1 |
Dit is iig voor de load:quote:Op maandag 14 mei 2007 22:16 schreef JortK het volgende:
Er is hier trouwens vast wel iemand die een functie heeft liggen waarmee ik de volgende data kan displayen:
[ code verwijderd ]
En nog mooier als de DB load er ook bij zit :Y :Y
Kan iemand me hieraan helpen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | { if ($load = @file_get_contents('/proc/loadavg')) { $load = array_slice(explode(' ', $load), 0, 1); $load = floatval($load[0]); } } else { $load = 'Unknown'; } |
1 2 | $starttime = $mtime[0] + $mtime[1]; |
1 2 3 | $totaltime = $mtime[0] + $mtime[1] - $starttime; $time = sprintf('%.3fs',$totaltime); |
Doublequote:Op maandag 14 mei 2007 22:25 schreef Geqxon het volgende:
En wat de queries betreft: Je moet dan wel bij elke query die je draait een functie aanroepen, is dat do-able?
Ja dat is do ablequote:Op maandag 14 mei 2007 22:25 schreef Geqxon het volgende:
En wat de queries betreft: Je moet dan wel bij elke query die je draait een functie aanroepen, is dat do-able?
Stuur mij die class eensquote:Op maandag 14 mei 2007 22:28 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Double.
Anyway zelf gebruik ik een class voor database communicatie en er zit een klein tellertje in ($this->_query_count++) voor als er een query word uitgevoerd.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | function countQuery(){ static $querycounter = 0; $querycounter++; } mysql_query("SELECT * FROM users"); countQuery(); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | function mysql_query_c($query,$rid = false) { static $querycounter = 0; $querycounter++; if($rid) { return mysql_query($query,$rid); } else { return mysql_query($query); } } ?> |
1 2 3 | strtotime("2007W40"); ?> |
Dit miscshien wat voor je? http://www.php.net/manual(...)ult-timezone-set.php Je zit met je tijdzones namelijk en standaard gebruikt php die van de server (of wat er in php.ini staat).quote:Op maandag 14 mei 2007 23:02 schreef Geqxon het volgende:
[ code verwijderd ]
Geeft lokaal de timestamp van de maandag in week 40 op 2007 weer, en op mijn server -1. Iemand misschien wat tips?
Bedankt!quote:Op maandag 14 mei 2007 23:10 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Dit miscshien wat voor je? http://www.php.net/manual(...)ult-timezone-set.php Je zit met je tijdzones namelijk en standaard gebruikt php die van de server (of wat er in php.ini staat).
1 2 3 | return time()-3600; } |
1 |
Of gebruik de putenv(); functie, die gebruik ik nogal veelquote:Op maandag 14 mei 2007 23:12 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Bedankt!
Ik moet zeggen dat ik liever niet al te veel met timezones speel, ik heb het nu simpelweg opgelost door de eerste maandag van het jaar te pakken, en daar een aantal weken bij op te tellen
Als jij met variabelen werkt, werk je eigenlijk met verwijzingen naar stukken geheugen in de computer/server. Als jij dus een grote array met 100.000 items aanmaakt in PHP en die in $var stopt, dan zal $var een verwijzing naar die array bevatten.quote:
Ah tof wist ik nog nietquote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:42 schreef JeRa het volgende:
[..]
Als jij met variabelen werkt, werk je eigenlijk met verwijzingen naar stukken geheugen in de computer/server. Als jij dus een grote array met 100.000 items aanmaakt in PHP en die in $var stopt, dan zal $var een verwijzing naar die array bevatten.
Ga je vervolgens $var aan functies meegeven als parameter, dan maakt PHP een kopie van die variabele (alsof het dus geen verwijzing is). Gebruik je het &-teken om een parameter als referentie te accepteren, dan zal PHP direct op de array werken en niet op een kopie, wat geheugen spaart en sneller isook hoef je eventueel de functie niets te laten retourneren, want de oorspronkelijke inhoud van de variabele zal worden aangepast.
* JortK beseft zich opeens dat die wel wat winst kan halen in zijn script, en ook wat optimizen te doen heeftquote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:42 schreef JeRa het volgende:
[..]
Als jij met variabelen werkt, werk je eigenlijk met verwijzingen naar stukken geheugen in de computer/server. Als jij dus een grote array met 100.000 items aanmaakt in PHP en die in $var stopt, dan zal $var een verwijzing naar die array bevatten.
Ga je vervolgens $var aan functies meegeven als parameter, dan maakt PHP een kopie van die variabele (alsof het dus geen verwijzing is). Gebruik je het &-teken om een parameter als referentie te accepteren, dan zal PHP direct op de array werken en niet op een kopie, wat geheugen spaart en sneller isook hoef je eventueel de functie niets te laten retourneren, want de oorspronkelijke inhoud van de variabele zal worden aangepast.
Tabel leeg gooienquote:Op woensdag 16 mei 2007 15:55 schreef mschol het volgende:
is er een manier om de autoindex te resetten?
ik heb dus een kolom ID die een auto_increment heeft en aangezien ik nu nog aan het testen ben wil ik , op een makkelijke manier, die kolom kunnen resetten naar 0.
is daar een SQL commando voor?
met truncate?quote:
http://dev.mysql.com/doc/refman/4.1/en/truncate.htmlquote:For InnoDB, TRUNCATE TABLE is mapped to DELETE, so there is no difference
DELETE FROM `tabel`?quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:58 schreef mschol het volgende:
[..]
met truncate?
helaas, dan wordt hij niet gereset... (iig niet bij mij..)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |