FOK!forum / Klaagbaak / Verkopers die op kaartjes kijken
TNAvrijdag 11 mei 2007 @ 13:53
Verkopers spreken je altijd aan terwijl ze je in 9 van de 10 keer niet nodig hebt. Goed, die ene keer dat ik ze wel nodig heb stel ik weleens een vraag, b.v. om twee producten te vergelijken. Maar wat doen ze dan? Op het kaartje kijken! Je hoort ze dan al mompelen "Eh.. dat weet ik niet precies.. even kijken hoor..". Als het op het kaartje staat vraag ik het toch niet? En leer eens wat over je producten, dat is je baan!

Klacht: verkopers die op kaartjes kijken die ik zelf ook kan lezen.
GotCvrijdag 11 mei 2007 @ 13:54
Kaartjes? En wat voor producten?
TNAvrijdag 11 mei 2007 @ 13:54
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 13:54 schreef GotC het volgende:
Kaartjes? En wat voor producten?
Je weet wel, b.v. in een electronicawinkel, waar naast de prijs een paar functies van het product staan vermeld.
GotCvrijdag 11 mei 2007 @ 13:55
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 13:54 schreef TNA het volgende:

[..]

Je weet wel, b.v. in een electronicawinkel, waar naast de prijs een paar functies van het product staan vermeld.
Dan is je klacht hierbij goedgekeurd .
Trustenvrijdag 11 mei 2007 @ 13:59
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 13:53 schreef TNA het volgende:
Verkopers spreken je altijd aan terwijl ze je in 9 van de 10 keer niet nodig hebt. Goed, die ene keer dat ik ze wel nodig heb stel ik weleens een vraag, b.v. om twee producten te vergelijken. Maar wat doen ze dan? Op het kaartje kijken! Je hoort ze dan al mompelen "Eh.. dat weet ik niet precies.. even kijken hoor..". Als het op het kaartje staat vraag ik het toch niet? En leer eens wat over je producten, dat is je baan!

Klacht: verkopers die op kaartjes kijken die ik zelf ook kan lezen.
Is het wel eens in je opgekomen dat sommige op het kaartje kijken en informatie kunnen aflezen aan bijv de streepjescode?
Lariekoekvrijdag 11 mei 2007 @ 14:00
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 13:59 schreef Trusten het volgende:

Is het wel eens in je opgekomen dat sommige op het kaartje kijken en informatie kunnen aflezen aan bijv de streepjescode?
Geloof je het zelf?
TNAvrijdag 11 mei 2007 @ 14:01
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 13:59 schreef Trusten het volgende:

[..]

Is het wel eens in je opgekomen dat sommige op het kaartje kijken en informatie kunnen aflezen aan bijv de streepjescode?
Nee, maar ze hebben me in een winkel nog nooit wat anders verteld dan wat op het kaartje staat. Er komt nooit nieuwe informatie uit na een blik erop. Als ze me nieuwe informatie geven aan de hand van de streepjescode vind ik het alleen maar netjes
Fliepkevrijdag 11 mei 2007 @ 14:02
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 13:59 schreef Trusten het volgende:

[..]

Is het wel eens in je opgekomen dat sommige op het kaartje kijken en informatie kunnen aflezen aan bijv de streepjescode?
Bullshit.
Je kunt eraan zien waar het product vandaan komt, wie de fabrikant is en wat het product is. Dat je daar meer informatie uithaalt is erg knap. Als je die code kunt onthouden kun je net zo goed onthouden wat er echt voor je staat.
Fliepkevrijdag 11 mei 2007 @ 14:02
oh hier dus:
http://en.wikipedia.org/wiki/EAN-13
Zyggievrijdag 11 mei 2007 @ 14:03
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:02 schreef Fliepke het volgende:
oh hier dus:
http://en.wikipedia.org/wiki/EAN-13
Had je toch mooi gelijk!

Fliepkevrijdag 11 mei 2007 @ 14:04
Da's mn vak.
Viking84vrijdag 11 mei 2007 @ 14:05
lol idd .
Ik stel m'n vragen niet eens aan verkopers. Als ik ergens een interessant product zie, onthoud ik merk + type en dan zoek ik thuis wel op internet op wat de specs zijn .
Bij laptops vermelden ze meestal niet eens wat voor videokaart erin zit . Verder willen ze mij een flutlaptop met intel celeron processor en een kut videokaart aansmeren. Rot toch lekker op met je zogenaamde deskundigheid .
Snotterjongvrijdag 11 mei 2007 @ 14:05
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:02 schreef Fliepke het volgende:
oh hier dus:
http://en.wikipedia.org/wiki/EAN-13
UPC
GotCvrijdag 11 mei 2007 @ 14:05
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:02 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Bullshit.
Je kunt eraan zien waar het product vandaan komt, wie de fabrikant is en wat het product is. Dat je daar meer informatie uithaalt is erg knap. Als je die code kunt onthouden kun je net zo goed onthouden wat er echt voor je staat.
Klopt. In de AH kan je met de terminal een streepjescode scannen, en dan zie hoeveel er van is, wanneer binnengekomen, wanneer verkocht, waar het vandaan komt etc..

Maar meer info zal er niet achter zitten .
Fliepkevrijdag 11 mei 2007 @ 14:07
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:05 schreef GotC het volgende:

[..]

Klopt. In de AH kan je met de terminal een streepjescode scannen, en dan zie hoeveel er van is, wanneer binnengekomen, wanneer verkocht, waar het vandaan komt etc..

Maar meer info zal er niet achter zitten .
Scannen is geen kijken
Daarnaast staat dat niet op de streepjescode, maar haal je met die streepjescode gegevens op uit een database waar al die onzin in staat.
TNAvrijdag 11 mei 2007 @ 14:07
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:05 schreef Viking84 het volgende:
lol idd .
Ik stel m'n vragen niet eens aan verkopers. Als ik ergens een interessant product zie, onthoud ik merk + type en dan zoek ik thuis wel op internet op wat de specs zijn .
Bij laptops vermelden ze meestal niet eens wat voor videokaart erin zit . Verder willen ze mij een flutlaptop met intel celeron processor en een kut videokaart aansmeren. Rot toch lekker op met je zogenaamde deskundigheid .
Precies. Ik lees meestal vooraf informatie op internet maar soms bedenk ik in een winkel nog iets wat ik ben vergeten op te zoeken.

Laatst was er in de MediaMarkt trouwens een verkoper die eerlijk zei dat 'ie het niet wist en naar de website van de fabrikant ging om informatie op te zoeken. Kijk, daar heb ik wat aan
GotCvrijdag 11 mei 2007 @ 14:08
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:07 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Scannen is geen kijken
Daarnaast staat dat niet op de streepjescode, maar haal je met die streepjescode gegevens op uit een database waar al die onzin in staat.
Maarrrr als een verkoper het zou scannen, dan zou er dat gebeuren . Bedoel, naar een streepjescode kijken haal je al helemaal niks uit .
Fliepkevrijdag 11 mei 2007 @ 14:09
dat zeg ik toch
American_Nightmarevrijdag 11 mei 2007 @ 14:10
Gast die verkopers kijken op kaartjes omdat jij te gierig bent om je spullen te kopen in een speciaalzaak. Je wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dan verwacht je ook nog eens veel service
Goovervrijdag 11 mei 2007 @ 14:11
Ik heb in een winkel gewerkt (tenten geen elektonika) en daar weet ik echt niet uit mijn hoofd wat de afmetingen van elke tent zijn! Dus dan kijk ik soms op het kaartje. Ik kan wel haarfijn alle verschillen tussen de materialen, merken en modellen vertellen.. Maar als ze dan vragen hoe zwaar/groot/lang een tent is moet ik toch echt ff kijken.. Niets mis mee toch?
Snotterjongvrijdag 11 mei 2007 @ 14:12
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:10 schreef American_Nightmare het volgende:
Gast die verkopers kijken op kaartjes omdat jij te gierig bent om je spullen te kopen in een speciaalzaak. Je wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dan verwacht je ook nog eens veel service
Niet iedereen heeft zo'n dik salaris als jij.
Viking84vrijdag 11 mei 2007 @ 14:12
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:10 schreef American_Nightmare het volgende:
Gast die verkopers kijken op kaartjes omdat jij te gierig bent om je spullen te kopen in een speciaalzaak. Je wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dan verwacht je ook nog eens veel service
Neem aan dat je toko's als Norrod, Funprice en Dynabyte bedoelt?). I've got news for you: bij Norrod koop je bijv over het algemeen een goedkopere en betere laptop dan bij Dixons.

Mediamarkt is niet de enige toko waar ze elektronica verkopen hè.
Goovervrijdag 11 mei 2007 @ 14:12
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:10 schreef American_Nightmare het volgende:
Gast die verkopers kijken op kaartjes omdat jij te gierig bent om je spullen te kopen in een speciaalzaak. Je wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dan verwacht je ook nog eens veel service
Zijn ook genoeg mensen die eerst naar een speciaalzaak gaan, alles bekijken, urenlang informeren en dan op internet bestellen . (en dat is een van de redenen waarom de detailhandel stuk gaat )
GotCvrijdag 11 mei 2007 @ 14:13
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:09 schreef Fliepke het volgende:
dat zeg ik toch
Het is nog vroeg .
beertenderrrvrijdag 11 mei 2007 @ 14:13
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:08 schreef GotC het volgende:

[..]

Maarrrr als een verkoper het zou scannen, dan zou er dat gebeuren . Bedoel, naar een streepjescode kijken haal je al helemaal niks uit .
hey
TNAvrijdag 11 mei 2007 @ 14:13
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:10 schreef American_Nightmare het volgende:
Gast die verkopers kijken op kaartjes omdat jij te gierig bent om je spullen te kopen in een speciaalzaak. Je wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dan verwacht je ook nog eens veel service
Te gierig bent om spullen te kopen? Als ik een TV wil kopen in een winkel mag ik toch wel gewoon naar een electronicazaak toe om 'm daar aan te schaffen? Dan verwacht ik wel wat service ja.
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:11 schreef Goover het volgende:
Ik heb in een winkel gewerkt (tenten geen elektonika) en daar weet ik echt niet uit mijn hoofd wat de afmetingen van elke tent zijn! Dus dan kijk ik soms op het kaartje. Ik kan wel haarfijn alle verschillen tussen de materialen, merken en modellen vertellen.. Maar als ze dan vragen hoe zwaar/groot/lang een tent is moet ik toch echt ff kijken.. Niets mis mee toch?
Er is niets mis met op het kaartje kijken, mensen die dingen vragen die erop staan zijn zelf nogal suf bezig. Het gaat me om de verkopers die interessant proberen te doen door nog eens wat overbodige informatie te herhalen, i.p.v. gewoon toe te geven dat ze het niet weten.
Viking84vrijdag 11 mei 2007 @ 14:14
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:12 schreef Goover het volgende:

[..]

Zijn ook genoeg mensen die eerst naar een speciaalzaak gaan, alles bekijken, urenlang informeren en dan op internet bestellen . (en dat is een van de redenen waarom de detailhandel stuk gaat )
voor mijn camera en laptop ben ik het huis niet eens uit geweest. Alle informatie staat op internet (en dat is tenminste onafhankelijke informatie) en dan koop ik het spul ook via internet.
Het is iets lastiger als er iets stuk gaat. Dat is nog een reden om wel naar de detailhandel te gaan.
TNAvrijdag 11 mei 2007 @ 14:15
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:14 schreef Viking84 het volgende:

[..]

voor mijn camera en laptop ben ik het huis niet eens uit geweest. Alle informatie staat op internet (en dat is tenminste onafhankelijke informatie) en dan koop ik het spul ook via internet.
Het is iets lastiger als er iets stuk gaat. Dat is nog een reden om wel naar de detailhandel te gaan.
Precies. Ik ga niet in vijf winkels alle verkopers uithoren om vervolgens iets om internet te bestellen (ik bekijk hooguit een product even voordat ik het op internet aanschaf). Service kan idd een goede reden zijn om iets in een gewone winkel te kopen. Ook al sturen veel winkels producten tegenwoordig gewoon op naar de fabrikant.. dat maakt internet nog aantrekkelijker.
Goovervrijdag 11 mei 2007 @ 14:16
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:14 schreef Viking84 het volgende:

[..]

voor mijn camera en laptop ben ik het huis niet eens uit geweest. Alle informatie staat op internet (en dat is tenminste onafhankelijke informatie) en dan koop ik het spul ook via internet.
Het is iets lastiger als er iets stuk gaat. Dat is nog een reden om wel naar de detailhandel te gaan.
(goede) verkopers in de winkels geven ook onafhankelijke info, als je gewoon goed oplet. Ze kunnen moeilijk de feiten verdraaien...
TNAvrijdag 11 mei 2007 @ 14:23
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:16 schreef Goover het volgende:

[..]

(goede) verkopers in de winkels geven ook onafhankelijke info, als je gewoon goed oplet. Ze kunnen moeilijk de feiten verdraaien...
Hoe makkelijk is het niet om iemand iets aan te praten als er hogere marges op liggen? Je kan mensen die weinig verstand van zaken hebben alle richtingen in praten.
Viking84vrijdag 11 mei 2007 @ 14:25
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:16 schreef Goover het volgende:

[..]

(goede) verkopers in de winkels geven ook onafhankelijke info, als je gewoon goed oplet. Ze kunnen moeilijk de feiten verdraaien...
ik ben uitermate sceptisch .
BobbyBvrijdag 11 mei 2007 @ 14:42
Jammer dat sommige altijd zo serieus op grapjes in gaan waardoor het grapje niet leuk meer is.

Ben het wel met TS eens en door die ervaring ga ik tegenwoordig maar gewoon een zoektocht op internet starten en als ik dan genoeg weet hoef ik alleen maar te weten waar die het goedkoopst is. Als je dan vervolgens naar zo'n zaak gaat, bijvoorbeeld de Media Markt, dan pak je dat product of je vraagt of ze het hebben en je bent zo weer weg. Scheelt ook nog eens een hoop parkeer geld.
TNAvrijdag 11 mei 2007 @ 14:43
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:42 schreef BobbyB het volgende:
Jammer dat sommige altijd zo serieus op grapjes in gaan waardoor het grapje niet leuk meer is.

Ben het wel met TS eens en door die ervaring ga ik tegenwoordig maar gewoon een zoektocht op internet starten en als ik dan genoeg weet hoef ik alleen maar te weten waar die het goedkoopst is. Als je dan vervolgens naar zo'n zaak gaat, bijvoorbeeld de Media Markt, dan pak je dat product of je vraagt of ze het hebben en je bent zo weer weg. Scheelt ook nog eens een hoop parkeer geld.
Me_Wesleyvrijdag 11 mei 2007 @ 15:10
Joh, dat personeel krijgt ook een loontje van niks. Het is niet hun schuld, maar dat van de werkgevers.
Ik heb tijdje in de Karwei gewerkt, nou dan ga ik echt niet overal van alles uit mijn kop leren voor die 4 euro bruto
Roavrijdag 11 mei 2007 @ 15:21
Ik vroeg een keer uit interessante wat over een LCD tv die in een Block stond aan een verkoper. Op het kaartje stond de maximale resolutie, maar ik vroeg de verkoper of die nu alle HD resoluties ondersteunde (even de domme klant uithangen). Wat ik al vreesde gebeurde:

Ja hoor meneer, deze ondersteund alle HD resoluties.
- Maar de hoogte HD resolutie is 1920 bij 1600 (ofzo), en deze ondersteund deze resoluties niet, dat staat zelfs op het kaartje...?
Nee hoor meneer, deze ondersteund gewoon alle HD resoluties!
- Ohkay, laat maar hangen, hooi

(en ja, ik snap dat die TV ook 1080p/i kan weergeven op de lagere resolutie, maar dat is niet mijn punt )
sungaMsunitraMvrijdag 11 mei 2007 @ 15:25
Anno 2007 heb je toch geen electronicaverkopers meer nodig?
Natalievrijdag 11 mei 2007 @ 15:25
Heb bij sommige winkels sowieso niet het idee dat er personeel rondloopt ook maar enige kennis heeft van het product dat ze verkopen. Dat ze op kaartjes kijken is nog iets. Dan doen ze tenminste nog moeite. Je hebt ook lui die maar iets verzinnen of er 'meteen een collega bijhalen'.
TNAvrijdag 11 mei 2007 @ 15:27
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 15:10 schreef Me_Wesley het volgende:
Joh, dat personeel krijgt ook een loontje van niks. Het is niet hun schuld, maar dat van de werkgevers.
Ik heb tijdje in de Karwei gewerkt, nou dan ga ik echt niet overal van alles uit mijn kop leren voor die 4 euro bruto
Dat geloof ik wel. Maar goed, ik klaag er toch even over hoor
PatriotOnlinevrijdag 11 mei 2007 @ 15:31
dat zijn geen verkopers maar winkelmedewerkers
reetveterzaterdag 19 september 2009 @ 17:55
Wat open jij trouwens kuttopics
TNAzaterdag 19 september 2009 @ 17:56
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 17:55 schreef reetveter het volgende:
Wat open jij trouwens kuttopics
Je bent ook nogal diep in mijn posthistory aan het graven Ik ben ook niet trots op alles wat ik jaren geleden heb geopend
Drinkyzaterdag 19 september 2009 @ 17:58
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 13:54 schreef TNA het volgende:

[..]

Je weet wel, b.v. in een electronicawinkel, waar naast de prijs een paar functies van het product staan vermeld.
Je dingen in een electronicawinkel kopen en verwachten dat de verkoper er iets vanaf weet

Die mensen zijn aangenomen om jou dure rommel aan te smeren, niet om je het beste product voor die prijs te verkopen en de specs te weten.

Koop je waar gewoon online
TNAzaterdag 19 september 2009 @ 18:00
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 17:58 schreef Drinky het volgende:

[..]

Je dingen in een electronicawinkel kopen en verwachten dat de verkoper er iets vanaf weet

Die mensen zijn aangenomen om jou dure rommel aan te smeren, niet om je het beste product voor die prijs te verkopen en de specs te weten.

Koop je waar gewoon online
Gast, op 11 mei 2007 bestonden er nog geen online shops
Drinkyzaterdag 19 september 2009 @ 18:01
echt wel
Drinkyzaterdag 19 september 2009 @ 18:01
Wat is dit trouwens voor kanker kick ?
Genius-Fzaterdag 19 september 2009 @ 18:11
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 18:01 schreef Drinky het volgende:
Wat is dit trouwens voor kanker kick ?
Niet met kanker schelden, kankerkind.
Drinkyzaterdag 19 september 2009 @ 18:14
hou je kankerbek ja!
reetveterzaterdag 19 september 2009 @ 18:14
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 18:01 schreef Drinky het volgende:
Wat is dit trouwens voor kanker kick ?
Je moet je kankerbek houwe, kankerlul.
Genius-Fzaterdag 19 september 2009 @ 18:16
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 18:14 schreef Drinky het volgende:
hou je kankerbek ja!
Kikajong
reetveterzaterdag 19 september 2009 @ 18:18
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 18:16 schreef Genius-F het volgende:

[..]

Kikajong
Niet met kika schelden ja.
junkiexpzaterdag 19 september 2009 @ 18:20
Bij sommige winkels staan er op de kaartjes margecode's, zodat de verkoper weet welk product hij beter kan verkopen voor zijn eventuele provisie .
ThaOMGzaterdag 19 september 2009 @ 18:27
Hou je kanker bek nou maar kanker user , en reetveter jij bent helemaal een kanker user met je kankerkicks
Maikuuulzaterdag 19 september 2009 @ 18:29
Denken dat iemand alle prijzen uit zijn hoofd gaat leren terwijl hij nog geen 5 euro per uur verdiend als 18 jarige

Royal
reetveterzaterdag 19 september 2009 @ 18:30
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 18:27 schreef ThaOMG het volgende:
Hou je kanker bek nou maar kanker user , en reetveter jij bent helemaal een kanker user met je kankerkicks
Gelukkig ben jij een grote aanwinst .