"Populaire cultuur", bestudeer je dan ook de invloed van media op subculturen zoals gothic e.d.? En doe je in de studie ook iets met popmuziek?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:21 schreef base3ball het volgende:
Overigens is het sleutelwoord van de opleiding: cultuur. Het staat dan ook niet voor niets in de naam van de opleiding![]()
Zo worden de drie richtingen ook gekoppeld aan cultuur.
Film en audiovisuele cultuur, het is vooral analyseren.
Televisie en populaire cultuur, vooral (publieks) onderzoek
Nieuwe Media en digitale cultuur, wat ik net al zei.
En natuurlijk later vooral de Xi lezen he![]()
Je bestudeert ook subculturen en popmuziek komt ook wel aan de orde, maar niet zo heel uitgebreid.quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:02 schreef PimpofPersia het volgende:
[..]
"Populaire cultuur", bestudeer je dan ook de invloed van media op subculturen zoals gothic e.d.? En doe je in de studie ook iets met popmuziek?
Open dag ga ik sowieso bezoeken maar dat duurt allemaal nog even...
Het is idd erg moeilijk. Je moet een goed netwerk hebben en goed gebruik maken van stages etc. En als je een stage oid doet, moet je echt proberen op te vallen, niet alleen doen wat je moet doen. Maar gewoon laten zien dat jij de beste bent.quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:11 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik geloof dat een nicht van mij dat heeft gedaan en nu als secretaresse werkt omdat er absoluut geen werk in te vinden was op dat moment.
Klopt helemaal+vorige post dus ook. Het idee van een pretstudie klopt ook niet, maar ja dat houd je toch. Het blijven idd maar, film, tv en games. Ook al ligt het toch wel even anders.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:45 schreef delores het volgende:
Ow ja en over beroepsperspectief: wat heel veel mensen lijken te vergeten, is dat je primair tot wetenschapper, maar vooral in zijn algemeenheid: onderzoeker wordt opgeleid. Niet tot een uitoefenaar van een specifiek beroep in de mediabranche. En je krijgt het allemaal niet hapklaar op je bordje opgediend, je zult je eigen weg zelf moeten vinden, zelf stages vinden, contacten leggen. Als je gewoon het meest reguliere traject doorwandelt, geen moeite doet om je te specializeren oid (bv keuzevakken in een richting waar je ook echt wat aan hebt, of stages bij voor jou relevante instellingen), en dan verwacht dat er ook maar iemand op je zit te wachten in medialand, tsja, dan kom je toch van een koude kermis thuis...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |