De spullen zullen sowieso 20% goedkoper zijn dan hier, want ze hebben geen BTW. (taxfree geld dus altijd! als een winkel dit uitschreeuwt, ga daar dan niet naar toe!)quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:15 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
[..]
Hoeveel goedkoper is het? Als het niet veel is natuurlijk niet echt de moeite waard...
Ikga morgen alKan niet wachten!
Dat tweede zeker, maar ik vond de hotels in HongKong alleszins meevallen qua prijs??quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:52 schreef ASSpirine het volgende:
Dan heb je geluk, het scheelt je heel wat aan kosten en je hebt iemand die de taal machtig is. Zo gaat er meer voor je open dan als je alleen als buitenlander op reis gaat naar HK.
Chungking Mansions is inderdaad goedkoop, maar niet zo schoon en er hangt veel tuig (lees: negers en Indiërs) rond. Ik ben dan ook verhuisd naar Mirador Mansion (Cosmic Guesthouse, prima dorm voor een redelijke prijs), dat is vlakbij Chungking Mansions.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 02:05 schreef F04 het volgende:
Als ik even zo brutaal mag zijn... Wie heeft er ervaring met die kleine hotelletjes in ChungKing Mansions? Viavia hoorde ik dat ze erg goedkoop zijn, maar het qua hygiëne niet zo nauw nemen.
Jullie? Jij gaat er toch heen?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 09:09 schreef F04 het volgende:
Mocht daar brand uitbreken zitten jullie daar in Chungking echt als ratten in de val.
Dat is het dus wel, softdrugs dan.quote:Genoeg Youtube filmpjes daarover te vinden, maar wat hebben die Negerts en Indiërs dan met criminaliteit te maken? Ik mag hopen dat het daar geen verkapt drugspand is.
zoals eerder gezegd. minimaal -20% van de prijs van hier omdat je geen btw betaalt. En daar hebben ze net zo weinig marges als hier, dus veel gaat er ook niet meer van af daarnaast.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:48 schreef MikeLowrey het volgende:
Ik ga binnenkort dus naar Hong Kong toe. Iemand een idee hoe de prijzen zijn mbt Electronica? Dan heb ik het voornamelijk over netbookjes (EEE) en mobieltjes. (ECHTE). Ben namelijk van plan om deze 2 dingen daar aan te schaffen mits ze qua prijs echt aanzienlijk minder zijn dan hier in Nederland.
Heb je een budget? Het is heel erg "in" om een shared apartement te huren. Mensen kopen een apartement en verdelen dat in x aantal suites die ze weer onderverhuren. Verschild van 500-3000HKD per kamer.quote:Op zondag 4 oktober 2009 11:58 schreef MoneyTalks het volgende:
Hoi allemaal, ik wil volgend jaar een half jaar in Azië studeren, en heb op dit moment 3 opties: Singapore (NUS), Taipei (NTU) of Hong Kong (HKU of UST). Ik kan echter niet goed kiezen. Ik ga vooral voor de ervaring, maar het onderwijs moet ook relevant voor me zijn (informatiekunde, bedrijfskundige ICT). Ik heb al een beetje Azië ervaring (maand gereisd in Vietnam, en dat beviel heel goed). Singapore spreekt me aan omdat het onderwijs voor mij het meest relevant is op die universiteit, en omdat je meestal niet met 2 man op een kamertje hoeft te zitten zoals in Hong Kong het geval is (university housing). Taipei lijkt me erg avontuurlijk, maar er zijn maar een beperkt aantal courses Engelstalig, en sowieso word het er met Engels alleen wel lastig denk ik. Hong Kong lijkt me ook een leuke stad, maar daar zit je met z'n 2-en op een kamer van 10m², en ik weet niet of ik dat een half jaar uit houd. Zijn er hier toevallig mensen die in Hong Kong gewoond hebben en in Taipei en/of Singapore? Wat zou je me qua stad aanraden? Hoe is ook het uitgaansleven? Welke stad is goedkoper qua eten enzo?
Ik ben sowieso van plan gewoon op de campus (of university housing off-campus als op de campus niet meer kan) te wonen, lijkt me wel zo verstandig met het oog op integratie met medestudenten in een stad waar je niemand kentquote:Op zondag 4 oktober 2009 13:31 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Heb je een budget? Het is heel erg "in" om een shared apartement te huren. Mensen kopen een apartement en verdelen dat in x aantal suites die ze weer onderverhuren. Verschild van 500-3000HKD per kamer.
Met een roommate kan het natuurlijk best leuk worden in een vreemde stad:
Als je niet vanuit Hong Kong van plan bent om terug te vliegen naar Europa denk dan om een multi-entry visum voor China.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:49 schreef daanski82 het volgende:
Ik heb plannen om volgend jaar met mijn partner naar. China te gaan. En het plan is om vanuit guangzhou naar hong kong te gaan. En daar een paar dagen te blijven.
oeff dat is een goede. daar heb ik niet aan gedacht.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:58 schreef MCH het volgende:
[..]
Als je niet vanuit Hong Kong van plan bent om terug te vliegen naar Europa denk dan om een multi-entry visum voor China.
Ik ben trouwens niet helemaal zeker van mijn verhaal hoor, maar meen er wel eens over gelezen te hebben. Voor Tibet gelden trouwens vaak aparte visum regels.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:36 schreef daanski82 het volgende:
[..]
oeff dat is een goede. daar heb ik niet aan gedacht.
edit: ik denk dat een double entry wel voldoende is want ik ga China niet meerdere keren verlaten. tenzij Tibet niet in China ligt.
Blijf daar maar gerust ver vandaan.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 02:05 schreef F04 het volgende:
Als ik even zo brutaal mag zijn... Wie heeft er ervaring met die kleine hotelletjes in ChungKing Mansions? Viavia hoorde ik dat ze erg goedkoop zijn, maar het qua hygiëne niet zo nauw nemen.
Tip: als je tijd hebt, ga via Macau (als je het leuk vind om te gokken). Ik heb het andersom gedaan, van HK met de boot naar Macau en verder met de bus naar Guangzhou.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:49 schreef daanski82 het volgende:
Ik heb plannen om volgend jaar met mijn partner naar. China te gaan. En het plan is om vanuit guangzhou naar hong kong te gaan. En daar een paar dagen te blijven.
quote:Op woensdag 13 januari 2010 11:55 schreef lezzer het volgende:
Sorry voor de kick, maar ik ga in maart naar Hong Kong, en dan moet ik mij natuurlijk wel voorbereiden op onvoorstelbare shoppingsessies
Neequote:Op woensdag 13 januari 2010 20:56 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Toevallig met KLM vanaf Dusseldorf? Die boden namelijk laatst de vluchten aan voor dumpprijzen, zo laag dat ondanks ik eigenlijk naar Bangkok moet, ik het niet kon laten om dit ticket te kopen.
Dat is wel leuk zo'n zwembad op het dak, maar het is in maart nog niet superwarm zeg maar. Ik ben al 3 opvolgende jaren in Hong Kong rond februari geweest en ik heb een keer met 4 graden in mijn winterjas moeten lopen....quote:Op zondag 17 januari 2010 12:17 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Dat is iig gunstigde recenties zijn idd ook erg goed ... zwembad op het dak en zo
![]()
een leuke extra
hetzelfde als in nederland stage lopen toch?quote:Op woensdag 20 januari 2010 16:34 schreef Stienn het volgende:
Misschien niet het goede topic, maar hoe is Hong Kong om stage te lopen?
Ik heb ook interesse.quote:Op donderdag 8 september 2011 13:19 schreef Mercan het volgende:
Welke aanbieding, misschien hebben meer mensen interesse!
Tof, de rest van China staat er ook bij.quote:Op donderdag 8 september 2011 14:52 schreef matthijst het volgende:
503 euro pp:
http://www.cathaypacific.(...)-09SEP11-_-CXLP-_-XX
Wel op doordeweekse dagen, zo te zien....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |