ook, hoewel er soms nog enige positieve aspecten van matig gebruik uit onderzoeken naar voren komen. Over de effecten van cocaïne op het menselijk lichaam hoeven we het al helemaal niet te hebben lijkt me.
Dat klopt. Coke is best gezond, vooral vergeleken met alcohol.

Autorijden is duur
Auto's maken vervuilende giftige stoffen.
Autorijden is verslavend (lekker stukje rijden, met geen stok de auto uit te krijgen)
Sommige mensen hebben veel last van gedragsverandering achter het stuur. (Ongeduld, agressieviteit, moordzucht)
Autorijden werkt statusverhogend (net als alcohol, sigaretten/sigaren en in Hollywood, coke snuiven)

Alle karakteristieken van een echt hard-drug.
pi_49650987
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat klopt. Coke is best gezond, vooral vergeleken met alcohol.

Autorijden is duur
Auto's maken vervuilende giftige stoffen.
Autorijden is verslavend (lekker stukje rijden, met geen stok de auto uit te krijgen)
Sommige mensen hebben veel last van gedragsverandering achter het stuur. (Ongeduld, agressieviteit, moordzucht)
Autorijden werkt statusverhogend (net als alcohol, sigaretten/sigaren en in Hollywood, coke snuiven)

Alle karakteristieken van een echt hard-drug.
De verslavingfactor is de voornaamste reden om iets als harddrugs te kwalificeren. De rest van de zaken die je noemt gelden voor vele dingen die in de verste verte niets met drugs te maken hebben en geen specifieke kenmerken van autorijden zijn. Ik kan trouwens niet zeggen dat een Fiat Panda o.i.d. nou echt statusverhogend werkt.

Maar hoe zit dat met die verslavingsfactor van autorijden? Hoeveel mensen moeten er naar een kliniek met afkickverschijnselen? Hoeveel mensen vertonen een problematische obsessie met betrekking tot autorijden?
  dinsdag 22 mei 2007 @ 17:14:28 #110
112124 Forkbender
Tat tvam asi
pi_49651649
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

De verslavingfactor is de voornaamste reden om iets als harddrugs te kwalificeren.
Dat zou wel zo moeten zijn, maar in de praktijk klopt er helemaal niets van.
Alcohol of nicotine is vele malen verslavender dan marijuana, MDMA, LSD, paddo's, onbewerkte opium, etc.
Zelfs suiker is verslavender dan deze middelen.
Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand. - Albert Einstein
  dinsdag 22 mei 2007 @ 17:15:46 #111
112124 Forkbender
Tat tvam asi
pi_49651699
Sommige mensen zijn 'verslaafd' aan religie. Anderen zijn weer 'verslaafd' aan het bewijzen dat religie onzin is.
pi_49651802
jammer dat die bus van die lui niet gewoon eens door 30 man opgetild wordt na zo'n feest en linea recta de plomp in wordt gesmeten.
underground forever baby
  dinsdag 22 mei 2007 @ 17:20:35 #113
112124 Forkbender
Tat tvam asi
pi_49651918
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 17:18 schreef Laton het volgende:
jammer dat die bus van die lui niet gewoon eens door 30 man opgetild wordt na zo'n feest en linea recta de plomp in wordt gesmeten.
Volgens mij helpt het beter als je ze een knuffel geeft.
pi_49651987
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 17:20 schreef Forkbender het volgende:

[..]

Volgens mij helpt het beter als je ze een knuffel geeft.
niks helpt tegen gelovigen.
underground forever baby
  dinsdag 22 mei 2007 @ 18:21:41 #115
pi_49654163
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

De verslavingfactor is de voornaamste reden om iets als harddrugs te kwalificeren. De rest van de zaken die je noemt gelden voor vele dingen die in de verste verte niets met drugs te maken hebben en geen specifieke kenmerken van autorijden zijn. Ik kan trouwens niet zeggen dat een Fiat Panda o.i.d. nou echt statusverhogend werkt.

Maar hoe zit dat met die verslavingsfactor van autorijden? Hoeveel mensen moeten er naar een kliniek met afkickverschijnselen? Hoeveel mensen vertonen een problematische obsessie met betrekking tot autorijden?
Sommige drugs (zoals topsport) zijn maatschappelijk geaccepteerd en worden niet als probleem gezien. Er zijn meer dan 800.000 alcoholverslaafden in NL, maar die zitten echt niet allemaal in een kliniek. Er zijn genoeg automobilisten die regelmatig door het lint gaan, tot moord en dooslag aan toe. Iedereen rijd wel eens te hard, terwijl iedereen weet dat dat om meerdere redenen slecht is.
quote:
De rest van de zaken die je noemt gelden voor vele dingen die in de verste verte niets met drugs te maken hebben en geen specifieke kenmerken van autorijden zijn
Dat sommige van die zaken erg algemeen zijn is ook precies mijn punt. Het gaat om het mechanisme van verslaving. Niet om de substansie die toevallig vandaag in de opiumlijst staat. Dat is slecht politiek.
pi_49682596
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 17:22 schreef Laton het volgende:

[..]

niks helpt tegen gelovigen.
Een zwaar verbitterde Fokker..

*knuffel*
  woensdag 23 mei 2007 @ 15:13:11 #117
pi_49687580
Alle muziek is van de duivel! Muziek afschaffen! Vooral Jantje Smit!!!
pi_49687699
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 17:14 schreef Forkbender het volgende:

[..]

Dat zou wel zo moeten zijn, maar in de praktijk klopt er helemaal niets van.
Alcohol of nicotine is vele malen verslavender dan marijuana, MDMA, LSD, paddo's, onbewerkte opium, etc.
Zelfs suiker is verslavender dan deze middelen.
alcohol en nicotine zijn verslavender dan LSD, marijuana of paddo's, maar verslavender dan MDMA, Amfetamine of cocaïne kan ik echt keihard ontkennen
pi_49688870
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 15:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Alle muziek is van de duivel! Muziek afschaffen! Vooral Jantje Smit!!!
die uitspraak deed me denken aan:

http://www.fat-pie.com/thechildthatsmeltfunny.htm

geniaal
Extremistisch gematigd.
pi_49719967
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 20:38 schreef Kogando het volgende:
Ik heb niks tegen dance. Maar sommige feesten doen wel erg hun best om evil te lijken. Hellraiser, nightmare in hell, doodshoofden, wazige teksten en een volume waarvan het bloed zo ongeveer uit je oren komt. Op zo'n feest zou ik me niet echt op mijn gemak voelen, maar Sensation achtige dingen zijn gewoon gezellig vind ik.
Dat is natuurlijk puur een actie om mensen te trekken! Het kan best gezellig zijn op zo'n feesten. De reden waarom ze die feesten zo'n naam meegeven is gewoon provoceren en afzetten tegen een bepaalde 'massa'. En blijkbaar werkt het aangezien je bij voorbaat al zegt dat je je niet op je gemak zou voelen. Prima marketing zou ik zeggen dus!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_49720146
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 15:15 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

alcohol en nicotine zijn verslavender dan LSD, marijuana of paddo's, maar verslavender dan MDMA, Amfetamine of cocaïne kan ik echt keihard ontkennen
amfetamine en cocaïne zijn dan misschien een twijfelgeval. Maar het is redelijk moeilijk om echt verslaafd te raken aan MDMA. Na een aantal keren kort achter elkaar gebruiken werkt het gewoon niet meer, ook zal zou je willen van wel. Het heeft gewoon geen effect meer omdat je serotonine- level te laag is en je dus het euforische niet meer kan ervaren.
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_49721346
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:28 schreef DubzOne het volgende:

[..]

amfetamine en cocaïne zijn dan misschien een twijfelgeval. Maar het is redelijk moeilijk om echt verslaafd te raken aan MDMA. Na een aantal keren kort achter elkaar gebruiken werkt het gewoon niet meer, ook zal zou je willen van wel. Het heeft gewoon geen effect meer omdat je serotonine- level te laag is en je dus het euforische niet meer kan ervaren.
idd.
van alle drugs die ik ken is MDMA een van de minst verslavende.
pi_49724297
Ken genoeg mensen die er aardig 'verslaafd' aan raakten, toch wel elke week een of meer pillen namen.
  donderdag 24 mei 2007 @ 15:48:38 #124
112124 Forkbender
Tat tvam asi
pi_49728336
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 14:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ken genoeg mensen die er aardig 'verslaafd' aan raakten, toch wel elke week een of meer pillen namen.
Dat heeft te maken met onzuivere pillen, niet met de MDMA. Vaak is er bijvoorbeeld speed aan toegevoegd, omdat dit goedkoper is.
  donderdag 24 mei 2007 @ 15:52:06 #125
112124 Forkbender
Tat tvam asi
pi_49728503
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 15:15 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

Hier.
pi_49731619
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 15:48 schreef Forkbender het volgende:

[..]

Dat heeft te maken met onzuivere pillen, niet met de MDMA. Vaak is er bijvoorbeeld speed aan toegevoegd, omdat dit goedkoper is.
was gewoon goed spul hoor hehe, altijd gekke bekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')