Het klinkt als een zwart/wit filmpje met een olijk piano deuntje eronder.quote:Op maandag 7 mei 2007 09:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb vannacht mijn 'te paard door een draaideur'-droom weer gehad. Uitermate frustrerend.
Die 'iemand' he, is dat een man, met bolhoed en zwarte snor??quote:Op maandag 7 mei 2007 09:04 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, dat is het eigenlijk.
Ik zit op een paard en ik moet door een draaideur. Dat wil natuurlijk niet lukken, want paarden schrikken doorgaans al van het geringste. Dat beest raakt dus in paniek en ik krijg het met geen mogelijkheid die draaideur in.
Aan het einde komt er meestal iemand tevoorschijn die me van mijn paard af laat stappen en het beest aan de hand moeiteloos de draaideur door neemt.
quote:Op maandag 7 mei 2007 09:10 schreef Automatic_Rock het volgende:
Die 'iemand' he, is dat een man, met bolhoed en zwarte snor??
Of is het een hele dikke meneer, en dat er een hele dunne meneer er bij staat te kijken??
Of net andersom??
't Is maar wat je banaal noemt.quote:Op maandag 7 mei 2007 09:08 schreef Claudia_x het volgende:
De symboliek is volgens mij veel banaler dan je zou denken. Ik denk dat het paard staat voor 'vroeger' en de draaideur voor 'het ziekenhuis'.
En dan zit er nog een dosis frustratie bij, en bewondering aangelengd met afgunst.
quote:Op maandag 7 mei 2007 09:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
![]()
Het is de voormalige eigenares van het paard. Ze is klein en dun en heeft kort blond haar. Ze draagt een afgesleten spijkerbroek en ze epileert haar wenkbrauwen.
Nee?quote:Op maandag 7 mei 2007 09:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik onthoud zeeer zelden m'n dromen. En zover ik weet heb ik nooit meerdere keren dezelfde droom gehad..
Of het staat symbool voor een doorgang/overgang.quote:Op maandag 7 mei 2007 09:16 schreef Claudia_x het volgende:
Nou ja, ik merk dat mijn dromen vaak niets anders te betekenen hebben dan een vermenging van kleine indrukken van de dag die ontzettend opgeblazen worden. Ik kan die draaideur wel tot symbool van het ziekenhuis maken in mijn analyse van de droom, maar misschien was het wel gewoon een draaideur? Eén van de vele beelden?
Ik heb gister een heel bijzondere droom gehad. Ik weet nog wel dat ik in mijn droom dacht: Dit bedenk je niet! Wat een plotwending! Helaas ben ik net die wending vergeten.quote:Op maandag 7 mei 2007 09:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik onthoud zeeer zelden m'n dromen. En zover ik weet heb ik nooit meerdere keren dezelfde droom gehad..
Dat denk ik ook. Ik was een heel onrustige dromer, gelukkig ben is het de laatste jaren rustiger geworden.quote:Op maandag 7 mei 2007 09:16 schreef Claudia_x het volgende:
Nou ja, ik merk dat mijn dromen vaak niets anders te betekenen hebben dan een vermenging van kleine indrukken van de dag die ontzettend opgeblazen worden.
Kut, het is eigenlijk een ontzettend symbolische droom.quote:Op maandag 7 mei 2007 09:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Of het staat symbool voor een doorgang/overgang.
Ja, volgens mij ben je een symbolische horde aan het nemen.quote:Op maandag 7 mei 2007 09:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kut, het is eigenlijk een ontzettend symbolische droom.![]()
Twee handen op één buik, ik droom ook wel eens iets en dan verbaas ik me achteraf dat ik dat verzonnen heb, ik droom dan wel eens 'bewust', in de droom denk ik dan: "ik ben benieuwd wat ik daar op ga verzinnen". Ik heb ook wel eens bewust dromen uitgelokt, ik was me er dus bewust van dat ik sliep en aan het dromen dromen was.quote:Op maandag 7 mei 2007 09:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb gister een heel bijzondere droom gehad. Ik weet nog wel dat ik in mijn droom dacht: Dit bedenk je niet! Wat een plotwending! Helaas ben ik net die wending vergeten.
Het is met dromen wel vaak zoals met songteksten: eerst projecteer je er een boel op en daarna sta je verbaasd over de herkenning.quote:Op maandag 7 mei 2007 09:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, volgens mij ben je een symbolische horde aan het nemen.![]()
Ja, dat is héél herkenbaar.quote:Op maandag 7 mei 2007 09:22 schreef Z het volgende:
Twee handen op één buik, ik droom ook wel eens iets en dan verbaas ik me achteraf dat ik dat verzonnen heb, ik droom dan wel eens 'bewust', in de droom denk ik dan: "ik ben benieuwd wat ik daar op ga verzinnen". Ik heb ook wel eens bewust dromen uitgelokt, ik was me er dus bewust van dat ik sliep en aan het dromen dromen was.
Lucide dromen, heet dat volgens mij. Het is een wereld apart.quote:Op maandag 7 mei 2007 09:22 schreef Z het volgende:
[..]
Twee handen op één buik, ik droom ook wel eens iets en dan verbaas ik me achteraf dat ik dat verzonnen heb, ik droom dan wel eens 'bewust', in de droom denk ik dan: "ik ben benieuwd wat ik daar op ga verzinnen". Ik heb ook wel eens bewust dromen uitgelokt, ik was me er dus bewust van dat ik sliep en aan het dromen dromen was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |