quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:53 schreef Claudia_x het volgende:[..]
Je was zeker bezig de laatste voorbereidingen te treffen voor het internationale 'Twin Peaks'-weekend?
Nee, ikwas naar schoolconcerten.
Mijn eerste echte eigen kookavontuur was een beetje vreemd. ik had ongeveer een half uur om iets voor mezelf klaar te maken. Slavinken, gebakken aardappels en wat salade.
Geen probleem, dacht ik. Ik had de slavinken een paar uur voordat ik moest koken uit de vriezer gehaald.
Maar toen begon het. Ik wilde gaan koken, en de dingen waren nog bevroren. Nou ja, toch maar in de pan, deksel erop en lekker bakken, dacht ik. Zodoende. Ondertussen twee aardappels schillen (dat ging perfect
![]()
) en die in een pannetje bakken. Even kijken naar de slavinken. Kut, ze worden niet echt goed gaar
![]()
. Vervolgens naar de aardappels. Kut, ze beginnen aan te branden. Dus huppa, de aardappels op 'n bord, en de zwarte er tussenuit gehaald.
Nog steeds zijn die verdomde slavinken niet klaar, dus sneed ik ze maar door. In de breedte. Nog even bakken, maar die krengen werden gewoon nog steeds niet gaar. Dus nog maar een keer doorgesneden en toen nog even gebakken. UIteindelijk was alles klaar, al waren de aarappels koud geworden
![]()
.
En toen bleek dat ik ook nog twee vorken had gepakt toen ik eenmaal plaatsnam voor de tv.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.