Hier is het uit te halen met wat rekenwerk: http://en.wikipedia.org/wiki/Italyquote:Op maandag 7 mei 2007 13:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heb je ook aantallen? Kan niets fatsoenlijks vinden namelijk.
Nee nee. Noord-Italie zou DE toppositie pakken. Met gemak. Het stikt daar van de High-tech machinebouw vooral.quote:Op maandag 7 mei 2007 13:13 schreef Chewie het volgende:
[..]
Noord-Italie is voor zuid-Europa een welvarende regio maar of die als appart land de toppositie zouden pakken vraag ik me af, zou ik eerder aan Vlaanderen of Ierland gaan denken en zou zelfs Groningenhet als afsplitsing beter doen gok ik (dat is nu al 1 van de rijkste regio's wat betreft bijdrage bnp van Europa).
Dat denk ik ook. Al zou ik in plaats van Ierland, Luxemburg nemen. Groningen moet met afsplitsen dan wel opschieten, straks is het gasquote:Op maandag 7 mei 2007 13:13 schreef Chewie het volgende:
[..]
Noord-Italie is voor zuid-Europa een welvarende regio maar of die als appart land de toppositie zouden pakken vraag ik me af, zou ik eerder aan Vlaanderen of Ierland gaan denken en zou zelfs Groningenhet als afsplitsing beter doen gok ik (dat is nu al 1 van de rijkste regio's wat betreft bijdrage bnp van Europa).
Machinebouw is zelden rendabel zonder veel overheidssteun.quote:Op maandag 7 mei 2007 13:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee nee. Noord-Italie zou DE toppositie pakken. Met gemak. Het stikt daar van de High-tech machinebouw vooral.
Sorry, maar dit slaat echt totaal nergens op.quote:Op maandag 7 mei 2007 13:40 schreef Chewie het volgende:
[..]
Machinebouw is zelden rendabel zonder veel overheidssteun.
Nou in dat geval is de Europese economie dus achterhaald.quote:Op maandag 7 mei 2007 13:42 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Productiewerk in zijn algemeenheid is al achterhaald.
De chipmachinebouwers doen het daar in Eindhoven toch wel aardig?quote:Op maandag 7 mei 2007 13:40 schreef Chewie het volgende:
[..]
Machinebouw is zelden rendabel zonder veel overheidssteun.
Dat is deels ook zo natuurlijk.quote:Op maandag 7 mei 2007 13:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou in dat geval is de Europese economie dus achterhaald.
En wat wou je precies verhandelen als er niets ergens geproduceerd werd?quote:Op maandag 7 mei 2007 13:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is deels ook zo natuurlijk.
Zeker Nederland verschuift weer naar het enige dat we echt kunnen, handelen.
Hoe komen jullie hier in godsnaam bij? Lullen jullie elkaar na want er klopt geen eene reet van.quote:Op maandag 7 mei 2007 13:45 schreef du_ke het volgende:
Maar verder is het inderdaad geen bedrijfstak die het overdreven goed doet.
We kopen het in in het ene land en verkopen het elders. Dat kunnen goederen zijn maar ook kennis.quote:Op maandag 7 mei 2007 13:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En wat wou je precies verhandelen als er niets ergens geproduceerd werd?
Omdat ik veel connecties heb in de bouwwereld wellicht. Houtbewerkingsmachines (en dan niet de klusrommel) worden trouwens veel in Nederland gemaakt. Maar zeker wat Italie en Duitsland betreft kan deze industrie haast niet bestaan zonder subsidie.quote:Op maandag 7 mei 2007 13:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hoe komen jullie hier in godsnaam bij? Lullen jullie elkaar na want er klopt geen eene reet van.
De Europese (en dan voor Italie en Duitsland) machinebouw doet het hartstikke goed, is wereldwijd toonaagevend op veel vlakken (oa voedselmachines, metaalbewerkings- en houtbewerkingsmachines, inpakapparatuur etc etc etc) en is bv DE reden waarom de Duitse economie weer aantrekt: vanwege de export van machines en electronica.
Ja en als nergens wat geproduceerd wordt omdat 'productiewerk in het algemeen' uit de tijd is? Wat wil je dan precies gaan doen? En hoe worden autos gemaakt? En eten? En kleding? Allemaal weer handmatig?quote:Op maandag 7 mei 2007 13:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
We kopen het in in het ene land en verkopen het elders. Dat kunnen goederen zijn maar ook kennis.
