abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49555509
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 23:28 schreef senesta het volgende:

[..]

Wettelijk is het zelfs zo dat een vogel minstens zijn vleugels in zijn geheel moet kunnen spreiden, tenminste dat is mij in de dierenwinkel waar ik werkte altijd verteld.
Is wel prettig voor ze, een valkparkiet heeft een spreidwijdte van geloof ik 30 cm, dus nog breder is alleen maar mooi. Kan ie lekker strekken. Wij hebben er 2 gehad, flink grote kooi en er vaak uit, heerlijk beestjes
pi_49556635
Een vriend van me had een hele leuke valkparkiet, die raakte altijd overstuur als ik daar was geweest, hij wilde de hele tijd bij mij zijn en begon te krijsen als ik wegging.
Heel lief, maar voor die mensen minder...
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
  Moderator zondag 20 mei 2007 @ 00:20:50 #28
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_49556807
quote:
Op zondag 20 mei 2007 00:14 schreef JamesBrowny het volgende:
Een vriend van me had een hele leuke valkparkiet, die raakte altijd overstuur als ik daar was geweest, hij wilde de hele tijd bij mij zijn en begon te krijsen als ik wegging.
Heel lief, maar voor die mensen minder...
Hij vond je lief
Ik denk dat alle papagaaiachtigen aardig luidruchtig kunnen zijn
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_49557280
Hiervoor komt de valkparkiet in aanmerking, maar ook deze kan behoorlijk roepen als hij aandacht te kort komt.
Je kan er dan weer twee nemen, maar dan zien ze elkaar waarschijnlijk liever en worden ze minder tam.
De tamste dieren zijn toch alleen, later kan je er altijd eentje bijhalen.
Let wel neem de vogel zo jong mogelijk en als het kan via handopfok.

Maar als je een wat kleurrijke vogel leuker vind welke ook niet teveel lawaai maakt, denk dan een aan een rosella, deze is verkrijgbaar in diverse soorten.

prachtrosella

Rosella strogeel

crimsonrosella

Er zijn nog vele andere soorten, maar ook hier geld neem een jonkie en het liefst handopfok.
Zelf heb ik jarenlang een prachtrosella gehad.
pi_49557319
quote:
Op zondag 20 mei 2007 00:20 schreef senesta het volgende:

[..]

Hij vond je lief
Ik denk dat alle papagaaiachtigen aardig luidruchtig kunnen zijn
Ik vond hem ook erg lief
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
pi_49568925
quote:
Op zondag 20 mei 2007 00:40 schreef klipper het volgende:
Hiervoor komt de valkparkiet in aanmerking, maar ook deze kan behoorlijk roepen als hij aandacht te kort komt.
Je kan er dan weer twee nemen, maar dan zien ze elkaar waarschijnlijk liever en worden ze minder tam.
De tamste dieren zijn toch alleen, later kan je er altijd eentje bijhalen.
Let wel neem de vogel zo jong mogelijk en als het kan via handopfok.

[[url=http://xs215.xs.to/xs215/07200/Valkparkiet_parel_wit250x185.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]

Maar als je een wat kleurrijke vogel leuker vind welke ook niet teveel lawaai maakt, denk dan een aan een rosella, deze is verkrijgbaar in diverse soorten.

[[url=http://xs215.xs.to/xs215/07200/prachtrosella.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
prachtrosella

[[url=http://xs215.xs.to/xs215/07200/ROSELLA.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Rosella strogeel

[[url=http://xs215.xs.to/xs215/07200/Crimson.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
crimsonrosella

Er zijn nog vele andere soorten, maar ook hier geld neem een jonkie en het liefst handopfok.
Zelf heb ik jarenlang een prachtrosella gehad.
Pracht Rosella's
Die hebben wij ook 1 nu, was vrij jong toen ie hier kwam, maar absoluut niet tam. En ze ziet me moeder als een eigendom ofzo, want zogauw ik in de buurt ben valt ze aan
pi_49569331
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:11 schreef Empathologica het volgende:

[..]

Pracht Rosella's
Die hebben wij ook 1 nu, was vrij jong toen ie hier kwam, maar absoluut niet tam. En ze ziet me moeder als een eigendom ofzo, want zogauw ik in de buurt ben valt ze aan
Daarom moet je ook kiezen voor handopfok.
Diverse gehad en altijd tam, wel gekortwiekt, want dat wil je niet door je huis hebben vliegen.

Letwel het blijven natuurlijk altijd dieren en dieren kunnen nu eenmaal bijten en een parkiet kan dat behoorlijk hard.

En inderdaad een valkparkiet zal nog veel tammer zijn, deze kunnen bijvoorbeeld ook zonder problemen bij kleine vogeltjes geplaatst worden en dat moet je met een rosella niet doen.
De valkparkiet is eigenlijk een watje onder de parkieten.
pi_49570292
Hahahahha ja weet niet hoe dat toen ging.. Me broer kwam thuis met een doosje, en daar zat ie in. Best zielig eigenlijk, maar nu heeft ie goed leven
We hebben hem niet gekortwiekt, mag mooi rondvliegen hier, me moeder kan hem ook wel aanraken als ie er zin in heeft, maar de rest van het gezin niet. Gelukkig hebben we geen andere huisdieren, alleen vissen en die bak hebben we afgesloten met kippengaas omdat Koko anders een zwembad erbij heeft

Als ik nou een nieuwe vogel zou mogen kopen, zou ik denk ik toch voor de valkparkiet gaan, hebben we 2 gehad en was gewoon veel tammer, rustiger en niet zo aggressief maargoed. Weet niet of dat toeval is of niet.
  zondag 20 mei 2007 @ 16:17:40 #34
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_49573837
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:20 schreef klipper het volgende:
De valkparkiet is eigenlijk een watje onder de parkieten.
Het is een papagaai/kaketoe geen parkiet

Maar watjes zijn het wel ja
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_49574127
Waarom noemen ze het dan valkparkiet?
pi_49574609
quote:
Op zondag 20 mei 2007 16:17 schreef Prowl het volgende:

[..]

Het is een papagaai/kaketoe geen parkiet

Maar watjes zijn het wel ja

Ik deelde hem in bij de parkietachtigen, door zijn laatste stuk van zijn naam.
Volgens de ene groep is het een parkietensoort en volgens de andere een kaketoe soort.
Van de kaketoes is dit de kleinste soort.
En net als de kaketoes wisselen de ouders tijdens het broeden de broedzorg af, terwijl er geen enkele parkietsoort is die dit ook doet.

Deskundigen zijn het echter nog steeds niet eens over de classificatie van deze soort, vandaar de vele vergissingen. ( moest er even de lectuur op naslaan)
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:14:08 #37
161622 Staafje
Forum pimp
pi_49692535
De Valkparkiet heeft wel weer een hele lange staart wat de echte Kaketoe's niet hebben

Rosella's zijn trouwens erg agressief tegenover andere vogels, die kunnen ze zo vermoorden. Rosella's hou je het beste per koppel.
Sue me.
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:17:19 #38
138448 PeZu
Suspended animation
pi_49692631
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:14 schreef Staafje het volgende:
De Valkparkiet heeft wel weer een hele lange staart wat de echte Kaketoe's niet hebben

Rosella's zijn trouwens erg agressief tegenover andere vogels, die kunnen ze zo vermoorden. Rosella's hou je het beste per koppel.
pracht rosella;s kun je best samen met andere vogels houden

andere rosella niet nee
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')