Daan in vuur en vlam![]()
In de zomercliffhanger van ONM staan Daan, Julia en Malú centraal. Daan creëert kortsluiting in de keuken van zijn café, maar komt er te laat achter dat zowel zijn vrouw Malú (Lauretta Gerards) als zijn minnares Julia (Yolanthe Cabau van Kasbergen) in het pand zitten opgesloten op het moment dat de brand ontstaat. Is Daan op tijd om beide dames te redden uit de vuurzee?
Tonnie zit bovenDe cliffhanger betekent een spannende verhaallijn voor het karakter van Daan. Dat werd volgens Sander Foppele, die de blonde kok speelt, wel weer eens tijd. "Het is voor Daan best een rustig seizoen geweest. Dat is aan de ene kant wel relaxed, maar aan andere de kant is het niet zo interessant om hoofdzakelijk op te komen draven om ‘Hé Ilyas, Tonnie zit boven’ te mogen zeggen."
AccepterenDat de intensiviteit van de verhaallijnen verschilt, is hij wel gewend. "Er zit altijd een golfbeweging in de hoeveelheid werk die je in een soap hebt. Dat is niet zo fijn, maar dat moet je gewoon maar accepteren. Volgend seizoen wordt het gelukkig een stuk drukker voor me. Daar kan ik natuurlijk niets over zeggen. Oké, omdat je zo aandringt één tip van de sluier: Daan heeft er zin in. Meer vertel ik niet, daar moet je gewoon maar op wachten."
YolantheOok leuk voor Sander is dat Daan de komende tijd wat minder braaf wordt, zoals bijvoorbeeld nu al te zien is in de affaire met zijn schoonzus Julia: "Ik heb zelf voorgesteld bij de scriptschrijvers om wat scènes met Julia (Yolanthe Cabau van Kasbergen) te mogen spelen, juist omdat de twee totaal niet bij elkaar passen. Een lieve jongen met een bitch, dat is een interessante combinatie. En het is natuurlijk ook leuk om eens met Yolanthe te mogen spelen." [RR]
bron