dat laatste heb ik alquote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:43 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Met een (LEFT OUTER?) JOIN op de tabel met boekingen. Dan kan je alle records uit je tabel halen die geen overeenkomstig record in de andere tabel hebben
Ik zou bij de boeking ook een begin- en einddatum opslaan trouwens, zodat staanplaatsen ook automatisch vrijkomen als de boeking afgelopen is... maar dat is misschien stap 2
je wilt queries opzoeken in een databasequote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:57 schreef WalkingDisaster het volgende:
Goeiemiddag
Ik zoek een php script waarmee ik queries in een database kan opzoeken en eventueel aanpassen
soort klantenbeheer zeg maar
Thnx vast
Sorry, ik heb een script dat "klanten" toevoegd aan eendatabase, nu zoek ik een script waarmee ik de database kan doorzoeken, en eventueel gevonden klanten kan wijzigen ofzoquote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:07 schreef mschol het volgende:
[..]
je wilt queries opzoeken in een database
kan je jezelf even verduidelijken door je situatie uit te leggen..
even heel simpel:quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:09 schreef WalkingDisaster het volgende:
[..]
Sorry, ik heb een script dat "klanten" toevoegd aan eendatabase, nu zoek ik een script waarmee ik de database kan doorzoeken, en eventueel gevonden klanten kan wijzigen ofzo
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | <head> </head> <body> <form action="klanten.php" method="post"> <input type="text" name="naam"> <input type="submit"> <input type="hidden" name="sid" value="729016f035787bdbd61fb8c1d1fac43b" /></form> </body> </html> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | mysql_connect(); mysql_select_db(); $klant_naam = mysql_real_escape_string($_POST['naam']); $result = mysql_query("SELECT * from tabel WHERE naam LIKE '%$klant_naam%'"); echo("<tabel>"); while($rij = mysql_fetch_assoc($result)) { echo("<tr><td>$rij['naam']</td></tr>"); } echo("</tabel>"); ?> |
Is phpMyAdmin iets voor je?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:09 schreef WalkingDisaster het volgende:
[..]
Sorry, ik heb een script dat "klanten" toevoegd aan eendatabase, nu zoek ik een script waarmee ik de database kan doorzoeken, en eventueel gevonden klanten kan wijzigen ofzo
Volgens mij heeft dat niet met exif info te maken, maar met CMYK en RGB jpg'squote:Op woensdag 23 mei 2007 21:52 schreef Desdinova het volgende:
Ik heb gemerkt dat het verwerken van een foto dmv imagecreatfromjpeg (bijv) niet altijd werkt.. afbeeldingen die bijv. camera informatie erin hebben staan geven een error. iets met geen valid file ofzo.. is daar iets aan te doen? want het staat zo knullig dat je eerst het jpeggie opnieuw moet opslaan voor hij het wel doet
ohhhh dat zou ook kunnen.. ik ga s ff googlen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dat niet met exif info te maken, maar met CMYK en RGB jpg's
Over het algemeen niet zo'n probleem omdat 99% van de jpg's RGB zijn, maar ik ben daar ook wel tegen aangelopen met de zakelijk website. Productfoto's zijn namelijk zeer highres CMYK's.quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:17 schreef Desdinova het volgende:
[..]
ohhhh dat zou ook kunnen.. ik ga s ff googlen.
gevonden idd.. werkt niet, kan GD niet aan (2.0 ook niet).
Nasty.
Je complete sourcecode encrypten?quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Een andere vraag. Ik ben momenteel een universeel cms'je aan het bouwen waarvoor ik al wat kleine klantjes heb. Een daarvan is een webdesignertje die goed met html is, maar niet met scripting.
Maar ik loop nu theoretisch het 'gevaar' dat hij mijn cmsje oppakt en ergens anders neerzet. Wat templates aanpassen en hoppa. Het draait natuurlijk allemaal op virtuele domeinen dus er is geen kans om serverside te gaan obfuscaten of iets dergelijks.
Nu kan ik natuurlijk ergens in de code een licentie file importeren vanaf mijn eigen domein die dat matched met het domein waar het cms draait ofzo, maar iemand met een beetje script kennis weet dat uiteindelijk wel te vinden.
Iemand een idee hoe je redelijk verstopt een licentie in je code kan proppen?
Past hier eigenlijk goed.quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:00 schreef mstr het volgende:
Wij hebben een aantal vragen op school waar we query's voor moeten schrijven zodat je de de goede uitkomst krijgt.
Ja dit is huiswerk en het lukt me zelf niet
De 6 vragen waar ik niet uitkom
1. Soms wordt een nummer maar door een aantal artiesten gecoverd. Soms hebben nummers dezelfde titel, maar lijken ze niet op elkaar. Maak een overzichtje van titels, gezongen door meerdere artiesten, die meer dan twee keer in de lijst van 2005 voorkomen. (Gebruik hier zeker een subquery!)
Zet steeds bij elke titel, de hoogste genoteerde plaat bovenaan.
Het gene wat eruit zou moeten komen:
[afbeelding]
2. Hoeveel artiesten staan er in de top 2000 van 2005? (Dit is een lastige!)
[afbeelding]
3. Paul McCartney heeft naast vele hits met de Beatles en zijn band "Wings", ook deutten opgenomen. Maak een query die alleen deze deutten (de hits samen met de band Wings worden uitgesloten) weergeeft. Raadpleeg de stemlijst.
[afbeelding]
4. Carole King vertolkte het nummer 'You've got a friend'.
Welk nummer duurt precies even lang als dit nummer? (Tip: Gebruik subquery!)
[afbeelding]
5. Welke nummers staan in 2005 op dezelfde plek als het jaar ervoor?
[afbeelding]
6. Ondanks het enorme aantal noteringen, bleven er in 2005 toch Beatle-nummers buiten de Top2000, ondanks de vermelding op de stemlijst.
Welke waren dat? En uit welk jaar kwamen die?
[afbeelding]
Ik zie bij die sourcegardian ook dat er geen serverside sleutel is en er wordt een sleutelbestand bij de sources geplaatst. Volgens mij wordt het dan nog redelijk eenvoudig om de boel te decryptenquote:Op woensdag 23 mei 2007 23:00 schreef JeRa het volgende:
Let op met die PHP 'encrypters'. Het is voor iemand met verstand belachelijk simpel om de PHP opcodes te onderscheppen en alsnog je beveiliging te omzeilen
Precies, met source encrypting kan iemand nog de volledig encrypted source ergens anders neergooien. Zit je hooguit nog met templatesquote:Op woensdag 23 mei 2007 23:01 schreef JortK het volgende:
Dat is volgens mij niet echt waar hij naar op zoek is, hij wil voorkomen dat iemand 1 versie van de software door meerdere klanten laat gebruiken
Maar een beetje slimme jongen sloopt die compare-code gewoon uit de source.... weg beveiliging.quote:Ik denk dat je een check moet maken met een sleutel die je in je database zet + URL die gebruikt wordt, en die comparen met een value in je eigen database, wil je het behoorlijk zeker maken
Ik heb al téveel geprobeerd, heb er al 1½ uur aan besteed zonder maar enig resultaatquote:Op woensdag 23 mei 2007 23:05 schreef JeRa het volgende:
@mstr
Wat heb je zelf al geprobeerd en waar loop je op vast?
Heel simpel, als je de compare niet kunt maken met je applicatie geef je de melding License truncatedquote:Op woensdag 23 mei 2007 23:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zie bij die sourcegardian ook dat er geen serverside sleutel is en er wordt een sleutelbestand bij de sources geplaatst. Volgens mij wordt het dan nog redelijk eenvoudig om de boel te decrypten
[..]
Precies, met source encrypting kan iemand nog de volledig encrypted source ergens anders neergooien. Zit je hooguit nog met templates
[..]
Maar een beetje slimme jongen sloopt die compare-code gewoon uit de source.... weg beveiliging.
En wat lukt je niet?quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:07 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik heb al téveel geprobeerd, heb er al 1½ uur aan besteed zonder maar enig resultaat
De compare hóeft niet gemaakt te worden als een slimme jongen die code gewoon uit de app sloopt. Dan kun je ook wel voorkomen dat je zo'n melding krijgt.quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:11 schreef JortK het volgende:
[..]
Heel simpel, als je de compare niet kunt maken met je applicatie geef je de melding License truncated
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |