abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49534293
Als je editors als TinyMCE erin zet (zoals het pm-systeem) kunnen mensen naar hartelust copy & pasten vanuit word meen ik.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 09:20:04 #77
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_49534500
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 08:46 schreef Roönaän het volgende:
Als je editors als TinyMCE erin zet (zoals het pm-systeem) kunnen mensen naar hartelust copy & pasten vanuit word meen ik.
Vraag dan alleen niet hoe de layout er uit ziet ...

Word heeft de neiging totaal klote html te genereren
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
phluphy for president!
pi_49534522
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 09:20 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Sowieso moet je de html uit zo'n rte filteren, dus wat dat betreft maakt dat niet al te veel uit.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 09:43:39 #79
84926 WyriHaximus
pi_49534644
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 09:23 schreef Roönaän het volgende:

[..]

Sowieso moet je de html uit zo'n rte filteren, dus wat dat betreft maakt dat niet al te veel uit.
Heb het nog een keer moeten doen dat de html niet gefilterd werd want dat wouden ze. Ze snapten alleen niet dat de hele layout verneukt werd dan.

* WyriHaximus krijgt er nog rillingen van
phluphy for president!
pi_49542264
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 09:20 schreef WyriHaximus het volgende:

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
TinyMCE heeft een optie om Word-code op te schonen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_49542342
Iemand ervaring met ADOdb ?

Ik probeer de functie mysql_info() te gebruiken na het uitvoeren van een query. Als ik de query met mysql_query uitvoer werkt het prima, als ik deze via de ADOdb functie Execute() uitvoer geeft ie geen resultaat terug. ADOdb heeft geen soortgelijke fucntie als mysql_info() zover ik weet....

Maar mysql_info() geeft informatie over de laatst uitgevoerde query, je zou toch denken dat het dan niet uitmaakt of je die query zelf uitvoert of via ADOdb?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  zaterdag 19 mei 2007 @ 16:10:43 #82
84926 WyriHaximus
pi_49542885
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 15:48 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

TinyMCE heeft een optie om Word-code op te schonen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Weet ik, werkte toen der tijd niet echt lekker
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
phluphy for president!
pi_49544850
Ik heb er wel goede ervaringen mee, hoewel ik dingen vanuit Word meestal voor de zekerheid effe door notepad haal
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_49545059
Klein vraagje m.b.t. het geheugen gebruik van PHP icm GD.

Is het mogelijk om afbeeldingen van 2-4MB te resizen zonder daarvoor meer dan 20MB geheugen voor te gebruiken?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_49545400
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 17:22 schreef Chandler het volgende:
Klein vraagje m.b.t. het geheugen gebruik van PHP icm GD.

Is het mogelijk om afbeeldingen van 2-4MB te resizen zonder daarvoor meer dan 20MB geheugen voor te gebruiken?
Via een externe editor misschien wel (ImageMagick bijvoorbeeld). Het probleem met afbeeldingen van 2-4MB (JPEGs?) is dat de raw pixel info véél groter is dan het bestand zelf. Dan kom je al gauw aan de 20MB, maar door een ander programma binnen PHP aan te roepen omzeil je dat
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  zaterdag 19 mei 2007 @ 22:20:23 #86
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_49553287
1
2
3
4
5
6
<?php
$sql 
"SELECT SUM(Prijs) FROM lijst AS stats";

$query mysql_query($sql);

$row mysql_fetch_assoc($query);
    echo 
$row["stats"];
?>

hierop krijg ik een Error 500 op mn server, maar hiermee
1
2
3
4
5
6
<?php
$sql 
"SELECT SUM(Prijs) FROM lijst AS stats";

$query mysql_query($sql);

$row mysql_fetch_assoc($query);
    echo 
$row;
?>

krijg ik alleen 'Array' te zien..

wie kan me helpen aan de juiste code?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  zaterdag 19 mei 2007 @ 22:21:51 #87
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_49553316
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 15:58 schreef mschol het volgende:

[..]

met truncate?
helaas, dan wordt hij niet gereset... (iig niet bij mij..)

argh.. crap...
[..]

http://dev.mysql.com/doc/refman/4.1/en/truncate.html

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
ALTER TABLE tbl AUTO_INCREMENT = 100;
of 0 dus ipv 100
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
It's Time To Shine
pi_49553326
@qu63

Doe eens een print_r($row)? Een server error 500 krijg je alleen als er iets heel goed fout is gegaan, zoals PHP die crasht bijvoorbeeld.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 22:25:35 #89
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_49553411
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:22 schreef JeRa het volgende:
@qu63

Doe eens een print_r($row)? Een server error 500 krijg je alleen als er iets heel goed fout is gegaan, zoals PHP die crasht bijvoorbeeld.
print_r($row) geeft
Array ( [SUM(Prijs)] => 335 )
It's Time To Shine
  zaterdag 19 mei 2007 @ 22:26:40 #90
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_49553443
echo $row["SUM(Prijs)"]; is dus de juiste oplossing
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
It's Time To Shine
pi_49553475
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:21 schreef qu63 het volgende:

[..]

ALTER TABLE tbl AUTO_INCREMENT = 100;
of 0 dus ipv 100
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

ik had inmiddels al een miniscrippie geschreven dat gewoon een index uit de tabel hercreeerde
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
(werkt ook
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
)
  zaterdag 19 mei 2007 @ 22:55:05 #92
84926 WyriHaximus
pi_49554331
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 17:16 schreef Xcalibur het volgende:
Ik heb er wel goede ervaringen mee, hoewel ik dingen vanuit Word meestal voor de zekerheid effe door notepad haal
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ik had het met secetaresses enzo die direct vanuit word plakte
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 17:32 schreef JeRa het volgende:

[..]

Via een externe editor misschien wel (ImageMagick bijvoorbeeld). Het probleem met afbeeldingen van 2-4MB (JPEGs?) is dat de raw pixel info véél groter is dan het bestand zelf. Dan kom je al gauw aan de 20MB, maar door een ander programma binnen PHP aan te roepen omzeil je dat
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Idd binnen PHP lukt je dat niet, tenzij je een system call uitvoerd of een andere server aan gaat reopen. Je kunt wel met ini_set je max geheugen aanpassen. (Mits je host het toelaat.) En dan kan je wel veel meer gebruiken
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
phluphy for president!
  zondag 20 mei 2007 @ 00:47:12 #93
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_49557440
Is het met php mogelijk om de Hue aan te passen van een plaatje (zie photoshop: image->adjustments->hue/saturation),
hiermee kun je het kleurenplallet doordraaien waardoor je van blauw rood of whatever kunt maken e.d.

Ik heb er al wel eens mee ge-expirimenteerd, maar helaas zonder geruststellend resultaat.
Het betreft een linux bak, dus als laatste hoop zou het ook met een extern command line programma mogen...
Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
  zondag 20 mei 2007 @ 01:51:05 #94
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_49559014
quote:
Op zondag 20 mei 2007 00:47 schreef cygnusx het volgende:
Is het met php mogelijk om de Hue aan te passen van een plaatje (zie photoshop: image->adjustments->hue/saturation),
hiermee kun je het kleurenplallet doordraaien waardoor je van blauw rood of whatever kunt maken e.d.

Ik heb er al wel eens mee ge-expirimenteerd, maar helaas zonder geruststellend resultaat.
Het betreft een linux bak, dus als laatste hoop zou het ook met een extern command line programma mogen...
Jazeker. Je kunt hiervoor imagemagick voor gebruiken. Standaard geinstalleerds op de meeste webhosts. Het commando waarmee je dit doet heet convert. Dit commando geef je als eerste parameter de bestandsnaam door, daarna een optie met een of meerdere parameters. Met -modulate kun je doen wat jij wilt
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
Hope for the best, prepare for the worst.
  zondag 20 mei 2007 @ 14:46:24 #95
148059 Pritt
Atheïst
pi_49570443
tvp
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  zondag 20 mei 2007 @ 16:59:10 #96
161108 JohannesPaulus
Divide and conquer
pi_49575531
Ik krijg de volgende error:

Notice: Only variable references should be returned by reference in /home/bla/public_html/script-directory/include/library/htmlMimeMail.php on line 404

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Volgens mij heeft het iets met "zend optimizer en php 4.4" te maken maar mijn host gebruikt zend optimizer 3+ dus daar kan het niet aan liggen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen, thx
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

REGEL 404, 405 en 406 van het bestand htmlMimeMail.php:
return $ret;
}
}
In peace, sons bury their fathers; in war, fathers bury their sons. (484 BC–ca.425 BC, Herodotus)
He who knows when he can fight and when he cannot will be victorious. (c. 544 – 496 BC, Sun Tzu)
  zondag 20 mei 2007 @ 17:34:49 #97
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_49576985
quote:
Op zondag 20 mei 2007 16:59 schreef JohannesPaulus het volgende:

Notice: Only variable references should be returned by reference in /home/bla/public_html/script-directory/include/library/htmlMimeMail.php on line 404

Volgens mij heeft het iets met "zend optimizer en php 4.4" te maken maar mijn host gebruikt zend optimizer 3+ dus daar kan het niet aan liggen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen, thx
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

return $ret;
}
}
ik gok dat er een foutje zit in $ret
It's Time To Shine
  zondag 20 mei 2007 @ 17:44:10 #98
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_49577342
quote:
Op zondag 20 mei 2007 16:59 schreef JohannesPaulus het volgende:

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

return $ret;
}
}
Je weet wat het verschil is tussen een notice en een error? En dat mocht je hulp nodig hebben je wel wat meer code zult moeten posten?
  zondag 20 mei 2007 @ 18:06:10 #99
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_49578173
Volgens mij als je je error_reporting een stukje lager zet moet de pagina gewoon werken, of niet?
  zondag 20 mei 2007 @ 18:18:34 #100
84926 WyriHaximus
pi_49578587
quote:
Op zondag 20 mei 2007 17:44 schreef ralfie het volgende:

[..]

Je weet wat het verschil is tussen een notice en een error? En dat mocht je hulp nodig hebben je wel wat meer code zult moeten posten?
Hmm imo is het altijd nog steeds beter om ook geen notices te krijgen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
phluphy for president!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop