abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49346607
Ik heb van mijn dochtertje hele leuke papier met hoesje eroverheen met haar hand afdruk en voet afdruk, ben heel blij mee!
  zondag 13 mei 2007 @ 22:45:28 #102
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_49346887
Ik begrijp 't wel als je als moeder toch eventjes een beetje moet slikken als er op 't KDV niets is gedaan.
Nick is altijd bij een gastmoeder geweest tot hij naar de basisschool ging, en daar werd ook altijd wat gefröbeld voor moederdag en voor vaderdag. Of er werd voor een leuk aardigheidje gezorgd (Nick kwam een keer thuis met een chocolade medaille "voor de liefste mama" en een andere keer met een t-shirt met "My daddy is the best") toen Nick nog niet in de "fröbelfase" was.. 't Doet je toch wat vind ik.

Maar ik ben wel benieuwd naar jullie mening over hetgeen NIck mee thuis kwam van de basisschool (groep 1/2):

2 weken geleden (ze hebben net 2 weken vakantie gehad, morgen weer naar school) kwam Nick thuis met een cilindervormig iets dan in crepepapier was ingepakt. Voor moederdag was dat. Hij heeft 't zelf verstopt en (op mijn aangeven) aan papa verteld waar het verstopt was.

Vandaag kreeg ik dat cadeautje dus: een a4-tje met daarop de tekst:
"Lieve mama,
Het is nu moederdag. Maar deze keer vieren wij moederdag eens op een andere manier.
Ik heb een bijzondere verrassing voor jou.

Op woensdag 16 mei mag je om 8.20 uur op school komen.

Ik heb dan iets moois voor jou.

Liefs."
Rondom die tekst had Nick een tekening gemaakt.

Ik weet niet zo heel goed wat ik er van moet vinden... Natuurlijk ben ik blij met ieder gebaar, dat meen ik echt. Maar ik vermoed dat het om een liedje met de hele klas gaat of zoiets. En hoe schattig het ook is, ik vind het niet echt een moederdag-iets...

Of ben ik nou gewoon heel erg aan 't mutsen??
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_49347174
Zoiets hebben ze bij een collega van mij vorig jaar op school gedaan (nouja, haar zoontje dan), ik weet alleen niet meer wat Dus ik kan je niet verklappen wat er gaat gebeuren
Ik weet wel dat zij het heel leuk vond.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  zondag 13 mei 2007 @ 22:58:37 #104
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_49347343
I love moederdag. En dan vooral de verpakking waar in grote letters op geschreven staat dat ik de allerliefste mama van de héle wereld ben. Die bewaar ik; het bevestigt zo lekker mijn gevoel van rijkdom. De inhoud was overigens een externe harde schijf.... Ook altijd handig, toch?Ik moest hard lachen vandaag. Liz was not amused en geenzins van plan mee te werken met het plannetje van hun vader het cadeau door Cas en Liz samen naar binnen te laten dragen. Ik hoorde haar al snibben in de gang: Nee! Niet doen. Lizzy niet doehoen! Om vervolgens naar binnen te rennen en om mijn nek te gaan hangen met de woorden "Mama is lief. Neusjeneus." Cas vond het allemaal geweldig.
Ik denk wel dat ik erg ga uitzien naar eigen knutsels als ik dat allemaal zo zie hier. Zo lief en zo leuk . Ja, ik ben echt een weekdier.....
  zondag 13 mei 2007 @ 23:00:08 #105
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_49347411
Moederdag is ook een werkdag !
Minds are like parachutes. They only function when open.
  zondag 13 mei 2007 @ 23:50:20 #106
167723 sanni
Acima de seu
pi_49349071
OT..mijn moeder was heel blij met haar cadeau's op moederdag.
pi_49352708
quote:
Op zondag 13 mei 2007 21:21 schreef sjak het volgende:

[..]

Boos ben ik niet hoor (ik weet niet of stiekemurd dat wel is) ik vind het gewoon een beetje jammer. En wat bij mij denk ik een beetje meespeelt is dat dit niet het eerste is wat me wat tegenstaat bij de creche.
Ik ben ook niet boos hoor, was eerder verontwaardigd en later teleurgesteld. Ik vond het excuus gewoon raar en vooral ook dat erbij gezegd werd: " ach ja, dan maken we ook iets voor de moeders met vaderdag".

En ik heb idd (net als Sjak) ook wel meerdere dingen meegemaakt waar ik soms niet happy mee ben. Daar zal het denk ik ook aan liggen.

En nu hou ik er over op, zonde van dit lieve leuke topic
  maandag 14 mei 2007 @ 09:01:41 #108
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49353290

Mijn lief meisje was om tien over 6 wakker,na drinken in bed bij mij en een beetje pap geprobeerd of ze weer wilde slapen, niet , Dus om 7 uur kreeg ik mijn cadeautjes
Een zelfbeschilderd waxinelichthoudertje (glazen potje) en ovenwanten en een digitale kookwekker.Gekocht samen met papa (en dat duurde lang!)
Na wat tv kijken werd ze doorpapa aangekleed. Toen wilde ze weer drinken en viel in slaap, wij ook We zaten om half twaalf aan het ontbijt
Wij hebben mams en schoonmama en schoonpapa(alvast voor vaderdag) laten kiezen uit het programma van de schouwburg Daar waren ze blij verrast mee.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 14 mei 2007 @ 09:11:25 #109
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49353440
Och Jelief dat trotse bekkie als ze binnenkomt lopen..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 14 mei 2007 @ 09:12:16 #110
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_49353457
Ik zie in Emma der blije gezichtje echt mijn nichtje JeLief..
Wat heeeeeerlijk!

Moeders, jullie zijn knap verwend allemaal!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_49353560
dat koppie van Emma!
pi_49354035
Wat zijn alle moeders verwend!
emma

Hier werd ik wakker gemaakt mt een ontbijt op bed en grote bos bloemn op het dienblad die Djen van haar eigen zakgeld gekocht had.heb de hele dag gehoord: mam mooi zijn de bloemen he? ze zijn echt mooi he? en erg duur hoor mama Toen kreeg ik van Djulian het kadootje, een bloem gemaakt van oase en daar rietjes ingeprikt (foto komt nog) en Djen had op school een kop en schotel gemaakt
Va Rick kreg ik nog een cdspeler, maar voor ik daar mee mag spelen moet hij geruild worden want hij doet het niethij voelde zich hee lullig want mijn verjaardagskado deed het ook niet toen ik die kreeg
Het was een geslaagde moederdag
  maandag 14 mei 2007 @ 10:04:56 #113
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49354733
dankjulliewel, ik vind haar ook heel lief
pi_49354837
Ik kreeg poffertjes als ontbijt
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 14 mei 2007 @ 10:10:57 #115
37843 lady-wrb
kortaf
  maandag 14 mei 2007 @ 10:34:08 #116
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_49355490
Dan heb ik toch liever poffertjes, geloof ik.

Ik ontbijt nooit, ik kan 's ochtends echt geen hap door mijn keel krijgen. Dus ontbijt maken hoefden die twee van mij niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_49357070
Ik heb zelf eigenlijk niet zo veel met moederdag (en al helemaal niet met ontbijt op bed )

Wel kreeg ik 2 cadeautjes (wat dan toch weer leuk is)

een zelfgemaakte ketting (stukjes drinkrietje, geverfde kralen e.d.) van Damon. Het ingestudeerde liedje wilde hij niet zingen (was namelijk stom! volgens hem)

Van David een schilderij gemaakt van verf en opgeplakte madeliefjes (bloementuin voor mama).

David is pas 2 dus kan hij het niet alleen maken. Leuk daarom vond ik het opgeplakte briefje waarin stond vermeld hoe ze het gemaakt hadden, wat hij zei en deed en welke kleuren hij graag wilde....
  maandag 14 mei 2007 @ 12:22:18 #118
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49358887
Wat leuk Lilly dat briefje erbij. Ik kreeg vorig jaar (Emma was nog maar net een half jaar oud) een placemat geschilderd door Emma,er zat een foto op van het schilderen. Dit jaar neem ik gewoon aan dat ze het leuk vond want ze is gek op schilderen.
  maandag 14 mei 2007 @ 12:28:16 #119
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_49359067
Ik kreeg van Job dit jaar een broche die hij met geen mogelijkheid zelf kan hebben gemaakt. Toch herkende ik de hand van Job er wel in, want de hele broche was oranje en dat is Job's lievelingskleur.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_49369654
quote:
Op zondag 13 mei 2007 21:03 schreef sjak het volgende:

[..]

Ik vind dat een creche dat soort dingen met de kinderen hoort te doen. En tijdgebrek vind ik een slecht excuus, dan moeten ze beter plannen.
Ik zit echt te genieten van alle foto's en lieve dingetjes hier
MAAR! (sorry, ik MOET het echt even zeggen) Bij mij op school maakten we vroeger ook geen dingen voor moeder- en vaderdag met de hele klas. Niet iedereen heeft een moeder en/of vader. Nu zal het bij die creche om andere redenen zijn dat er geen moederdag is gevierd, maar ik vind de reden die mijn school had toch wel een gegronde reden. Bij mij in de klas zat bijvoorbeeld een jongetje wiens moeder overleden was. Daar hoeft hij van mij écht niet elke moederdag mee geconfronteerd te worden. Hoe lullig dat dan ook is voor de andere moeders. Hun kinderen moeten dan maar wat met de vaders gaan frobelen (doen die vaders dat ook eens! )

Verder is dit topic dus echt puur genieten, ook al ben ik zelf geen moeder.
pi_49369859
Op de school waar ik stage liep deden ze met vader en moederdag gewoon 1 kado maken. Je hebt tenslotte maar 1 echte vader of moeder. Ik had toen een kindje in de klas waar de moeder van was overleden. Voor hem hadden ze dan altijd iets anders. Zo hadden ze toen bv een bloempot die dat jongentje toen ging verven en later gelakt is zodat hij die samen met papa op het graf kon zetten. Dat vond ik wel een heel goed idee.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_49373873
ik zit hier stiekum vreselijk te genieten van alle prachtige kunstknutsels voor alle mama's! (en nog stiekemer de ideeen op te schrijven voor eens bij ons op het kdv)

wij hebben dit jaar kleine bloempotjes geverfd, gelakt, en met zand en kruidenzaadjes erin gemaakt met de kinderen. zag er erg leuk uit! (alleen geen moeder die er wat over heeft gezegt... blijf het jammer vinden)

als ik zo terug lees, zijn de kdv en psz erg laat met het maken van een moederdagcadeau geweest... of lijkt dat maar zo... wij beginnen vaak al bijna 3 weken van te voren, met de jongsten (de echte baby's dus) en de kinderen die maar 1 dag komen, maar geven het de week voor moederdag mee, en laten het nog eens zien voor het in gepakt wordt... zodat het besef dat zij het hebben gemaakt er ook weer is.. maar voor het geval een kindje ziek wordt of zo, dan is er zowiezo wat gemaakt voor moederdag... ik schrok er best wel van, als ik hier lees, dat er kdv's zijn die er niks aan doen.. het is juist zo leuk, en ik vind het er wel een beetje bij horen, dat wij als kdv een cadeautje maken voor moederdag...

ik kijk uit naar de vaderdagcadeau's straks? laten jullie die ook zien?
  maandag 14 mei 2007 @ 19:21:51 #123
105850 Fuente
mamamuts
pi_49374646
Sara en ik waren op moederdag alleen, papa was op scoutingkamp.
's Morgens belde papa op om te zeggen waar Sara's knutselcadeau lag (dat had hij goed verstopt )
Dit kreeg ik van Saartje:

Op de achterkant zat een zoenmondje (met lippestift) van Sara!
Vervolgens zijn Sara en ik op bezoek gegaan bij mijn schoonmoeder. Zij past regelmatig op Sara, en ook daar had Sara wat voor me gemaakt!

Toen papa 's middags thuiskwam kreeg ik van Sara ( ) nog een lekkere fles parfum. Ik ben goed verwend dus
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 14 mei 2007 @ 20:03:50 #124
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_49376289
Vanmorgen bij het ophalen van Suus op de psz hadden ze een groot vel papier op de deur hangen "Verboden voor vaders!"

Ze zijn dus vandaag al begonnen met de vaderdagcadeautjes!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_49383440
Op moederdag 2004 wist ik middels een positieve zwangerschapstest dat ik moeder zou worden. Dat kadootje valt nooit meer te evenaren! Maar dit jaar was een goede poging!
Tinka had me lekker de hele nacht wakker gehouden door steeds te willen drinken en/of tegen me aan te liggen, die wilde me even goed duidelijk maken dat ik mama ben! Even na 8.00 haalde papa Randy op die al op de gang riep: "Mama, heb kadootje voor jou, voor moederdag, kijk!!" Mocht het alleen niet zelf uitpakken, dat deed hij wel even! Papa was creatief in de weer geweest met recente foto's van mijn 2 guppies in allerlei lijstjes. Eenmaal beneden kwam Randy met een bos rozen aanzetten terwijl hij riep dat er op tafel nog meer bloemen waren!
Vervolgens had mama een verrassing voor hen, want we gingen naar Sprookjeswonderland in Enkhuizen. Echt enorm leuk (vooral voor Randy) met kabouterhuisjes, uitgebeelde sprookjes, dierenweides, kinderboerderij en speeltuinen.
Was een erg geslaagde dag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')