Het is in Europa uit de tijd. Import van elders is goedkoper.quote:Op maandag 7 mei 2007 14:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja en als nergens wat geproduceerd wordt omdat 'productiewerk in het algemeen' uit de tijd is? Wat wil je dan precies gaan doen? En hoe worden autos gemaakt? En eten? En kleding? Allemaal weer handmatig?
Nu ben ik persoonlijk niet thuis in de houtwereld maar dat er 1 branche is qua machinebouw die in Italie en Duitsland het moeilijk heeft kan (al heb ik moeite te geloven dat ze subsidie krijgen aangezien dat verboden is vd EU) maar dat wil dus niet zeggen dat 'de machinebouw amper kan bestaan zonder susbsidies'. Feit is dat Itale en Duitsland 1e klas machinebouwers zijn, dat heel goed doen en er heel veel van exporteren over heel de wereld en er heel veel geld mee verdienen. Het is 1 vd grote pilaren onder hun industrieen.quote:Op maandag 7 mei 2007 13:59 schreef Chewie het volgende:
[..]
Omdat ik veel connecties heb in de bouwwereld wellicht. Houtbewerkingsmachines (en dan niet de klusrommel) worden trouwens veel in Nederland gemaakt. Maar zeker wat Italie en Duitsland betreft kan deze industrie haast niet bestaan zonder subsidie.
Duke, je weet er geen reet van af.quote:Op maandag 7 mei 2007 14:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is in Europa uit de tijd. Import van elders is goedkoper.
Allemaal uit de tijd boys. Ergens anders laten maken en dan gaan we dat importeren en dat betalen we met... eh... tja met welk geld eigenlijk als we zelf niets maken?quote:Industries:
among the world's largest and most technologically advanced, the European Union industrial base includes: ferrous and non-ferrous metal production and processing, metal products, petroleum, coal, cement, chemicals, pharmaceuticals, aerospace, rail transportation equipment, passenger and commercial vehicles, construction equipment, industrial equipment, shipbuilding, electrical power equipment, machine tools and automated manufacturing systems, electronics and telecommunications equipment, fishing, food and beverage processing, furniture, paper, textiles, tourism
China, India , oost europa en het midden oosten ontwikkelen zich sterk. Het domme productiewerk zal gewoon verhuizen.quote:Op maandag 7 mei 2007 14:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Duke, je weet er geen reet van af.
Maar geloof het vooral zelf.
Bepaalde high-tech is niet eens te maken in bv China. Zelfde geldt voor bepaalde chemicalieen.
Als je dit uit Europa zou verwijderen is Europa dood en kan het niets meer.
Uit de tijd! Weg ermee en importeren.quote:Duitsland: among the world's largest and most technologically advanced producers of iron, steel, coal, cement, chemicals, machinery, vehicles, machine tools, electronics, food and beverages, shipbuilding, textiles
Hoe kom jij erbij dat bv machinebouw per defintie dom productiewerk is?quote:Op maandag 7 mei 2007 14:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
China, India , oost europa en het midden oosten ontwikkelen zich sterk. Het domme productiewerk zal gewoon verhuizen.
Dat is het zeker niet per definitie.quote:Op maandag 7 mei 2007 14:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hoe kom jij erbij dat bv machinebouw per defintie dom productiewerk is?![]()
Dat is niet het traditionele Europa waar de loonkosten te hoog wordenquote:En sinds wanneer is Oost-Europa geen Europa?![]()
Vraag eens waar ze spullen vandaan komen.quote:
NEE! Niet de scheepsbouw, wat doe je!quote:Op maandag 7 mei 2007 14:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Uit de tijd! Weg ermee en importeren.
Dat wordt het al wel hoor. Roemenië, Oekraïne en Bulgarije zijn het nieuwe Polen.quote:Op maandag 7 mei 2007 14:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is het zeker niet per definitie.
[..]
Dat is niet het traditionele Europa waar de loonkosten te hoog worden.
maar ik ga naar de tandarts![]()
Loopt toch nog wel aardig in Noord-Duitsland en Noord-Nederland? Het is wel wat meer bouw voor de recreatievaart geworden.quote:Op maandag 7 mei 2007 14:28 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
NEE! Niet de scheepsbouw, wat doe je!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |