abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49113686
ik ga mogelijk van baan veranderen en nu ben ik aan het kijken wat de voordelen zijn qua salaris.

bij m'n huidige werkgever zie ik een ZVW vergoeding van 6,5 %, dat lijkt een redelijk standaard iets
dit staat onder het loon SVW

daarboven heb ik nog bijdrage ZKV en saldering ZKV.

Kan iemand het me uitleggen.

De bijdrage ziektekosten die de evt. nieuwe werkgever nu offreert lijkt zo ongeveer hetzelfde te zijn als het maximum van de ZVW vergoeding...dat is 6,5 % van het SVW loon of max 165,87 euro.

ik wil dus graag een goede bijdrage in de ziektekosten. zou de bijdrage van de nieuwe werkgever dan dus ZKV moeten zijn of ZVW ?
pi_49117232
blijkbaar ben ik niet de enige die het niet weet ?
pi_49117815
ZVW is de werkgeversbijdrage voor de ziektekosten. (die 6,5% geldt voor maximaal net iets boven de ¤30.000,-

ZKV zou weleens de premie voor je ziektekostenverzekering kunnen zijn
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 7 mei 2007 @ 21:17:41 #4
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_49117849
zkv staat denk ik voor ziektekostenverzekering. Die term lijkt me een erfenis uit het vorige zorgstelsel.

Vergoeding ZVW gaat over de inkomensafhankelijke zorgverzekeringspremie van 6,5%. Die betaalt de werkgever voor je (is ie wettelijk verplicht volgens mij) en die draagt 'm ook meteen af aan de belastingdienst.

http://www.basisverzekeri(...)kelijke_bijdrage.htm
pi_49119122
volgens mij is ZKV inderdaad een soort vergoeding voor m'n ziektekostenverzekering. het is bruto de helft van m'n netto bedrag wat ik aan m'n ziektekostenverzekeing betaal.

Bijdrage ZKV (B) 55,96
Saldering ZKV - 44,46

Alleen gaat er met de saldering daarna meteen weer bruto 44,46 af is dus uiteindelijk zo'n 11,50 bruto wat je overhoudt

nu krijg ik van m'n evt. nieuwe werkgever dus een aanbod voor ziektekostenvergoeding die bijna overeenkomt met die maximale ZVW premie. Nu vraag ik me af, bedoelt hij die premie of zou hij de ZKV premie bedoelen waardoor ik netto minder ziektekosten betaal.

Nou ja, misschien moet ik het hem zelf even vragen
  Licht Ontvlambaar maandag 7 mei 2007 @ 22:04:31 #6
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_49120277
Five en Freako geven al de juiste uitleg voor ZVW

Ook qua ZKV denk ik dat ze goed zitten en dan met name het feit dat het nog een 'erfenisje' is van het vorige zorgstelsel... Vraag dat inderdaad even na, laat je het hier even weten

Wat je nieuwe werkgever betreft, je zou eventueel een vergoeding ZKV kunnen vragen. Hoe er wel rekening mee dat het maximaal het werkelijke premiebedrag mag zijn, dat je daardoor niet of verminderd in aanmerking zou kunnen komen voor zorgtoeslag en dat je het niet meer mag opvoeren bij de belasting. Even een afweging dus... als de nieuwe werkgever het al zou willen vergoeden.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')