abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 juli 2007 @ 11:43:33 #276
157239 CruelMan
Dat is JOUW probleem
pi_51621998
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:25 schreef beertenderrr het volgende:
ik heb nu ook een mountainbike en rij hiermee over de weg. Na elke tour die ik maak (zo'n 60km) heb ik last van tintelende vingers. Enig idee hoe dit komt en of dit schadelijk is of niet?
Dit kan volgens mij komen doordat je handremmen niet goed staan tov je stuur (teveel horizontaal). Als je je handen op je handremmen hebt, moeten je armen en je handen zoveel mogelijk in 1 lijn staan. Als er een te grote knik in zit, dan wordt je bloedtoevoer teveel afgeknepen.
Of misschien knijp je teveel in je handvaten. Als je 60 km lang alleen maar krampachtig je stuur vast houdt, kan dat misschien ook wel de tintelinde vingers veroorzaken. Dus relax..
Hallo!
pi_51627111
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:25 schreef beertenderrr het volgende:
ik heb nu ook een mountainbike en rij hiermee over de weg. Na elke tour die ik maak (zo'n 60km) heb ik last van tintelende vingers. Enig idee hoe dit komt en of dit schadelijk is of niet?
Je hebt wel handschoentjes aan?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  vrijdag 20 juli 2007 @ 02:10:59 #278
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_51649091
echt krampachtig hou ik het in iedergeval niet vast. Sommige stukjes wat strakker dan andere delen uiteraard. Ik zal binnenkort even naar mijn handremmen kijken hoe die staan dan. Verder draag ik geen handschoentjes.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  vrijdag 20 juli 2007 @ 09:51:41 #279
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_51652079
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 02:10 schreef beertenderrr het volgende:
echt krampachtig hou ik het in iedergeval niet vast. Sommige stukjes wat strakker dan andere delen uiteraard. Ik zal binnenkort even naar mijn handremmen kijken hoe die staan dan. Verder draag ik geen handschoentjes.
Tintelende vingers komt vaak doordat de aders in de handpalm te veel afgeknepen worden. En dan gaat het om de aders in de het dikkere stuk aan de kant waar niet je duim zit. Hier zijn verschillende oorzaken en oplossingen voor: hoek van je stuur, vorm en dikte van de grips, stand van remgrepen en handschoentjes. Vooral Specialized heeft speciale Body Geometry handschoenen die op het eerder genoemde stuk van je hand een dikker kussentje hebben om de druk daar een beetje te verspreiden. Je zal dus een beetje moeten experimenteren met de setup van je stuur en handschoentjes is sowieso geen gek idee (voor als je onderuit gaat). Succes!
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  vrijdag 20 juli 2007 @ 10:18:33 #280
157239 CruelMan
Dat is JOUW probleem
pi_51652839
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 09:51 schreef FHR het volgende:

[..]

Tintelende vingers komt vaak doordat de aders in de handpalm te veel afgeknepen worden. En dan gaat het om de aders in de het dikkere stuk aan de kant waar niet je duim zit. Hier zijn verschillende oorzaken en oplossingen voor: hoek van je stuur, vorm en dikte van de grips, stand van remgrepen en handschoentjes. Vooral Specialized heeft speciale Body Geometry handschoenen die op het eerder genoemde stuk van je hand een dikker kussentje hebben om de druk daar een beetje te verspreiden. Je zal dus een beetje moeten experimenteren met de setup van je stuur en handschoentjes is sowieso geen gek idee (voor als je onderuit gaat). Succes!
En probeer af en toe de positie van je handen iets te wijzigen. Kan ook geen kwaad waarschijnlijk.
Hallo!
  vrijdag 20 juli 2007 @ 10:19:47 #281
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_51652876
Specialized BG handschoentjes
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 20 juli 2007 @ 12:02:18 #282
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_51656038
thnx voor alle tips
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  zaterdag 21 juli 2007 @ 11:53:56 #283
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_51688807
Hallo,

Ik orienteer me ook op een mountainbike. Er is alleen nogal veel keuze. Ik heb eigenlijk weinig specifieke mountainbike ervaring. Wel een voorliefde voor extreme sports en fietsen. Ik durf er dus best op de gok wat in te investeren.

Wat ik verwacht te doen is hier in de omgeving wat te fietsen, waarbij bossen, duinen en wegen afgewisseld kunnen worden. Ik heb ook een mooie tankpas en auto met fietsdrager om mountainbike parcoursen op te kunnen zoeken. Ik wil dus een fiets die ik ook buiten de straat kan gebruiken.

Ik ben sportief aangelegd en pak sporten makkelijk op. Ik wil ook altijd beter worden. Dus wil ik ook een fiets waar dat op kan. Het is voor mij alleen heel lastig om te beoordelen wanneer een fiets daar geschikt voor is. Op duurdere fietsen zit beter materiaal, maar wanneer is materiaal nu goed genoeg. Je ziet fietsen van 250 euro en 950 euro die voor mij vrijwel identiek zijn.

vragen:

1) Wanneer wil ik een fiets die ook achtervering heeft? Of is voorvering genoeg? (lijkt mij eigenlijk wel, wanneer heb je voordeel van achtervering) Maak je met voorvering niet sneller een koprol?

2) Wat voor remsysteem wil ik? Met blokjes lijkt handig voor onderhoud. Lekker simpel. Hoe zijn echter de remeigenschappen t.o.v. een geavanceerder remsysteem. Zitten dergelijke systemen wel op goede fietsen?

3) Wat zijn merken die goede prijskwaliteit leveren? Ik zag bijvoorbeeld ook K2 fietsen maken, dat merk heeft bonuspunten vanwege de goede snowboards. Op wat voor prijs moet ik rekenen?

4) Onderdelen maken de fiets, als je technische specificaties bekijkt zie je veel Shimano bijvoorbeeld. Maar dat zie je bij fietsen van 250 euro en bij fietsen van 900 euro. Welke producten /modellen van onderdelen zijn goed. Zit daar een duidelijke lijn in? Instap, recreatief, sport, wedstrijd ofzo. Welke onderdelen zijn cruciaal voor de kwaliteit van een fiets?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 21 juli 2007 @ 12:03:32 #284
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_51688997
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 11:53 schreef XL het volgende:
1) Wanneer wil ik een fiets die ook achtervering heeft? Of is voorvering genoeg? (lijkt mij eigenlijk wel, wanneer heb je voordeel van achtervering) Maak je met voorvering niet sneller een koprol?
Beneden pakweg E 1000 moet je geen fiets met achtervering willen, dat wordt bezuindigd op de draaiende delen
quote:
2) Wat voor remsysteem wil ik? Met blokjes lijkt handig voor onderhoud. Lekker simpel. Hoe zijn echter de remeigenschappen t.o.v. een geavanceerder remsysteem. Zitten dergelijke systemen wel op goede fietsen?
Velgremmen zijn fool-proof maar hydraulische schijfremmen hebben meer remkracht en zijn beter te doseren. IMO voldoen in NL velgremmen prima.
quote:
3) Wat zijn merken die goede prijskwaliteit leveren? Ik zag bijvoorbeeld ook K2 fietsen maken, dat merk heeft bonuspunten vanwege de goede snowboards. Op wat voor prijs moet ik rekenen?
K2 fietsen hebben 0,0 te maken met hun snowboards, laat je daar dus niet door leiden. Kijk eens naar een merk als Cube, die leveren goeie value-for money
quote:
4) Onderdelen maken de fiets, als je technische specificaties bekijkt zie je veel Shimano bijvoorbeeld. Maar dat zie je bij fietsen van 250 euro en bij fietsen van 900 euro. Welke producten /modellen van onderdelen zijn goed. Zit daar een duidelijke lijn in? Instap, recreatief, sport, wedstrijd ofzo. Welke onderdelen zijn cruciaal voor de kwaliteit van een fiets?
Je hebt Shimano en Shimano:
De groepen van Shimano waar je serieus mee kunt mountainbiken zijn, van heel erg duur en heel erg goed naar 'gewoon':
XTR
XT
LX
Deore

Neem minimaal Deore. Let verder op de vork en remmen.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zaterdag 21 juli 2007 @ 12:19:37 #285
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_51689329
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 12:03 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Even op jouw verhaal inhakend en ter beeldvorming voor mij.

Dit kost in Den Haag 650 euro, is het wat? Wat is goed, wat schiet te kort?

Model Cube Attention
Rahmen Alu 7005 RFR Geometrie
Größe 14",16", 18", 20", 22", lady 18"
Farbe white / silver
Gabel Suntour XCM-LO, 80mm, Lockout

Steuersatz Ritchey Zero Logic semi-integriert
Vorbau Ritchey
Lenker Humpert Riser
Griffe Profile Duometer
Bremse Vorne Magura HS 11 Hydr. Felgenbremse
Bremse Hinten Magura HS 11 Hydr. Felgenbremse
Bremshebel Magura HS 11
Umwerfer Shimano LX
Schaltwerk Shimano XT
Schalthebel Shimano Deore
Kassette Shimano Deore HG 50
Kette Shimano HG 53
Kurbeln Shimano FCM 442 silber
Kettenblätter Shimano 22-32-44Z.
Innenlager Shimano BB-UN26
Pedale Fasten Alu
Felgen Rigida Sphinx, schwarz 26"
Naben Shimano Deore
Speichen DT Stainless 2.0
Reifen Vorne Schwalbe Smart Sam 2,25
Reifen hinten Schwalbe Smart Sam 2,25
Schläuche Schwalbe Extra leicht SV
Felgenband Schwalbe 22-559
Sattel Scape Active 4
Sattelstütze Scape Light
Sattelklemme Scape schwarz
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 21 juli 2007 @ 12:22:50 #286
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_51689409
Ziet eruit als een prima fiets voor dat geld
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zaterdag 21 juli 2007 @ 12:25:06 #287
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_51689480
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 12:22 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ziet eruit als een prima fiets voor dat geld
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Value for money was goed bij Cube, dat zei je al
Is het nu ook een fiets die aansluit op het profiel wat ik van mezelf schetste? Kortom, kom ik toe met 650 euro of moet ik meer/minder uitgeven.


Wat is Singlespeed?
en bedankt voor je hulp natuurlijk
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 21 juli 2007 @ 12:38:54 #288
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_51689770

Singlespeed is all you need

Ik denk dat je met die Cube in Nederland wel een aardig eind vooruit komt, het is alleen geen race bike, dus je zit wat meer rechtop dan bij hun snellere modellen. Wat voor zitpositie je wilt je heel persoonlijk...
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_51769680
fotos NK MTB - Dames

1. Laura Turpijn
2. Bernadine Boog
3. Elsbeth van Rooy-Vink

fotos NK MTB - Elite/U23

1. Bart Brentjens
2. Rudi van Houts
3. Bas Peeters
  dinsdag 24 juli 2007 @ 11:16:02 #290
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_51777333
Dat was even lekker afzien in de vreoge ochtend op de Veluwe met zuigende modder, regen en harde wind

Wel een lompe n00b val gehad door zo'n liggende koe
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  dinsdag 24 juli 2007 @ 18:56:44 #291
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_51798059
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 18:56 schreef Trainspotter het volgende:
Zo, weer terug van de Transalp.

- Verslag van de eerste vier dagen
- Verslag van de laatste vier dagen

Supergaaf! Echt petje af hoor. Welke ben jij van die vier personen?

edit: al gezien in je fotoboek.
pi_51812210
3 Augustus voor een lang weekend naar La Roche
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_51834535
@trainspotter

Heb je die transalp op die cube hardtails gereden? Zo ja, is bij die transalp een fully niet veel fijner ivm met die lange grote afdalingen?
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:58:36 #295
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_51835569
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 22:30 schreef The_S het volgende:
@trainspotter

Heb je die transalp op die cube hardtails gereden? Zo ja, is bij die transalp een fully niet veel fijner ivm met die lange grote afdalingen?
Ja .

Op zich waren de afdalingen alleen op de laatste dag echt technisch, maar het is absoluut zo dat een fully meer comfort geeft en vergevingsgezinder is. Zeker aan het eind van de rit, als je moe begint te worden. Dan wordt je techniek toch wat slechter en kan een fully een deel van de fouten opvangen. Op hotseklotepaadjes ben je op een fully dan ook beduidend sneller, omdat je gewoon op je gat kunt blijven zitten. Op een hardtail moet je dan veel meer uit het zadel komen om de klappen op te vangen en daar heb je dan vaak de energie niet meer voor.

Maar als je gewoon goed bent getraind, dan kan het op een hardtail prima. De laatste keer dat ik echt op een fully heb gereden is onderhand ook zo'n acht jaar geleden, dus ik weet ook eigenlijk niet beter .
  dinsdag 31 juli 2007 @ 10:23:39 #296
56724 Wombcat
rent wiel
pi_51982219
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 18:56 schreef Trainspotter het volgende:
Zo, weer terug van de Transalp.

- Verslag van de eerste vier dagen
- Verslag van de laatste vier dagen

Tof man
Alweer een beetje bijgekomen van de zware inspanningen?
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 31 juli 2007 @ 23:35:14 #297
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_52005259
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 10:23 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Tof man
Alweer een beetje bijgekomen van de zware inspanningen?
Pfff, het begint te komen. Het was qua parcours niet eens zo'n hele zware editie, etappes duurde voor ons steeds slechts zo'n vier uur. Het was wel dat M'n Transalp-maat net ietsje sterker bergop was, dus ik heb vaak tegen m'n max aangereden om maar in het wiel te blijven. Daarbij heeft ook de plotselinge hitte wel het een en ander gevergd van mijn lichaam. Afgelopen week heb ik vooral op de bank gelegen. Als de touretappe niet bovenmatig spannend was viel ik in slaap . Afgelopen zaterdag heb ik een poging gedaan om mee te doen aan het Beneluxkampioenschap. Na vijf minuten was ik van de eerste startrij al teruggevallen naar een 15e plek. Ik was er vooral mentaal totaal nog niet aan toe om diep te gaan. Ben er na die vijf minuten ook mee gestopt .

Gelukkig in heel augustus geen wedstrijden nu, ben er echt even helemaal klaar mee. Al heb ik me vandaag wel ingeschreven voor de open klasse bij het wereldkampioenschap marathon op 12 augustus, in Verviers. Dat wordt ook weer bikkelen over 105 kilometer en 4000 hm.
pi_52007549
Ik herken het. Zoiets had ik na de Ronde van Sardinië. Daarvan heeft het ook nogal een tijdje geduurd voor ik er weer echt van was hersteld. En die was dan nog een stuk minder zwaar als de Transalp, maar ik was er wel elke dag volledig ingevlogen.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 1 augustus 2007 @ 20:58:53 #299
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_52027240
Zojuist m'n eerste normale kilometers sinds de Transalp gemaakt. Dat viel niet mee. Echt dat gevoel dat je hebt als je uit je winterslaap komt. Je benen weten gewoon niet meer hoe dat fietsen ook alweer ging.

Ik had er wel weer plezier in, da's positief .
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:49:03 #300
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_52055384
Het is al uit juli, maar ik 'ontdekte' het nu pas: persbericht over de Specialized 2008 bikes. Ik ben benieuwd of die E150 voorvork is aangepast en de AFR achterdemper van de Enduro SL. Daar schijnen nog al wat problemen mee te zijn geweest / klachten over de frabrieks-instellingen.



Ik vind die Pitch wel een interessant fietsje. Beetje jammer van het goedkope crankstel, maar daardoor blijft de prijs onder de GBP 1300 (iets van ¤2000). En een Lyrik erin was misschien ook wel leuk geweest, alhoewel dan de balhoofds-hoek misschien weer te flauw wordt (wat natuurlijk te omzeilen is met een Lyrik 2step ofzo, alleen wel even wachten tot die z'n update heeft gehad ivm vast lopende vorken).

Anderen al interessant 2008-nieuws gespot?
Fietsen is gezond, eet meer fiets
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')