Wat is het nut daarvan? het wordt blijkbaar al gerouteerd door z'n buurman?quote:Op maandag 7 mei 2007 13:02 schreef enter het volgende:
Waarom gebruiken jullie geen router?
My bad, Ik bedoel idd het splitten van een UTP kabel... Zlef heb ik wel een hoofdaansluiting, maar het is ietsjes goedkoper op deze manier.quote:Op maandag 7 mei 2007 13:03 schreef Petre het volgende:
vragen:
1. welke kabel wil je splitsen? de coaxkabel? groenen grondkabel of anderen?
2. heb je zelf geen hoofdaansluiting(aop) voor de kabel? zo ja, neem zelf een abbo of ( ook wanneer je zelf wel een aop hebt maar geen eigen abbo wil) trek een netwerkkabel vanaf degene die het regelt naar jou.
de coaxkabel splitsen en daar een modem opzetten gaat je niet lukken. dat modem moet aangemeld worden en gekoppeld worden aan een account, maar er kan maar 1 modem per account actief zijn. zelfde geld voor adsl eigelijk ook..
utp kun je niet simpel splitten.. daar heb je een router voor nodig. die heeft weer stroom nodig. maar als er al 6 mensen gebruik maken van internet, dan zou ik gewoon een kabel van jou naar hun router leggen.quote:Op maandag 7 mei 2007 13:13 schreef Handschoen het volgende:
[..]
My bad, Ik bedoel idd het splitten van een UTP kabel... Zlef heb ik wel een hoofdaansluiting, maar het is ietsjes goedkoper op deze manier.
Hij komt toch al ge-routeerd van zijn buurman af? Of snap ik het nu verkeerd?quote:Op maandag 7 mei 2007 13:15 schreef Petre het volgende:
[..]
utp kun je niet simpel splitten.. daar heb je een router voor nodig. die heeft weer stroom nodig. maar als er al 6 mensen gebruik maken van internet, dan zou ik gewoon een kabel van jou naar hun router leggen.
kan ook, maar als die kabel over de gang loopt, of buitenom.. dan is het lastig om daar een apparaat te plaatsen denk ik..quote:Op maandag 7 mei 2007 13:16 schreef Berretje het volgende:
[..]
Hij komt toch al ge-routeerd van zijn buurman af? Of snap ik het nu verkeerd?
Dan kun je er toch gewoon een switch tussen knallen...
tuurlijk kan dat welquote:Op maandag 7 mei 2007 13:18 schreef Petre het volgende:
[..]
kan ook, maar als die kabel over de gang loopt, of buitenom.. dan is het lastig om daar een apparaat te plaatsen denk ik..
ik zeg nergens dat het niet kan hequote:Op maandag 7 mei 2007 13:21 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tuurlijk kan dat welalleen mooi en praktisch is anders
Nee maar je maakt het echt onnodig moeilijk. En een router is ook nog eens duurder dan een switch/hubquote:
Dit gaat wel hoor. 100mbps ethernet heeft maar 4 van de 8 kabels nodig, dus je kan een utp kabel splitten. Maar 't is eenvoudiger om gewoon een router/switch te kopenquote:Op maandag 7 mei 2007 13:15 schreef Petre het volgende:
[..]
utp kun je niet simpel splitten.. daar heb je een router voor nodig.
en een kabel van de al ingebruik zijnde router naar TS zijn pc is nòg goedkoper...quote:Op maandag 7 mei 2007 13:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nee maar je maakt het echt onnodig moeilijk. En een router is ook nog eens duurder dan een switch/hub
klopt! maar dan houd je je niet meer aan de standaarden enzow :pquote:Op maandag 7 mei 2007 13:33 schreef DorentuZ het volgende:
[..]
Dit gaat wel hoor. 100mbps ethernet heeft maar 4 van de 8 kabels nodig, dus je kan een utp kabel splitten. Maar 't is eenvoudiger om gewoon een router/switch te kopen.
Daar zat ik ook al aan te denken ja, maar dat is 3 verdiepingen hogerquote:Op maandag 7 mei 2007 13:33 schreef Petre het volgende:
[..]
en een kabel van de al ingebruik zijnde router naar TS zijn pc is nòg goedkoper...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |