Ik begrijp 't wel als je als moeder toch eventjes een beetje moet slikken als er op 't KDV niets is gedaan.
Nick is altijd bij een gastmoeder geweest tot hij naar de basisschool ging, en daar werd ook altijd wat gefröbeld voor moederdag en voor vaderdag. Of er werd voor een leuk aardigheidje gezorgd (Nick kwam een keer thuis met een chocolade medaille "voor de liefste mama" en een andere keer met een t-shirt met "My daddy is the best") toen Nick nog niet in de "fröbelfase" was.. 't Doet je toch wat vind ik.
Maar ik ben wel benieuwd naar jullie mening over hetgeen NIck mee thuis kwam van de basisschool (groep 1/2):
2 weken geleden (ze hebben net 2 weken vakantie gehad, morgen weer naar school) kwam Nick thuis met een cilindervormig iets dan in crepepapier was ingepakt. Voor moederdag was dat. Hij heeft 't zelf verstopt en (op mijn aangeven) aan papa verteld waar het verstopt was.
Vandaag kreeg ik dat cadeautje dus: een a4-tje met daarop de tekst:
"Lieve mama,
Het is nu moederdag. Maar deze keer vieren wij moederdag eens op een andere manier.
Ik heb een bijzondere verrassing voor jou.
Op woensdag 16 mei mag je om 8.20 uur op school komen.
Ik heb dan iets moois voor jou.
Liefs."
Rondom die tekst had Nick een tekening gemaakt.
Ik weet niet zo heel goed wat ik er van moet vinden... Natuurlijk ben ik blij met ieder gebaar, dat meen ik echt.
![]()
Maar ik vermoed dat het om een liedje met de hele klas gaat of zoiets. En hoe schattig het ook is, ik vind het niet echt een moederdag-iets...
Of ben ik nou gewoon heel erg aan 't mutsen??