Facts:10 Mei in de Bios
A-film Distribution BV
Speelduur: 83 minuten
Taal: Engels
Crew:Steve Buscemi (schrijver/ hoofdrol/ regie)
Theodor Holman (schrijver)
Sienna Miller
Tara Elders
Molly Griffith
e.a.
Plot:In Nederland zijn we natuurlijk bekend met de originele film van Theo van Gogh, met Katja Schuurman en Pierre Bokma. Maar in Amerika was Steve Buscemi zo gefascineerd door het script van Theodor Holman, dat hij het zelf bewerkte, regisseerde en de mannelijke hoofdrol speelt.
Het verhaal is nog steeds dat van een journalist die een jongedame moet interviewen waar hij eigenlijk geen interesse in of respect voor heeft. Dat heeft ze maar al te goed door en ze besluit deze arrogante kerel, die zichzelf te goed voelt om 'soapies' te interviewen nu hij al zoveel politici heeft gesproken, het vuur aan de schenen te leggen. Verwacht dan ook geen woord-voor-woord vertaling van het script: Theo's tussendoortje is hier een volwassen speelfilm geworden, maar tegelijk ook een hommage van een echte fan: zelfs de hoofdpersonen heten nog altijd Pierre en 'Katya'.
Bron:Orange Film
_______________________________________________________________________________________________
Het origineel vond ik erg sterk. Hoewel het alweer een tijdje geleden dat ik deze heb gezien.
Ik ben erg benieuwd naar de re-make ook dat Steve Buscemi er achter zit ben ik wel blij mee.