Tegenover het openen staat al dat je er als eerste uit magquote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
Als ik zo'n plaats zou hebben dan zou ik dus ook betaald willen worden om de nooduitgang te openen als we neerstorten
Ligt eraan op welke plek het vliegtuig doormidden breekt.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:12 schreef Bigs het volgende:
[..]
Tegenover het openen staat al dat je er als eerste uit mag
Met 1.67 m heb je die extra beenruimte natuurlijk ook echt hard nodig.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:11 schreef Hik het volgende:
Nog maar even zorgen dat ik m'n FF Gold houd dus...![]()
Eigenlijk zou jij er toch juist blij mee moeten zijn?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:22 schreef gaattc het volgende:
triest...
O jee, gaan we zeuren?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:56 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Met 1.67 m heb je die extra beenruimte natuurlijk ook echt hard nodig.![]()
Hoelang ben je dan in godsnaamquote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:22 schreef gaattc het volgende:
doordat ik vrij lang ben, kan ik niet (en dan bedoel ik ook echt fysiek niet) in een normale vliegtuigstoel zitten.
Wat trek jij een conclusies uit een zinnetje. Ik gun je die plaats van harte, maar lange mensen nog wat meer. Puur omdat ze niet of nauwelijks passen in een normale zitplaats.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:40 schreef Hik het volgende:
[..]
O jee, gaan we zeuren?![]()
De grap is dat ik er vaak helemaal niet voor kies om op een plaats met extra beenruimte te zitten. Ik vind het vaak prettig om mijn spullen bij me te houden en dat kan daar meestal niet. Omdat ik meestal alleen reis is mijn prioriteit eerder om niet tussen twee dikke kerels terecht te komen...![]()
Alleen als het vliegtuig heel vol is ga ik nog wel eens op zoek naar zo'n plek. En met een FF pas maak ik daar iets meer kans op soms. Big deal. Vindt het wel heel treurig om te stellen dat ik daar geen recht op zou hebben omdat ik maar 1.67 m ben!![]()
"Voor mij geldt dat ik daarheen ga om te werken. DUS heb ik meer recht op een goede nachtrust (lees; meer ruimte) dan al die lange mensen die gewoon op vakantie gaan. " ... "Ik vlieg vaker en heb dus meer kans op trombose..." Is toch ook allemaal onzin?![]()
Er zijn een paar plekkies in het vliegtuig die iets fijner zijn dan andere. Als je veel vliegt, vroeg komt, vrienden maakt met de purser of gewoon meer geld betaalt heb je kans dat je wat lekkerder slaapt dan anderen. En dat is natuurlijk hartstikke fijn. Maar ook als je een keertje kut zit overleef je het wel hoor.![]()
zijn de andere stoelen gratis?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:57 schreef mynick het volgende:
Ik heb afgelopen maanden een aantal keer met Vueling gevlogen, daar moet je sinds kort ook betalen voor een plaats bij de nooduitgang
Ja, je betaald om mee te kunnen vliegen, als je dan een betere stoel wilt moet je daarvoor betalen.quote:
Nee, bij de prijs inbegrepen. 'Vliegreis: nu met gratis stoel!'quote:
Ik begrijp uit het krantenbericht dat je de extra beenruimte online kunt boeken tijdens het boeken van het ticket zelf. Als je het echt zo belangrijk vindt, dan kun je dus het boeken afbreken en kiezen voor een andere vlucht als de extra beenruimte stoelen al verkocht zijn.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 20:30 schreef Halinalle het volgende:
Ik ben zeker bereid iets te betalen voor extra beenruimte (alhoewel ik van mening blijf dat een plekje bij de nooduitgang voor lange mensen een gratis service service zou moeten zijn voor een non-budget airline). Als straks echter blijkt dat die plaatsen straks heel snel weg zijn, zodat je als lang persoon geen keuze meer hebt, dan is dat bijzonder vervelend en voor sommigen een serieus probleem.
Het zal de chagerijnige smiley geweest zijn...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:04 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Wat trek jij een conclusies uit een zinnetje.
ja en dan neem je hem mee naar huis en ga je erop stampen en dan.. whahaquote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:31 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee, bij de prijs inbegrepen. 'Vliegreis: nu met gratis stoel!'
Jaja...en als jij dan niet betaald krijgt dan zit jij daar maar weigert die deur open te doen van het zojuist neergestortte vliegtuig?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
Als ik zo'n plaats zou hebben dan zou ik dus ook betaald willen worden om de nooduitgang te openen als we neerstorten
Het probleem wordt gewoon verplaatst. In plaats van vroeg inchecken moet je nu "gewoon" vroeg boeken.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:24 schreef Alicey het volgende:
Aan de ene kant een voordeel zodat mensen die het nodig hebben dit kunnen boeken. Aan de andere kant, als mensen die het niet nodig hebben gaan boeken, hoe gaan lange mensen dan mee met lange vluchten? Ik ben zelf een klein opdondertje en heb dus niet zoveel problemen, maar kan me toch wel voorstellen dat urenlang in een rare houding zitten niet bevorderlijk voelt.
Dus nu weet ik waarom ik die plekken iedere keer kreeg zonder te vragenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:34 schreef nanana het volgende:
ik heb als grondstewardess gewerkt en ik had er soms echt een hekel aan dat mensen mij niet eens begroetten, maar
overigens, heb veel mensen van 1.90 en langer ook vaak op die stoelen gezet, maar die hadden wel het 'risico' dat als er iemand van 2m of langer zou komen, dat die voorrang zou krijgen (omdat dat nou eenmaal de policy was).
Geloof me, dat is voor iedereen vervelend...quote:Op maandag 14 mei 2007 04:45 schreef LintuxCx het volgende:
(toen zat ik middenin het vliegtuig, midden tussen twee anderen). Dat is met 1m97 behoorlijk vervelend.
Vliegtickets duur? dat hangt helemaal van je eigen boekingsgedrag af...quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:31 schreef DAMH het volgende:
Ik vind het gewoon nazi-achtige praktijken, bouw gvd dan vliegtuigen met wat meer beenruimte,, vliegtickets zijn al zo overdreven duur,,, en jahh ze kunnen die plekken ook gewoon reserveren voor de wat langere medemens, echt weer typisch om meteen geld te gaan vragen,, bij me laatste vlucht ook wer, zat er zo'n oma naast dat ding, dat je denkt nahh als we de crash mochten overleven, dan krijgt die echt niet dat ding open
Heh ja, dat lijkt me inderdaad gewoon in alle gevallen irritant ja. Vooral als je even op wil staan, even de benen strekken enzo.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:50 schreef Hik het volgende:
Geloof me, dat is voor iedereen vervelend...
Klopt, maar het is nog vervelender als je met je benen niet tussen de ruimte van je eigen stoel past. Waardoor je erg pijn in je knieën krijgt als je buurman/vrouw de tray naar beneden klapt. (die ijzeren beugels gaan zo lekker in je knie zitten)quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:50 schreef Hik het volgende:
[..]
Geloof me, dat is voor iedereen vervelend...
Meeste kans heb je nog als je niet verplicht online moet inchecken of gebruik moet maken van de self service check-in. Bijna alle keren dat ik aan de balie kwam om in te checken, kreeg ik zonder het te vragen een speciale plek (bij nooduitgang, tussenrij, eerste of laatste rij).quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:28 schreef PLAE@ het volgende:
Ik als Bolle Lange-Jan heb alleen nog maar bij die nooduitgang plekken gezeten. Maar dat kwam doordat ik met die budgetmaatschappijen ging waardoor het wie het eerst komt wie het eerst maalt was. Daar kwam ik toevallig net op tijd achter.
Ben benieuwd hoe ik me als sardientje ga voelen bij een normale maatschappij. Met 1.90 kom je tohc niet echt in aanmerking voor zo'n plaats of wel. Misschien door de combi van lengte en breedte wel...ik hoop het
Waarom geldklopperij? Omdat ze meer geld vragen voor een grotere stoel? Dus meer vragen voor meer is tegenwoordig geldklopperij?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 10:42 schreef Pr0-n00b het volgende:
Geldklopperij :|
Ze moeten die stoelen gewoon toewijzen aan mensen die het echt nodig hebben, nu gaan ze lekker makkelijk mensen tegen elkaar op laten bieden.
Ben zelf 2,03 en als ik over 3 maand naar thailand kan ik echt niet zo lang bij het raam zitten ....
Het is een beetje twijfelachtig omdat stoelen bij de nooduitgang niet extra ruimte hebben voor lange mensen, maar echt puur om praktische redenen, omdat 'ie nou eenmaal naast de nooduitgang zit. Met alle beperkingen die erbij komen:quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:56 schreef DRA het volgende:
Waarom geldklopperij? Omdat ze meer geld vragen voor een grotere stoel? Dus meer vragen voor meer is tegenwoordig geldklopperij?
Ik spreek ook uit ervaring (1,97), het is ook lullig voor je voorganger.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:21 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Klopt, maar het is nog vervelender als je met je benen niet tussen de ruimte van je eigen stoel past. Waardoor je erg pijn in je knieën krijgt als je buurman/vrouw de tray naar beneden klapt. (die ijzeren beugels gaan zo lekker in je knie zitten)
Spreek uit ervaring met mijn 2.00m....
Wat een onzin, die stoel verplaatst zich toch niet op beenhoogte. Dan zet je je eigen stoel ook naar achter, als je er echt zo'n last van hebt.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik spreek ook uit ervaring (1,97), het is ook lullig voor je voorganger.
Ik zet me (op het moment dat de lampjes riemen vast uitgaan) me schrap tegen de stoel van de voorganger, zodat hij/zij hem niet naar achteren kan doen. Want als dat gebeurt zit ik dus helemaal klem. Als ze klachten hebben, verwijs ik ze altijd naar de stewardess.
Eigen stoel naar achter zetten helpt niet, want de afstand waarop je je bovenbenen kwijt kan wordt daardoor niet groter. Als langere mensen kortere onderbenen zouden hebben of de stoelen hoger staan (of een hogere zitting), zou dat al een hoop schelen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:58 schreef Shivo het volgende:
[..]
Wat een onzin, die stoel verplaatst zich toch niet op beenhoogte. Dan zet je je eigen stoel ook naar achter, als je er echt zo'n last van hebt.
Het rare is dat het bij 50% KLM-dochter Martinair de gewoonste zaak van de wereld is om lange mensen ( <2.00m) gratis op die stoelen te zetten. En met 2.02m lengte is dat wel zo prettig.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 20:30 schreef Halinalle het volgende:
Ik ben zeker bereid iets te betalen voor extra beenruimte (alhoewel ik van mening blijf dat een plekje bij de nooduitgang voor lange mensen een gratis service service zou moeten zijn voor een non-budget airline). Als straks echter blijkt dat die plaatsen straks heel snel weg zijn, zodat je als lang persoon geen keuze meer hebt, dan is dat bijzonder vervelend en voor sommigen een serieus probleem.
Bij Martinair betaal je daar ook gewoon voor. dat heet dan Comfort Classquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:34 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het rare is dat het bij 50% KLM-dochter Martinair de gewoonste zaak van de wereld is om lange mensen ( <2.00m) gratis op die stoelen te zetten.
quote:Meer beenruimte? Martinair biedt u de Comfort Class. Voor slechts ¤ 25** of ¤ 35** binnen Europa en voor slechts ¤ 49** buiten Europa is een upgrade van Economy naar de Comfort Class mogelijk. Dat betekent meer beenruimte, meer comfort, een gratis drankje en gratis oortelefoon. Vanzelfsprekend kunt u in de Comfort Class ook gebruik maken van de vertrouwde all-inclusive service van Martinair!
Nope. In mei tijdens het inchecken gewoon gemeld bij de balie dat ik >2m ben, en kreeg zonder enige vorm van tegenwerking mijn stoel. Mijn zwager hetzelfde, en op de terugweg vanuit Heraklion nogmaals. In Heraklion werd ik bij het instappen zelfs door de cabin-crew opzij gehouden toen bleek dat er bij het inchecken van een ander type vliegtuig uitgegaan was. Passagiers bij de nooduitgangen werden zonder pardon verhuisd (waarvoor nog dank, dames!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:36 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bij Martinair betaal je daar ook gewoon voor. dat heet dan Comfort Class
[..]
50 euro vragen voor een stoel bij de nooduitgang: Okay. Een stoel bij de nooduitgang Comfort Class noemen: Ik hoop het niet...quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:36 schreef DutchTrain het volgende:
Bij Martinair betaal je daar ook gewoon voor. dat heet dan Comfort Class
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |