abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 april 2008 @ 09:15:38 #26
37248 BertV
Klei indiaan
pi_57798292
In een aantal gevallen kan Geitenmelk wel verdragen worden, ondanks lactose intolerantie.
Misschien wel de gok waard om dat een keer te proberen.
Handgemaakt
pi_57799970
Geitenmelk kan soms verdragen worden door mensen met een koemelkallergie...
niet door mensen die lactose intollerant zijn... Lactose is lactose, melksuiker, precies dezelfde structuur in koemelk als in geitenmelk.
pi_57800092
info

mijn darmen verwerken lactose ook niet zo best meer merkte ik (niet naar de dokter geweest, leek me erg onnodig) dus ik stap meer en meer over op geitenkaas (waar ik wel tegen kan mits ook in beperkte mate) en alpro soya yoghurt (de drinks zijn echt brrr... behalve de chocomelk.. de "melk" is een niet nader te definiėren zoete smaak die mij erg tegenstaat iig..) nature en perzik..

Ook met bakken en braden gebruik ik hun boter en gisteren soep gemaakt met "room" van AS en dat is allemaal prima te eten....

en als ik dan een paar dagen tot langer "braaf" geweest ben mag ik weer wat echte lactose hebben van mezelf
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 3 april 2008 @ 11:05:04 #29
37248 BertV
Klei indiaan
pi_57800168
quote:
Op donderdag 3 april 2008 10:53 schreef p_iglet het volgende:
Geitenmelk kan soms verdragen worden door mensen met een koemelkallergie...
niet door mensen die lactose intollerant zijn... Lactose is lactose, melksuiker, precies dezelfde structuur in koemelk als in geitenmelk.
Je hebt helemaal gelijk, maar het lactose gehalte van geitenmelk is lager dan van koemelk.
De ene allergie patiėnt is de ander niet, het kan voor een aantal best een oplossing zijn.
Handgemaakt
pi_57800303
Ik had(en heb) altijd buikpijn en was als kind veel "verkouden"... bleek dus dat ik lactoseintolerant ben.
Heb tot mijn 14de altijd braaf 2 glazen melk per dag gedronken en nu drink ik geen slok melk meer. Kaas en yoghurt kan ik redelijk goed tegen, maar ik moet er niet teveel van binnenkrijgen.
Lactosevrije melk ken ik niet, vind melk ook weer niet zo belangrijk dat ik het ga vervangen.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_57800326
Toevallig gisteren voor het eerst Soyamelk opengemaakt, het is wel langhoudbare dus dat zal wellicht ook iets anders smaken. Ik had er pannenkoeken van gemaakt en vanochtend carobepoeder erdoor gedaan, maar het smaakt prima vind ik Om het gewoon zo te drinken, mwah ik houd toch niet van naturel melk. Maar wel het proberen waard.

Voor de rest gebruik ik lactosearme yoghurt en kwark, niet helemaal lactosevrij omdat ik wel tegen kleine hoeveelheden kan.
pi_57803507
Zure melkproducten zoals yoghurt worden vaak beter verdragen dan melkproducten.

Wat ook wel een tip is wanneer je toch iets van melk of roomijs wilt eten om Kerulac/tab te gebruiken.
De lactose wordt dan omgezet en je kan dan dus gewoon dat melkproduct opeten
  zaterdag 18 april 2009 @ 16:08:54 #33
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_68141826
Bij AH:

Lactosevrij Roomijs!!!!!!!!
Ik ben een eckte rapnegert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: