abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 10 mei 2007 @ 21:19:51 #1
18653 crew  D.
pi_49242651
quote:
De halvefinalisten van het Eurovisiesongfestival op 10 mei in Helsinki:

EUROVISIESONGFESTIVAL


01. Bulgarije - Elitsa Todorova & Stoyan Yankoulov - Water

Stoyan Yankoulov is de beste drummer van Bulgarije en trommels en drum nemen een belangrijke plaats in, in dit nummer. Internationale media beschrijven zangeres Elitsa Todorova als ,,een mysterieuze en exotische zangeres met onweerstaanbare fascinatie''.


02. Israël - Teapacks - Push The Botton

Over het nummer van Teapacks was in de aanloop op het songfestival veel ophef omdat het zou zinspelen op de Iraanse president Ahmadinejad en zijn zoektocht naar nucleaire wapens. Misinterpretatie van het nummer, zegt de zanger die in het Engels, Frans en Hebreeuws zingt.


03. Cyprus - Evridiki - Comme Ci, Comme Ça

Zangeres Evridiki zingt dit elektronummer, veel gitaar en keyboards, in het Frans. Zij is succesvol en beroemd in met name Cyprus en Griekenland. Ze bracht meerdere cd's uit en trad honderden keren op.

04. Wit-Rusland - Koldun - Work Your Magic

De 21-jarige zanger weet de discussies op internet flink te verhitten. De ene site tipt hem als een favoriet voor de eindoverwinning, een andere brandt hem compleet af. Koldun zelf is er trots op dat zijn moeder de grondlegger is van de prinses Diana-fancub in zijn land en hij vindt zelf dat hij ook wel op de Britse prinses lijkt.


05. IJsland - Eiríkur Hauksson - Valentine Lost

Op 15-jarige leeftijd koos deze IJslandse deelnemer voor een carričre als rockmuzikant in plaats van professioneel voetballer. Eiríkur (47) bedankte eerst voor de eer om mee te doen aan het Songfestival, maar toen hij het nummer hoorde ging hij toch overstag.

06. Georgië - Sopho - Visionary Dream

Veel volkse invloeden en een pakkende melodie. De 20-jarige zangeres zingt al vanaf haar derde, haar debuutcd heeft ze speciaal uitgebracht voor het songfestival.


07. Montenegro - Stevan Faddy - Ajde Kroci

Een in eigen taal gezongen nummer. In het nummer van de 21-jarige zanger voeren gitaren de boventoon. Faddy heeft Schotse voorouders.


08. Zwitserland - DJ Bobo - Vampires Are Alive

DJ Bobo haalde zich de woede van een christelijke gemeenschap in Zwitserland op de hals met dit nummer. Die wilde het nummer tegenhouden omdat het 'occulte praktijken' zou aanmoedigen. Dit alles tot groot verdriet van DJ Bobo. ,,Helaas kan ik ze er niet van overtuigen dat het nummer onschuldig is.'' Een van de favorieten.


09. Moldavië - Natalia Barbu - Fight

De 27-jarige zangeres wilde al vroeg artiest worden. Ze zong in diverse bandjes. ,,Het is makkelijk om de top te bereiken, maar lastiger om daar te blijven. Ik was dizzy van mijn eigen succes en moest stoppen.'' De zangeres mediteert nu geregeld en is naar eigen zeggen ,,klaar voor het gevecht''.


10. Nederland - Edsilia Rombley - On Top Of The World

'Onze eigen' Edsilia Rombley met het mede door haar man Tjeerd Oosterhuis geschreven On Top Of The World. Zij heeft lang getwijfeld of ze in het Nederlands of Engels zou zingen, het werd het laatste. In 1998 werd ze vierde met het nummer Hemel En Aarde.


11. Albanië - Frederik Ndoci - Hear My Plea

Rustig liedje met volkse en opera-invloeden. De zanger, die wel iets wegheeft van Al Pacino, is in eigen land geroemd om zijn muziek en schrijfkunst. Hij heeft naar eigen zeggen het hart van Elvis Presley en de ziel van een zigeuner.


12. Denemarken - DQ - Drama Queen

Bijna zou deze man, in een jurk met een voorliefde voor hoofdtooien met veren, niet meedoen omdat niet duidelijk was of Denemarken de financiën rond zou krijgen voor deelname. Dat lukte uiteindelijk wel en DQ (in het dagelijks leven Peter Andersen) mag zijn Drama Queen ten gehore brengen. Hij wordt genoemd als een van de favorieten.


13. Kroatië - Dragonfly feat. Dado Topic - Vjerujem U Ljubav

Een vierkoppige rock-'n-rollband. De drie mannen en een zangeres spelen samen sinds de jaren '90, in het begin vooral covers van klassieke rocknummers. In hun biografie leggen zij de nadruk op hun hightech-apparatuur en hun instrumenten.


14. Polen - The Jet Set - Time To Party

Vrolijk popliedje dat iedereen oproept vooral niet te vergeten dat we allemaal het recht hebben om te feesten. Hopt van stijl naar stijl, rap, ballroom en pop komen allemaal langs. De bandleden komen uit Rusland en Groot-Brittannië maar wonen nu in Polen.


15. Servië - Marija Serifovic - Molitva

Klassiek aandoend rustig nummer, in de eigen taal gezongen. Marija komt uit een muzikaal gezin. Moeder en grootouders waren bekende artiesten in Servië. Ze leeft voor muziek. ,,Als ik op het podium sta, voel ik liefde en geluk.'' Kanshebber voor een hoge eindklassering.


16. Tsjechië - Kabát - Malá Dáma

Rockband, bestaat al sinds begin jaren '80 en in de huidige bezetting sinds 1990. Hun album All Things Considered uit 2002 is het bestverkochte in Tsjechië ooit.


17. Portugal - Sabrina - Dança Comigo

Vrolijk dansnummer. Sabrina nam speciaal voor het festival ook een Engelstalige versie op van haar nummer. Ze hoopt de eerste Portugese deelnemer te worden die door de halve finale komt.


18. Macedonië - Karolina - Mojot Svet

Grote naam in de Balkan, ze is de bestverkopende vrouwelijke artiest uit Macedonië. Voormalig kindster Karolina deed al eerder mee aan het songfestival, in 2002.


19. Noorwegen - Guri Schanke - Ven A Bailar Conmigo

Vrolijk dansnummer. De zangeres is al twintig jaar actief in de muziek, op tv en in musicals.


20. Malta - Olivia Lewis - Vertigo

Olivia Lewis, deed al elf maal mee aan de nationale voorrondes voordat ze mee mocht doen aan het Eurovisiesongfestival. Zij heeft haar opwachting gemaakt op muziekzender MTV om haar land te promoten. Ook Nederland mocht zich verheugen op een bezoek van de 28-jarige zangeres. In Malta is ze dagelijks te zien in een tv-show.


21. Andorra - Anonymous - Salvem El Món

Jong punkbandje dat goed heeft gekeken naar zijn voorbeelden Sum 41 en Blink 182. De band zingt over wereldproblemen als klimaatverandering. Het goede nieuws is dat de bandleden er van overtuigd zijn dat we er iets aan kunnen veranderen.


22. Hongarije - Magdi Rúzsa - Unsubstantial Blues

Janis Joplin-achtig bluesnummer. Magdi werd ontdekt bij de Hongaarse Idols. Eigenlijk wilde ze medicijnen studeren, maar omdat ze dat niet kon betalen, besloot ze haar kans als popartiest te wagen.


23. Estland - Gerli Padar - Partners In Crime

Probeerde al twee keer eerder mee te doen aan het songfestival maar kwam niet door de nationale voorrondes. Gerli Padar bereikte de finale van Dancing With The Stars in Estland, en laat in het nummer haar dansmoves zien.


24. België - The KMG's - Love Power

Onze zuiderburen gaan met disco en funk naar Finland. De band, The Krazy Mess Groovers (The KMG's) is het geesteskind van twee muzikanten met een voorliefde voor 'black music' uit de Verenigde Staten.


25. Slovenië - Alenka Gotar - Cvet Z Juga

De Sloveense operazangeres Alenka speelt gitaar en piano. Ze studeerde aan de muziekacademie in Zwitserland.


26. Turkije - Kenan Dogulu - Shake It Up - Shekerim

Pakkend nummer. Kenan heeft veel fans in Nederland en gaf hier onlangs een concert in The Sand in Amsterdam. Hij is al een redelijk bekende artiest in zijn thuisland, maar dat is voor de zanger niet genoeg. ,,Een wereldberoemde artiest worden'' is zijn doel.


27. Oostenrijk - Eric Papilaya - Get A Life - Get Alive

Het nummer was oorspronkelijk geschreven voor de zangeres Anastacia. In Get A Life - Get Alive vraagt Eric aandacht voor aids. Het nummer wordt gebruikt door de organisatie van Life Ball 2007, iets waar Eric erg blij mee is omdat op die manier de miljoenen kijkers van het songfestival de boodschap van het leven en voor tolerantie meekrijgen.


28. Litouwen - Bonaparti.lv - Questa Notte

Een zeskoppig pop- en tenorensemble. De zes mannen zijn volgens hun biografie echte hartenbrekers. Zo is Andris altijd een charmeur, Zigfrids is hopeloos romantisch en heeft Normunds een bijzonder goed gevoel voor humor.
quote:
EUROVISIESONGFESTIVAL


HELSINKI (ANP) - Finland. Het land van de duizend meren, het land waar vrouwen in de regering de meerheid hebben, het land met gemiddeld één sauna per drie personen en het land waar Nordic Walking vandaan komt. In de hoofdstad van dit Scandinavische land moet Edsilia Rombley volgende week donderdag proberen een finaleplaats in het Eurovisiesongfestival te veroveren.

Finland heeft ongeveer 5,3 miljoen inwoners, van wie ongeveer 561.000 in de hoofdstad Helsinki wonen. De oppervlakte van het land is 338.000 vierkante kilometer. De republiek werd in 1995 lid van de EU. Driekwart van het land is bedekt met bossen en er zijn meer dan 190.000 meren en eilandjes.

De Finnen lopen voorop wat betreft technologie. Het internetgebruik is hier een van de hoogste ter wereld en meer mensen hebben een mobiele telefoon dan een vaste aansluiting thuis. Finland is het thuisland van mobieltjesfabrikant Nokia.

De bekendste Fin in Nederland is waarschijnlijk de voetballer Jari Litmanen die jarenlang bij Ajax speelde.
Blijf het een gedoe vinden, die halve finale, ook iets teveel van het goede eigenlijk.

[ Bericht 99% gewijzigd door Nuongirl op 10-05-2007 21:23:51 ]
pi_49242690
Dit vindt men vast heel goed, al is het natuurlijk belachelijk
Who knew?
  donderdag 10 mei 2007 @ 21:20:43 #3
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_49242694
Lekkere rechter danseres
Confidence through competence
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2007 @ 21:20:56 #4
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_49242709
Deze doen?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Moderator donderdag 10 mei 2007 @ 21:20:59 #5
18653 crew  D.
pi_49242713
oeh, trucjes
  donderdag 10 mei 2007 @ 21:21:04 #6
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_49242718
Oe wat goed

Klitteband?
Confidence through competence
  donderdag 10 mei 2007 @ 21:21:05 #7
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_49242720
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 21:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En nu de winnaar van de Russische Idols ...
Nou, waar zullen de 12 punten van Rusland dan heen gaan he...
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  donderdag 10 mei 2007 @ 21:21:07 #8
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_49242722
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 21:19 schreef Heero87 het volgende:
Wit-Rusland schijnt topfavoriet te zijn.
De zanger won de Russische versie van Idols en krijgt de stemmen van alle tienermeisjes uit het hele Russisch sprekende Oost-blok ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Moderator donderdag 10 mei 2007 @ 21:21:15 #9
18653 crew  D.
pi_49242733
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 21:20 schreef Cynix ® het volgende:
Deze doen?
Was het eerste, toch?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 10 mei 2007 @ 21:21:23 #10
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_49242739
wat een homo
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_49242744
Klinkt niet slecht maar idd die vent is inderdaad
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 21:19 schreef HuubTuub het volgende:
HOMO!!!!!!!!!!!!
pi_49242755
dit is nog slechter dan Jamai
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2007 @ 21:21:39 #13
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_49242758
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 21:21 schreef D.Rose het volgende:
Was het eerste, toch?
Yep.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_49242759
Visueel klopt het plaatje wel perfect bij dit nummer.
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2007 @ 21:21:47 #15
43556 miss_dynastie
pi_49242766
I'm willy working on magic
Maar hij is niet lelijk
  donderdag 10 mei 2007 @ 21:21:49 #16
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_49242770
Gezien het gehalte aan Oosteuropeanen zit dit wel goed.
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
pi_49242776
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 21:21 schreef Heero87 het volgende:
Visueel klopt het plaatje wel perfect bij dit nummer.
Voor alle duidelijkheid: ik heb het niet over die vent.
pi_49242778
Leuk die armen
  donderdag 10 mei 2007 @ 21:21:59 #19
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_49242780
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 21:20 schreef TheVulture het volgende:
Dit liedje is goed, alleen jammer dat ze het door een wandelende tube tandpasta laten zingen


het klinkt niet onaardig, wel een beetje nasaal
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  donderdag 10 mei 2007 @ 21:22:00 #20
106690 MiLalaa
como una manana de verano
pi_49242781
deze act vind ik wel ok. Ziet er wel normaal uit, geen driftige rare te krampachtig bedachte dingen en geschreeuw.
Be sure to wear some flowers in your hair
pi_49242785
Shit zeg, ik vind dit leuk.
  donderdag 10 mei 2007 @ 21:22:05 #22
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_49242787
zjeeeezes , wat een crappie rommel; die kunnen zo voor een grieks paspoort gaan

en dan zeggen dat dit de favoriet vd belgen is
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  donderdag 10 mei 2007 @ 21:22:07 #23
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_49242788
Verplichte modulatie
Confidence through competence
  donderdag 10 mei 2007 @ 21:22:09 #24
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_49242789
IS het de verloren zoon van The Nanny?
could you just [i]not[/i] breathe?
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2007 @ 21:22:16 #25
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_49242798
Tsja, wel een echt songfestival niemandalletje. Weinig tegenin te brengen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')