Ik heb er een hekel aan hoe sommige mensen het volgen van het nieuws tot een soort bezigheid die je leven verbetert verheffen. "Heb je dat niet gevolgdquote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:10 schreef Gellius het volgende:
Waar heb je het nou over? Je hebt een hekel aan nieuws, gebeurtenissen, voorvallen op zichzelf of gaat het je om hoe de media het brengen?
Zoek de fout.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:28 schreef Lienekien het volgende:
Het is echt maandag.
Daar lul ik me zó uit.quote:
Zoek de fout!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:40 schreef Z het volgende:
Ach welnee. Ik heb het druk en doe weer eens teveel dingen te tegelijk.
Dat zou je met wat goede wil nog een taalgrapje kunnen noemen. 'Ik doe te veel dingen te tegelijk.'quote:
Ik sto-stotter gewoon een beetje f-f-f-f-f-f-f-f-frrrrrr-frrrrrrr-frrrrrrr-frrrrrrrrr-fffffffrollo.quote:
Daarom bak ik ook nooit wat van het Groot Dictee der Nederlandse taal. Die verdomde samenstellingen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:45 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat zou je met wat goede wil nog een taalgrapje kunnen noemen. 'Ik doe te veel dingen te tegelijk.'
Nee, de echte fout was 'teveel'. Dat is alleen één woord als het een zelfstandig naamwoord is: 'Het teveel zal worden teruggestort.'
In de betekenis 'overmatig' zijn het twee woorden.
Nou eeeeeh. 't Is wel je moedertaal.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:48 schreef hummus het volgende:
Ja, zeg, ik studeer Engels, geen Nederlands.
As ik maar begreip watter gesegt wort, tog? Aldus mijn bijlesleerlingquote:
Nou, dat valt toch prima uit te leggen? Mijn leerlingen wisten wel beter dan met dat soort crap aan te komen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:57 schreef hummus het volgende:
Dat is wel de bedoeling, ja. Maar leg dat leerlingen maar eens uit die Google als "opzoeken" zien en kopiëren en plakken als "onthouden".
"Mevrouw, ik kon daar niets over inleveren want ik kon het niet op Google vinden".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |