quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:23 schreef GateWayX het volgende:
Beide uitdrukkingen zijn wat mij betreft niet nodig.
En dat komt weer van het Duitse 'überhaupt'.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:25 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Mensen uberhaupt
Is dat niet krebs (spelling zal wel fout zijn)quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:23 schreef Frollo het volgende:
Komt van het Duitse 'das Känker'.
Dan moet je wel een heel erg spraakgebrek hebben, wil je krebs uitspreken als kenker.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:29 schreef wimmul het volgende:
[..]
Is dat niet krebs (spelling zal wel fout zijn)
Nee hoor.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:25 schreef Yankee_One het volgende:
allebei
wacht maar eens tot je een geval van kanker krijgt in je omgeving. praat je wel anders
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:30 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dan moet je wel een heel erg spraakgebrek hebben, wil je krebs uitspreken als kenker.
http://de.wikipedia.org/wiki/Krebs_%28Medizin%29quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:30 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dan moet je wel een heel erg spraakgebrek hebben, wil je krebs uitspreken als kenker.
Je moet niet je persoonlijke emotionele kwesties koppelen aan het taalgebruik van een ander. Het gebruik van het woord kanker vervult een functie, net als elk scheldwoord overigens. Het moet iets vervelends uitdrukken, en dat is precies wat het doet als je het als een scheldwoord gebruikt. In letterlijke zin is het zelfs een van de meer geschikten, want 'het is een kankerzooi op mijn kamer' betekent iets als een zooi die als een gezwel je kamer overwoekert, en dat is precies wat je wilde zeggen. Net als kankerturk, etc.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:25 schreef Yankee_One het volgende:
wacht maar eens tot je een geval van kanker krijgt in je omgeving. praat je wel anders
omdat je op fok geen kanker mag zeggen, want anders ga er wat zieltjes jankenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:20 schreef Stigma het volgende:
Dat vind ik toch zo zielig, mensen die "kenker" zeggen i.p.v. kanker![]()
"Kenker man, ...."![]()
Klinkt toch niet, waarom zou je kenker zeggen???
Moraalridder!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:25 schreef Yankee_One het volgende:
allebei
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |