abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49067856
ik heb zins kort een speedboot gekocht alleen die is wel toe aan een nieuwe verf laag. Nu is mijn vraag hoe ik het beste polyester kan schuren en ook hoe je het beste kan verven en dan ook met wat voor spullen???

Don
pi_49068394
Is het echt zo dat de gelcoat zo slecht is dat hij niet meer gepoetst kan worden?
En wat wil je schilderen?
De bovenkant? Romp? Onderwater???
  zondag 6 mei 2007 @ 18:31:26 #3
97745 Thorical
finding a way
pi_49069992
Ik sluit met bij solingjan aan.
En kijk anders eens bij: http://www.polyservice.nl/index.html.
Geen aandelen maar al 30 jaar goede ervaring.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 00:01:26 #4
36075 MarkAJ
Vive La Marque
pi_49126622
spuit hem met een compressor, ziet het resultaat er in ieder geval al beter uit. Schuren... Gewoon gladschuren met standaard schuurpapier. Grof beginnen en heel fijn eindigen. Je hoeft niet tot het bot te schuren, als hij maar helemaal glad is.

Niet bezuinigen op de verf, want voor boten is wel degelijk speciale verf nodig. En ook nog verschil tussen romp en of bovenkant....

Succes en veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Je dorp heeft gebeld. Ze willen hun idioot terug.
pi_49127504
2 componentlak gebruiken.. gaat jaren mee !
"Oh, dat is makkelijk, zo'n doe-het-zelf-zaak, als ik jou vraag om een boor te pakken, zeg jij gewoon: doe het zelf"
pi_49131926
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 00:01 schreef MarkAJ het volgende:
spuit hem met een compressor, ziet het resultaat er in ieder geval al beter uit. Schuren... Gewoon gladschuren met standaard schuurpapier. Grof beginnen en heel fijn eindigen. Je hoeft niet tot het bot te schuren, als hij maar helemaal glad is.

Niet bezuinigen op de verf, want voor boten is wel degelijk speciale verf nodig. En ook nog verschil tussen romp en of bovenkant....

Succes en veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Ik denk dat als je hem helemaal kaal en glad schuurt, je hem eerst weer in de primer / grondverf moet zetten
pi_49132808
polyesther schilderen kan prima, maar heb je eerst al geprobeerd de boot goed schoon te maken?
Dus afspuiten met een hogedrukspuit liefst met heet water en een goed reinigings midddels,
daarna met polijstmachine en commorant cleaner de gel-coat reinigen, is die dan nog niet wit
dan besluiten of je gaat schilderen. Ga je niet schilderen, dan de boot in de wax zetten.
Ga je wel schilderen, dan schuren met waterproof schuurpapier p2000 en p2500 en daarna liefst een goeide 2compenenten lak erop. Beetje afhankelijk van het verfsysteem wat je kiest of hier nog een grondlaag onder moet. lakken met 1 compo kan ook, maar dit is veel minder duurzaam.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 13:13:56 #8
36075 MarkAJ
Vive La Marque
pi_49140113
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:11 schreef Gurb het volgende:

[..]

Ik denk dat als je hem helemaal kaal en glad schuurt, je hem eerst weer in de primer / grondverf moet zetten
Ik gaf aan niet helemaal kaal te schuren, maar ook dan heb je nog steeds gelijk. Het eindresultaat zal zeker mooier zijn als je hem eerst in een grondlak spuit....
Je dorp heeft gebeld. Ze willen hun idioot terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')