abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 juni 2009 @ 09:04:44 #241
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_69625979
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 23:40 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
Watsons! Dat ken ik! Ik had er laatst een discussie over met een vriendin, die dus zei dat het een gewone drogisterij was maar ik had in mn hoofd geprent dat het een winkel was, alléén maar met die groene flessen water in verschillende maten, vraag me niet waarom haha!

Maar hoe zit het met kleding? Hebben jullie daar een beetje oké kunnen shoppen?
Tja, ik weet niet welke maat je hebt? Ik denk dat maat 34-36-38 daar leuk shoppen is. In ieder geval heb ik veel leuke winkeltjes gezien.
Ik heb er een keer wat kleren moeten kopen, omdat mijn koffer vertraagd was en dat viel niet mee met mijn europese maat 44/46.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  dinsdag 2 juni 2009 @ 09:11:24 #242
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_69626063
quote:
Op zondag 31 mei 2009 22:10 schreef GirlYouDontKnow het volgende:

[..]

Maar dan krijg je toch kleding van mindere kwaliteit? Waar shop je als je hier in bv de Bijenkorf shopt?
Goedkoper hoeft niet minder goed te zijn. Kleding prijzen gaan in Europa meerdere malen over de kop.
Jaar of 2 geleden was een een documentaire op tv over een fabriek ergens in Midden China. Deze fabriek maakte spijkerbroeken voor een groot merk, ik meen Diesel, maar dat weet ik niet meer zeker. De fabriek kreeg $4.20 per broek. En die broeken liggen hier dus voor de hoofdprijs in de winkel.
***Levi was here***
pi_69638581
quote:
Op maandag 1 juni 2009 16:40 schreef ASSpirine het volgende:
Je hebt waarschijnlijk een e-ticket, maar stoelen zijn nog niet op voorhand bepaald. Weet ook niet of dat mogelijk is zelfs. Je moet gewoon naar de incheckbalie gaan, je e-ticket nummer en paspoort afgeven en ze doen de rest. Het wegen van bagage, stoelnummers enzo gebeurt daar allemaal.
Wees dus op tijd, dan maak je meer kans dat je samen met je reisgenoten zit.

Elektronica was vroeger wel veel goedkoper, nu valt het nog wel mee. Als je aan laptop koopt, ga dan naar een bekende keten. Kan je niet veel verkeerd doen, ze zijn zeker niet de goedkoopste. Maar de kleine shops zijn niet 100% te vertrouwen natuurlijk.
Als het goed is, kan je de windows wel in Engels installeren (navragen), maar vergeet niet dat de toetsenbord anders is.

Zou wel handig zijn als er iemand is die kantonees kan spreken.
Hoeveel goedkoper is het? Als het niet veel is natuurlijk niet echt de moeite waard...

Ikga morgen al Kan niet wachten!
pi_69638629
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 09:04 schreef Levitation het volgende:

[..]

Tja, ik weet niet welke maat je hebt? Ik denk dat maat 34-36-38 daar leuk shoppen is. In ieder geval heb ik veel leuke winkeltjes gezien.
Ik heb er een keer wat kleren moeten kopen, omdat mijn koffer vertraagd was en dat viel niet mee met mijn europese maat 44/46.
Heb maat 34/36 dus dat moet wel lukken dan.. Hebben ze daar behalve Aziatische merken ook Europese?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 17:27:52 #245
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_69638991
quote:
Op zondag 31 mei 2009 22:10 schreef GirlYouDontKnow het volgende:

[..]

Spannend! Wat ga je studeren?
Ik studeer Informatiekunde in Nederland, maar ik wil dus tijdens mijn studie een semester (half jaar) op uitwisseling naar HK. Of ik daar dan Informatiekunde vakken ga volgen of andere vakken, weet ik nog niet.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_69640333
Ahh, zal duimen dat je mag gaan
Al een beetje bekend met HK?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 19:05:07 #247
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_69642220
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 18:13 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
Ahh, zal duimen dat je mag gaan
Al een beetje bekend met HK?
Nee, totaal niet! Deze zomer ga ik voor het eerst naar Zuid-oost Azië (Vietnam) dus tegen die tijd zal Zuid-oost Azië in ieder geval niet compleet nieuw voor me zijn Overigens is Taiwan ook nog een optie mocht HK niet lukken

Hoe zit het trouwens in Hong Kong met de taal, ik las dat Engels er een officiële taal is, word dat er ook gesproken?
pi_69642283
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:05 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Nee, totaal niet! Deze zomer ga ik voor het eerst naar Zuid-oost Azië (Vietnam) dus tegen die tijd zal Zuid-oost Azië in ieder geval niet compleet nieuw voor me zijn Overigens is Taiwan ook nog een optie mocht HK niet lukken

Hoe zit het trouwens in Hong Kong met de taal, ik las dat Engels er een officiële taal is, word dat er ook gesproken?
Men spreekt Mandarijn, maar veel mensen (zeker de jongeren) spreken Engels.
  woensdag 3 juni 2009 @ 08:31:08 #249
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_69656001
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:06 schreef Ruud het volgende:

[..]

Men spreekt Mandarijn, maar veel mensen (zeker de jongeren) spreken Engels.
Volgens mij spreken ze Kantonees en is Mandarijn pas sinds de hereniging met China in opkomst. En inderdaad spreken er behoorlijk veel mensen Engels.
***Levi was here***
pi_69657488
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:15 schreef GirlYouDontKnow het volgende:

[..]

Hoeveel goedkoper is het? Als het niet veel is natuurlijk niet echt de moeite waard...

In het begin vind je veel dingen goedkoper, maar na een weekje of 2 begin je toch op te merken dat je te makkelijk geld spendeert en dat je wat mindert. Dan lijken de prijzen weer "normaal"
Je hebt uiteraard ook duurdere kleren, Tough product vind ik ook redelijk goed, wel speciale kleren.
pi_69664512
Watsons heeft dezelfde eigenaar als Kruidvat, waar je dezelfde flessen water kunt halen (geimporteerd uit Hong Kong).
pi_69667842
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:15 schreef GirlYouDontKnow het volgende:

[..]

De spullen zullen sowieso 20% goedkoper zijn dan hier, want ze hebben geen BTW. (taxfree geld dus altijd! als een winkel dit uitschreeuwt, ga daar dan niet naar toe!)

Electronica zullen na die 20% niet veel meer schelen, omdat daar sowieso niet veel marges op zitten.

Parfums en andere schoonheidsprut die je bij Sasa en Bonjour kunnen zomaar 50-75% goedkoper zijn dan in NL (tijdens sales hebben we spullen gekocht voor 10% van de NL-prijs)
BTW: http://www.bonjourhk.com/ en http://sasa.com.hk/ kan je een beeld vormen. Haal van die prijzen 25% af, en je weet hoeveel het ongeveer in de winkel kost.
pi_69689626
Ik ga in juli 3 weekjes met mijn ouders en zusje - ik heb er echt al meeeeeeeega veel zin in. Ik kwijl al helemaal van alle jurkjes en shirtjes etc.
It's never too late to be, what you might have been...
pi_69714540
Ga eind juli ook voor 3 weken naar HK, gelukkig met 2 die er vandaan komen dus heb persoonlijke reisgidsen
pi_69714698
TVP, ga waarschijnlijk eind juli 2 weekjes met een vriendin die oorspronkelijk chinees is en er een appartement heeft!
pi_69715158
Dan heb je geluk, het scheelt je heel wat aan kosten en je hebt iemand die de taal machtig is. Zo gaat er meer voor je open dan als je alleen als buitenlander op reis gaat naar HK.
pi_69715706
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 20:52 schreef ASSpirine het volgende:
Dan heb je geluk, het scheelt je heel wat aan kosten en je hebt iemand die de taal machtig is. Zo gaat er meer voor je open dan als je alleen als buitenlander op reis gaat naar HK.
Dat tweede zeker, maar ik vond de hotels in HongKong alleszins meevallen qua prijs??
Expedia kwam uit op 1000 euro in de zomer voor 14 dagen. 4sterrenhotel dat goed beoordeeld wordt in Wanchai.
pi_69715972
Prijs kan wel meevallen, maar het zijn extra kosten die je bespaart. Die je daar kan uitgeven aan prullaria
pi_69961448
Als ik even zo brutaal mag zijn... Wie heeft er ervaring met die kleine hotelletjes in ChungKing Mansions? Viavia hoorde ik dat ze erg goedkoop zijn, maar het qua hygiëne niet zo nauw nemen.
pi_69978529
Zegt me niks, maar ik ga dan ook niet op hotel in HK.
Je zou mss beter een appartement huren, maar dat kan ook redelijk kostelijk zijn. Afhankelijk van waar je wilt zijn
pi_69978776
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 02:05 schreef F04 het volgende:
Als ik even zo brutaal mag zijn... Wie heeft er ervaring met die kleine hotelletjes in ChungKing Mansions? Viavia hoorde ik dat ze erg goedkoop zijn, maar het qua hygiëne niet zo nauw nemen.
Chungking Mansions is inderdaad goedkoop, maar niet zo schoon en er hangt veel tuig (lees: negers en Indiërs) rond. Ik ben dan ook verhuisd naar Mirador Mansion (Cosmic Guesthouse, prima dorm voor een redelijke prijs), dat is vlakbij Chungking Mansions.
pi_69994372
Mocht daar brand uitbreken zitten jullie daar in Chungking echt als ratten in de val. Genoeg Youtube filmpjes daarover te vinden, maar wat hebben die Negerts en Indiërs dan met criminaliteit te maken? Ik mag hopen dat het daar geen verkapt drugspand is.
pi_69995744
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 09:09 schreef F04 het volgende:
Mocht daar brand uitbreken zitten jullie daar in Chungking echt als ratten in de val.
Jullie? Jij gaat er toch heen?
quote:
Genoeg Youtube filmpjes daarover te vinden, maar wat hebben die Negerts en Indiërs dan met criminaliteit te maken? Ik mag hopen dat het daar geen verkapt drugspand is.
Dat is het dus wel, softdrugs dan.
pi_70190705
Ik ga binnenkort dus naar Hong Kong toe. Iemand een idee hoe de prijzen zijn mbt Electronica? Dan heb ik het voornamelijk over netbookjes (EEE) en mobieltjes. (ECHTE). Ben namelijk van plan om deze 2 dingen daar aan te schaffen mits ze qua prijs echt aanzienlijk minder zijn dan hier in Nederland.
pi_70214962
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 11:48 schreef MikeLowrey het volgende:
Ik ga binnenkort dus naar Hong Kong toe. Iemand een idee hoe de prijzen zijn mbt Electronica? Dan heb ik het voornamelijk over netbookjes (EEE) en mobieltjes. (ECHTE). Ben namelijk van plan om deze 2 dingen daar aan te schaffen mits ze qua prijs echt aanzienlijk minder zijn dan hier in Nederland.
zoals eerder gezegd. minimaal -20% van de prijs van hier omdat je geen btw betaalt. En daar hebben ze net zo weinig marges als hier, dus veel gaat er ook niet meer van af daarnaast.
  maandag 20 juli 2009 @ 19:19:15 #266
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_71157503
Ik ga deze zomer 3 werken naar Hong Kong met een vriend die daar familie heeft wonen. Alleen hij gaat maar 2 weken, dus de laatste week ben ik dan alleen in HK. Mijn vraag is of iemand een leuke hostel weet met leuke mensen waar je dan bijvoorbeeld mee rond kan trekken door HK.
  zondag 4 oktober 2009 @ 11:58:40 #267
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_73353265
Hoi allemaal, ik wil volgend jaar een half jaar in Azië studeren, en heb op dit moment 3 opties: Singapore (NUS), Taipei (NTU) of Hong Kong (HKU of UST). Ik kan echter niet goed kiezen. Ik ga vooral voor de ervaring, maar het onderwijs moet ook relevant voor me zijn (informatiekunde, bedrijfskundige ICT). Ik heb al een beetje Azië ervaring (maand gereisd in Vietnam, en dat beviel heel goed). Singapore spreekt me aan omdat het onderwijs voor mij het meest relevant is op die universiteit, en omdat je meestal niet met 2 man op een kamertje hoeft te zitten zoals in Hong Kong het geval is (university housing). Taipei lijkt me erg avontuurlijk, maar er zijn maar een beperkt aantal courses Engelstalig, en sowieso word het er met Engels alleen wel lastig denk ik. Hong Kong lijkt me ook een leuke stad, maar daar zit je met z'n 2-en op een kamer van 10m², en ik weet niet of ik dat een half jaar uit houd. Zijn er hier toevallig mensen die in Hong Kong gewoond hebben en in Taipei en/of Singapore? Wat zou je me qua stad aanraden? Hoe is ook het uitgaansleven? Welke stad is goedkoper qua eten enzo?
pi_73355722
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 11:58 schreef MoneyTalks het volgende:
Hoi allemaal, ik wil volgend jaar een half jaar in Azië studeren, en heb op dit moment 3 opties: Singapore (NUS), Taipei (NTU) of Hong Kong (HKU of UST). Ik kan echter niet goed kiezen. Ik ga vooral voor de ervaring, maar het onderwijs moet ook relevant voor me zijn (informatiekunde, bedrijfskundige ICT). Ik heb al een beetje Azië ervaring (maand gereisd in Vietnam, en dat beviel heel goed). Singapore spreekt me aan omdat het onderwijs voor mij het meest relevant is op die universiteit, en omdat je meestal niet met 2 man op een kamertje hoeft te zitten zoals in Hong Kong het geval is (university housing). Taipei lijkt me erg avontuurlijk, maar er zijn maar een beperkt aantal courses Engelstalig, en sowieso word het er met Engels alleen wel lastig denk ik. Hong Kong lijkt me ook een leuke stad, maar daar zit je met z'n 2-en op een kamer van 10m², en ik weet niet of ik dat een half jaar uit houd. Zijn er hier toevallig mensen die in Hong Kong gewoond hebben en in Taipei en/of Singapore? Wat zou je me qua stad aanraden? Hoe is ook het uitgaansleven? Welke stad is goedkoper qua eten enzo?
Heb je een budget? Het is heel erg "in" om een shared apartement te huren. Mensen kopen een apartement en verdelen dat in x aantal suites die ze weer onderverhuren. Verschild van 500-3000HKD per kamer.

Met een roommate kan het natuurlijk best leuk worden in een vreemde stad:

zondag 4 oktober 2009 @ 14:10:37 #269
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_73356742
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:31 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Heb je een budget? Het is heel erg "in" om een shared apartement te huren. Mensen kopen een apartement en verdelen dat in x aantal suites die ze weer onderverhuren. Verschild van 500-3000HKD per kamer.

Met een roommate kan het natuurlijk best leuk worden in een vreemde stad:

Ik ben sowieso van plan gewoon op de campus (of university housing off-campus als op de campus niet meer kan) te wonen, lijkt me wel zo verstandig met het oog op integratie met medestudenten in een stad waar je niemand kent Bovendien is dat ook de goedkoopste optie.
  maandag 5 oktober 2009 @ 09:55:25 #270
269 vats
Live life to the max!
pi_73384403
ben net een paar uurtjes geleden geland uit HK in AMS.. weer thuis dus. Gave stad voor stopover... heb er 3 dagen voor en 3 dagen na mijn reisje door de filipijnen gebivaceerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')