abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49264321
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/151804/index.html

Mensen met lange benen kunnen een stoel langs het gangpad kiezen. Leuk, voortaan mag ik stewardessen en passagiers laten struikelen.
pi_49264405
Als ik zo'n plaats zou hebben dan zou ik dus ook betaald willen worden om de nooduitgang te openen als we neerstorten
  vrijdag 11 mei 2007 @ 13:11:37 #3
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_49264706
Nog maar even zorgen dat ik m'n FF Gold houd dus...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_49264743
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 13:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
Als ik zo'n plaats zou hebben dan zou ik dus ook betaald willen worden om de nooduitgang te openen als we neerstorten
Tegenover het openen staat al dat je er als eerste uit mag
pi_49264809
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 13:12 schreef Bigs het volgende:

[..]

Tegenover het openen staat al dat je er als eerste uit mag
Ligt eraan op welke plek het vliegtuig doormidden breekt.
pi_49265124
triest...

doordat ik vrij lang ben, kan ik niet (en dan bedoel ik ook echt fysiek niet) in een normale vliegtuigstoel zitten.
dat betekend voor mij altijd vroeg inchecken en hopen dat er nog een plaatsje vrij is in de rij bij de nooduitgang. 1x heb ik meegemaakt dat alles vol zat en dat ik dus in een stoel moest zitten, met mijn knieen schuin omhoog, links en rechts... en dus half over de stoelruimte van mijn vriendin... Toen ik de stewardess toch duidelijk gemaakt kreeg dat ik zonder trombosebenen die vlucht echt niet uit kon zitten, kregen we met z'n tweeen een rij van drie stoelen. Kon ik dus schuin over twee stoelen zitten..

De laatste keer dat we gevlogen hebben moesten we apart zitten omdat er nog maar 1 plekje vrij was bij de nooduitgang... geen probleem, want een alternatief is er eigenlijk niet... wat me wel stoort dan zijn die lui die dan naast me zitten die dan zitten te vertellen dat ze 'altijd bij de nooduitgang willen zitten omdat ze zo lekker veel beenruimte hebben.." op zich hun goed recht, maar ik vind dat de maatschappijen die rijen echt moeten reserveren voor lange mensen. Helemaal triest is het nu dat ze er meer geld voor gaan vragen....
Tja, voor mij zit er niets anders op dan gewoon betalen, want een alternatief is er niet....
of gewoon niet meer gaan vliegen....
pi_49266529
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 13:11 schreef Hik het volgende:
Nog maar even zorgen dat ik m'n FF Gold houd dus...
Met 1.67 m heb je die extra beenruimte natuurlijk ook echt hard nodig.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:29:14 #8
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_49268026
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 13:22 schreef gaattc het volgende:
triest...
Eigenlijk zou jij er toch juist blij mee moeten zijn?
Tuurlijk, dat extra geld moet niet de spuigaten uit gaan lopen, maar op deze manier ben jij wel meer dan ooit verzekerd van een plek waar je goed kunt zitten. In plaats van dat deze plak random wordt gegeven aan iemand die veel korter is...

Om heel eerlijk te zijn vind ik het niet zo gek eigenlijk... In first, business en confortklassen betaal je ook extra voor de ruimte. Nu kun je daar in economy ook voor kiezen.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:40:35 #9
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_49268542
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 13:56 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Met 1.67 m heb je die extra beenruimte natuurlijk ook echt hard nodig.
O jee, gaan we zeuren?

De grap is dat ik er vaak helemaal niet voor kies om op een plaats met extra beenruimte te zitten. Ik vind het vaak prettig om mijn spullen bij me te houden en dat kan daar meestal niet. Omdat ik meestal alleen reis is mijn prioriteit eerder om niet tussen twee dikke kerels terecht te komen...

Alleen als het vliegtuig heel vol is ga ik nog wel eens op zoek naar zo'n plek. En met een FF pas maak ik daar iets meer kans op soms. Big deal. Vindt het wel heel treurig om te stellen dat ik daar geen recht op zou hebben omdat ik maar 1.67 m ben!
"Voor mij geldt dat ik daarheen ga om te werken. DUS heb ik meer recht op een goede nachtrust (lees; meer ruimte) dan al die lange mensen die gewoon op vakantie gaan. " ... "Ik vlieg vaker en heb dus meer kans op trombose..." Is toch ook allemaal onzin?
Er zijn een paar plekkies in het vliegtuig die iets fijner zijn dan andere. Als je veel vliegt, vroeg komt, vrienden maakt met de purser of gewoon meer geld betaalt heb je kans dat je wat lekkerder slaapt dan anderen. En dat is natuurlijk hartstikke fijn. Maar ook als je een keertje kut zit overleef je het wel hoor.
pi_49268696
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 13:22 schreef gaattc het volgende:
doordat ik vrij lang ben, kan ik niet (en dan bedoel ik ook echt fysiek niet) in een normale vliegtuigstoel zitten.
Hoelang ben je dan in godsnaam

Ik kan met m'n 1.96 best op een normale plek zitten. Ruim is het niet nee en je moet wel wat schuiven maar het is nou ook weer geen wereld drama, ook omdat het in dit geval Europese vluchten zijn en dus maar ruim 2 uur duren.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  vrijdag 11 mei 2007 @ 15:57:06 #11
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_49271687
Ik heb afgelopen maanden een aantal keer met Vueling gevlogen, daar moet je sinds kort ook betalen voor een plaats bij de nooduitgang, het gevolg is dat het hele vliegtuig vol is behalve die betaalde plekken. Verschil is natuurlijk wel dat het bij Vueling om vluchten van iets meer dan 2 uur gaat.
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
pi_49271941
en dan tijdens de vlucht lekker verplaatsen
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_49272002
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:40 schreef Hik het volgende:

[..]

O jee, gaan we zeuren?

De grap is dat ik er vaak helemaal niet voor kies om op een plaats met extra beenruimte te zitten. Ik vind het vaak prettig om mijn spullen bij me te houden en dat kan daar meestal niet. Omdat ik meestal alleen reis is mijn prioriteit eerder om niet tussen twee dikke kerels terecht te komen...

Alleen als het vliegtuig heel vol is ga ik nog wel eens op zoek naar zo'n plek. En met een FF pas maak ik daar iets meer kans op soms. Big deal. Vindt het wel heel treurig om te stellen dat ik daar geen recht op zou hebben omdat ik maar 1.67 m ben!
"Voor mij geldt dat ik daarheen ga om te werken. DUS heb ik meer recht op een goede nachtrust (lees; meer ruimte) dan al die lange mensen die gewoon op vakantie gaan. " ... "Ik vlieg vaker en heb dus meer kans op trombose..." Is toch ook allemaal onzin?
Er zijn een paar plekkies in het vliegtuig die iets fijner zijn dan andere. Als je veel vliegt, vroeg komt, vrienden maakt met de purser of gewoon meer geld betaalt heb je kans dat je wat lekkerder slaapt dan anderen. En dat is natuurlijk hartstikke fijn. Maar ook als je een keertje kut zit overleef je het wel hoor.
Wat trek jij een conclusies uit een zinnetje. Ik gun je die plaats van harte, maar lange mensen nog wat meer. Puur omdat ze niet of nauwelijks passen in een normale zitplaats.

Afgezien daarvan vind ik het een ontzettende Ryanair-actie van de KLM.
pi_49272210
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 15:57 schreef mynick het volgende:
Ik heb afgelopen maanden een aantal keer met Vueling gevlogen, daar moet je sinds kort ook betalen voor een plaats bij de nooduitgang
zijn de andere stoelen gratis?
  vrijdag 11 mei 2007 @ 16:23:03 #15
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_49272781
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 16:09 schreef snellejelle het volgende:

[..]

Ja, je betaald om mee te kunnen vliegen, als je dan een betere stoel wilt moet je daarvoor betalen.
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
  vrijdag 11 mei 2007 @ 16:31:39 #16
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_49273102
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 16:09 schreef snellejelle het volgende:

[..]

Nee, bij de prijs inbegrepen. 'Vliegreis: nu met gratis stoel!'
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 11 mei 2007 @ 17:42:14 #17
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_49275603
Ik kan Hik best volgen. Zelf ben ik 1m97 en ben ik best bereid iets meer te betalen voor extra beenruimte. Ik heb het geluk gehad tijdens quasi al mijn intercontinentale vluchten (na vragen) aan een nooduitgang te zitten. 1maal had ik pech (MIA-LHR,nachtvlucht) en dan zat ik vrij gekneld met die 31inch legroom en een stoel die niet naar achter wilde terwijl de persoon voor me zijn zetel zo ver als mogelijk naar achter plaatste in het volledig bezette vliegtuig. Dan kon ik die "dwergen" van 1m75 die genoten van de beenruimte aan de nooduitgangen ook wel even molesteren.
Ik vind het bedrag dat KLM voorstelt ook erg redelijk! Je krijgt meer dan waar voor je geld, en je hebt de stress niet te moeten hopen op een goede plaats.
En bij een vlucht in Europa is even krap zitten toch geen probleem.. Voor je het weet ben je geland
When all things seem to end, the future still remains..
pi_49280748
Ik ben zeker bereid iets te betalen voor extra beenruimte (alhoewel ik van mening blijf dat een plekje bij de nooduitgang voor lange mensen een gratis service service zou moeten zijn voor een non-budget airline). Als straks echter blijkt dat die plaatsen straks heel snel weg zijn, zodat je als lang persoon geen keuze meer hebt, dan is dat bijzonder vervelend en voor sommigen een serieus probleem.
pi_49286560
Tsja, dan is een plek aan het gangpad een redelijk alternatief denk ik, kan je iig nog wat makkelijker je benen strekken al zijn die plaatsen bij de nooduitgang beduidend ruimer dan de gewone plaatsen. Ik heb wel eens met iemand geruild die erg lang was en bij het raam zat terwijl ik aan het gangpad zat, hij wilde erg graag met me ruilen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_49307736
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 20:30 schreef Halinalle het volgende:
Ik ben zeker bereid iets te betalen voor extra beenruimte (alhoewel ik van mening blijf dat een plekje bij de nooduitgang voor lange mensen een gratis service service zou moeten zijn voor een non-budget airline). Als straks echter blijkt dat die plaatsen straks heel snel weg zijn, zodat je als lang persoon geen keuze meer hebt, dan is dat bijzonder vervelend en voor sommigen een serieus probleem.
Ik begrijp uit het krantenbericht dat je de extra beenruimte online kunt boeken tijdens het boeken van het ticket zelf. Als je het echt zo belangrijk vindt, dan kun je dus het boeken afbreken en kiezen voor een andere vlucht als de extra beenruimte stoelen al verkocht zijn.

Ik denk dat lange mensen dit nieuws alleen maar kunnen toejuichen. Niet meer overdreven vroeg inchecken, smeekbedes bij het inchecken en maar afwachten of het lukt. Gewoon een extra bedrag (niet eens zo veel) en jje weet zeker dat je lekker zit.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 19:24:03 #21
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49307860
Aan de ene kant een voordeel zodat mensen die het nodig hebben dit kunnen boeken. Aan de andere kant, als mensen die het niet nodig hebben gaan boeken, hoe gaan lange mensen dan mee met lange vluchten? Ik ben zelf een klein opdondertje en heb dus niet zoveel problemen, maar kan me toch wel voorstellen dat urenlang in een rare houding zitten niet bevorderlijk voelt.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 19:31:35 #22
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_49308107
Ik vind het gewoon nazi-achtige praktijken, bouw gvd dan vliegtuigen met wat meer beenruimte,, vliegtickets zijn al zo overdreven duur,,, en jahh ze kunnen die plekken ook gewoon reserveren voor de wat langere medemens, echt weer typisch om meteen geld te gaan vragen,, bij me laatste vlucht ook wer, zat er zo'n oma naast dat ding, dat je denkt nahh als we de crash mochten overleven, dan krijgt die echt niet dat ding open
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_49308210
ik heb als grondstewardess gewerkt en ik had er soms echt een hekel aan dat mensen mij niet eens begroetten, maar de koffers op de band smeten en meteen begonnen: ik wil een 'langebenenplek', een 'extra beenruimte stoel' of bij de nooduitgang zitten. nou had (en heeft volgens mij nog steeds) de maatschappij waar ik voor werkte de policy 2m of langer voor nooduitgang en stoelen achter het schot of een plek achter het schot voor mensen die daar redenen op het gebied van gezondheid voor hadden! Nadat ik nogmaals nadrukkelijk goedemorgen/goedemiddag had gezegd, was min standaard wedervraag dan vaak: 'waarom wilt u daar zitten?' of 'heeft u een reden dat u daar wilt zitten?'. Waarop mensen van 1.65 (ben zelf ook 1.65) doodleuk zeggen: 'ja, dat zit zo lekker'.......daar kon ik best boos om worden en gaf dan een antwoord met daarin de strekking: 'de mensen van 2m of langer zouden dat comfort ook op prijs stellen'.

overigens, heb veel mensen van 1.90 en langer ook vaak op die stoelen gezet, maar die hadden wel het 'risico' dat als er iemand van 2m of langer zou komen, dat die voorrang zou krijgen (omdat dat nou eenmaal de policy was).

en trouwens, sommige nooduitgangstoelen zijn helemaal niet zo super. Heb je misschien wel meer beenruimte, maar heb je nog een nooduitgang rij achter je, waardoor jij je rugleuning niet naar achter kan zetten! tja......dat wilden die mensen van 1,65 dan niet....
  zondag 13 mei 2007 @ 23:17:47 #24
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_49348046
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 16:04 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Wat trek jij een conclusies uit een zinnetje.
Het zal de chagerijnige smiley geweest zijn...
  zondag 13 mei 2007 @ 23:41:50 #25
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49348820
KLM is sowieso crisis qua seatpitch in economy class. Als ze dit door gaan voeren weet ik zeker dat ik met andere maatschappijen ga vliegen...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 14 mei 2007 @ 00:11:30 #26
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_49349693
Beetje stom vind ik het eigenlijk.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  maandag 14 mei 2007 @ 00:16:33 #27
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_49349815
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 16:31 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Nee, bij de prijs inbegrepen. 'Vliegreis: nu met gratis stoel!'
ja en dan neem je hem mee naar huis en ga je erop stampen en dan.. whaha
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
  maandag 14 mei 2007 @ 03:48:10 #28
104963 ETA
European Travel Author
pi_49352136
wat onbegrijpelijk is bij de goedkope budget vluchten zoals Ryanair en Easyjet, waarbij er geen stoelnummers worden toegewezen, is dat de lekkere ruime plekken bij de nooduitgang vrijblijven. Bij mijn laatste 6 vluchten was er altijd minstens 1 plek vrij daar terwijl het vliegtuig voor 80% vol zat. Zien mensen die plekken gewoon niet, of zijn ze beetje geintimideerd door de stewardess die er altijd bijstaat (om te zorgen dat geen kindjes daar gaan zitten)..

ps, zonder bij te betalen lekker naar taiwan gevlogen op een heerlijke stoel (ben 1,90). Reisbureau kon van te voren al mijn stoel reserveren, dus hoefde niet eens vroeg in te checken. Zat voorste rij bij de tussenschot, echter tussenschot was zo smal dat ik onbeperkt mijn benen vooruit kon strekken Op de terugweg heb ik ook al deze stoel gereserveerd

Op de connecting flight had ik ook een stoel bij de nooduitgang, dus veel beenruimte, echter de stoel was een stuk smaller dan de rest omdat het inklaptafeltje en de afstandsbediening van de tv in de handleuning zaten verwerkt. Ik kan het omschrijven als een ballenknijper plek... gelukkig maar 2 uurtjes daar gezeten.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  maandag 14 mei 2007 @ 04:07:48 #29
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_49352176
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 13:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
Jaja...en als jij dan niet betaald krijgt dan zit jij daar maar weigert die deur open te doen van het zojuist neergestortte vliegtuig?

De helft is al via het dak naar buiten. En ik neem aan dat je zelf ook nog wel naar buiten wil
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_49352223
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:24 schreef Alicey het volgende:
Aan de ene kant een voordeel zodat mensen die het nodig hebben dit kunnen boeken. Aan de andere kant, als mensen die het niet nodig hebben gaan boeken, hoe gaan lange mensen dan mee met lange vluchten? Ik ben zelf een klein opdondertje en heb dus niet zoveel problemen, maar kan me toch wel voorstellen dat urenlang in een rare houding zitten niet bevorderlijk voelt.
Het probleem wordt gewoon verplaatst. In plaats van vroeg inchecken moet je nu "gewoon" vroeg boeken.

'k Heb vrijdag een vlucht terug naar Nederland via KLM, een uurtje of tien. Ik mag toch hopen dat ik een beetje behoorlijker kan zitten dan op de heenweg (toen zat ik middenin het vliegtuig, midden tussen twee anderen). Dat is met 1m97 behoorlijk vervelend.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_49371318
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:34 schreef nanana het volgende:

ik heb als grondstewardess gewerkt en ik had er soms echt een hekel aan dat mensen mij niet eens begroetten, maar
overigens, heb veel mensen van 1.90 en langer ook vaak op die stoelen gezet, maar die hadden wel het 'risico' dat als er iemand van 2m of langer zou komen, dat die voorrang zou krijgen (omdat dat nou eenmaal de policy was).
Dus nu weet ik waarom ik die plekken iedere keer kreeg zonder te vragen
Een reden voor mij ook om niet online in te checken.

Helaas heb ik ook twee keer de achterste rij gekregen, die in sommige vliegtuigen inderdaad wat ruimer is, maar in de meeste toch wel een stukje krapper. Voordeel is dan wel dat de FA naast je staat en je snel een nieuwe plek kan geven.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 11:50:32 #32
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_49395668
quote:
Op maandag 14 mei 2007 04:45 schreef LintuxCx het volgende:
(toen zat ik middenin het vliegtuig, midden tussen twee anderen). Dat is met 1m97 behoorlijk vervelend.
Geloof me, dat is voor iedereen vervelend...
  dinsdag 15 mei 2007 @ 12:52:03 #33
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_49397758
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:31 schreef DAMH het volgende:
Ik vind het gewoon nazi-achtige praktijken, bouw gvd dan vliegtuigen met wat meer beenruimte,, vliegtickets zijn al zo overdreven duur,,, en jahh ze kunnen die plekken ook gewoon reserveren voor de wat langere medemens, echt weer typisch om meteen geld te gaan vragen,, bij me laatste vlucht ook wer, zat er zo'n oma naast dat ding, dat je denkt nahh als we de crash mochten overleven, dan krijgt die echt niet dat ding open
Vliegtickets duur? dat hangt helemaal van je eigen boekingsgedrag af...
En die oma bij de nooduitgang moet toch echt die deur open kunnen krijgenl; volgens de IATA-regels mogen daar alleen mensen zitten die dat kunnen en als ik het goed heb moeten ze ook de crew kunnen verstaan (dus bij KLM geen Chinees die geen Engels of NL spreekt).
It's not a lie, if you believe
pi_49406574
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 11:50 schreef Hik het volgende:
Heh ja, dat lijkt me inderdaad gewoon in alle gevallen irritant ja. Vooral als je even op wil staan, even de benen strekken enzo.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 17:21:30 #35
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49408356
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 11:50 schreef Hik het volgende:

[..]

Klopt, maar het is nog vervelender als je met je benen niet tussen de ruimte van je eigen stoel past. Waardoor je erg pijn in je knieën krijgt als je buurman/vrouw de tray naar beneden klapt. (die ijzeren beugels gaan zo lekker in je knie zitten)

Spreek uit ervaring met mijn 2.00m....
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 9 augustus 2007 @ 20:28:16 #36
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_52238146
Ik als Bolle Lange-Jan heb alleen nog maar bij die nooduitgang plekken gezeten. Maar dat kwam doordat ik met die budgetmaatschappijen ging waardoor het wie het eerst komt wie het eerst maalt was. Daar kwam ik toevallig net op tijd achter.

Ben benieuwd hoe ik me als sardientje ga voelen bij een normale maatschappij. Met 1.90 kom je tohc niet echt in aanmerking voor zo'n plaats of wel . Misschien door de combi van lengte en breedte wel...ik hoop het
pi_52238695
Erg triest van de klm Zal je zien, de kleine ukkepukken van 1.60 gaan van te voren boeken en betalen voor zo'n plaats, en ben ik met m'n 2.16 mtr gewoon te laat en ik heb die extra ruimte gewoon nodig, want op een normale plek past gewoon weg NIET.
bla
blabla
blablabla
blablablabla
pi_52239176
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:28 schreef PLAE@ het volgende:

Ik als Bolle Lange-Jan heb alleen nog maar bij die nooduitgang plekken gezeten. Maar dat kwam doordat ik met die budgetmaatschappijen ging waardoor het wie het eerst komt wie het eerst maalt was. Daar kwam ik toevallig net op tijd achter.

Ben benieuwd hoe ik me als sardientje ga voelen bij een normale maatschappij. Met 1.90 kom je tohc niet echt in aanmerking voor zo'n plaats of wel . Misschien door de combi van lengte en breedte wel...ik hoop het
Meeste kans heb je nog als je niet verplicht online moet inchecken of gebruik moet maken van de self service check-in. Bijna alle keren dat ik aan de balie kwam om in te checken, kreeg ik zonder het te vragen een speciale plek (bij nooduitgang, tussenrij, eerste of laatste rij).

Ook wel eens in het vliegtuig gezien dat er voor iemand die echt lang was 2m20 ofzo, geruild werd voor een plek met meer beenruimte.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 21:54:39 #39
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_52240519
Hoe zou dat gaan als er een aantal volleybal teams / basketball teams in een vliegtuig gaan? Dat wordt helemaal vechten om een plaats bij de nooduitgang, zeker gezien de gemiddelde lengtes!

Zelf nog nooit een nooduitgang plaats gehad, maar ben dan ook *maar* 1.88! Maar, na een 24 uur in een vliegtuig was ik de plaatsen bij het raam, of in het midden van een rij ook wel flink zat...Europese vluchten kan ik daarentegen wel uitzingen op diezelfde plaatsen!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_52278936
Geldklopperij :|

Ze moeten die stoelen gewoon toewijzen aan mensen die het echt nodig hebben, nu gaan ze lekker makkelijk mensen tegen elkaar op laten bieden.

Ben zelf 2,03 en als ik over 3 maand naar thailand kan ik echt niet zo lang bij het raam zitten ....
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
pi_52339253
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 10:42 schreef Pr0-n00b het volgende:
Geldklopperij :|

Ze moeten die stoelen gewoon toewijzen aan mensen die het echt nodig hebben, nu gaan ze lekker makkelijk mensen tegen elkaar op laten bieden.

Ben zelf 2,03 en als ik over 3 maand naar thailand kan ik echt niet zo lang bij het raam zitten ....
Waarom geldklopperij? Omdat ze meer geld vragen voor een grotere stoel? Dus meer vragen voor meer is tegenwoordig geldklopperij?

Het is toch mooi dat de mensen die er het meeste voor over hebben ook de stoelen krijgen. Mooi toch? Waarom zouden mensen die hetzelfde betalen meer rechten hebben dan anderen?
pi_52345466
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 19:56 schreef DRA het volgende:
Waarom geldklopperij? Omdat ze meer geld vragen voor een grotere stoel? Dus meer vragen voor meer is tegenwoordig geldklopperij?
Het is een beetje twijfelachtig omdat stoelen bij de nooduitgang niet extra ruimte hebben voor lange mensen, maar echt puur om praktische redenen, omdat 'ie nou eenmaal naast de nooduitgang zit. Met alle beperkingen die erbij komen:

* je moet Engels en soms nog een andere taal kunnen spreken
* je moet mobiel zijn
* je moet je bagage de hele tijd boven laten liggen
* je moet bij ongevallen ook daadwerkelijk in staat zijn om te helpen

Het is geen luxe stoel, het is een stoel bij de nooduitgang die toevallig wat meer beenruimte biedt.

Dat maakt het een beetje vals.
pi_52358407
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 17:21 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Klopt, maar het is nog vervelender als je met je benen niet tussen de ruimte van je eigen stoel past. Waardoor je erg pijn in je knieën krijgt als je buurman/vrouw de tray naar beneden klapt. (die ijzeren beugels gaan zo lekker in je knie zitten)

Spreek uit ervaring met mijn 2.00m....
Ik spreek ook uit ervaring (1,97), het is ook lullig voor je voorganger.

Ik zet me (op het moment dat de lampjes riemen vast uitgaan) me schrap tegen de stoel van de voorganger, zodat hij/zij hem niet naar achteren kan doen. Want als dat gebeurt zit ik dus helemaal klem. Als ze klachten hebben, verwijs ik ze altijd naar de stewardess.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_52358626
Het maakt mij vrij weinig uit waar ik zit, zolang het maar niet de voorste of de achterste rij is. Ik probeer altijd wanneer ik met een ander reis op dezelfde rij te zitten en dan hij/zij raam en ik gangpad. Meestal zetten ze daar niemand tussen zodat je wat extra ruimte hebt.

Ik heb laatst (transavia) voor het eerst serieuze uitleg gekregen toen ik bij de nooduitgang zat, normaal is alles wel goed en vragen ze je of je de flyer wil doorlezen. Of ik berekend was op de taak en of ik mobiel genoeg was enzo. Vond het erg netjes, er is ook daadwerkelijk een vrouw van plaats verandert omdat ze in zo'n geval niet wilde helpen.

Verder ligt het sterk aan het vliegtuig/maatschappij of je echt meer ruimte hebt.

Oh ja, ik ben 1.73, dus ik heb de extra ruimte niet eens zozeer nodig.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_52370081
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 14:20 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik spreek ook uit ervaring (1,97), het is ook lullig voor je voorganger.

Ik zet me (op het moment dat de lampjes riemen vast uitgaan) me schrap tegen de stoel van de voorganger, zodat hij/zij hem niet naar achteren kan doen. Want als dat gebeurt zit ik dus helemaal klem. Als ze klachten hebben, verwijs ik ze altijd naar de stewardess.
Wat een onzin, die stoel verplaatst zich toch niet op beenhoogte. Dan zet je je eigen stoel ook naar achter, als je er echt zo'n last van hebt.
Jesus saves but death prevails.
pi_52371089
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 20:58 schreef Shivo het volgende:

[..]

Wat een onzin, die stoel verplaatst zich toch niet op beenhoogte. Dan zet je je eigen stoel ook naar achter, als je er echt zo'n last van hebt.
Eigen stoel naar achter zetten helpt niet, want de afstand waarop je je bovenbenen kwijt kan wordt daardoor niet groter. Als langere mensen kortere onderbenen zouden hebben of de stoelen hoger staan (of een hogere zitting), zou dat al een hoop schelen.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:34:46 #47
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_52371468
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 20:30 schreef Halinalle het volgende:
Het rare is dat het bij 50% KLM-dochter Martinair de gewoonste zaak van de wereld is om lange mensen ( <2.00m) gratis op die stoelen te zetten. En met 2.02m lengte is dat wel zo prettig.
Ik vind het trouwens vreemd dat de maatschappij uit het land met gemiddeld de langste bevolking ter wereld besluit om daar extra voor te gaan rekenen. En zoals je terecht stelt: op zich wil ik er wel iets extra voor betalen, maar KLM kan toch minstens besluiten om die stoelen in principe alleen voor lange mensen te reserveren.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_52374026
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:34 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het rare is dat het bij 50% KLM-dochter Martinair de gewoonste zaak van de wereld is om lange mensen ( <2.00m) gratis op die stoelen te zetten.
Bij Martinair betaal je daar ook gewoon voor. dat heet dan Comfort Class
quote:
Meer beenruimte? Martinair biedt u de Comfort Class. Voor slechts ¤ 25** of ¤ 35** binnen Europa en voor slechts ¤ 49** buiten Europa is een upgrade van Economy naar de Comfort Class mogelijk. Dat betekent meer beenruimte, meer comfort, een gratis drankje en gratis oortelefoon. Vanzelfsprekend kunt u in de Comfort Class ook gebruik maken van de vertrouwde all-inclusive service van Martinair!
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:40:22 #49
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_52376694
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 22:36 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

[..]
Nope. In mei tijdens het inchecken gewoon gemeld bij de balie dat ik >2m ben, en kreeg zonder enige vorm van tegenwerking mijn stoel. Mijn zwager hetzelfde, en op de terugweg vanuit Heraklion nogmaals. In Heraklion werd ik bij het instappen zelfs door de cabin-crew opzij gehouden toen bleek dat er bij het inchecken van een ander type vliegtuig uitgegaan was. Passagiers bij de nooduitgangen werden zonder pardon verhuisd (waarvoor nog dank, dames! ).

Het staat ook gewoon bij Martinair op de site trouwens.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_52378480
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 22:36 schreef DutchTrain het volgende:
50 euro vragen voor een stoel bij de nooduitgang: Okay. Een stoel bij de nooduitgang Comfort Class noemen: Ik hoop het niet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')