abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 juli 2007 @ 20:08:47 #76
84215 sinemet
Never give up hope....
pi_51604063
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 11:26 schreef Kaap het volgende:
*zucht*

Zaterdag 30 juni zat 1 van mijn katten moeilijk te doen. Bewegingen te maken alsoftie moest plassen, alleen kwam er niks. Goed, in de gaten houden. Diezelfde middag kom ik de keuken in, ligt er voor de kattenbak echt een hele grote plas urine met bloed. Zo groot alsof je een glas water hebt laten vallen.

Mijn vriendin was de stad uit maar een goede maat was bij mij, wij met zijn 2'en naar de weekenddienst. Doktor vermoed dat hij een verstopping heeft gehad wat wellicht door een infectie is gekomen. Voor de zekerheid pilletjes meegekregen en een druppelkuur. Tevens een injectie. Instructie gehad om na de kuur naar de DA te gaan voor een controle op blaasgruis/stenen.

Zijn broertje had enige maanden geleden (maart) al blaasgruis gekregen maar lijkt daar nu volledig vanaf te zijn.

Goed, die dinsdagavond daarop zit die kat weer moeilijk te doen. Ik dus die woensdag meteen naar de DA. DA voelt aan de blaas en er spuit een dikke straal urine uit....met 2 steentjes...steentjes in de blaas dus.

Die vrijdag moest hij terugkomen voor een echo en een rontgenfoto. Ik daar, met 2 man vasthouden en zijn lekkere dikke vachtje eraf geschoren, hij is zo lekker extra behaard Daarna echo en ja hoor, duidelijk 3 steentjes te zien.

DA vertelde dat de steentjes opgestuurd moesten worden omdat ze twijfelde aan het type en het zeker wou weten. Zegt, en ik quote:
[..]

Dus ik zeg dat ze zo klinkt alsof er ook een snellere manier is. Dus ze legde uit dat er tegen betaling ook elders onderzoek gedaan kan worden maar dan heb je de uitslag na een paar dagen.

Echt mens, al kost het me 100 euro voor dat onderzoek, die kat moet alle zorg krijgen!.

Afgelopen woensdag krijg ik telefoon, s'avonds laat zelfs, dat het onderzoek binnen was. Netjes dat ze toch nog even belde. Steentjes blijken zeer zeldzaam te zijn voor katten en komt voornamelijk voor bij Dalmantier honden Nou is hij wel zwart-wit maar dit slaat alles

Ze vertelde verder dat de steentjes klein genoeg zijn om, wellicht met wat moeite, uit te plassen. Maar liever neemt ze het zekere voor het onzekere en wil ze ze operatief verwijderen. Vraagt ze of dat een probleem is. Wederom, DUH! Tuurlijk moet alles op alles om hem gezond te krijgen.

Aankomende dinsdag moet hij dus geopereerd worden omdat er tegen deze steentjes geen voer bestaat.

Wel zonde hoor, mijn 2 katten hebben het laatste half jaar echt wat af gesukkelt, ze zijn net 2.

Historie:
Januari: Balou heeft een virus, kotst alles onder. Naar DA en uiteindelijk weer beter.
Februari: Mowgli heeft een virus, heel suf enzo. Naar DA en uiteindelijk weer beter.
Maart: Balou blijkt blaasgruis te hebben. Speciaal voor gedurende 8 weken, daarna over op vervolg dieet.
Mei: Mowgli blijkt gevoelig te zijn voor het voer, als in de zin dat hij echt dik wordt. Combovoor gekregen als nazorg voor blaasgruis in combinatie met R/D voor het afvallen.
Juni: Mowgli Steentjes in zijn blaas, opereren binnenkort.

God, ik hoop echt dat dat het was voor dit jaar. Zowel voor hun zelf als mijn portomonee. Ik ben bereid al mijn geld uit te geven voor ze, maar zoveel DA bezoeken en dieetvoer drukt echt hard op je bankrekening.

Afijn, hopen dat Mowgli erbovenop komt, dat is alles wat telt de komende week.
Ik heb dat ook gehad, mn rode kater had blaasgruis en 2 van mn poezen hadden een voedsel allergie, ik had echt van alles geprobeerd. Toen is me voer van het canadese merk Acana aanbevolen, zit geen troep in en alles word door t lichaam afgebroken. Sinds ik dat heb gebruikt wil ik niks anders meer. De allergieen van de poezen en het blaasgruis van mn kater zijn echt helemaal verdwenen. Ik neem altijd de 8 kilo zakken die zijn ongeveer 44 euro maar daar doe ik zon twee maanden mee. Je kunt ze o.a. bestellen hier:

http://www.dierennieuws.nl/katten/acacat2.htm#adult
  donderdag 19 juli 2007 @ 21:54:59 #77
151515 verita
Happy days
pi_51640888
Onze rode kater Morse (heb in vraagbaak vraag over hem gepost)

It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 10:28:45 #78
331 Merel
Be here now.
pi_51653116
Morse is lief

Net als Teun, vooral nadat ie net heeft buitengespeeld

"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  Moderator vrijdag 20 juli 2007 @ 10:30:28 #79
8781 crew  Frutsel
pi_51653160
Wat een schatjes weer

pi_51768345
Vanavond via Marktplaats mijn nieuwe huisgenoot Rakker tegengekomen.

Een rood katertje van 11 weken.

Het is een nakomertje want bij de geboorte wou ie er niet uit en hebben ze hem met een keizersnede moeten halen.

Even wat foto's:

Rakker wordt overal op de voet gevolgd door kat Mickey en hond Max

Mickey heeft Rakker al laten merken wie er de baas is, maar die kleine is niet bang, ook niet voor een rottweiler van 50 Kg, want Max heeft al een tik voor zijn kop gehad

Max is wel vrij jaloers wat aandacht betreft, net zoals toen Mickey ruim een jaar geleden kwam.
Alleen hapte hij net opeens uit jaloersheid naar Rakker en nog raak ook want een gemep en geblaas was het gevolg.
Nadat ie een schoen naar zijn kop gekregen had i.c.m. een complete scheldkannonade, wist Max niet hoe snel hij in zijn mand moest komen en ging mij daarvandaan heel erg schuldig aan zitten te kijken.

Rakker had gelukkig niets, want die dartelde vrolijk verder na dit voorval toen ie van de schrik bekomen was.

Het komt allemaal wel goed tussen die 3, het heeft alleen even wat tijd nodig.
pi_51777305

AAWH wat een lievie!!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_51807693
Rakker is wel zindelijk alleen niet zo snugger.

Gisteren stond ie keihard te miauwen voor de deur van de inloopkast.
Ik snapte het niet totdat ie na een paar minuten daar begon te schijten.

De deur naar de gang, die wel openstond en waar de kattebak staat, ziet er namelijk precies zo uit
pi_51943730
De verdere avonturen van Sauron, Nelis en Robbie, nu 6 weken oud!
Het wordt steeds moeilijker om goede foto's van ze te maken, want ze rennen het hele huis door. Dus alleen als ze slapen zijn ze nog een beetje te fotograferen, maar ja, dan zijn ze ook het schattigst ...

Hun favoriete bezigheden zijn eten

stoeien

en natuurlijk slapen

Staatsieportret:

V.l.n.r. Nelis, Robbie en Sauron (hoewel Robbie en Sauron zo op elkaar lijken dat het ook wel andersom zou kunnen zijn).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Moderator zondag 29 juli 2007 @ 22:06:43 #84
8781 crew  Frutsel
pi_51944501
Wat een fout topic is dit toch...
Als ik al die fotootjes zo zie van die kleintjes
En dan allemaal rood
Ik wil er meer...
Mijn rooie, Willie, was weer lekker knuffelig vandaag
Voelde zeker weer dat ik nie oppie toppie was...O+
Zou nie weten wat ik zonder hem moet
pi_51949517

Tommy 13 weken
  dinsdag 31 juli 2007 @ 09:26:58 #86
114242 Mercy
Beroepsprutser
pi_51981131
Sinds gisteren ook uitbreiding gekregen van onze dierentuin ( we hadden al 2 poezen) met een rood katertje.

Dit is Bas een hele stoere rode kater die nu al laat zien dat ie niet onder de indruk is van het geblaas van onze 2 dames

na de reis in de auto en het huis een beetje verkennen is ie toch wel erg moe geworden, en komt dus gezellig bij zijn nieuwe baasje liggen.

wow wat is die poes groot zeg

hey vanaf hier kan ik mooi dat blazende grote beest in de gaten houden

het is een nieuwsgierig en superstoer beestje
pi_51981156
Wat zijn kleine katjes toch ongelooflijk schattig.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 21:12:22 #88
331 Merel
Be here now.
pi_52056090

Echte mannen houden van voetbal
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 00:31:00 #89
160596 Doemijdiemaar
Ja, vind ik ook!
pi_52062099
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 21:12 schreef Merel het volgende:
[afbeelding]

Echte mannen houden van voetbal
Haha, zo'n foto hebben wij ook en inderdaad ook van een echte vent!

Inmiddels is deze voetbalfan vader geworden (niet dat ie zich veel aantrekt van zn nageslacht). Wel leuk dus om de foto's van SaskiaR te bekijken hier, haar rode kittens zijn net een week of 2 ouder dan die van ons. Grappig om te zien hoe die kleine pluizebolletjes van ons er over 2 weken uit zullen zien.

Those who try to be different, are all the same.
pi_52122835
Nog wat meer fotootjes!

lekker slapen

Gaaaaaap

mama bespioneren

pi_52124847
Aaaaaahw die waar ze elkaar knuffelen!!
pi_52225699
Ons katertje is alweer gegroeid, wat een ondeugd is het,
kruipt in elke tas/zak of doos.

En ook de schildpad blijft interessant.
pi_52225770
quote:
Op maandag 30 juli 2007 01:03 schreef vronie het volgende:
[afbeelding]

Tommy 13 weken
Mooie foto rode kat met blauwe achtergrond, prachtige blik ook.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 23:08:12 #94
152954 Mokz
De man met de snor.
pi_52243000

Kareltje met wol.
pi_52502485
De heren zijn nu alweer 9 weken, en de grootste weegt al ruim 1150 gram
Ze mogen nu ook de huiskamer uit, dus een hele nieuwe wereld te ontdekken! Ook de andere katten in huis beginnen nu door te krijgen dat die kleine wollige rode dingen katten zijn... vooral hun grote broer Borre (2 jaar) vindt het ineens wel tof om 3 speelmaatjes te hebben:

En gezellig samen slapen is ook leuk (in dit geval samen met Acca, onze vetzak van 11).

Hé, wat is dat nou???

Helaas hebben de heren wel nogal last van vlooien (tenminste, zelf zijn ze er niet minder speels om, alleen de mensen in huis vinden het eigenlijk nogal onsmakelijk). Mijn moeder is dus vlijtig in de weer met vlooienkam en spray, hopelijk helpt dat.
pi_52601418
Dit is Buddy, de opvolger van m'n vorige rode kater. Deze is iets minder rood, praat minder, maar is evengoed erg aanwezig
Hij is alleen vrij mollig (10 kilo) maar ondanks dat toch lenig en bloedsnel

pi_52607846
ons nol (de rood/witte ) ex kater heeft uitgevonden dat hij via de granolmuur op de kast kan komen....

vanaf nu heeft ie de bijnaam : spiderman
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_52607983
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:29 schreef prupke het volgende:
ons nol (de rood/witte ) ex kater heeft uitgevonden dat hij via de granolmuur op de kast kan komen....

vanaf nu heeft ie de bijnaam : spiderman

Foto?
pi_52608029
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:33 schreef Juup© het volgende:

[..]

Foto?
nog niet voor elkaar gekregen , maar ik ga er een keer voor zitten
of filmen oid..
dat beest spoort echt niet iig
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_52629183

Mijn Snoopy

Best ondeugend, maar soms ook best een watje. Altijd wel lief als ik thuis kom, dat ie me meteen achter na gaat en miauwt .
Verder wordt ie alleen wakker voor eten, wat tevens ook z'n grootste liefde is .
Nu is hij 4 jaar oud, had hem toen ie 6 weken was. Toen was ie nog klein, nu is ie aardig groot geworden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')