Jolly
Ik zie weldegelijk waar het om gaat, de centen. Maar ik kan mij een interview herrinneren met Mr. van de Ende en die riep de regering op iets te doen aan de verloedering van de Televisie Programma's.
Mijn gevoel bij BB is voornamelijk dat er een aantal mensen zijn die willen aantonen dat TV mensen kan maken of breken. Op dit moment wordt van elk peroon in BB een bepaalde karakter eigenschap getoont c.q. vergroot. De mensen in de controle kamer weten exact wie er de volgende ronde uit gaat, indien deze persoon ook genomineerd is.
Dit alles is om de macht van TV makers aan te tonen, alleen het Net kan dit ondermijnen.
Teminste wanneer wij de camara's zelf mogen selecteren(die kans acht ik klein).
JJ
Denk toch dat je iets voorbarig bent mbt die telefoon opbrengsten. Als je kijkt naar martin die had ongeveer 7400 stemmen en dat was 38.8% in totaal hadden er dus maar ongeveer 19000+ mensen gestemd (uitzonderlijk laag als je het mij vraagt trouwens).
En zulke telelfoonopbrengsten zullen nooit het hele project kunnen financieren. Dit is gewoon extra (naar mijn mening
En inderdaad zoals al eerder gezegd zouden we eigenlijk gewoon alle camera's moeten kunnen zien via het web....onder het mom van als je het doet doe het dan goed.
Maar inderdaad ik acht die kans ook zeer klein.
Volgens mij zit jij heel dicht bij het vuur. Het kan bijna niet anders of je zit op de kamer naast de Big-Brother-redactie... In ieder geval heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat je bij De Mol werkt (of hebt gewerkt....) Am I right?
Je bent, zo als men dat zegt, warmer dan je denkt. Helaas kan ik je niet meer vertellen.
Wat betreft het aantal bellers bij de eerste ronde. Uiteraard is de opbrengst niet dekkend voor het hele programma, vere van. Maar de geschate inkomsten zijn wel degelijk in het budget opgenomen natuurlijk. En wie zegt ons hoeveel er werkelijk gebeld hebben. Het middag programma van VOO wordt totaal gedekt uit de belinkomsten. Zouden er werkelijk zo wijnig mensen gebeld hebben. En dan zegt mij de verdeling helemaal niets, dat is zo als ik al eerder stelde zonder een notaris(hier niet verplicht) volledig te manupuleren.
Een ander ding is : Wat zijn de na-effecten van dit programma voor de deelnemers ?? Ondanks de strenge selectie van de uiterst bekwame redactie en psycholoog stapte de 1e kandidaat binnen 2 weken ZELF op. De screening is dus toch meer in de richting van uiterlijk gegaan dan naar de stabiliteit die nodig is.
Laatste punt, relaties. Wat nu als er een relatie ontstaat tussen deelnemers ? Als ze allebei ongebonden zijn is dat OK, lang leve het voyeurisme. Maar als een van de twee (??) een partner heeft en/of kinderen, wat dan ? Laten VOO/JdM dat gewoon zien, en kak aan de familieleden ?? Het is door suggestieve montage zeer goed mogelijk om te doelen op dingen die er niet zijn.
Money makes the world go round, alleen ik begrijp nog steeds niet helemaal waarom het Net gecensureerd zou moeten worden. Als ik via de streams iets zie gebeuren wat mij intrigeert ga ik 's-avonds zeker kijken wat het nu precies was... tenslotte op 55cm diameter zie je meer dan op een stream van 4 cm diameter...
Ik moet wel zeggen dat BB niet is wat ik me ervan voorstelde toen ik me ervoor aanmelde ik dacht dat je voor je eigen eten moest zorgen maar die gasten dienen gewoon hun verlanglijstje in! ze kunnen veel te veel het is echt een makkie voor wat het fysieke betreft! Jammer!!
Verder hoorde ik iets over een ruzie tussen Endemol en BB er schijnen twee mensen binnen het huis met elkaar naar bed te zijn geweest en dit mocht niet uitgezonden worden door Endemol! Jammer!!!!
quote:
op 10-04-1999 om 12:51 PM schreef Willy het volgende:
Verder hoorde ik iets over een ruzie tussen Endemol en BB er schijnen twee mensen binnen het huis met elkaar naar bed te zijn geweest en dit mocht niet uitgezonden worden door Endemol! Jammer!!!!
En wat de topic betreft: natuurlijk is Mona erbij om -het draaiboek/tijdschema door te laten lopen dus: -om de nominaties gewoon door te laten gaan dus:-om mensen te laten bellen en kijken = inkomsten.
over Tara's vertrek en Sabine-Bart sex (met foto Mona):
titel "En wat we ook nog wilden weten" waarin interview met V-woordvoerdster, citaat "- Als Sabine en Bart met elkaar naar bed gaan, wordt dat dan uitgezonden?
'Tuurlijk zenden we dat uit. We zullen niet de daad zelf in beeld brengen, maar wel een gedeelte van de intieme momenten.'"
Zie artikel in topic "BB in de media II"
Een groene krat Heineken staat klaar voor degene die raad wie van de bewoners het eerst last krijgt van (langdurige) depressie cq. agressie tegen camera's of andere bewoner(s).
Let's have your votes
Mona viel mij vanavond flink tegen, zeg. Dat ze nou niet voorzien heeft dat ze 't wel es ff minder makkelijk zou hebben om 'erbij' te gaan horen. Die gaat kraken. Bianca is alweer veel sterker. Bart houd wel vol, zolang ie maar bij Sabine kan knuffelen. Maar als je naar de uitzending keek vanavond heeft Sabine toch wel bedenkingen of ze 't wel tot iets serieuzers moet laten komen. Voor haar is Bart ieg niet de ware, maar "je moet toch wat hier."
En nu over Van de Ende/De Mol/Veronica-BB
Joop heeft zich pas nog uitgesproken over de verloedering van de TV en iedereen viel over hem heen. Het zal hem zekers behoorlijk storen als zijn ploeg weer met grensverleggende(-verlagende) TV komt. Is ie nogmaals inconsequent. Maar intussen heeft ie wel ongeveer een jaar geleden persoonlijk ingegrepen bij dr Procter die de scenario's voor alle NL soaps schreef. Hij vond dat er alleen nog maar ongewone relaties waren, niemand die eens gewoon bij elkaar bleef.
Als Joop nou ff doordenkt is een romance tussen Bart en Sabine juist wat ie wil. En verliefdheid schijnt ook de jeugdcriminaliteit te verminderen, dus komop Jopie. Dat beetje bloot wat er dan bijhoort zien we toch al bij Love test en Sex on the Beach etc etc etc
Hiermee kunnen we toch prima de kerst in. Het kerstverhaal in een notendop. Terwijl God Ruud alleen op z'n wolkje achterblijft, komen Jozef-Bart en Maria-Sabine met hun kindje Jezus-Maurice in de kou te staan terwijl wij allen hebben gezien dat hier iets moois uit hoorde te groeien. Joop gedraagt zich als die boze koning waar het in het kerstverhaal omgaat.
Hummie; laat je niet kisten!
Als wij naar onszelf kijken, moeten we toch met zijn allen constateren dat we, in min of meerdere mate, ge-entertained worden door het gebodene. Er worden geen hoogstaande psychologische doelen nagestreefd, spanning voor de kijker moet voorop staan.
Ik ben zelf van mening dat er televisie ontstaat die duidelijk het fin de siecle gevoel van deze tijd aanduidt, namelijk de totale controle over andermans leven ten behoeve van het entertainment van de massa. Het is goed dat Veronica in ieder geval nog fatsoensnormen in acht neemt om de bewoners tegen zichzelf te beschermen (geen naakt). Het besef is bij de bewoners overduidelijk afwezig dat zij werkelijk altijd in beeld zijn.
Zoals eerder aangegeven ben ik benieuwd wat er gebeurt als Bart uit huis gestemd wordt. Als Sabine (zoals na Martin) dan vrolijk met Maurice verder gaat, heeft zij (als alles expliciet in beeld gebracht zou worden) toch geen leven meer?
Laat dus sommige zaken maar achterwege in het belang van het entertainment!
Zouden de thuisblijvers ook support krijgen van VOO / JdM ?? En hoe zit het met de nazorg ? Heb gehoord dat de psych die de zaak begeleid geroyeerd is door zijn vakgenoten.......
Dat zou, indien mogelijk een goede zaak zijn.
Helaas is het in de wet zo geregeld dat er wanneer er sprake is van een PRESTATIE, het niet valt onder een gokspel. Dat geld ook voor al die spellen waar een zekere prestatie wordt geleverd zoals 2 voor 12, rad van fortuin dan wel programma's waarin een lichamelijke prestatie wordt geleverd. Bij BB is er dus sprake van een prestatie, waarbij de opzet niet valt onder de wet op de kansspelen. Dus geen bij de wet verplichte notaris. Er is overigens, daardoor ook geen kansspelbelasting verschuldigd over de 250 000 gulden die de laatste volhouder krijgt. Het valt in dit geval onder de inkomstenbelasting. Ik vraag mij overigens af of alle die deze side bezoeken zo jong zijn dat ze daardoor niet weten dat Hummie vd T. een gewezen roddeljournaliste van de story is geweest. Over een betrouwbare eindredaktrise gesproken.
maargoed dat is gewoon maar ff tussendoor
Je hebt ten dele gelijk. Maar ten eerste is het zoals ik begrepen heb, geen 1 gulden, maar minstens 2 en vermoedelijk 3 gulden na dat je door alle menu's heen bent. En dan is het zo, dat het inbellen plaats vindt bij de CALLFACTORY, een 06 lijnen computer die opgezet is door endemol en ook voor het grootste deel in handen is van endemol. Deze callfactory heeft een huurcontract met de ptt.(alle 06 oproepen in programma's geproduceerd door endemol gaan via deze callfactory)Je zal begrijpen dat door de zeer grote afname die er plaats vindt, en dus niet alleen dit programma, de afdracht aan de ptt een andere is dan wat er staat voor de enkelvoudige 06 lijnen.
Dat ben ik me allemaal bewust. Ik ben in eerste instantie gaan kijken omdat ik de impact van dit onzinnige experiment op de menselijke psyche wilde bekijken. Nu ontdek ik toch een lichte verslavingsneiging. En terwijl ik weet dat het allemaal oneerlijk, belachelijk en onverantwoord is, kijk ik toch met spanning naar de streams en volg ik het laatste nieuws op de voet. Zou dit zo werken voor alle kijkers/Internetters of ben ik nu zo'n voyeur geworden? Dit moet haast de kracht van de media zijn. Doordat er zoveel over geschreven en gezegd wordt, blijft het interessant en blijft het lokken.
Ik was overigens wel blij om te zien dat Mona onderaan staat in de polls. Gelukkig is er een gevoel van "het is niet eerlijk" in Nederland. Zelfs mijn ouders kijken elke avond (Goede tijden moet eraan geloven) en zij vinden het ook niet fair dat Mona erbij kwam. Natuurlijk, Tanjalies, het draait allemaal om geld. Maar ik denk dat het psychologische aspect niet alleen bij de bewoners van het BB huis ligt. We moeten zelf ook bewust kijken naar onze eigen reacties op dit nieuwe fenomeen. Daarmee krijg je toch nieuwe inzichten in de menselijke natuur, die overigens niet al te fraai is...
quote:
op 10-05-1999 om 03:08 PM schreef Alkyone het volgende:
Ik ben in eerste instantie gaan kijken omdat ik de impact van dit onzinnige experiment op de menselijke psyche wilde bekijken. Nu ontdek ik toch een lichte verslavingsneiging. En terwijl ik weet dat het allemaal oneerlijk, belachelijk en onverantwoord is, kijk ik toch met spanning naar de streams en volg ik het laatste nieuws op de voet. Zou dit zo werken voor alle kijkers/Internetters of ben ik nu zo'n voyeur geworden?
Ik heb precies hetzelfde! Normaalgesproken kijk ik nooit naar 'reality tv' omdat ik het sensatiebelust vind en daar niet van hou, maar BB is het TOPPUNT van sensatiebelustheid . Toch blijf ik het programma, de streams en de berichten in dit forum op de voet volgen.
En dit alles terwijl ik mij actief afzet tegen klapvee nederland. Oh my god, I'm dying!
Helaas heeft te maken met mijn vertrek naar het buitenland(mijn vlucht gaat over 4 uur) omdat ik daar een paar dagen i.v.m. een te produceren dokumentaire naar toe moet.
Ok, noem me maar doemdenker, maar op menselijk nivo is er al heel wat schade aangericht in deze emotionele vivisectie-kooi.
Bedankt in ieder geval voor je zeer waardevolle info
Het is wel wennen in dit forum dat in de ene topic nog ongenuanceerd over (Tara en) Mona gekankerd wordt, in andere topics zoals deze de ESSENTIE van het project, ZONDER SMILIES, besproken wordt. En blij toe. Maar zoals de psycholoog in ander topic zegt, lijkt het wel of hier wel veel tv-mnesen rondwaren. En daar is heel wat oud zeer te verhappen.
Onmiskenbaar draagt het BB project levensgrote gevaren met zich mee die nu dan misschien aan bod gaan komen. De kop is eraf en we gaan heus nog wel onaangenaam verrast worden, net als sommige bewoners. Dan vragen we ons af waar wij in godesnaam mee bezig zijn geweest. Vraagt V zich dat fa? Ik denk het wel, maar er was en is geen weg terug meer. Ook voor de bewoners niet meer.
In vele topics, maar vooral:
topic: "Voer voor psychologen?"
en "Een paar kritische vragen...."
Die laatste is van een dag of wat geleden en dan moet je ongeveer 2 minuten naar beneden scrollen in het topic-overzicht.
Ja, het gaat wel erg hard met het aanmaken van nieuwe topics. Even niet opletten en je bent een dag bezig om bij te lezen.
quote:
[b]
Ja, het gaat wel erg hard met het aanmaken van nieuwe topics. Even niet opletten en je bent een dag bezig om bij te lezen.
Ja het gaat af en toe wel heel hard. En dan is het nog zoeken tussen de banale meuk en de serieuze chats.
Ik denk dat de enige winnaar bij BB de PTT is met alle miljoenen extra tikken !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |