De laatste aflevering, hopelijk is het een belofte, want deze groep kansloze sloebers ben ik liever kwijt dan rijk.
En terwijl Co met moeite zijn tekst opdreunt zien we wat we allemaal al lang en breed wisten. Het uitgelekte nieuws maakt het allemaal net iets minder pakkend.
Gringo, of beter gezegd een kansloos Lulletje Rozenwater, bewijst weer dat hij nog geen versleten bank fatsoenlijk het hof kan maken. Godzijdank voor de ondertiteling. Eline zit erbij en kijkt er naar, ze doet het voor het geld, voor de exposure, voor god weet wat maar het is in ieder geval niet Gringo waar ze het voor doet. Met die leipe halfzachte blik in zijn varkensoogjes kijkt Gringo moeizaam de camera in.
Arme Eline, die heeft tegen die verlepte kop aan moeten kijken, heeft iedere porie kunnen tellen terwijl er een ranzige tong zich een weg naar buiten werkte, tussen die monsterlijke lippen kronkelt en zich haar bevallige mondje binnendringt om daar rond te kronkelen.
Co moet van de regie doen alsof er werkelijk iets van waarde gaande is tussen de ingehuurde hulp en Karel Kansloos, hij gelooft het zelf niet eens, dus de woorden komen er niet echt overtuigend uit, ach wie maak ik iets wijs, zo stottert en sputtert Co zich al zoveel weken een baan door zijn tekst. Als ik Jerney Kaagman was geweest had ik Co mee mogen delen: "Je hebt lekker tieten, maar presenteren kun je niet".
Godzijdank belooft men dat Takis, Eikel Pur Sang, niets meer dan misère tegemoet gaat. Niet dat de wereld daar van staat te kijken, die man heeft het geestelijk vermogen van een besneden schnikkel, en er is niemand die hem iets gunt dat lijkt op geluk.
Libidos zal Frederik nog jaren lang achtevolgen...
...zoals het beeld van een zwetende Gringo die boven je hangt met schuim op de mond en natte vingers wanhopig graait naar lichaamsdelen waar Eline hem het liefst ver vandaan zou willen houden. Het is dat greintje zelfrespect dat het arme meisje van een ramp heeft weten te behoeven.
Heerlijk om te zien hoe ze de dromen van de grootste sukkel weet te vermorzelen. Hij lacht nog arrogant, maar diep van binnen moet hij huilen als een geslagen teef.
Takis en zijn vriendin zijn nog steeds bij elkaar, wat een geluk, Bianca zal elke dag weer de hemel prijzen... nadat ze de goede heer dankt voor migraines, ingegroeide teennagels en wortelkanaalbehandelingen.
Werkelijk waar, Takis die verkondigt dat hij nog jong is, met die mongoloide lach van hem, rillingen lopen ovwer mijn rug bij het zien van een rits eindeloos scherpe tanden. Het doet pijn om Takis te zien lachen, Bianca lijkt zowaar een normale jongedame.
Niet alleen zijn lach is die van een mongool, zijn verstand is ook niet van een bijster hoog niveau. Zijn samenzijn met Armina maakt het weer heerlijk duidelijk. Wat ook duidelijk wordt is dat Takis nog steeds te debiel is om te schijten, dat maakt hij nu weer duidelijk dor zichzelf neer te zetten als het grootste stuk menselijk vuil op dunne misvormde beentjes.
Gringo komt terug bij Ciska, omdat hij ontdekt heeft dat hij niets beters kan krijgen, aandoenelijk, ik zou bijna zeggen dat hij Ciska verdient.
Overigens: "het hangde van Gringo af"? Ik mag dan geen taalwonder zijn, ik krijg er geen cent voor te zien, maar zelfs ik weet dat "hangde" toch wel flink pijnlijk is. Ach wat zeur, ik kan ze toch niet verstaan, mijn god als hij aan het raaskallen gaat kun je er geen touw aan vastknopen, als hij niet raaskalt en gewoon praat... is er ook geen word van te verstaan. Hij slikt alles in. Mijn god, de klanken die hij uitstoot zijn echt geen Nederlands, en zelfs in Belgie kunnen ze dat gebrabbel niet verstaan. Ciska is net zo erg overigens. God, ik kan meer verstaan van de Turk op de hoek, en die goede man woont hier nog maar drie weken.
God help ons... de Belgen zijn niet meer te redden, Ciska's moeder is net zo erg. Brabbelbrabbelbrabbel, mompelmompelmompel. Wat is dit, een groep zwakbegaafde peuters met een taalachterstand die een volzin uit proberen te kirren. Hebben die figuren een muil vol marshmellows en gummibeertjes? Is het een gruwelijk binnensmonds gezwel dat hen ervan weerhoudt om een woord fatsoenlijk uit te spreken.
Ciska Senior wauwelt wat in de ruimte en het moet dan doorgaan voor oprechte zorg en verontwaardiging, haar dochter is natuurlijk van alle blaam gezuiverd, natuurlijk doet haar dochter lief nauwelijks iets verkeerd. Dat ze het iele misvormde mannetje Robero over zich heeft laten kruipen is een voetnoot bij Sjef Sufrukker die haar uitmaakt voor hoer. Hoe durft hij! Een hoer vraagt er tenminste nog geld voor! En zelfs een hoer weet beter dan Roberto over zich heen te laten kruipen, nu blijkt maar weer dat Ciska niet bepaald uit een voornaam milieu komt, ze koos al eens eerder voor Gringo, dus het is vrij duidelijk dat ze niet gezegend is met een fatsoenlijk gezichtsvermogen en mensenkennis.
Open relatie is een ander woord voor geen relatie.
Ik weet niet wat dat wijf gesnoven heeft, maar buiten Griekenland is er toch een heel wat andere mening over Takis die de ronde doet... en hier in de beschaafde wereld is incest niet een deugd. Mijn god moederlief is opdringering, en ik wil niet weten waarom ze zo gruwelijk aggresief is wat Bianca betreft, al mijn gedachten krijsen me dat ik niet die gedachtengang moet vlgen, er ligt niets dan duisternis op die weg.
Takis tactloos bewijst telkens weer een kloothommel van het zuiverste soort te zijn.
Ciska Senior mogen ze afvoeren, hun verhaal is al lang uitgespeeld, we snappen nou wel dat deze twee kansloze belgen elkaar verdienen, kunnen we eindelijk verder? Blijkbaar niet, we krijgen weer een montage met flashbacks, de negenhonderd-negen-en-negentigste terugblik, en dat is waar we het mee moeten doen.
Ik heb bianca amper horen praten, dat viel me op, het arme wicht zat er bij als geslagen huisvrouw zonder enige wil om te leven. Lusteloos rolt ze met haar ogen, en dan krijgen we Takis weer te zien die vol overgave in een of andere demente schijnwereld leeft waar mensen hem in een straal van drie meter kunnen tolereren. Ik zou hem ng niet slaan met een roeispaan.
Beetje een anti-climax. Takis is nog steeds een mongool, ik had zijn ego willen zien breken, zijn bitterzoete gejank willen horen, zijn klaagzang zou een heilige hymne zijn, gerechtigheid heeft niet mogen gelden.
Tot volgend jaar, tenzij Veronica weer het kansloze Undercover Lover denkt uit te kunnen voeren...
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!