quote:
Op zondag 6 mei 2007 15:25 schreef Neidropje het volgende:[..]
aaaaaaaah ik wil er 1, maar kan er geen meer vinden. ZIjn wel op de frankfurter messe aangekondigd, maar dat blijken customshop modellen te zijn van rond de 5000 euro!
dusssss als iemand nog een paisley tegenkomt, please let me know! Teleluvr kan je vertellen wat jij er ongeveer voor betaald hebt en of je er misschien 1 wegdoet hahah
Haha, nooit meer weg, echt niet... Verder kun je overscheid maken tussen grofweg de volgende modellen:
Strat en Tel (duh), Blue flower of pink paisley, USA, Mexico, Japan (vroeg en laat)
USA'ers (alleen tele) zijn onbetaalbaar en alleen gemaakt in '69. Ga je ook niet vinden, is dat wel gelukt is betaal je 10.000+ dollar
Begin jaren '80 was er een Reissue series uit Japan, die hebben seventies specs (grote kop op een strat), kost afhankelijk van de staat ongeveer 800 tot 1200 euro nu.
Later kwam er een tweede RI serie uit Mexico, ben ik nieuw en tweedehands nooit tegengekomen: Ook weer met grote kop.
De laatste RI serie is van eind '90 uit Japan, de strats hebben dan een smalle kop ('57 RI model) en de teles een seventies logo (blokletters). Teles brengen afhankelijk van de staat 400-600 euro op en strat iets meer 600-800 euro.
Ik heb zelf de vroege en late RI van de paisley strat en beiden zijn erg goed. Wel totaal verschillende gitaren qua spelen en klank...