abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49709679
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:37 schreef mstr het volgende:

[..]

De juiste querie maken
Goed, we gaan wegstrepen; wat voor type query is het?
- UPDATE
- DELETE
- SELECT
- INSERT
- Geen van bovenstaande
pi_49709702
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:49 schreef Tuvai.net het volgende:
Of een applicatie maken die op JOUW server draait waar mensen inloggen. Dat is de strategie van het bedrijf waar ik nu voor werk. Die hebben in feite zelf de servers en de software, altijd binnen handbereik, en alle klanten kunnen er gebruik van maken zonder dat iemand de broncode in z'n handen krijgt.
Dit is wat ik ook doe, met als bijkomstige dienst dat ik ook verzegelde servers verhuurde maar dat laatste liep niet zo heel goed, dus dat heb ik maar stopgezet.
pi_49709777
Ja, ik werk nu inmiddels twee maanden bij het bedrijf en ik denk er vaak aan waarom ik niet eerder aan zoiets voor mezelf gedacht had. Je hebt niet alleen geen risico dat iemand je broncode verspreidt omdat toch niemand anders dan jij zelf er aan kunt komen (of okee, je zult al met professionele hackers te maken moeten hebben maar die houden zich naar mijn weten met belangrijkere dingen bezig), maar ook alles is meteen toegankelijk voor je als programmeur. Het is heerlijk wanneer d'r bijvoorbeeld een bug of een fout gemeld word, en ik die meteen lokaal 'effe' kan fixen zonder FTP geneuzel.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 mei 2007 @ 08:17:26 #179
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49713148
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:49 schreef Tuvai.net het volgende:
Swets: Elk klant een soort van ID Key / Productcode meegeven en bij installatie door een soot van white list gaan die checkt of het wel een legale versie is die geïnstalleerd word?
Daar is weer serverside een compare voor nodig die je er simpelweg uit kan slopen als je een beetje scripting kennis hebt. Ik zat zelf ook die kant op te denken. Vanaf mijn eigen domein elke dag een license file pushen met daarin een hash alogaritme. Je kan dan voor elke installatie een andere hash verzinnen.... Maar wederom het probleem, je moet serverside die hash gaan vergelijken.
quote:
Of een applicatie maken die op JOUW server draait waar mensen inloggen. Dat is de strategie van het bedrijf waar ik nu voor werk. Die hebben in feite zelf de servers en de software, altijd binnen handbereik, en alle klanten kunnen er gebruik van maken zonder dat iemand de broncode in z'n handen krijgt.
Ja elke variant waarbij je controlle over de server hebt is perfect, maar.... not an option. Het is ook meer hypothetisch he. Ik neem ook aan dat ik niet de enige ben met dit 'probleem' en IEMAND zal toch wel eens een werkbare waterdichte oplossing bedacht hebben?
pi_49713205
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 08:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]

Ik neem ook aan dat ik niet de enige ben met dit 'probleem' en IEMAND zal toch wel eens een werkbare waterdichte oplossing bedacht hebben?
Ehm, nee. De enige 'veiligheid' die tot nu toe geldt heet 'closed source' en dat noemen ze ook wel 'security through obscurity' dat ze voor spelletjes vage shit hebben bedacht als geforceerde foutjes op de CD of DVD en voor applicaties een licentieactivatie met hardwarekoppeling en 5MB aan omzeilende code wil niet zeggen dat het veilig is, en/of dat je het voor je PHP app kunt gebruiken

Dé veiligste manier is alsnog de hele boel intern draaien. Vrijwel elke manier om het te beveiligen in PHP is net zo veilig als de closed source oplossing, minus dat het open source is. Zolang je alle functionaliteit echter bij jouw kant neerlegt, heb je er ook volledige controle over.
  donderdag 24 mei 2007 @ 08:49:15 #181
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_49713525
Goed ik hoor de klok en heb geen idee waar de klepel precies is maar is ioncube encoder iets om naar te kijken? http://www.ioncube.com/sa_encoder.php
phluphy for president!
pi_49713717
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 08:49 schreef WyriHaximus het volgende:
Goed ik hoor de klok en heb geen idee waar de klepel precies is maar is ioncube encoder iets om naar te kijken? http://www.ioncube.com/sa_encoder.php
Het is goed om even te zien hoe PHP nu eigenlijk werkt. Als je een PHP bestand uitvoert gaat het door de volgende stappen:

1) De PHP parser leest je script, controleert het op syntaxfouten e.d.
2) De PHP parser zet vervolgens je script om naar PHP opcodes (compileren, dit is net zoiets als een Java .class)
3) Vervolgens voert de PHP "virtual machine" de opcodes uit

Als je je bestanden codeert met zo'n encrypter, dan voert ie vantevoren stap 1 en 2 al uit. Eventueel combineert ie dit met licenties en encryption. In dat geval worden er deze stappen uitgevoerd:

1) De Encrypter leest je bestand in en controleert evt. licenties e.d.
2) De Encrypter decodeert je bestand naar PHP opcodes

De oplettenden zullen al hebben gezien dat je in beide gevallen voor stap 3 dezelfde opcodes moet hebben voor hetzelfde script nu is het punt dat die opcodes echt niet heel moeilijk zijn, en dat als iemand wil hij je scripts kan decoderen en strippen van de 'veiligheidsfeatures'. En dat is onveilig aan alle (voor zover ik gezien heb) PHP encrypters.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 mei 2007 @ 09:00:32 #183
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49713721
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 08:22 schreef JeRa het volgende:

[..]

Ehm, nee. De enige 'veiligheid' die tot nu toe geldt heet 'closed source' en dat noemen ze ook wel 'security through obscurity' dat ze voor spelletjes vage shit hebben bedacht als geforceerde foutjes op de CD of DVD en voor applicaties een licentieactivatie met hardwarekoppeling en 5MB aan omzeilende code wil niet zeggen dat het veilig is, en/of dat je het voor je PHP app kunt gebruiken

Dé veiligste manier is alsnog de hele boel intern draaien. Vrijwel elke manier om het te beveiligen in PHP is net zo veilig als de closed source oplossing, minus dat het open source is. Zolang je alle functionaliteit echter bij jouw kant neerlegt, heb je er ook volledige controle over.
Mjah, dus veel verder dan ergens ver weg gestopt een hashcode vergelijken, en die file misschien obfuscaten kom ik niet.
pi_49713769
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 09:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Mjah, dus veel verder dan ergens ver weg gestopt een hashcode vergelijken, en die file misschien obfuscaten kom ik niet.
Ik zat nog te denken aan remote activatie waarbij je per klant een ander essentiëel deel van de applicatie laat downloaden (zo essentiëel dat alleen de activatie nog werkt). Piracy zul je niet echt kunnen voorkomen, maar door slim watermarks (whitespace? eventueel in de output) achter te laten kun je er eventueel wel achterkomen wie het is geweest.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 mei 2007 @ 09:04:12 #185
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49713790
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 09:02 schreef JeRa het volgende:

[..]

Ik zat nog te denken aan remote activatie waarbij je per klant een ander essentiëel deel van de applicatie laat downloaden (zo essentiëel dat alleen de activatie nog werkt). Piracy zul je niet echt kunnen voorkomen, maar door slim watermarks (whitespace? eventueel in de output) achter te laten kun je er eventueel wel achterkomen wie het is geweest.
Ook nog een idee
Goed, niet dat ik verwacht dat iemand mijn apps wil jatten
pi_49713868
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 09:04 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Goed, niet dat ik verwacht dat iemand mijn apps wil jatten
Als dat niet het geval is hoef je je nergens druk om te maken schrijf eventueel zelf een encrypter, pas de methode die ik hierboven beschreef toe of doe iets anders met remote activatie, dan heb je met niet al te veel moeite een systeem dat de meeste mensen niet kunnen omzeilen. Eventueel kun je nog passieve controle doen (wel eerst toestemming vragen via de applicatie! als ze 'm niet accepteren, dan werkt de app niet) zodat de app eens in de zoveel tijd een signaal naar jou stuurt met productgegevens waardoor jij kunt controleren of ze de app wel eerlijk gebruiken.
  donderdag 24 mei 2007 @ 09:31:23 #187
84926 WyriHaximus
pi_49714472
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 09:00 schreef JeRa het volgende:

[..]

Het is goed om even te zien hoe PHP nu eigenlijk werkt. Als je een PHP bestand uitvoert gaat het door de volgende stappen:

1) De PHP parser leest je script, controleert het op syntaxfouten e.d.
2) De PHP parser zet vervolgens je script om naar PHP opcodes (compileren, dit is net zoiets als een Java .class)

Als je je bestanden codeert met zo'n encrypter, dan voert ie vantevoren stap 1 en 2 al uit. Eventueel combineert ie dit met licenties en encryption. In dat geval worden er deze stappen uitgevoerd:

1) De Encrypter leest je bestand in en controleert evt. licenties e.d.
2) De Encrypter decodeert je bestand naar PHP opcodes

De oplettenden zullen al hebben gezien dat je in beide gevallen voor stap 3 dezelfde opcodes moet hebben voor hetzelfde script nu is het punt dat die opcodes echt niet heel moeilijk zijn, en dat als iemand wil hij je scripts kan decoderen en strippen van de 'veiligheidsfeatures'. En dat is onveilig aan alle (voor zover ik gezien heb) PHP encrypters.
Mooie en goeie uitleg .

Dat 1 2 3 gebeuren weet ik idd. Maar dan moet je lijkt mij toch al best wat kennis van zaken hebben wil je zo ver komen . Begreep uit het verhaal dat hij zich niet zo heel veel zorgen er over maakt en dit werpt dan toch een extra barrière op . Als ze echt je source willen hebben lukt ze dat toch wel, zolang er iets op een bak van hun staat en kunnen ze gewoon bij de files dan kunnen ze er mee doen wat ze willen en zover ik weet kan je nog steeds binaries decompilen en de ASM er van lezen. (Veiligheid in het algemeen dan.)
phluphy for president!
  donderdag 24 mei 2007 @ 09:44:36 #188
84926 WyriHaximus
pi_49714846
Zeer interesante link over OPcodes van PHP: http://blog.php-security.(...)n-where-are-you.html
phluphy for president!
pi_49715213
Toch inderdaad wel jammer dat PHP het beschermen van broncode zo vermoeilijkt. Dat vind ik aan ASP.NET weer hartstikke handig, dat je een .DLL`etje hebt waar alleen je programma verder iets mee kan. Wellicht krijgt PHP ook nog iets dergelijks in de toekomst?
  donderdag 24 mei 2007 @ 10:11:54 #190
84926 WyriHaximus
pi_49715638
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 09:58 schreef Tuvai.net het volgende:
Toch inderdaad wel jammer dat PHP het beschermen van broncode zo vermoeilijkt. Dat vind ik aan ASP.NET weer hartstikke handig, dat je een .DLL`etje hebt waar alleen je programma verder iets mee kan. Wellicht krijgt PHP ook nog iets dergelijks in de toekomst?
Hoop het wel .. snuffelen

* WyriHaximus gaat info over PHP6 zoeken
phluphy for president!
  donderdag 24 mei 2007 @ 10:17:49 #191
84926 WyriHaximus
pi_49715805
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 10:11 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Hoop het wel .. snuffelen

* WyriHaximus gaat info over PHP6 zoeken
Van: http://www.phphacks.com/content/view/49/33/
quote:
* The register_globals, safe_mode and various quotes options will be removed.
* The ereg extension is removed, while the XMLReader, XMLWriter and Fileinfo extensions are added to the core, and by default are on.
* Another addition I find particularly exciting is that APC (Alternative PHP Cache) will be added to the core, though will be off by default. APC can provide serious performance benefits.
* All E_STRICT messages will be merged into E_ALL, another positive change that will encourage good programming practice.
* ASP style <% tags will no longer be supported.
* Addition of new 64-bit integers. The current integer type remains as is, 32 or 64-bit dependent on the platform.
* Use of foreach with multi-dimensional arrays, for example foreach($array as $k => list($a, $b)).
* A new switch in php.ini will allow you to disable Unicode semantics (by default they will be on).
* There will also be various string improvements related to Unicode.
* The microtime() function will return the full floating point number, rather than microseconds unix_timestamp, as at present, probably making the function more readily useful.
* The {} notation for string indexes will no longer be supported, while the [] version will get added to substr() and array_slice() functionality.
* FastCGI will always be enabled for the CGI SAPI, and will not allow it to be disabled.
* The ancient HTTP_*_VARS globals will no longer be supported.
* var will alias public. var was permitted with PHP4 classes, but in PHP 5 this raised a warning. In PHP 6 var will simply be an alias for public, so no warning is necessary.
* The ze1 compatibility mode, which tried to retain PHP 4 behavior but had some bugs, will be removed.
* Dynamic functions will no longer be permitted, to be called with static syntax.
phluphy for president!
  donderdag 24 mei 2007 @ 10:19:07 #192
84926 WyriHaximus
pi_49715842
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 10:17 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Van: http://www.phphacks.com/content/view/49/33/
[..]
Nog meer info hier maar niks over OPcode beveiliging: http://www.php.net/~derick/meeting-notes.html
phluphy for president!
pi_49715911
Ook al op diverse sites naar PHP6 liggen snuffelen, maar inderdaad nog niks op de planning gevonden van het compileren/beveiligen van broncode.
  donderdag 24 mei 2007 @ 10:25:02 #194
84926 WyriHaximus
pi_49715994
Ze zijn wel aan het kijken of/hoe ze APC in de core kunnen inbouwen .
phluphy for president!
pi_49716055
quote:
* ASP style <% tags will no longer be supported.
Wil dat zeggen dat je per sé <?php ?> moet gaan gebruiken in plaats van <? ?>? Da's een niet zo prettige verandering voor mij, ben inmiddels al jaren gewend om <? ?> te gebruiken.
  donderdag 24 mei 2007 @ 10:28:30 #196
84926 WyriHaximus
pi_49716115
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 10:26 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Wil dat zeggen dat je per sé <?php ?> moet gaan gebruiken in plaats van <? ?>? Da's een niet zo prettige verandering voor mij, ben inmiddels al jaren gewend om <? ?> te gebruiken.
Nee je kunt <% en %> niet meer gebruiken ipv <?php en ?> en <? en ?> .
phluphy for president!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 mei 2007 @ 10:36:19 #197
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49716358
ik dnek niet dat ze shorttags eruit gaan slopen omdat zo'n beetje iedereen die gebruikt. Vooral in de <?=$variable;?> variant is dat rete makkelijk.

Maar toch... ook NU kan je plotseling geconfronteerd worden met een niet werkende app omdat in de php.ini shorttags uit staat
pi_49716527
Of je vernaggeld heel je code qua variabele namen middels een "Replace all" in je teksteditor.

1
2
3
4
5
6
7
<?php
foreach ($wii as $waa){

echo 
$waa['wuu'];

}
?>

:Y)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 mei 2007 @ 10:48:27 #199
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49716723
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 10:41 schreef Geqxon het volgende:
Of je vernaggeld heel je code qua variabele namen middels een "Replace all" in je teksteditor.
[ code verwijderd ]

CTRL Z
pi_49719189
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 10:41 schreef Geqxon het volgende:
[ code verwijderd ]

:Y)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
foreach ($waa as $waa){

echo